Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. ápr. 12, 2021 7:12 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1957  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 20, 2021 3:24 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Szabolcs1023 írta:
Sziasztok.
Nem működik a hűtő ventillátor.
Maga a motra jó.
Új gombát kapott.
A műszerfalon a hőmérséklet középnél feljebb nem megy.
Segítséget előre is köszi.



nézd meg a biztosítékát
mérd meg van a motornál áram áram (lehet hogy a hógombánál testet kap) a barna színű vezeték testet jelent.
egy hosszabb út után "üzem meleg motor " nézd meg a hűtő vastag csöveit egyforma melegek-e
ha rossz a termosztát nyitva van lassabban melegszik be DE valamikor be kell melegednie

az út után alapjáraton járasd a kocsit. Biztosan kell melegedni a motornak
beáll jó állásba a műszer
beindul a ventilátor
fölforr ( csavard le hűtősapkát ha kezd emelkedni a vízszint kezd forrni )
mindig a kocsi mellett kell lenni , mert ha fölforr ( túlzottan, ) a tömítések, hengerfej tönkre megy

a motort ellenállás méréssel tudod tesztelni, vagy kívülről adsz neki áramot testet


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 20, 2021 2:15 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 20, 2021 2:12 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok.
Nem működik a hűtő ventillátor.
Maga a motra jó.
Új gombát kapott.
A műszerfalon a hőmérséklet középnél feljebb nem megy.
Segítséget előre is köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 18, 2021 8:02 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
gordi írta:
Helló!
Igen, úgy hallom, hogy csörgő lánc hang pár másodpercig, ameddig darabosan jár.
Nem hidrotőke hang, tudom hogy az sűrűbb, erős, kopogó hang pár másodpercig, nem az.
Volt AZQ kódos 1.2 es fabiám 8 évig, 160.000 et mentem vele, annak indításkor nem volt ilyen hangja, mondjuk azt új korától én használtam, semmi lánc hangja nem volt.
5w40 van benne, novemberben vettem, akkor le is cseréltem, mert én is úgy gondoltam, hogy talán a sűrűbb olaj miatt csinálhatja.
Meg amúgy is időszerű lenne a vezérlés cseréje, 132.000 van benne, nyugodtabb lenné ha tudnám hogy tiszta lappal imdulunk és újabb jópár évig nem lesz vele gond.
A régebbi fabiámnál 160.000 nél sem kellett cserélni, semmi hangja nem volt, de ez női autó volt, és elég sokat használták viszonylag övid távokon, sok indítással.



AKKOR csere. Érdemes a főtengely szimeringet is kicserélni. Mert ha később elromlik akkor is hasomlóan kell szétszedni a motort.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 18, 2021 7:05 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 11, 2020 11:28 am
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia mk 2
Helló!
Igen, úgy hallom, hogy csörgő lánc hang pár másodpercig, ameddig darabosan jár.
Nem hidrotőke hang, tudom hogy az sűrűbb, erős, kopogó hang pár másodpercig, nem az.
Volt AZQ kódos 1.2 es fabiám 8 évig, 160.000 et mentem vele, annak indításkor nem volt ilyen hangja, mondjuk azt új korától én használtam, semmi lánc hangja nem volt.
5w40 van benne, novemberben vettem, akkor le is cseréltem, mert én is úgy gondoltam, hogy talán a sűrűbb olaj miatt csinálhatja.
Meg amúgy is időszerű lenne a vezérlés cseréje, 132.000 van benne, nyugodtabb lenné ha tudnám hogy tiszta lappal imdulunk és újabb jópár évig nem lesz vele gond.
A régebbi fabiámnál 160.000 nél sem kellett cserélni, semmi hangja nem volt, de ez női autó volt, és elég sokat használták viszonylag övid távokon, sok indítással.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 18, 2021 5:57 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
gordi írta:
Sziasztok!
Nemrég vett 1.2 htp fabián szeretnék vezérléscserét, folytószelep tisztítást meg egyéb átnézést,ebben szeretnék segítséget kérni.
Nagy baja nincs, szépen megy, 132.000 km van benne, annyi hogy reggel darabosan indul 1-2 másodpercig és olyankor lehet hallani lánchangot.
Olyan szerelőt keresnék, aki tudna ebben segíteni, van tipusismerete.
Ha van olyan fórumozó aki csinált már ilyet, van szerszáma hozzá, az is tökéletes lenne, nem ragaszkodok autószerelőhöz.
Tudnátok ebben segíteni?
Köszi előre is.


Biztos hogy a lánc szól? Az indításnál a hidrótőke szokott kopogni. Az erősebb kopogás lehet tőke kopás is, de lehet ha túl sűrű olaj Pl 10 w 40 van benne 5W 40 olajjal minimális lesz a kopogás.
A lánc is kopoghat. Megnyúlhat a lánc, de a feszítő is megkophat.
A feszítő olajnyomás hatására feszít (itt is jobb a hígabb, gyári olaj) és egy racsnis szerkezet akadályozza meg hogy mindig alap állásba mennyen vissza. ( előfeszítve marad) Ha a feszítő kopott , mindig többet állítódik vissza és míg az olajnyomás megfeszíti hozzáütődhet a többi alkatrészhez. Ez indításnál a lánc átugrását is okozhatja.

Ha más indít a motortérből hallgasd meg. Sok apró kopogás a hidrótőke ( egy fordulatnál több szelep is nyílik) kevesebb hangosabb lánc. És más helyről is hallatszik.
Érdemes leszedni a motortakarót, jobban hallod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 18, 2021 9:16 am 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 11, 2020 11:28 am
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia mk 2
Sziasztok!
Nemrég vett 1.2 htp fabián szeretnék vezérléscserét, folytószelep tisztítást meg egyéb átnézést,ebben szeretnék segítséget kérni.
Nagy baja nincs, szépen megy, 132.000 km van benne, annyi hogy reggel darabosan indul 1-2 másodpercig és olyankor lehet hallani lánchangot.
Olyan szerelőt keresnék, aki tudna ebben segíteni, van tipusismerete.
Ha van olyan fórumozó aki csinált már ilyet, van szerszáma hozzá, az is tökéletes lenne, nem ragaszkodok autószerelőhöz.
Tudnátok ebben segíteni?
Köszi előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: óraegység hangszóró
HozzászólásElküldve: vas. márc. 07, 2021 4:32 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 78
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Kacsla írta:
Csatlakozom,és mindenkinek köszönet,aki segít hogy a szerelők ne vihessenek bennünket a málnásba!!!

goes írta:
Köszi a leírást!

Csabaa írta:
Sziasztok fórumtársak!

A hétvégén panaszkodtam, az elnémult index visszajelző hangomra.
Mint kiderült sima hangszóró állítja elő a hangot, a cseréjéről készítettem egy leírást :
http://www.mediafire.com/?nhyemqmii90o791
üdv
Csabaa :)
Idézet:


Sziasztok,

nekem is megszűnt az indexhang. Végigcsináltam a csabaa által készített leírás alapján a javítást. Egy rossz fejhallgatót használtam én is, kicsit sokat tököltem vele és talán valamivel halkabb a hang, mint a gyári, de a lényeg, hogy működik. Köszönöm utólag is a leírást! Szerintem nincs szerelő a világon sem, aki ilyen pepecs munkát elvállalna....

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 06, 2021 3:43 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
postmen írta:
feketete írta:
postmen írta:
Üdv Mindenkinek!

Érdeklődnék .Adott egy 2008.1.4 -es Fabia. Múlt héten beindult.A mai nap el akartam indítani, és csak teker a motor,olyan érzés mintha el szeretne indulni,de nem tud.Szikra van mind a négy gyertyánál,üzemanyagot kap,hibakódot nem ad ki,akkumulátor teljesen feltöltve. Van esetleg valakinek,valakiknek valami javaslata, hogy hol keressük a hibát?

Köszönöm.


A gyertyákat kivetted?
Milyen a színe?
Honnan tudod hogy van benzin?
Elméletileg az elektromos hibákat jelzi a kód.
Kéne egy kompresszió mérés , üzemanyag nyomás mérés.
Ha vezérműszíjas akkor könnyebb megnézni a pontos vezérlés helyét.
Hűtővíz fogy-e ? Vizes-e egy gyertya? habos-e a olajbetöltő?
Biztosítékokat átnézni. Indításnál feszültséget mérni. Alacsony feszültségnél nem működik.

és még sok sok hiba lehet :(

lehet immobilázer hiba is

Gyertyák kivéve,mind a négy.
Feketék voltak,és benzinesek.
Szivattyú bekapcsol,benzincsövet lehúztuk,indítás,dőlt belőle a nafta.
Semmiféle hibakódot nem ad ki,végigzongoráztuk az egészet.
Kompressziót megnézzük jövő héten.
Hűtővíz oké,gyertya csak benzines volt/sok benzint kap?/,bár úgy indítóztunk többször is,lehet hogy megszívta magát.
Olajbetöltő szép tiszta,rendszeresen karbantartott autó,gond eddig nem volt vele,kevés a kilométer is benne.
Mondjuk feszültséget nem mértünk, mert már nagyon....:)
Köszönöm.


a gyertyáknak nem szabad feketéknek lenni. Majdnem fehérek, mert a mostani kocsik már szegény keverékkel mennek.
Próbáld meg a gyertyákat megtisztítani hátha segít. A gyertyahézagokat megnézni. Ha régen voltak cserélve cserélni. A hosszú csereperiódus miatt elfelejtik cserélni.

Elméletileg nem szívhatja meg magát ( mindent a számítógép szabályoz). Nekem is előfordult , A lámpákat javítottam, állítottam sok gyújtás rá és le . Sikerült megszívnia magát . Gyertyatisztítás megoldotta a bajt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 06, 2021 12:43 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 05, 2021 8:27 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1.4
feketete írta:
postmen írta:
Üdv Mindenkinek!

Érdeklődnék .Adott egy 2008.1.4 -es Fabia. Múlt héten beindult.A mai nap el akartam indítani, és csak teker a motor,olyan érzés mintha el szeretne indulni,de nem tud.Szikra van mind a négy gyertyánál,üzemanyagot kap,hibakódot nem ad ki,akkumulátor teljesen feltöltve. Van esetleg valakinek,valakiknek valami javaslata, hogy hol keressük a hibát?

Köszönöm.


A gyertyákat kivetted?
Milyen a színe?
Honnan tudod hogy van benzin?
Elméletileg az elektromos hibákat jelzi a kód.
Kéne egy kompresszió mérés , üzemanyag nyomás mérés.
Ha vezérműszíjas akkor könnyebb megnézni a pontos vezérlés helyét.
Hűtővíz fogy-e ? Vizes-e egy gyertya? habos-e a olajbetöltő?
Biztosítékokat átnézni. Indításnál feszültséget mérni. Alacsony feszültségnél nem működik.

és még sok sok hiba lehet :(

lehet immobilázer hiba is

Gyertyák kivéve,mind a négy.
Feketék voltak,és benzinesek.
Szivattyú bekapcsol,benzincsövet lehúztuk,indítás,dőlt belőle a nafta.
Semmiféle hibakódot nem ad ki,végigzongoráztuk az egészet.
Kompressziót megnézzük jövő héten.
Hűtővíz oké,gyertya csak benzines volt/sok benzint kap?/,bár úgy indítóztunk többször is,lehet hogy megszívta magát.
Olajbetöltő szép tiszta,rendszeresen karbantartott autó,gond eddig nem volt vele,kevés a kilométer is benne.
Mondjuk feszültséget nem mértünk, mert már nagyon....:)
Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 05, 2021 8:52 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
postmen írta:
Üdv Mindenkinek!

Érdeklődnék .Adott egy 2008.1.4 -es Fabia. Múlt héten beindult.A mai nap el akartam indítani, és csak teker a motor,olyan érzés mintha el szeretne indulni,de nem tud.Szikra van mind a négy gyertyánál,üzemanyagot kap,hibakódot nem ad ki,akkumulátor teljesen feltöltve. Van esetleg valakinek,valakiknek valami javaslata, hogy hol keressük a hibát?

Köszönöm.


A gyertyákat kivetted?
Milyen a színe?
Honnan tudod hogy van benzin?
Elméletileg az elektromos hibákat jelzi a kód.
Kéne egy kompresszió mérés , üzemanyag nyomás mérés.
Ha vezérműszíjas akkor könnyebb megnézni a pontos vezérlés helyét.
Hűtővíz fogy-e ? Vizes-e egy gyertya? habos-e a olajbetöltő?
Biztosítékokat átnézni. Indításnál feszültséget mérni. Alacsony feszültségnél nem működik.

és még sok sok hiba lehet :(

lehet immobilázer hiba is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 05, 2021 8:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 05, 2021 8:27 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda Fabia 1.4
Üdv Mindenkinek!

Érdeklődnék .Adott egy 2008.1.4 -es Fabia. Múlt héten beindult.A mai nap el akartam indítani, és csak teker a motor,olyan érzés mintha el szeretne indulni,de nem tud.Szikra van mind a négy gyertyánál,üzemanyagot kap,hibakódot nem ad ki,akkumulátor teljesen feltöltve. Van esetleg valakinek,valakiknek valami javaslata, hogy hol keressük a hibát?

Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 27, 2021 6:00 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Badzinga írta:
feketete írta:
A motortartó bakot le kell kötni. A motort rögzíteni kell . Létezik egy rögzítő sín ami a doblemezeken fekszik és egy kampóval lehet a motort szinten tartani. A vezérlésrögzítőkkel ne tarts ellen a csavarok oldásánál, hanem egy célszerszámmal.
kell nyomatékkulcs is. Mérlegelni kell hogy a szűk helyen hozzá férsz-e.
Komplett szett kell vízpumpával görgőkkel , A hosszbordás szíjat megnézni , ha kell csere.

Érdemes a szimeringeket cserélni , mert ha gond lesz velük újra szét kell szedni a vezérlést.

Kérdez rá mennyi munkadíjért csinálnák és mibe kerülnének a célszerszámok.



Szia,

köszönöm a visszajelzést. A motort krokodilemelővel az olajteknőn keresztül, egy fadarabot közé rakva láttam rögzíteni több videón is. A nyomatékkulcs megvan (210 Nm-es), a vezérlésrögzítő is megjött....Ami még kell, a vezérműkerékhez 12 szögű csőkulcs, illetve ékszíjtárcsa forgató készlet, ebből van állítható, univerzális. Ezeket jövő héten beszerzem (kb 12 ezer Ft).

Akkor jól láttam, hogy a legfontosabb, hogy a szíj úgy legyen felrakva, hogy az alsó és a két felső keréken a jelölés egybeessen a motorblokkon lévő jelölésekkel? Az alsó keréknél van egy fog, aminek a szélei le vannak törve, ahhoz kell a jelölést nézni...így láttam.

Milyen szimeringet vegyek? Főtengelyhez, vagy vezérműtengelyhez? Ezzel kapcsolatban nem vagyok képben. Le kell a cseréhez szedni a fogaskerekeket alul-felül? Az olajat le kell-e ehhez ereszteni (olajcsere is aktuális)?

Megkérdezhetem, pl. szalonban, mennyiért csinálnák, de nem a spórolás a fő célom. Érdekel és látni szeretném, hogy megy az egész. Ha egyszer végigcsinálom, utána a következő csere könnyebb lesz. A szerszámokat pedig befektetésnek tekintem. Annak idején jártam úgy, hogy a hátsó kipufogódobom cserés volt. Elhatároztam, hogy nem rakatok bele többet gyenge minőséget. A vége az lett, hogy a szerelő megrendelt egy még rosszabbat (bosal), mert azt tudta adni a beszállító. Volt rajta egy plusz lyuk, ami miatt úgy szólt, mint egy traktor. Az egészet kiszedtem, rendeltem egy gyárit és faterral felraktuk. A lényeg, ha én rendelem meg a dolgokat, akkor látom mi megy bele.

Sziasztok.


a jelölés nagyon fontos. Ha elrontod összeverhet a motor és a szelepek. A gyertyákat érdemes kiszedni, könnyebb a motort forgatni. Ha minden kész kézzel forgasd kőrbe a motort , hogy nincs akadás. Forgatni MINDIG forgás irányba szabad. A könnyebb szerelés érdekében a jobb oldali kereket érdemes leszerelni.

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/z0YzRKqL


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. feb. 26, 2021 8:37 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 78
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
feketete írta:
A motortartó bakot le kell kötni. A motort rögzíteni kell . Létezik egy rögzítő sín ami a doblemezeken fekszik és egy kampóval lehet a motort szinten tartani. A vezérlésrögzítőkkel ne tarts ellen a csavarok oldásánál, hanem egy célszerszámmal.
kell nyomatékkulcs is. Mérlegelni kell hogy a szűk helyen hozzá férsz-e.
Komplett szett kell vízpumpával görgőkkel , A hosszbordás szíjat megnézni , ha kell csere.

Érdemes a szimeringeket cserélni , mert ha gond lesz velük újra szét kell szedni a vezérlést.

Kérdez rá mennyi munkadíjért csinálnák és mibe kerülnének a célszerszámok.



Szia,

köszönöm a visszajelzést. A motort krokodilemelővel az olajteknőn keresztül, egy fadarabot közé rakva láttam rögzíteni több videón is. A nyomatékkulcs megvan (210 Nm-es), a vezérlésrögzítő is megjött....Ami még kell, a vezérműkerékhez 12 szögű csőkulcs, illetve ékszíjtárcsa forgató készlet, ebből van állítható, univerzális. Ezeket jövő héten beszerzem (kb 12 ezer Ft).

Akkor jól láttam, hogy a legfontosabb, hogy a szíj úgy legyen felrakva, hogy az alsó és a két felső keréken a jelölés egybeessen a motorblokkon lévő jelölésekkel? Az alsó keréknél van egy fog, aminek a szélei le vannak törve, ahhoz kell a jelölést nézni...így láttam.

Milyen szimeringet vegyek? Főtengelyhez, vagy vezérműtengelyhez? Ezzel kapcsolatban nem vagyok képben. Le kell a cseréhez szedni a fogaskerekeket alul-felül? Az olajat le kell-e ehhez ereszteni (olajcsere is aktuális)?

Megkérdezhetem, pl. szalonban, mennyiért csinálnák, de nem a spórolás a fő célom. Érdekel és látni szeretném, hogy megy az egész. Ha egyszer végigcsinálom, utána a következő csere könnyebb lesz. A szerszámokat pedig befektetésnek tekintem. Annak idején jártam úgy, hogy a hátsó kipufogódobom cserés volt. Elhatároztam, hogy nem rakatok bele többet gyenge minőséget. A vége az lett, hogy a szerelő megrendelt egy még rosszabbat (bosal), mert azt tudta adni a beszállító. Volt rajta egy plusz lyuk, ami miatt úgy szólt, mint egy traktor. Az egészet kiszedtem, rendeltem egy gyárit és faterral felraktuk. A lényeg, ha én rendelem meg a dolgokat, akkor látom mi megy bele.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. feb. 26, 2021 4:18 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Badzinga írta:
feketete írta:
Badzinga írta:
előbb írtad hogy vezérlés csere kell . A bővebb szettben benne van a vízpumpa és az összes görgő.

próbáld ki hogy kinyomod a kuplungot és arra milyen hangot ad.

Nekem télen szokott csapágy hang lenni . Kinyomom a kuplungot és elhalhat. Ez a nyelestengelycsapágy hibáját jelzi . Nyáron és hidegben üzemmeleleg váltónál nem csinálja . Annyit tudtam vala csinálni, hogy lecseréltem a váltóolajat és tettem bele adalékot (hidegen jobb kenést biztosít). Aztán ha szétesik jön a csere.

Ez a csapágyhang nálam is van a másik autómnál (AZQ), nekem is csak addig csinálja, amíg be nem melegszik. Milyen adalékot tettél bele?


pl ilyet https://www.liqui-moly.hu/termekek/adal ... 487-detail

régen volt már nem emlékszek rá


Sziasztok,

ok, köszönöm. Viszont ami most fontosabb lenne az a vezérléscsere. A fórumon elérhető angol nyelvű leírást megnéztem, néhány nagyon jó videót is láttam róla (persze ez csak egy dolog, ettől még nem tudom 100%ra, hogy kell csinálni). Arra gondoltam, hogy megvenném a szükséges szerszámokat (pl. vezérműkerék-forgató kulcs, vezérlésrögzítő stb..) és én megcsinálnám a vezérléscserét. Van valakinek tapasztalata 1.4 16v BBZ csere terén? Mire kell figyelni?

Köszönöm.
Sziasztok


A motortartó bakot le kell kötni. A motort rögzíteni kell . Létezik egy rögzítő sín ami a doblemezeken fekszik és egy kampóval lehet a motort szinten tartani. A vezérlésrögzítőkkel ne tarts ellen a csavarok oldásánál, hanem egy célszerszámmal.
kell nyomatékkulcs is. Mérlegelni kell hogy a szűk helyen hozzá férsz-e.
Komplett szett kell vízpumpával görgőkkel , A hosszbordás szíjat megnézni , ha kell csere.

Érdemes a szimeringeket cserélni , mert ha gond lesz velük újra szét kell szedni a vezérlést.

Kérdez rá mennyi munkadíjért csinálnák és mibe kerülnének a célszerszámok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. feb. 26, 2021 7:21 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 78
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
feketete írta:
Badzinga írta:
előbb írtad hogy vezérlés csere kell . A bővebb szettben benne van a vízpumpa és az összes görgő.

próbáld ki hogy kinyomod a kuplungot és arra milyen hangot ad.

Nekem télen szokott csapágy hang lenni . Kinyomom a kuplungot és elhalhat. Ez a nyelestengelycsapágy hibáját jelzi . Nyáron és hidegben üzemmeleleg váltónál nem csinálja . Annyit tudtam vala csinálni, hogy lecseréltem a váltóolajat és tettem bele adalékot (hidegen jobb kenést biztosít). Aztán ha szétesik jön a csere.

Ez a csapágyhang nálam is van a másik autómnál (AZQ), nekem is csak addig csinálja, amíg be nem melegszik. Milyen adalékot tettél bele?


pl ilyet https://www.liqui-moly.hu/termekek/adal ... 487-detail

régen volt már nem emlékszek rá


Sziasztok,

ok, köszönöm. Viszont ami most fontosabb lenne az a vezérléscsere. A fórumon elérhető angol nyelvű leírást megnéztem, néhány nagyon jó videót is láttam róla (persze ez csak egy dolog, ettől még nem tudom 100%ra, hogy kell csinálni). Arra gondoltam, hogy megvenném a szükséges szerszámokat (pl. vezérműkerék-forgató kulcs, vezérlésrögzítő stb..) és én megcsinálnám a vezérléscserét. Van valakinek tapasztalata 1.4 16v BBZ csere terén? Mire kell figyelni?

Köszönöm.
Sziasztok


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 1957  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség