Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd ápr. 23, 2019 1:56 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28344 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1890  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. márc. 10, 2019 7:18 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7602
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hubo44 írta:
eš ez???

Azt még nem.
A gyárit117e -nél cseréltem, majd 160ekm-nél másodszor
most 215ekm az állás, lassan majd ezt is kell..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 10, 2019 7:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
eš ez???


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 10, 2019 6:52 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7602
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
Eltelt 16 év... első gumi fékcsövek..
Kép

Kapott egy új gumiharangot a féltengelyre, és a héten már egy axiál csuklót és
stabilizátor pálcát is..
Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 08, 2019 7:50 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 07, 2019 8:58 am
Hozzászólások: 6
Autó: Skoda Fabia 1.2 AWY - 2003
Csabaa írta:
Sgab írta:
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!

Van nekem egy Skoda Fabia 1.2-es, 2003-as évjáratú, AWY motorkódú gépsárkányom. Idáig megbízhatóan működött, de ma reggel a következőeket produkálta (minden előjel nélkül):
- nincs alapjárat
- sokkal hangosabb a motor hangja (jobban kerreg ?!)
- "büdösebb" a kipufogó
- gáz adásra reagál, de olyan erőtlennek tűnik
- világít a check engine (néha még villog is ?!)

Délutáni indításnál volt alapjárat (bár nagyon ingadozott), de a többi tünet megmaradt. Ami viszont fúra volt nekem, hogy gáz adásnál, mielőtt felpörgött volna a motor, egy sistergés (kifújás, lefújás ?!) hallatszott a motortérből. (Egyedül voltam, ezért nem tudtam megnézni, hogy honnan jön a hang. Ezt a hangot is csak azért hallottam meg, mert nyitva volt az ajtó. A beltérből ebből nem hallani semmit.)

Idáig semmi baj nem volt a gépezettel. Tavaly volt egy vízhőfok jeladó csere.

Szerintetek mi lehet a baj?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Szia
Hibakódot kellene olvasni. Szerencsés esetben csak az egyik trafó adta fel.
Gyújtáskimaradás az egyik hengerben hibakód. A trafókat ha iyenkor felcseréled
és a hibakód átmegy a trafó a rossz. Ha marad a hiba ,akkor végnyomást kell
mérni. Ha 11 bar alatt van, vagy 3 bar-nál nagyobb a különbség két henger
között, akkor a kipufogó szelep égett el..


Ami még eszembe jutott. 72 ezer km van a gépezetben. 60 ezernél nem cserélték a gyertyákat, sem az üzemanyagszűrőt, sem a vezérmű láncot (szerelő mondta, hogy nem kell) - ekkor még nem volt az enyém !!!

Az a sistergés lehet, hogy nem most jelentkezett. Idáig még nem hallottam a kocsi hangját kívülről csak belülről. Minden esetre gondolom, hogy ez nem természetes jelenség. :-)

Sajnos reggelente egy kis olajfolt is van az autó alatt, ezt most vettem észre egy hónapja, de lehet hogy régebb óta folyik, csak ezóta van garázsban és így látni..
De olaj szint rendben (a tavalyi csere óta alig fogyott), gondolom nem ez okozhatta a bajt.

Sajnos nekem nincs hiba kód olvasom és mire megjönne a kicci óccó, az lenne egy hónap is. :-) De a jövő héten kiolvastatom egy szerelővel.

Addig gondoltam lecserélem a gyertyákat és az üzemanyagszűrőt...

Köszönöm a tippet !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 08, 2019 7:23 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7602
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sgab írta:
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!

Van nekem egy Skoda Fabia 1.2-es, 2003-as évjáratú, AWY motorkódú gépsárkányom. Idáig megbízhatóan működött, de ma reggel a következőeket produkálta (minden előjel nélkül):
- nincs alapjárat
- sokkal hangosabb a motor hangja (jobban kerreg ?!)
- "büdösebb" a kipufogó
- gáz adásra reagál, de olyan erőtlennek tűnik
- világít a check engine (néha még villog is ?!)

Délutáni indításnál volt alapjárat (bár nagyon ingadozott), de a többi tünet megmaradt. Ami viszont fúra volt nekem, hogy gáz adásnál, mielőtt felpörgött volna a motor, egy sistergés (kifújás, lefújás ?!) hallatszott a motortérből. (Egyedül voltam, ezért nem tudtam megnézni, hogy honnan jön a hang. Ezt a hangot is csak azért hallottam meg, mert nyitva volt az ajtó. A beltérből ebből nem hallani semmit.)

Idáig semmi baj nem volt a gépezettel. Tavaly volt egy vízhőfok jeladó csere.

Szerintetek mi lehet a baj?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Szia
Hibakódot kellene olvasni. Szerencsés esetben csak az egyik trafó adta fel.
Gyújtáskimaradás az egyik hengerben hibakód. A trafókat ha iyenkor felcseréled
és a hibakód átmegy a trafó a rossz. Ha marad a hiba ,akkor végnyomást kell
mérni. Ha 11 bar alatt van, vagy 3 bar-nál nagyobb a különbség két henger
között, akkor a kipufogó szelep égett el..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 08, 2019 7:13 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 07, 2019 8:58 am
Hozzászólások: 6
Autó: Skoda Fabia 1.2 AWY - 2003
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!

Van nekem egy Skoda Fabia 1.2-es, 2003-as évjáratú, AWY motorkódú gépsárkányom. Idáig megbízhatóan működött, de ma reggel a következőeket produkálta (minden előjel nélkül):
- nincs alapjárat
- sokkal hangosabb a motor hangja (jobban kerreg ?!)
- "büdösebb" a kipufogó
- gáz adásra reagál, de olyan erőtlennek tűnik
- világít a check engine (néha még villog is ?!)

Délutáni indításnál volt alapjárat (bár nagyon ingadozott), de a többi tünet megmaradt. Ami viszont fúra volt nekem, hogy gáz adásnál, mielőtt felpörgött volna a motor, egy sistergés (kifújás, lefújás ?!) hallatszott a motortérből. (Egyedül voltam, ezért nem tudtam megnézni, hogy honnan jön a hang. Ezt a hangot is csak azért hallottam meg, mert nyitva volt az ajtó. A beltérből ebből nem hallani semmit.)

Idáig semmi baj nem volt a gépezettel. Tavaly volt egy vízhőfok jeladó csere.

Szerintetek mi lehet a baj?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. márc. 06, 2019 8:53 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7602
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kugyu21 írta:
Ez komoly???
És mi a magyarázata?
Ugye az MPI-ben nincs ilyen hibalehetőség elrejtve?

Szia
Az mpi vezérlésével nincs gond, csak annyi mivel nincs feszítve, időnként cserélni kell.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd márc. 05, 2019 8:42 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 390
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
Bratya írta:
Szia!
12 szelepes BME motorkód és újonnan vásároltuk a km valós. olajcsere 10 ezrenként. A kocsinak rendes gazdája van. Köszönöm. A hiba nem elektromos lenne?

Nem elektromos hiba. A hengerek között 3 bárnál nem lehet nagyobb különbség és 11 bar a minimum. Most pont a határán van.
Szelep vagy gyűrű szokott lenni. Azért a vezérlést is megnézném ,hol van. Lehet csak annyi a baj, hogy elmászott, és összenyitnak a szelepek..
Ehez nem is kell ugrani a láncnak, a vezérműtengely végén a lánckerék el tud fordulni láncostul, mert nincs reteszelve..


Ez komoly???
És mi a magyarázata?
Ugye az MPI-ben nincs ilyen hibalehetőség elrejtve?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 27, 2019 8:34 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7602
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bratya írta:
Szia!
12 szelepes BME motorkód és újonnan vásároltuk a km valós. olajcsere 10 ezrenként. A kocsinak rendes gazdája van. Köszönöm. A hiba nem elektromos lenne?

Nem elektromos hiba. A hengerek között 3 bárnál nem lehet nagyobb különbség és 11 bar a minimum. Most pont a határán van.
Szelep vagy gyűrű szokott lenni. Azért a vezérlést is megnézném ,hol van. Lehet csak annyi a baj, hogy elmászott, és összenyitnak a szelepek..
Ehez nem is kell ugrani a láncnak, a vezérműtengely végén a lánckerék el tud fordulni láncostul, mert nincs reteszelve..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 27, 2019 8:01 am 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 26, 2019 11:19 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia
Csabaa írta:
hubo44 írta:
Bratya írta:
Meleg motornál az alapjárat ingadozik,chek lámpa villog majd az autó leáll.
Gyertyák,trafók cserélve lettek de a hiba ugyanúgy fennáll.
Diagnosztika, gyujtáskimaradást mutat a kettes hengernél. Kompresszio mérve. egyes henger 12.9, kettes 11,5, hármas 14 bar az autónak mennie kellene. Injektor sor is cserélve lett. Az autóban 86 ezer kilóméter van. 2006-os Fabia 1.2 Htp. Folytószelep is tisztítva.
Segítséget valakitől? Tapasztalat vagy tudás?Köszönöm!

Sziasztok
Sajnos pont a határán van a végnyomás, ahogy a táblázatból is látszik.
Azért az érdekelne milyen olajjal tette meg azt a 86e km-t, és ,hogy valós egyáltalán a km.
Minimum 200ekm-t elmennek ezek a motorok, gondot okozó kopások nélkül..

Vagy ez a 6 szelepes változat!? Akkor a kipufogószelep égett el a kettes hengerben ,és ez akkor érthető..

Szia!
12 szelepes BME motorkód és újonnan vásároltuk a km valós. olajcsere 10 ezrenként. A kocsinak rendes gazdája van. Köszönöm. A hiba nem elektromos lenne?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 27, 2019 7:45 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7602
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hubo44 írta:
Bratya írta:
Meleg motornál az alapjárat ingadozik,chek lámpa villog majd az autó leáll.
Gyertyák,trafók cserélve lettek de a hiba ugyanúgy fennáll.
Diagnosztika, gyujtáskimaradást mutat a kettes hengernél. Kompresszio mérve. egyes henger 12.9, kettes 11,5, hármas 14 bar az autónak mennie kellene. Injektor sor is cserélve lett. Az autóban 86 ezer kilóméter van. 2006-os Fabia 1.2 Htp. Folytószelep is tisztítva.
Segítséget valakitől? Tapasztalat vagy tudás?Köszönöm!

Sziasztok
Sajnos pont a határán van a végnyomás, ahogy a táblázatból is látszik.
Azért az érdekelne milyen olajjal tette meg azt a 86e km-t, és ,hogy valós egyáltalán a km.
Minimum 200ekm-t elmennek ezek a motorok, gondot okozó kopások nélkül..

Vagy ez a 6 szelepes változat!? Akkor a kipufogószelep égett el a kettes hengerben ,és ez akkor érthető..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 27, 2019 12:06 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1379
Bratya írta:
Meleg motornál az alapjárat ingadozik,chek lámpa villog majd az autó leáll.
Gyertyák,trafók cserélve lettek de a hiba ugyanúgy fennáll.
Diagnosztika, gyujtáskimaradást mutat a kettes hengernél. Kompresszio mérve. egyes henger 12.9, kettes 11,5, hármas 14 bar az autónak mennie kellene. Injektor sor is cserélve lett. Az autóban 86 ezer kilóméter van. 2006-os Fabia 1.2 Htp. Folytószelep is tisztítva.
Segítséget valakitől? Tapasztalat vagy tudás?Köszönöm!


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 26, 2019 10:09 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 26, 2019 11:19 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia
Meleg motornál az alapjárat ingadozik,chek lámpa villog majd az autó leáll.
Gyertyák,trafók cserélve lettek de a hiba ugyanúgy fennáll.
Diagnosztika, gyujtáskimaradást mutat a kettes hengernél. Kompresszio mérve. egyes henger 12.9, kettes 11,5, hármas 14 bar az autónak mennie kellene. Injektor sor is cserélve lett. Az autóban 86 ezer kilóméter van. 2006-os Fabia 1.2 Htp. Folytószelep is tisztítva.
Segítséget valakitől? Tapasztalat vagy tudás?Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 26, 2019 11:18 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 390
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
kugyu21 írta:

Hú de jó, hogy abban is van mikrokapcsoló! Akkor az idő melegedésével csak neki kell állnom kicserélni mind a hármat.
A mikrokapcsolóhoz tartó vezetékre gondolsz, vagy az ajtót és a karosszériát összekötő korbácsra? Mennyire jellemző az ezekben futó vezetékek eltörése?

Szia
Amikor megnyomod a gombot hallod a motor hangját!?


Ilyen szemmel (pontosabban füllel :) ) még nem vizsgáltam meg a dolgot, de visszagondolva, a sikertelen nyitáskor, azt hiszem csönd van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 26, 2019 10:55 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7602
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kugyu21 írta:

Hú de jó, hogy abban is van mikrokapcsoló! Akkor az idő melegedésével csak neki kell állnom kicserélni mind a hármat.
A mikrokapcsolóhoz tartó vezetékre gondolsz, vagy az ajtót és a karosszériát összekötő korbácsra? Mennyire jellemző az ezekben futó vezetékek eltörése?

Szia
Amikor megnyomod a gombot hallod a motor hangját!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28344 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1890  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség