Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. jan. 20, 2021 10:41 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29228 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1949  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. jan. 03, 2021 8:09 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 18, 2012 11:47 am
Hozzászólások: 9
Sziasztok!

2003-mas Skoda Fabia 1.2 ECO-val kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni. Az üzemanyag szivattyú cseréje óta a szint jelző mutató fordítva működik, teletankolva villan fel a jelzőlámpa. Ezzel valójában nincs is problémánk, de a kérdésem az lenne, hogy emiatt a fals érzékelés miatt előfordulhat e az, hogy bár a tankban van benzin, de nem tudjuk kihasználni. Az érzékelt szint és a valós benzin mennyiség különbsége okozhat gondot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 02, 2021 5:59 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 600
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Dobbs írta:
Julius írta:
Sziasztok!

Van egy 2004-es évjáratú AZQ motorkódú 1.2-es Fabia kombim, amelynek 277.000 kilométernél elszállt az eredeti gyári üzemanyag szivattyúja (szép teljesítmény szerintem, hogy eddig bírta újkora óta). Előtte már kidobta a sárga motor ikont, majd hibakód olvasásnál azt írta, hogy kipufogógáz visszavezetés hiba, amely aztán szétszerelésnél azt jelentette gyakorlatilag, hogy tönkrement az üzemanyag szivattyú és ami a rosszabb, hogy a katalizátorba benzin is jutott legalább gőz formájában az elégtelen benzinnyomás miatt, ami berobbant és megrepedt a katalizátor, vége neki (ez volt a hibakód oka).

Érdeklődöm, hogy a fent említett típushoz milyen márkájú katalizátort javasoltok? Látom, hogy van JMJ, ASSO, Walker, Bosal, stb. Mik a tapasztalatok ezekkel?

Válaszotokat előre is köszönöm!


Szia,

Sajnos nagyon kevés ember cserél katalizátort, ezért szerintem nem fogsz konkrét választ kapni. Én a helyedben valami közép árfekvésűt választanék.
Viszont amit leírtál, nekem nagyon nem áll össze a kép, bár semmin nem lepődök már meg. Ez is azt bizonyítja, hogy mennyire semmit nem mondanak a hiba kódok. Mert ugye az ember azt hinné, hogy neked katalizátor hibakódot kellett volna kapnod, de legalább szegény vagy dús keveréked lett volna az alacsony benzin nyomás miatt:) Ehelyett kaptál egy EGR hiba kódot. Hát aki ezt kinyomozta, nem semmi. Bocsi, nem sokat segítettem:)
Üdv.


Próbáld meg behegesztetni a repedést spéci anyag , spéci hegesztő :) nem a Józsi bácsi a lakatos ( ha normális árat kérnek érte érdemes meghegesztetni)
van ahol vállajak a katalizátor tisztítást szétvágják a palástját és úgy tisztítják a belsejét- Ha cserélsz kérd vissza a katalizátort méh telepeken jó árat adnak érte ( nem hibába lopkodják )

az üzemanyag szivattyú hibája miatt rosszul kellet volna indulni és rángathat is. A kipufogónak meg szuszognia csattognia kellet volna. hibakódnak meg gyújtás kimaradást írni ( a kopogásjelző így értelmezi :) )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2021 7:34 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Julius írta:
Sziasztok!

Van egy 2004-es évjáratú AZQ motorkódú 1.2-es Fabia kombim, amelynek 277.000 kilométernél elszállt az eredeti gyári üzemanyag szivattyúja (szép teljesítmény szerintem, hogy eddig bírta újkora óta). Előtte már kidobta a sárga motor ikont, majd hibakód olvasásnál azt írta, hogy kipufogógáz visszavezetés hiba, amely aztán szétszerelésnél azt jelentette gyakorlatilag, hogy tönkrement az üzemanyag szivattyú és ami a rosszabb, hogy a katalizátorba benzin is jutott legalább gőz formájában az elégtelen benzinnyomás miatt, ami berobbant és megrepedt a katalizátor, vége neki (ez volt a hibakód oka).

Érdeklődöm, hogy a fent említett típushoz milyen márkájú katalizátort javasoltok? Látom, hogy van JMJ, ASSO, Walker, Bosal, stb. Mik a tapasztalatok ezekkel?

Válaszotokat előre is köszönöm!


Szia,

Sajnos nagyon kevés ember cserél katalizátort, ezért szerintem nem fogsz konkrét választ kapni. Én a helyedben valami közép árfekvésűt választanék.
Viszont amit leírtál, nekem nagyon nem áll össze a kép, bár semmin nem lepődök már meg. Ez is azt bizonyítja, hogy mennyire semmit nem mondanak a hiba kódok. Mert ugye az ember azt hinné, hogy neked katalizátor hibakódot kellett volna kapnod, de legalább szegény vagy dús keveréked lett volna az alacsony benzin nyomás miatt:) Ehelyett kaptál egy EGR hiba kódot. Hát aki ezt kinyomozta, nem semmi. Bocsi, nem sokat segítettem:)
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 29, 2020 9:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 31, 2014 11:25 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Van egy 2004-es évjáratú AZQ motorkódú 1.2-es Fabia kombim, amelynek 277.000 kilométernél elszállt az eredeti gyári üzemanyag szivattyúja (szép teljesítmény szerintem, hogy eddig bírta újkora óta). Előtte már kidobta a sárga motor ikont, majd hibakód olvasásnál azt írta, hogy kipufogógáz visszavezetés hiba, amely aztán szétszerelésnél azt jelentette gyakorlatilag, hogy tönkrement az üzemanyag szivattyú és ami a rosszabb, hogy a katalizátorba benzin is jutott legalább gőz formájában az elégtelen benzinnyomás miatt, ami berobbant és megrepedt a katalizátor, vége neki (ez volt a hibakód oka).

Érdeklődöm, hogy a fent említett típushoz milyen márkájú katalizátort javasoltok? Látom, hogy van JMJ, ASSO, Walker, Bosal, stb. Mik a tapasztalatok ezekkel?

Válaszotokat előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 24, 2020 12:58 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 600
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Akkor jön a bontás ( kárpit, ablakemelő panel) Ha lent van a panel , tedd vissza a zárra a vezetéket , és a zárat ütögetve ( alul fölül) próbáld újra nyitni.

itt van képekben a szerelés

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/OpJigQDa

Stuczi írta:
Köszönöm, Nekem sajnos ez sem működik, vagy rosszul csinálom!!


dombi7 írta:
Ahogy nézem a filmet az ütögetéshez nem kell szétszedni az ajtót . Úgy is működik. Méri a vezetéket, ha csak áramot nem kapna attól még nyílni kéne.
Jó ötlet a nyitás:)

Ahogy írtam, zár egy reteszes zárással zár, amíg a zárúszó nem jön fel rángathatód a bowdent. Zár belső részeinek gyári zsírzása kiszárad, por lepi be. Az ajtó esetleges külső zár körüli ütögetésre azért van szükség, ha szükség van rá, hogy átforduljon. Sima nyítás záras nem biztos, hogy elég!Nem kell hullámosra verni a lemezt! Sajátomon nyítottam már ki így ajtót, illetve másnak is.Nem kellett szétbarmolni az ajtot belülről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 24, 2020 9:30 am 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 20, 2015 2:08 pm
Hozzászólások: 56
Autó: Skoda Fabia 1,2 12V
Köszönöm, Nekem sajnos ez sem működik, vagy rosszul csinálom!!


dombi7 írta:
Ahogy nézem a filmet az ütögetéshez nem kell szétszedni az ajtót . Úgy is működik. Méri a vezetéket, ha csak áramot nem kapna attól még nyílni kéne.
Jó ötlet a nyitás:)

Ahogy írtam, zár egy reteszes zárással zár, amíg a zárúszó nem jön fel rángathatód a bowdent. Zár belső részeinek gyári zsírzása kiszárad, por lepi be. Az ajtó esetleges külső zár körüli ütögetésre azért van szükség, ha szükség van rá, hogy átforduljon. Sima nyítás záras nem biztos, hogy elég!Nem kell hullámosra verni a lemezt! Sajátomon nyítottam már ki így ajtót, illetve másnak is.Nem kellett szétbarmolni az ajtot belülről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 23, 2020 2:32 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 718
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Ahogy nézem a filmet az ütögetéshez nem kell szétszedni az ajtót . Úgy is működik. Méri a vezetéket, ha csak áramot nem kapna attól még nyílni kéne.
Jó ötlet a nyitás:)

Ahogy írtam, zár egy reteszes zárással zár, amíg a zárúszó nem jön fel rángathatód a bowdent. Zár belső részeinek gyári zsírzása kiszárad, por lepi be. Az ajtó esetleges külső zár körüli ütögetésre azért van szükség, ha szükség van rá, hogy átforduljon. Sima nyítás záras nem biztos, hogy elég!Nem kell hullámosra verni a lemezt! Sajátomon nyítottam már ki így ajtót, illetve másnak is.Nem kellett szétbarmolni az ajtot belülről.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 21, 2020 8:54 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 600
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
fatadaniel írta:
feketete írta:
Satuféket csináltál , vagy csak szépen fékeztél. Elég szép a görbe , de néhány helyen egy tengelyen túl nagy az eltérés ( lehet hogy az ABS dolgozott) máshol szép. A hátsó tengelyre mindig kisebb fékerő jut ( ezt a terheléstől függő fékerőszabályzó vezérli ) . ezt az ABS nem befolyásolja csak a megcsúszást.


A grafikonon szerintem pont egy erőteljesebb fékezés látszik, de még nem satufék. Hát akkor nem tudom :/ . De úgy érzem, mintha mindig az első kerékre hatna ez a beavatkozás. Korábban egy gyengébb minőségű gumi volt rajta, azzal katasztrofális volt. Most egy Kleber krislap HP3 van rajta, de ez fényévekkel jobb, mint az előző. Eddig csak nedvesebb úton vettem ezt észre, de ha tényleg az ABS dolgozik, akkor eléggé érzékeny. Másik autónál még hasonlót nem tapasztaltam, pedig paraméterekben közel hasonlóak.


egy üres úton vedd ki az ABS biztosítékát . Próbálj fékezni mit csinál .
Ha a szervódobbal van gond akkor keményebb a fék de nehezen lassul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 21, 2020 8:45 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 7:46 pm
Hozzászólások: 37
Autó: Skoda Fabia Classic Combi 1,4 16V 74kW
feketete írta:
Ha kanyarodsz normál menetben az egy tengelyen levő kerekek más más sebességgel mennek ( hajtott tengelynél erre kell a differenciál mű)


Jaja, jogos. Én csak az egyenes irányú mozgásra gondoltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 21, 2020 8:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 600
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Ha kanyarodsz normál menetben az egy tengelyen levő kerekek más más sebességgel mennek ( hajtott tengelynél erre kell a differenciál mű)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 21, 2020 7:57 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 7:46 pm
Hozzászólások: 37
Autó: Skoda Fabia Classic Combi 1,4 16V 74kW
Csabaa írta:
fatadaniel írta:
Csabaa írta:
Sziasztok
A kézifék egyformán fogja a két tárcsát? A bowden nincs megszorulva/ az egyik hosszabra nyúlva? (A kar tövében a lemez merőlegesen áll, nem ferdén?)
Egy ilyen pumpáló féknél egy teljes tisztítás és zsírzás sem ártana az úszónyergeknél és a hátsó tárcsáknál is. Kis pedálnyomásnál elég ha az egyik betét hamarabb éri el a tárcsát, már lüktetni fog az egy oldalról kapott erőtől..


Szia. Remélem jól értelmeztem és nekem szólt :roll: :D . Az a helyzet, hogy nem csak a lüktető érzés van meg, hanem ténylegesen az ABS is dolgozik. Még a hangját is hallani. Amennyiben mechanikus hiba lenne, akkor a tüneteknek nem állandóan elő kellene jönnie?
Köszi!

Arra gondolok az egyik tárcsa hátul kicsit befog, ezt keréksebesség csökkenéssel jár, erre az abs a másik oldali keréknél azonnal be is avatkozik..
Sőt rosszul mondom az esp avatkozik közbe.. a menetstabilizátor
Hmm bár az csak tengely körüli elfordulásnál avatkozhat be..


Ahhoz szerintem a guminak is csúsznia kellene, máskülönben a súrlódás miatt a járművel együtt gördül. De értem mire gondolsz :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 21, 2020 7:55 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. aug. 23, 2017 7:46 pm
Hozzászólások: 37
Autó: Skoda Fabia Classic Combi 1,4 16V 74kW
feketete írta:
Satuféket csináltál , vagy csak szépen fékeztél. Elég szép a görbe , de néhány helyen egy tengelyen túl nagy az eltérés ( lehet hogy az ABS dolgozott) máshol szép. A hátsó tengelyre mindig kisebb fékerő jut ( ezt a terheléstől függő fékerőszabályzó vezérli ) . ezt az ABS nem befolyásolja csak a megcsúszást.


A grafikonon szerintem pont egy erőteljesebb fékezés látszik, de még nem satufék. Hát akkor nem tudom :/ . De úgy érzem, mintha mindig az első kerékre hatna ez a beavatkozás. Korábban egy gyengébb minőségű gumi volt rajta, azzal katasztrofális volt. Most egy Kleber krislap HP3 van rajta, de ez fényévekkel jobb, mint az előző. Eddig csak nedvesebb úton vettem ezt észre, de ha tényleg az ABS dolgozik, akkor eléggé érzékeny. Másik autónál még hasonlót nem tapasztaltam, pedig paraméterekben közel hasonlóak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 21, 2020 7:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 600
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Hello!
Járó motor mellett próbáld meg, hogy kintről az ajtót a zár magasságában ütögeted, közbe valaki a központi zárat nyitja- zárja! Mikor régi már a zár hajlamos a megszorulásra, szerencséd van kinyílik, és nem kell roncsolni!Gondolom a zárúszó nem jön fel, és addig a bovdenes nyitás sem működik. Utána rögtön érdemes zárcserének nekilátni, vagy addig ne zárd be, mert nem biztos még egyszer sikerül.
Én pl. innen rendeltem zárat,már többet évekkel ezelőtt cseréltem http://www.delman.hu

http://www.youtube.com/watch?v=bTkr_T1YsWY[/quote]

Ahogy nézem a filmet az ütögetéshez nem kell szétszedni az ajtót . Úgy is működik. Méri a vezetéket, ha csak áramot nem kapna attól még nyílni kéne.
Jó ötlet a nyitás:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 21, 2020 7:37 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 600
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Satuféket csináltál , vagy csak szépen fékeztél. Elég szép a görbe , de néhány helyen egy tengelyen túl nagy az eltérés ( lehet hogy az ABS dolgozott) máshol szép. A hátsó tengelyre mindig kisebb fékerő jut ( ezt a terheléstől függő fékerőszabályzó vezérli ) . ezt az ABS nem befolyásolja csak a megcsúszást.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 21, 2020 7:19 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7997
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
fatadaniel írta:
Csabaa írta:
Sziasztok
A kézifék egyformán fogja a két tárcsát? A bowden nincs megszorulva/ az egyik hosszabra nyúlva? (A kar tövében a lemez merőlegesen áll, nem ferdén?)
Egy ilyen pumpáló féknél egy teljes tisztítás és zsírzás sem ártana az úszónyergeknél és a hátsó tárcsáknál is. Kis pedálnyomásnál elég ha az egyik betét hamarabb éri el a tárcsát, már lüktetni fog az egy oldalról kapott erőtől..


Szia. Remélem jól értelmeztem és nekem szólt :roll: :D . Az a helyzet, hogy nem csak a lüktető érzés van meg, hanem ténylegesen az ABS is dolgozik. Még a hangját is hallani. Amennyiben mechanikus hiba lenne, akkor a tüneteknek nem állandóan elő kellene jönnie?
Köszi!

Arra gondolok az egyik tárcsa hátul kicsit befog, ezt keréksebesség csökkenéssel jár, erre az abs a másik oldali keréknél azonnal be is avatkozik..
Sőt rosszul mondom az esp avatkozik közbe.. a menetstabilizátor
Hmm bár az csak tengely körüli elfordulásnál avatkozhat be..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29228 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1949  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség