Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. szept. 21, 2020 1:59 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29051 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1933, 1934, 1935, 1936, 1937
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 19, 2006 11:39 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Szia Szilvi!

Nekem a régi kocsimon volt kormányzár. Ez olyan volt ami a kuplungot és a kormányt köti össze. Felhúzza a kuplungot szorosan . Na ilyet NE VEGYÉL, mert ez sz..t sem ér:) egy erösebb rugás és már nyitva is. Amit eddig hallottam a kormányzárakról, az az,hogy a legjobb, amit a Johnny is mond. Nem tudom a nevét, de olyasmi,hogy a fél kormányt letakarja. Pl ez is egy ilyen : http://soostoth.uw.hu/kormanyzar_autolok.htm
Hát nem olcsó. Ezt a fajta kormányzárat ott ajánlották, ha már mindenképpen kormányzárat szeretnél, ahol beszereltettem a sebváltózárat. Nekem plussz védelemként sebváltózár van a kocsiba és PERMANENTMARK SECURITY SYSTEMS UV-lakk és üveg gravírozás.
Bövebben:
Sebváltózár: nekem Titan Dipol van, 40 e Ft-ért rakták be, ez még elég olcsó. Gyors és semmilyen megbontást nem igényel, még a szervízben sem tudnak belekötni, pedig nekem akartak, mert volt egy zörgés, de nem az volt, a zár jól volt beszerelve és nagyon egyszerü. Mégpedig úgy csinálják,hogy leveszik a müanyag középkonzolt, ahol a sebváltó/kézifék van. Így elökerül a sebváltókar teljes egészében. Magát a sebváltót négy csavar rögzíti a kasznihoz, vagy váltószekrényhez ezt nem tudom. Erröl a négy csavarról leveszik az eredeti anyákat. Utána ráhúznak az egészre egy acél kalitkát, majd a gyári csavarok helyett töröfejes csavarokat raknak rá. Ez annyit jelent,hogy nem lehet lecsavarni, mert mikor azt rázúzzák, még van a csavaron egy rész amire rámegy a kulcs, de miután megszorul, egy amolyan perforáció mentén ez a húzható rész leszakad a többitöl. Ami ott marad, egy olyan anyacsavar, ami körül egy elforgó kerek persely marad. Vagyis hiába fogják meg fogóval ezt, csak pörög az anya körül, nem lehet lecsavarni. Flexel lehet levágni, de hát kocsit lopni flexel elég necces, ennél még a tréler is kevésbé feltünö.
Miután ez fenn van, fúrnak egy lyukat a müanyak konzolra. és visszarakják. Ezen a lyukon keresztül tudod bedugni az acél tüskét a felrakott acél kalitkába, ami megakadályozza,hogy kivedd a sebvátókart lükverc állásból. Egy speciális kulcs van hozzá, nem az a hagyományos. A tüske indulás elött kivehetö, ill ki is kell venni és el tudod rakni. Vagyis menet közben nincs ott semmi, ami bármit is akadályozna a mozgásban. Szinte alig látszik, a jobb ülés teljesen takarja ha elörébb tolod egy picit. Tehát kívülröl esztétikus, belülröl nincs megbontás, nem túl drága, ajánlani tudom, nekem is ez van.

PERMANENTMARK SECURITY SYSTEMS UV-lakk és üveg gravírozás: ez 17 erez Ftba került. Az összes üvegre és az összes föbb karoszéria elemre belegravírozzák az alvázszámot. Eltávolítani nem lehet. Eltüntetni csak nagyon költségigényes meló. Gyakorlatilag belemarják az alvázszámot. Kb 20-24 helyre égetik ezt bele egy spéci folyadékkal. Ez azért jó, mert egy fábia értéke a fekete piacon 500 ezer Ft kb. Mivel leggyakrabban alkatrészként adják csak el. Ha az összes elem meg van jelölve az alvázszámoddal, akkor nem lehet eladni alkatrészenként, mert a kutya nem vesz meg , megjelölt elemeket. Egyben sem nagyon lehet használni, hisz ez egy körözött autó lesz, és ha mindenhol ki lesz ugymond plakátolva a körözött alvázszám, nem hiszem,hogy valaki szívesen járna egy ilyen autóval. Az eltüntetése pedig annyiba kerülne,hogy máris nem éri meg ellopni az autót. Tehát ez nem rablásgátló, hanem a rablási szándékot csökkenti jelentösen. Ezt egy autótolvaj "javasolta", egy olyan autótolvaj, aki nagyüzemben csinája, müszaki egyetemett végzett villamosmérnök az illetö. A gravírozás ténye fel van tüntetve egy jól látható matricával mindkét oldalon, sebváltózárnál szintén...

De a legbiztosabb módszer még mindig, ha a kocsidon van Casco. És ha ellopják, mindkét kulcsod és a kocsi forgalmija legyen nálad, ne a kocsiba hagyd. Soha ne hagyj semmit a kocsiban látható helyen. Mindig állj jól látható világos helyre. Ha van benne levehetö elölapú hifi, akkor a levételnél légy körültekintö, mert esetleg kifigyelhetik mit csinálsz a kocsiban. Pl ne rakd az elölapot a kesztyütartóba stb.

Ennyit tudok Neked segíteni, ha ez segít....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 19, 2006 8:19 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 20, 2006 2:25 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Budapest
Okés, köszönöm szépen! Eddig még nem nyúltak hozzá, de biztos ami biztos! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 18, 2006 3:59 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Amennyit én tudok ezekröl , mert nekem sose volt, az az hogy olyat nem szabad venni amelyik az erökart nagyobbá teszi, mert akkor könnyebben bele lehet kapaszkodni és reccs. Ezek a keresztben rárakható verziók. Az én véleményem szerint a legjobbak azok amelyek az egész kormányt elfedik, ezáltal a légzsákot is védik lopás ellen.Igaz hogy kb 20e-be kerül. Vagy egy atombiztos Válzózár.Ez sem olcsó sajnos. Ebböl is létezik több fajta ha gondolod, van egy haverom akit meg tudok kérdezni, melyik az amit a rezegtetövel nem lehet kinyitni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 18, 2006 3:50 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 20, 2006 2:25 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok! Tudtok nekem kormányzárral kapcsolatban segíteni? Melyik típust érdemes venni? Tudom hogy ha vinni akarják akkor semmi nem állítja meg öket, de.... Eddig nem volt rá szükségem, viszonylag normális környéken laktam, de a mostanitól már tartok egy kicsit. Ha van valami jó tippetek írjátok már le! Elöre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 18, 2006 9:23 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Szia Johnny!

Mindenképpen leírom,hogy mi lesz az eredmény. Beugrottam a szervízbe és megkértem a csávót mutassa meg a bevezetö benzincsövet. Hát majd kiszúrta a szemem :P Bár injector az nincs a kocsiban, ezt is megtudtam, hanem valami közvetlen befecskendezés...
Remélem nem pénzkidobás volt. Egyébként 10600Ft-ért vettem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 17, 2006 2:58 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Antoni!
Azt hiszem én hallotam már erröl a turbo boosterröl.Az egyik haveromnak volt rajta a benzincsövön egy 90-es évjáratú Seat Ibizán.Az még az a kocka lámpás.
ö valami 16ezerért vette és azt mondta hogy 100km alatt kb fél litert számított a kütyü.Állítólag nem ment se jobban se rosszabbul.Ajánlotta nekem is, akkor még 120-asom volt de úgy voltam vele hogy az a fél liter már oly mindegy. Hogy neki milyen motor volt benne arra már nem emléxem, lehet hogy 1.4-es de még a 8 szelepes assszem. Ha esetleg veszel ilyet megköszönném ha leírnád ide a tapasztalatokat, nemcsak nekem, hanem hogy a többiek is értesüljenek róla milyen is ez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. júl. 16, 2006 7:29 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Sziasztok!
Sajnos úgy adódott hogy elsönek nekem kell írni ebbe témába. Az egész úgy kezdödött hogy elindultam a csúcsforgalom kellös közepén hazafelé. Majd egy jó órányi araszolás után megálltam tankolni. Mikor indultam volna tovább azt vettem észre hogy a töltésjelzö világít a müszerfalon. Furcsának tartottam hogy csak így hírtelen minden elözmény nélkül jelez. Nyomtam neki egy kis gázt és ki is aludt. Egyböl arra gondoltam talán ez a marha nagy meleg lehet az oka, hogy a computer nem olyan éber és aztán észre vette hogy minden rendben. Amikor hazaértem, kiváncsi voltam akkor is csinálja e, ezért leállítottam majd újra beindítottam.Csinálta is.
Este ezután úgy hozta a dolgom hogy el kellett indulnom, na gondoltam most már biztos jó lesz, mert már csak 24-25 fok volt.De nem javult a helyzet.Gázfröccsre megint elaludt.Úgy voltam vele majd holnap elviszem szervízbe. Bekapcsoltam a világítást és elindultam. Alig mehettem 100-200 métert feltünt hogy olyan halványnak látszik a müszerfal világítás, ekkor már sejtettem hogy közeleg a baj. Elértem a második lámpáig és bekövetkezett. Kigyulladt a töltésjelzö, ABS, majd a motorelektronika, és végül leállt a szervó és kikapcsolt a világítás. Hát ez para helyzet volt. Annyi volt a szerencsém hogy éppen álltam. A motor viszont még járt.Kicsit ráléptem a gázra és nagyon lassan szinte az utolsó erejével le tudtam menni az út melletti parkolóba.Szerencsére van némi tapasztalatom az autók terén, gondoltam megnézem a generátort nem e a kábel esett le róla. Hát ez nem nyert, az rendben volt. Viszont az akkumulátort takaró fedél egy olyan 2-3centi átméröben szenesre volt olvadva.A bent lévö csavar kiolvadt a müanyagból a generátor töltökábelével együtt, és átszúrta a fedelet.Megvan a hiba!! A biztonság kedvéért mindig tartok a kocsiban egy két szerszámot és zseblámpát. Ez most nagyon jól jött.Átkötöttem a kiolvadt kábelt egy éppen gyárilag üresen hagyott helyre hogy azért tovább tudjak menni. Elötte alaposan megtisztítottam a ráégett müanyagdaraboktól./megcsiszoltam/.Ezután visszaültem inditózni, és meg is javult.
Másnap elvittem szervízbe az autót, és elkezdödött a nagy nyomozás.Vajon mitöl történhetett.Én egyébként kontakhibára gyanakodtam.Valószínüleg kilazulhatott az a csavar ami a generáror töltövezetékét rögziti az akkumulátor tetején lévö biztosítéktáblára.Majd a töltöáram hatására szikrázott, oxidosodott, és végül annyira átforrósodott hogy megolvasztotta a környezetében lévö dolgokat.A vizsgálat során ez be is bizonyosodott.Meg is rendelték hozzá az alkatrészeket.Igaz ez nem egy végzetes hiba volt, viszont annál ilyesztöbb mikor egyenként gyulladnak ki a hibát jelzö ledek. Ha nem garanciális javtás lett volna akkor ez olyan 10-12 ezer forintba kerülne+munkadíj. Remélem hogy rajtam kívül senki nem fog ezzel a hibával találkozni,de ha véletlenül mégis akkor ez lenne a folyamata.

Kép

Kép

[img:9 6b58221ce]http://skodafabiaclub.uw.hu/hibakepek/IMG_0524.jpg[/img]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 16, 2006 11:06 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Szia Johnny!

Köszi szépen. Közben beszéltem Hunterrel is telefonon, ö is elmondta. Nézegettem is, de sajnos még nem jutottam el a kívánt helyre :lol: Bár a müanyag fedelet nem szedtem le még. Félve nyúlok én ehhez így garancia idöben:) Túl sokat nem foglalkoztam kocsi motorokkal, úgyhogy nem akarok hüleségeket csinálni:) Lehet,hogy holnap beugrok fehérvárra a egy szervízbe (úgyis új helyszínt kell keresnem a kötelezö szervizemhez, mivel már nem lakom pesten) és kérek egy kis segítséget.
Egy ilyen úgymond fogyasztás csökkentöt szeretnék felrakni a benzincsö köré. Ez egy mágnes tulajdonképpen, fellazítja a benzin részecskéket, ezáltal jobb lesz az égés teljesítmény stb stb. Majd meglátjuk. Vagy bejön vagy nem. Hunternak nem segített:) ja Turbo Boosternak hívják egyébként.

Hát csak megtalálom végre:)
mégegyszer köszi szépen:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 14, 2006 2:17 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Antoni!
Nem szeretnék hülyeséget mondani, de elmondom amit tudok hátha közelebb visz a megoldáshoz.
Én az enyémen láttam szintén 100paci, tehát ha lepattintod a motor takaró burkolatot /ezt egy erös , határozott mozdulattal kell vigyázva hogy ne akadjon bele semmibe és ne legyen semmi rákötve./Én még ilyet nem csináltam csak láttam a szerelöt.Majd ha ez megvan akkor a motor hozzád közelebb lévö részén van a befecskendezö fúvókasor.Hogy maga az injector hol található arra nem emléxem de ha követed a csöveket szerintem meglesz.Hat ennyit tudok, igazából egy szerelö tudná megmondani pontosan úgyhogy bizzunk benne hogy válaszolni fog kérdésedre Hunter vagy Borz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 13, 2006 7:34 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Hol találom az injectort pontosan, ill. azt a részét, ahol bemegy a benzin? Tudnátok segíteni? Esetleg van valamilyen rajzotok? (ez 100 lovas, tavaly szeptemberi paci, ha számít, bár nem hiszem,hogy nagyon más helyen lenne)
Elöre is nagyon köszi, mert fontos lenne:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Szerviz kérdések
HozzászólásElküldve: pén. jún. 30, 2006 7:37 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 296
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Az utóbbi ídöben több olyan e-mailt is kaptunk amelyben szervizekkel, javításokkal kapcsolatban tettetek fel kérdéseket nekünk.Ezért létrehoztunk egy topicot, ahol mindenki felteheti kérdéseit, és így bárki tud segíteni aki az adott témában rendelkezik információval.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29051 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1933, 1934, 1935, 1936, 1937

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség