Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. ápr. 12, 2021 8:25 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1957  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 8:03 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2015 2:08 pm
Hozzászólások: 59
Autó: Skoda Fabia 1,2 12V
nagyon köszönöm, intézkedem!! Szerinted melyik alkatrész lehet? Tudom hogy hibakód kiolvasás, de mely alkatrészek lehetnek? Köszönettel!

feketete írta:
Stuczi írta:
Üdvözlök mindenkit! A következő a gondom. Felgyulladt az EPC lámpa és úgy maradt. Ha jól tudom akkor ez a motorvezérléssel kapcsolatos. 2007 fabia I 1.2 12v BME motor. Lehet más gond is, vagy vezérlés csere!! Köszönettel


Ez a motor vezérlés nem az a motorvezérlés! Nem a vezérműláncot kell cserélni. A hiba egy alkatrész hibáját jelzi a motorvezérlő elektronikán keresztül.

Minnél hamarabb ( egy-két nap) ki kell olvasni a hibakódot. Akkor lehet a hiba okát pontosan behatárolni és nem kell találgatni és drága pénzen jó alkatrészeket cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 7:50 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
3 vagy 4 rétegben van szőve. összességében kell zárónak lenni. Ahogy mozog a kipufogó mozog a szövet is .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 7:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 7:46 pm
Hozzászólások: 43
Autó: Skoda Fabia Classic Combi 1,4 16V 74kW
fatadaniel írta:
feketete írta:
fatadaniel írta:
Sziasztok!

Két kérdésem lenne hozzátok, amiben a segítségeteket szeretném kérni.
1, Katalizátort kell cserélnem, mert a korábbi tulaj rossz univerzális katalizátort rakatott bele. Lenne esetleg olyan márka ebben a tekintetben, ami megbízható? Pl. Walker, csak alacsonyabb árfekvésben. Olyant sem akarok, ami pár év alatt kirohad, inkább egyszer veszem meg, de akkor ár/értékben a legjobbat, persze ha van.
Esetleg ismertek olyan helyet, ahol használt gyári bevizsgáltat lehet kapni? Ezzel van valakinek tapasztalata?
2, Az olajteknőmnél ereszt az olaj a tömítésnél. Gyárilag csak paszta van hozzá. Ez felvihető úgy, hogy normálisan is tömítsen. Persze egy új motornál nem probléma, hiszen a "benne maradt olaj" nem tud visszafolyni. Nekem még sajnos nem sikerült úgy megragasztanom, hogy a paszta ne kapott volna olajat, pedig napokig nyitottan hagytam lecsurogni. Esetleg lehet hozzá csináltatni vagy valahol kapni, "kivágott" tömítést?

Köszi a segítséget.


itt van egy katalizátor https://www.autoalkatreszonline24.hu/jmj/16149445

az olaj nem a szimeringnél folyik ? vagy valahonnan fölülről folyik oda az olaj ( nekem 1,2 es motornál az olajszűrőtől került oda olaj)

Próbáld 1 napos állás után szerelni ( addig az olaj jó része lecsurog) A motorblokk belső szélét törölgesd meg. A felszerelésnél meg legyél nagyon gyors :)


Szia. Köszi, szépen. Jól hangzik a JMJ leírása. BM catalyst és ASSO-val szemezgetek. Még körbe nézek, hogy hol találok kedvezőt belőlük.
Az olajfolyás szerintem az olajteknő tömítésnél van jelen, mivel körbe olajos. Legalábbis azt láttam forrásként. Lehet korábban már bontották. Amúgy tök fura, hogy utólag is csak paszta van :/ .


Szia. Végül Walker lett a végső. Bárdinál 58e-ért jutottam hozzá. Nézegettem rajta a flexibilis csövet. Az nem gáz, hogy át lehet rajta látni a fém szövésen?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 6:54 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Stuczi írta:
Üdvözlök mindenkit! A következő a gondom. Felgyulladt az EPC lámpa és úgy maradt. Ha jól tudom akkor ez a motorvezérléssel kapcsolatos. 2007 fabia I 1.2 12v BME motor. Lehet más gond is, vagy vezérlés csere!! Köszönettel


Ez a motor vezérlés nem az a motorvezérlés! Nem a vezérműláncot kell cserélni. A hiba egy alkatrész hibáját jelzi a motorvezérlő elektronikán keresztül.

Minnél hamarabb ( egy-két nap) ki kell olvasni a hibakódot. Akkor lehet a hiba okát pontosan behatárolni és nem kell találgatni és drága pénzen jó alkatrészeket cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 6:19 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2015 2:08 pm
Hozzászólások: 59
Autó: Skoda Fabia 1,2 12V
Üdvözlök mindenkit! A következő a gondom. Felgyulladt az EPC lámpa és úgy maradt. Ha jól tudom akkor ez a motorvezérléssel kapcsolatos. 2007 fabia I 1.2 12v BME motor. Lehet más gond is, vagy vezérlés csere!! Köszönettel


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 4:16 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
ViktorP írta:
bandika írta:
ViktorP írta:
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van egy 2005-ös Fábiám 1.2 htp-s. Egy olyan hibája adódott amit eddig 2 szerelőnek sem sikerült megfejteni. A lényeg, hogy váltás után gyorsítok, az autó gyorsul is ahogy kell, majd hirtelen erőtlen lesz hiába nyomom akár tövig is a gázt az autó mintha üresbe menne alapjaraton gáz adás nélkül... Majd pár másodperc után újra elkezd gyorsulni. Ez a jelenség van, hogy minden váltásnál előfordul, de van hogy hetekig hónapokig semmi.. Ami cserélve lett benne, lambda szonda, szűrők, gyertyák. Hiba kód nincs.. Esetleg találkoztatok már ilyen jelenséggel? Előre is köszönöm a választ!

Szia.., először is: híbakódot ad-e?
üzemanyagszivattyú, enenk szűrője volt cserélve? esetleg egy nyomásmérés volt?

Hibákód nincs, üzemanyag szivattyú nem lett cserélve de a szűrő elméletileg voltak, esetleg gyújtótrafó hiba okozhat-e ilyet? Ennek a típusnak egyik betegsége ez.


Ha gyújtótrafó lenne akkor is hibakód olvasás ! A trafó a nagy gyertyahézagtól megy ki. Nem minden olajcserénél kell cserélni a gyertyát és sokszor elfelejtik cserélni.
A benzinszűrőt 80 ezer km -ként kell cserélni azt is el szokták felejteni. Érdemes még üzemanyag nyomást mérni.
Okozhat még ilyen hibát a gázpedál vagy a fojtószelep jeladó hibája , de ezt kódolvasónak ki kéne írnia.

ezeknél a modern kocsiknál lehet találgatni a hibákra és cserélgetni az alkatrészeket míg meg nem javul. Ez drága mulatság. van ahol 5 ezerért kiolvassák a hibát.

Egy okostelefon és egy kínai kódolvasó (3000 Ft) és alap hibákat te is ki tudsz olvasni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 3:43 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2021 10:16 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda fabia 2005 1.2 htp
bandika írta:
ViktorP írta:
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van egy 2005-ös Fábiám 1.2 htp-s. Egy olyan hibája adódott amit eddig 2 szerelőnek sem sikerült megfejteni. A lényeg, hogy váltás után gyorsítok, az autó gyorsul is ahogy kell, majd hirtelen erőtlen lesz hiába nyomom akár tövig is a gázt az autó mintha üresbe menne alapjaraton gáz adás nélkül... Majd pár másodperc után újra elkezd gyorsulni. Ez a jelenség van, hogy minden váltásnál előfordul, de van hogy hetekig hónapokig semmi.. Ami cserélve lett benne, lambda szonda, szűrők, gyertyák. Hiba kód nincs.. Esetleg találkoztatok már ilyen jelenséggel? Előre is köszönöm a választ!

Szia.., először is: híbakódot ad-e?
üzemanyagszivattyú, enenk szűrője volt cserélve? esetleg egy nyomásmérés volt?

Hibákód nincs, üzemanyag szivattyú nem lett cserélve de a szűrő elméletileg voltak, esetleg gyújtótrafó hiba okozhat-e ilyet? Ennek a típusnak egyik betegsége ez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 12:27 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 05, 2013 1:05 pm
Hozzászólások: 30
Tartózkodási hely: Csíkszentimre, RO
Autó: FAVORIT 135,OCTAVIA I 1,6,FABAII (5J,542
ViktorP írta:
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van egy 2005-ös Fábiám 1.2 htp-s. Egy olyan hibája adódott amit eddig 2 szerelőnek sem sikerült megfejteni. A lényeg, hogy váltás után gyorsítok, az autó gyorsul is ahogy kell, majd hirtelen erőtlen lesz hiába nyomom akár tövig is a gázt az autó mintha üresbe menne alapjaraton gáz adás nélkül... Majd pár másodperc után újra elkezd gyorsulni. Ez a jelenség van, hogy minden váltásnál előfordul, de van hogy hetekig hónapokig semmi.. Ami cserélve lett benne, lambda szonda, szűrők, gyertyák. Hiba kód nincs.. Esetleg találkoztatok már ilyen jelenséggel? Előre is köszönöm a választ!

Szia.., először is: híbakódot ad-e?
üzemanyagszivattyú, enenk szűrője volt cserélve? esetleg egy nyomásmérés volt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 12:06 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2021 11:53 am
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni a típussal kapcsolatban.

Édesanyámnak szeretnék autót vásárolni, az eddigi játékos a WagonR+ volt (természetesen csak ezüst színben... :falbav: :D ), de felmerült az első generációs Fabia is 2007-ig.

Mivel részéről csak a szín iránt van elvárás, így átvettem az ügyet.

Egy esetleges autó megtekintés alatt mit érdemes specifikusan jobban szemügyre venni? Milyen típushibák vannak? Évjárat, motor? Személyszerint én az 1.4-es benzinest preferálnám.

Suzukinál az alábbiakat nézném magamtól - ebből látszik nem vagyok nagy szakértő én sem :D :

- gumibakoknál a lemez állapota
- küszöbök
- olajbeöntő sapka belseje az emulzió miatt
- váltót könnyen lehessen sebességbe pakolni
- teljesen ki tekerni a kormányt, előre-hátra, jobbra-balra, féltengelyt terhelni
- szélvédők száma stimmeljen
- rendszám alapján lekérdezni a kormányablaknál
- olajszint, mert csak megmutatja mennyire figyelnek/figyeltek rá

Előre is köszönöm a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 10:19 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 29, 2021 10:16 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda fabia 2005 1.2 htp
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van egy 2005-ös Fábiám 1.2 htp-s. Egy olyan hibája adódott amit eddig 2 szerelőnek sem sikerült megfejteni. A lényeg, hogy váltás után gyorsítok, az autó gyorsul is ahogy kell, majd hirtelen erőtlen lesz hiába nyomom akár tövig is a gázt az autó mintha üresbe menne alapjaraton gáz adás nélkül... Majd pár másodperc után újra elkezd gyorsulni. Ez a jelenség van, hogy minden váltásnál előfordul, de van hogy hetekig hónapokig semmi.. Ami cserélve lett benne, lambda szonda, szűrők, gyertyák. Hiba kód nincs.. Esetleg találkoztatok már ilyen jelenséggel? Előre is köszönöm a választ!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 29, 2021 9:21 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 18, 2012 11:47 am
Hozzászólások: 10
Sziasztok!
Egy Skoda Fabia 1.2 ECO-val kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Hosszabb utak után tapasztaljuk, hogy gázadásra megtorpan az autó. Ez úgy 1-2 másodpercig tart, majd "meglódul" és gyorsul ahogy normális esetben. Nagyjából 100-150 km megtétele után jelentkezik ez, rövidebb utak alatt sohasem fordul elő. Pár órára leállítva az autót, majd továbbmenve már nem tapasztaljuk. Ez már hosszabb ideje fennáll, viszont mivel naponta 10-20 km-t teszünk meg vele jellemzően, így ritkán érzékeljük.
Szerintetek mi okozhatja?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. márc. 24, 2021 10:00 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 7:46 pm
Hozzászólások: 43
Autó: Skoda Fabia Classic Combi 1,4 16V 74kW
feketete írta:
fatadaniel írta:
Sziasztok!

Két kérdésem lenne hozzátok, amiben a segítségeteket szeretném kérni.
1, Katalizátort kell cserélnem, mert a korábbi tulaj rossz univerzális katalizátort rakatott bele. Lenne esetleg olyan márka ebben a tekintetben, ami megbízható? Pl. Walker, csak alacsonyabb árfekvésben. Olyant sem akarok, ami pár év alatt kirohad, inkább egyszer veszem meg, de akkor ár/értékben a legjobbat, persze ha van.
Esetleg ismertek olyan helyet, ahol használt gyári bevizsgáltat lehet kapni? Ezzel van valakinek tapasztalata?
2, Az olajteknőmnél ereszt az olaj a tömítésnél. Gyárilag csak paszta van hozzá. Ez felvihető úgy, hogy normálisan is tömítsen. Persze egy új motornál nem probléma, hiszen a "benne maradt olaj" nem tud visszafolyni. Nekem még sajnos nem sikerült úgy megragasztanom, hogy a paszta ne kapott volna olajat, pedig napokig nyitottan hagytam lecsurogni. Esetleg lehet hozzá csináltatni vagy valahol kapni, "kivágott" tömítést?

Köszi a segítséget.


itt van egy katalizátor https://www.autoalkatreszonline24.hu/jmj/16149445

az olaj nem a szimeringnél folyik ? vagy valahonnan fölülről folyik oda az olaj ( nekem 1,2 es motornál az olajszűrőtől került oda olaj)

Próbáld 1 napos állás után szerelni ( addig az olaj jó része lecsurog) A motorblokk belső szélét törölgesd meg. A felszerelésnél meg legyél nagyon gyors :)


Szia. Köszi, szépen. Jól hangzik a JMJ leírása. BM catalyst és ASSO-val szemezgetek. Még körbe nézek, hogy hol találok kedvezőt belőlük.
Az olajfolyás szerintem az olajteknő tömítésnél van jelen, mivel körbe olajos. Legalábbis azt láttam forrásként. Lehet korábban már bontották. Amúgy tök fura, hogy utólag is csak paszta van :/ .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. márc. 24, 2021 8:12 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
fatadaniel írta:
Sziasztok!

Két kérdésem lenne hozzátok, amiben a segítségeteket szeretném kérni.
1, Katalizátort kell cserélnem, mert a korábbi tulaj rossz univerzális katalizátort rakatott bele. Lenne esetleg olyan márka ebben a tekintetben, ami megbízható? Pl. Walker, csak alacsonyabb árfekvésben. Olyant sem akarok, ami pár év alatt kirohad, inkább egyszer veszem meg, de akkor ár/értékben a legjobbat, persze ha van.
Esetleg ismertek olyan helyet, ahol használt gyári bevizsgáltat lehet kapni? Ezzel van valakinek tapasztalata?
2, Az olajteknőmnél ereszt az olaj a tömítésnél. Gyárilag csak paszta van hozzá. Ez felvihető úgy, hogy normálisan is tömítsen. Persze egy új motornál nem probléma, hiszen a "benne maradt olaj" nem tud visszafolyni. Nekem még sajnos nem sikerült úgy megragasztanom, hogy a paszta ne kapott volna olajat, pedig napokig nyitottan hagytam lecsurogni. Esetleg lehet hozzá csináltatni vagy valahol kapni, "kivágott" tömítést?

Köszi a segítséget.


itt van egy katalizátor https://www.autoalkatreszonline24.hu/jmj/16149445

az olaj nem a szimeringnél folyik ? vagy valahonnan fölülről folyik oda az olaj ( nekem 1,2 es motornál az olajszűrőtől került oda olaj)

Próbáld 1 napos állás után szerelni ( addig az olaj jó része lecsurog) A motorblokk belső szélét törölgesd meg. A felszerelésnél meg legyél nagyon gyors :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. márc. 24, 2021 6:22 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 7:46 pm
Hozzászólások: 43
Autó: Skoda Fabia Classic Combi 1,4 16V 74kW
Sziasztok!

Két kérdésem lenne hozzátok, amiben a segítségeteket szeretném kérni.
1, Katalizátort kell cserélnem, mert a korábbi tulaj rossz univerzális katalizátort rakatott bele. Lenne esetleg olyan márka ebben a tekintetben, ami megbízható? Pl. Walker, csak alacsonyabb árfekvésben. Olyant sem akarok, ami pár év alatt kirohad, inkább egyszer veszem meg, de akkor ár/értékben a legjobbat, persze ha van.
Esetleg ismertek olyan helyet, ahol használt gyári bevizsgáltat lehet kapni? Ezzel van valakinek tapasztalata?
2, Az olajteknőmnél ereszt az olaj a tömítésnél. Gyárilag csak paszta van hozzá. Ez felvihető úgy, hogy normálisan is tömítsen. Persze egy új motornál nem probléma, hiszen a "benne maradt olaj" nem tud visszafolyni. Nekem még sajnos nem sikerült úgy megragasztanom, hogy a paszta ne kapott volna olajat, pedig napokig nyitottan hagytam lecsurogni. Esetleg lehet hozzá csináltatni vagy valahol kapni, "kivágott" tömítést?

Köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 20, 2021 3:26 pm 
Online

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 179
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Szabolcs1023 írta:
Sziasztok.
Nem működik a hűtő ventillátor.
Maga a motra jó.
Új gombát kapott.
A műszerfalon a hőmérséklet középnél feljebb nem megy.
Segítséget előre is köszi.

Szia!
Valószínűleg állandóan nyitva van a termosztátod (így a hűtőben is folyamatosan kering a víz), ezért ilyen hőmérsékleti viszonyok mellett nem nagyon tud odáig jutni, hogy bekapcsoljon a ventillátor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 1957  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség