Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. dec. 17, 2018 7:29 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28171 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1870, 1871, 1872, 1873, 1874, 1875, 1876 ... 1879  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2006 10:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 9:35 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: budapest
Sziasztok,

A segítségeteket kérném a következö dologban. Egy hete vagyok fabia tuljadonos, egy 2000-es 1.4MPI-t vettem szép küldö és belsö állapotban. Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve, azonban a következö dolgot észleltem. Menet közben egyszerüen leesik a vízhöfok jelzöm nullára. Ha megállok, és újraindítom a kocsit, akkor újra felmegy. Ez a szenzor hibája vajon? Érdemes ilyennel szervízbe menni?
Más, hogy tudtok valahol Pesten valaki bevált riasztó szerelöt? Nincs a kocsimban csak központi, de nem akarom olyanhoz vinni, aki még nem is látott soha fabiat... köszönöm elöre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2006 9:07 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Jenö!
A hibát több minden okozhatja, de talán a legvalószínübb a vízhömérséklet ellenörzö szenzor, ami hideg morornál (és víznél) hibás jelet ad. De viszont ehhez lenne egy kérdésem: csak a lámpa világít vagy höfokjelzö mutató is túlmelegedést jelez?

A másik kérdésedre a válasz, hogy a gyári Castrol TXT olajnál én már láttam habosodást, nem tudom tiédbe milyet tettek. Ha az olajbeöntö sapka nem habos akkor valószínüleg semmi gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 14, 2006 10:20 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Zoli!
Köszönöm a segítökészséged, a többi tag nevében is. Ha lesz valami , biztosan jelentkezni fogunk :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Motorelektronika
HozzászólásElküldve: kedd nov. 14, 2006 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 27, 2006 6:47 am
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Szentendre
Szevasztok...
Üdv minden kedves Skodásnak...
Ha valakit érdekel miért is világít a müszerfalon a motorelektronika lámpicskuja , szívesen segítek hibakódkiolvasással ill. egyéb instrukciókkal .
Ha segíthetek emailra írjatok azt heti 2-3 alkalommal megnézem.
Sziasztok...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hiba
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 13, 2006 8:58 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 4:03 pm
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Budapest
Üdvözlet ! Új vagyok itt, és már egy gondommal fordulok hozzátok.
A Fabiam 2001. évjáratú, 1.0ás Classic mostanában egy hibajelzés éktelenkedik a müszerfalon ez a piros vízhöfok vagy szint jelzés hullámokkal az alján, sípoló hanggal.Azért írom, hogy szint vagy hömérséklet, mert nem egyértelmüen vannak leírva a könyvekben! Ez a hiba indításkor hideg motornál jelentkezik!
Szervíz drágán bütykölné meg illetve szerintem maguk sem tudják az okát ugyanis azt mondták, hogy a hütövíz elöregedet és azért jelez. Van ilyen?? egy szer kimostuk a kiegyenlítötartályt citrom savval akkor egy idöre eltünt vagy felfüggesztette a jelzést, de ujra visszajött. Ja vízszint is jó nem fogy!!
Másik probléma az olaj habos ???? Nem tudom az okát ugyan is mint irtam nem fogy a víz és nem is vizes az olaj ami lejött belölle illetve ami belement.
Segítséget Köszönöm !
Jenö


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 08, 2006 5:20 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Megkérdeztem, és eléggé érdekes választ kaptam.
Azt mondta a szerelö hogy a szelep cseréje után az új szelepet "illeszteni" kell az autóhoz, különben nem fog rendesen müködni és/vagy nem lesz hosszú életü. Szóval lehet hogy az új szelep már tönkrement, de lehet hogy csak nem hajtották végre ezt a müveletet.

Az sincs viszont kizárva hogy teljesen szabályosan szerelték be, csak nem volt szerencséd és az is tönkrement...

Az egyébként nem valószinü hogy használt vagy javított szelepre cserélték, egy márkaszerviz nem hiszem hogy megkockáztatna ilyesmit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2006 10:13 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 02, 2006 9:34 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Budapest
Ha az EGR szelep romlott el ismét akkor az megint motorhibát jelezne, nem :?

Hmm... mivel azonnal nem mentem be cserére, mert nem volt alkatrészük (megrendelték és egy hét múlva cserélték), az EGR szelep továbbra sem müködött, viszont a hiba sem jelent meg a müszerfalon, letiltották a kijelzését.

Neked is azt tudom mondani hogy jövö hét szerdán megkérdezem a szervizben hogy mitöl lehet a hiba...

Most az a dilemmám, hogy ha visszamegyek a szervizbe, akkor bármilyen más hibát is mondhatnak, miközben akár ismét csak felújítják az EGR szelepet, ha ez a hiba.
Azért elöre is köszönöm, hogy megkérdezed... :)[/i]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 06, 2006 9:48 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Köszi szépen István az infot. Ez meglehetösen tanulságos eset. Egyrészt láthatjuk a szakszervizek hozzáállását. Másrészt:
Ugye a mondern kocsikban már müszerek jelzik,ha a kocsival valami baj van. És mi jelzi azt, ha a müszerrel van valami baj?:) semmi Maximum arra tudunk következtetni, ha össze vissza jelez mindent. Mert ugye egyszerre nem romlik el az egész kocsi általában, de végképp nem úgy,hogy egyszer jó egyszer nem.
De most már akkor legalább fogjuk tudni,hogy a megfigyelö rendszer is elromolhat..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 05, 2006 5:45 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia István!
Ez elég érdekes hiba, én még nem is hallottam róla, de elég gáz hogy így adnak ki autót. De a lényeg végülis hogy sikerült kinyomozni a dolgot, bár szerintem a Skoda részéröl vissza kellett volna hívni ezeket az autókat, mert ennél kisebb dolgokért is szoktak szólni. Köszönjük hogy elmondtad, hátha lesz akinek segítséget jelent :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 05, 2006 10:46 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 02, 2006 4:12 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Eger Heves megye
Mostanában kapcsolódtam be a klubb életébe. Nekem is Fábiám van. Sok gondom nem volt vele eddig, pedig lassan 4. éves. Kb. 2 éve gyulladt ki a motor elektronika lámpám Romániába kb. 1000 km-re ide. Megnéztem mindene, olajat, vizet stb. a motor müködött, minden rendben volt. Hazajöttem és végig világított. Itthon aztán elaludt. Müszerrel megnézettem és a komputer alsó lamda szonda hiba bejelzést mutatott. A vizsgálatnál a lambdaszonda jól müködött. Nem került cserére sor, majd egy év multán ismétlödött az egész, akkor Egertöl Prágáig világított majd abba hagyta. Visszafelé nemvolt semmi gond. Itthon aztán kb. két hete, motor indítás után 3-4 mp. mulva elkezdett villogni az olajnyomás jelzö lámpám és sípolt is vagy háromszor, aztán elaludt. Megijedtem nagyon. De mikor a szomszédba levö szervízben levették az olajbetöltö sapkát járó motornál és benéztünk a szelep himbákhoz, lehetett látni, hogy az olaj bugyog a himba mellett, tehát van olajnyomás. Elvittem müszerrel megnézték semmilyen hibajelzést nem mutatott. Elmentem itt a szervízbe, egy kicsit átnétek rajtam, majd közölték, hogy az olajnyomás sal kapcsolatban csak a müszeres mérés és a motor szétszedése után tudnak nyilatkozni. Persze nem hagytam otta kocsit. Közben újabb hibák jelentkeztek. A km. óra indulás után nem mutatott sebességet, majd el kezdett ugrálni, aztán egyszer csak jelzett rendesen. Volt úgy, hogy lámpánál megálva kis gázfröccsnél a km. óra majdnem úgy müködött, mint a fordulatszám jelzö, kilenget. Újra kigyuladt a motorelektronika láma is.
Gyöngyösön is van egy márkaszervíz a Sándor autóház. Oda telefonáltam, másnap fogadtak is.
Egy nagyon rendes szervíz vezetövel találtam szemben magam odaérkezés után (Eger-Gyöngyös 50km), aki az elmondott hibák alapján azt feltételezte, hogy kábelköteg hibás lehet az autóm. Müszeres mérés majd kimutatja, mondta ö, majd az alvázszámom beütése után a komputerbe, már a hiba valószínüségét 90-95%-ban jelölte meg. Tudniillik, a gyár közölte a szakszervizekkel, hogy bizonyos intervallumban a Fábiák kábelköteg hibával kerültek forgalomba. Én 2002. decemberében vettem a kocsit Az alvázszáma:TMBPW16Y133666755.
Tehát ha valakinek ilyen gondjai vannak, nagy valószínüséggel gondoljon a kábel kötegre is.
Az importáló csak a hibás kábelek csréjét negedélyezi. Jelenleg csinálják az autómat, remélem jó lesz. A kábelköteget megbontották egyébként és oxidált vezetékeket találtak benne. Az igaz, hogy már 4. éves, de ez gyári hiba így nagy a valószínüsége, hogy ingyen csinálják meg szavatosságban. Tud valaki ilyen hibáról.
Remélem segítettem valakiknek a leírással, várom válaszotokat. Takács István Eger (takinet@chello.hu)
A levelekben leírt szervíz választás nagyon sokat jelent, hisz az én esetemben is csak egy ilyen lelkiismeretes szervíz kellet, mint a Sándor Autóház Kft (Molnár László munkafelvevö) képviselöje.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 04, 2006 11:45 am 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Ha az EGR szelep romlott el ismét akkor az megint motorhibát jelezne, nem :?
Neked is azt tudom mondani hogy jövö hét szerdán megkérdezem a szervizben hogy mitöl lehet a hiba...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 03, 2006 1:40 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 02, 2006 9:34 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Budapest
Fabiaman írta:
Egy 1.4 Skoda Fabia MPI autóval járok, a problémám a következö lenne:
Elkezdett az autó rángatni, dadogni, de nem egyfolytában hanem meleg motorral a legváratlanabb pillanatokban.


Én pont ellenkezöleg jártam... most, hogy bejött a hideg idö, elkezdett nehezen indulni, ez alatt azt értem, hogy jóval hosszabb ideig kell indítóznom, mint nyáron, de még így 1-1.5mp alatt beindul. Viszont tavaly télen nem csinált ilyet az autó... :(
Indulás után az elsö 1-2 percben, ha hideg volt a motor, nagyon érzékeny a gázpedálra. Ha kissé hamar nyomom le, akkor egy rövid ideig semmit nem tapasztalok, majd egy hatalmas rántással megindul, szinte üt egyet a hajtásláncon... :(
Idén tavasszal EGR szelepet cseréltek (motorhibát jelzett), de nem volt semmi tünete... ahogy olvastam, a fenti tünetek akkor jelentkeznek, ha hidegen is nyitva marad az EGR szelep, nem zár vissza, és így az ECU dúsabb üzemanyagot ad, mint kellene, és ezt a labda szonda jele alapján korrigálja, de ehhez kell annyi idö, hogy az égéstermék végigérjen a kipufugón a szondához...
Elöfordulhat, hogy ezért csinálja ezeket most hidegen?

Ha igen, elöfordulhat, hogy egy vadonat új (fél éves) EGR szelep elpusztuljon? Vagy a szervíz egyszerüen csak egy felújított-használt EGR-t tett bele új áron?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 12, 2006 7:02 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
Köszi az ötletet, megnézem a hétvégén. (Egyszer belenéztem már és valóban fekete volt. Meglátjuk mi lesz tisztítás után.)

Mégegyszer köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 11, 2006 7:14 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Helló!
Megkérdeztem a szervizben és ott azt mondták hogy nem egy 1.2 HTP-t vittek be ingadozó alapjárat miatt, és mindegyiknek az elkoszolódott fojtószelep volt a baja... Ezt egy kis bátorsággal felszerelkezve te is ellenörizheted. Le kell szedni a burkolatot (egy határozott rántással a jobb ill. bal oldalon), utána egy tükörrel belenézhetsz a fojtószelepbe. Persze a legjobban ez csak a szervizben, kiszerelt szelepnél látszik, mivel elöfordul hogy csak az egyik oldala lesz koszos. Persze ez nem 100%, de megéri megnézni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 11, 2006 4:46 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 8:21 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: (Baranya megye)
elözmény: alapjáraton "ringatózó" egyenetlenül ketyegö motor.

Szervíz: elöször full tanácstalanok, majd próbálkozások -gyertyacsre -trafócsere ...
Majd megállapítják, hogy a három hengerböl egyben nincs akkora kompresszió mint a másik kettöben. Javasolják hozzam vissza több napra, és a valószínüleg a nem tökéletesen záródó szelepet (a 12-böl) becsiszolják. Ám mielött bevittem volna felhívnak: konzultáltak a NAGY SKODA -val, és csak az egész hengerfejet EGÉSZBEN lehet cserélni, de szerencsém van mert 50% kedvezménnyel úgy 250.000Ft (indulóár, mehet még feljebb kicsit) kp.-ért már meg is csinálják.
Na erre én azt mondtam NEM. (Amúgy az autó megy mint a golyó, csak alapjáraton csinálja ezt.)
VÉLEMÉNY?! (a jelenségre, meg a szervízre is) Köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28171 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1870, 1871, 1872, 1873, 1874, 1875, 1876 ... 1879  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség