Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=48
Oldal: 7 / 1868

Szerző:  hubo44 [ kedd aug. 14, 2018 8:35 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Pjozsi69 írta:
Sziasztok!
Az olaj-visszajelző lámpám az utóbbi időben többször kigyullad 3x, és sípol is, majd elalszik. Általában olyankor csinálja, amikor hosszabb úton megyek vele és hirtelen, mondjuk egy körforgalomba bemegyek/kijövök.
1,2-es Fabia Best (Htp, AZQ)

Mi lehet ez?

Köszönöm: Pjozsi69

Olaj gomba ešetleg olaj ňomaš.

Szerző:  Pjozsi69 [ kedd aug. 14, 2018 6:57 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok!
Az olaj-visszajelző lámpám az utóbbi időben többször kigyullad 3x, és sípol is, majd elalszik. Általában olyankor csinálja, amikor hosszabb úton megyek vele és hirtelen, mondjuk egy körforgalomba bemegyek/kijövök.
1,2-es Fabia Best (Htp, AZQ)

Mi lehet ez?

Köszönöm: Pjozsi69

Szerző:  lakizso [ hétf. aug. 13, 2018 8:20 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok
Skoda fabia 2013 Facelift a jobb hátsó zár el kezdett melegben (ha az auto kint hagyom a napon)hibásan működni. Nem zár be ,ha viszont kicsit lehül akkor tökéletes ,manuálisan nem tudom zárni mert nincs belső gomb ,hogy lenyomjam . Melegtől lehet valami gond vagy ? Mikrokapcsoló vagy a zár esetleg vezérlő.
Köszi előre is

Szerző:  norbert.d [ csüt. aug. 09, 2018 7:42 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Csabaa írta:
norbert.d írta:
Szia
Kell egy nevet adni a file-nak utána menteni..
és a kigurulás? vagy lehet fékezni a max rpm után?

Miért ne lehetne!?


Lehet én tudom rosszul, de a "dyno" esetében nem történik akkor is valami mérés?

Nekem az is elég hogy a vagcom esetén lehet fékezni. Köszi a segítséget!

Szerző:  Csabaa [ csüt. aug. 09, 2018 12:41 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

norbert.d írta:
Szia
Kell egy nevet adni a file-nak utána menteni..
és a kigurulás? vagy lehet fékezni a max rpm után?

Miért ne lehetne!?

Szerző:  norbert.d [ csüt. aug. 09, 2018 10:25 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Szia
Kell egy nevet adni a file-nak utána menteni..[/quote]




és a kigurulás? vagy lehet fékezni a max rpm után?

Szerző:  Csabaa [ csüt. aug. 09, 2018 8:54 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

norbert.d írta:
Csabaa írta:
norbert.d írta:
... személy szerint érzek egy kicsi különbséget, persze érdemes lenne megnézni VAGCOMmal loggolva is...

Mérd meg, és az xls file-be írd be a különböző fordulathoz tartozó nyomaték értékeket a curr load oszlopba. A másik fülön szép görbét fog rajzolni..

A motorvezérlő 120-as csoportját loggold, ott vannak a pillanatnyi nyomaték értékek.

https://mega.nz/#!K0YlTByC!XweHNYE3hZP2 ... cmdC3z_MSY


Köszönöm Csaba! Próbálkoztam már a loggolással, de valamiért sehova nem mentette az értékeket. Valóban csak annyi lenne, hogy ha behoztam a 120-as castornát, akkor rányomok a LOG gombra? Vagy kell valami mást is állítani előtte/utána?

Azt tudom hogy 3. sebesség, 1200rpm-től tiltásig, de aztán hagyni is kell kigurulni?

Köszi!

Üdv

Szia
Kell egy nevet adni a file-nak utána menteni..

Szerző:  norbert.d [ csüt. aug. 09, 2018 8:39 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Csabaa írta:
norbert.d írta:
... személy szerint érzek egy kicsi különbséget, persze érdemes lenne megnézni VAGCOMmal loggolva is...

Mérd meg, és az xls file-be írd be a különböző fordulathoz tartozó nyomaték értékeket a curr load oszlopba. A másik fülön szép görbét fog rajzolni..

A motorvezérlő 120-as csoportját loggold, ott vannak a pillanatnyi nyomaték értékek.

https://mega.nz/#!K0YlTByC!XweHNYE3hZP2 ... cmdC3z_MSY


Köszönöm Csaba! Próbálkoztam már a loggolással, de valamiért sehova nem mentette az értékeket. Valóban csak annyi lenne, hogy ha behoztam a 120-as castornát, akkor rányomok a LOG gombra? Vagy kell valami mást is állítani előtte/utána?

Azt tudom hogy 3. sebesség, 1200rpm-től tiltásig, de aztán hagyni is kell kigurulni?

Köszi!

Üdv

Szerző:  feeri [ szer. aug. 08, 2018 7:14 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

olle_gyuri írta:
Csabaa írta:
Az a 100le csak papíron mutat jól.. nézd milyen fordulaton adja azt le.. valahol 6e felett.. A nyomatékot nézd meg, a két motornál és azt ,hogy azt hol adják le..


Sziasztok!
Felhasználóként csak megerősíteni tudom Csabaa mester észrevételét : az a 100LE a nagyobb végsebesség elérésén kívül napi szinten nem sok pluszt ad.
A motor karakterisztikája (teljesítmény és forgatónyomaték) fordulatszám függvényében :
https://drive.google.com/file/d/16jTeTb ... sp=sharing
6.000 f/min -nél éri el azt a bizonyos 100LE-t (74kW-ot), addig 'csak' lineárisan emelkedik a fordulatszámmal arányosan.
Vagyis az ábráról leolvasva pl. 3.000 f/min -nál csak 36kW (49LE), 4.000 f/min-nél 51kW (69LE), 5.000 f/min-nél 66kW (90LE).
A belsőégésű motorok világában csodák nincsenek, az 1.400 cm3 -s szívó benzines motorból sok plusz nyomatékot nem lehet kihozni; márpedig általában a nyomaték nagysága és széles fordulatszám tartományban való elérhetősége adja a hétköznapokban az 'erős' autó érzetét.
Ez pedig (sajnos) nincs meg sem a 75LE-s, sem a 86LE-s, sem a 100LE-s 1.4-es Fabia (VW) motorokban :(
Lehet azért haladni az AUB/BBZ -s motorkódú 100LE-s gépekkel, de csak ha megvan a kellő fordulatszám; akkor a ketegóriájukhoz mérten mennek is szépen, de ehhez 'tiporni' kell őket. Sok sofőr szinte soha nem használja 3-4.000 f/min -nél magasabb fordulatszámon az autóját; így pedig az AUB/BBZ motorok sem erősebbek 49-69LE-nél :)

Na ezt nem bírom megmagyarázni sok embernek. Hiába a sok lóerő X fordulat fölött ha nincs nyomaték ami eljuttatja odáig.

Szerző:  Csabaa [ szer. aug. 08, 2018 12:05 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

norbert.d írta:
... személy szerint érzek egy kicsi különbséget, persze érdemes lenne megnézni VAGCOMmal loggolva is...

Mérd meg, és az xls file-be írd be a különböző fordulathoz tartozó nyomaték értékeket a curr load oszlopba. A másik fülön szép görbét fog rajzolni..

A motorvezérlő 120-as csoportját loggold, ott vannak a pillanatnyi nyomaték értékek.

https://mega.nz/#!K0YlTByC!XweHNYE3hZP2 ... cmdC3z_MSY

Szerző:  norbert.d [ szer. aug. 08, 2018 10:49 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Köszönöm szépen a válaszokat! Ezek szerint tényleg csak a "tiprás" marad. Mondjuk 3500-5000 ig tényleg szépen megy a BXW is. Meg egy kis placebonak ott a 100-as benzin (én személy szerint érzek egy kicsi különbséget, persze érdemes lenne megnézni VAGCOMmal loggolva is, valós vagy vélt ami érzek.)

ÜDv!

olle_gyuri írta:
Csabaa írta:
Az a 100le csak papíron mutat jól.. nézd milyen fordulaton adja azt le.. valahol 6e felett.. A nyomatékot nézd meg, a két motornál és azt ,hogy azt hol adják le..


Sziasztok!
Felhasználóként csak megerősíteni tudom Csabaa mester észrevételét : az a 100LE a nagyobb végsebesség elérésén kívül napi szinten nem sok pluszt ad.
A motor karakterisztikája (teljesítmény és forgatónyomaték) fordulatszám függvényében :
https://drive.google.com/file/d/16jTeTb ... sp=sharing
6.000 f/min -nél éri el azt a bizonyos 100LE-t (74kW-ot), addig 'csak' lineárisan emelkedik a fordulatszámmal arányosan.
Vagyis az ábráról leolvasva pl. 3.000 f/min -nál csak 36kW (49LE), 4.000 f/min-nél 51kW (69LE), 5.000 f/min-nél 66kW (90LE).
A belsőégésű motorok világában csodák nincsenek, az 1.400 cm3 -s szívó benzines motorból sok plusz nyomatékot nem lehet kihozni; márpedig általában a nyomaték nagysága és széles fordulatszám tartományban való elérhetősége adja a hétköznapokban az 'erős' autó érzetét.
Ez pedig (sajnos) nincs meg sem a 75LE-s, sem a 86LE-s, sem a 100LE-s 1.4-es Fabia (VW) motorokban :(
Lehet azért haladni az AUB/BBZ -s motorkódú 100LE-s gépekkel, de csak ha megvan a kellő fordulatszám; akkor a ketegóriájukhoz mérten mennek is szépen, de ehhez 'tiporni' kell őket. Sok sofőr szinte soha nem használja 3-4.000 f/min -nél magasabb fordulatszámon az autóját; így pedig az AUB/BBZ motorok sem erősebbek 49-69LE-nél :)

Szerző:  olle_gyuri [ szer. aug. 08, 2018 8:16 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Csabaa írta:
Az a 100le csak papíron mutat jól.. nézd milyen fordulaton adja azt le.. valahol 6e felett.. A nyomatékot nézd meg, a két motornál és azt ,hogy azt hol adják le..


Sziasztok!
Felhasználóként csak megerősíteni tudom Csabaa mester észrevételét : az a 100LE a nagyobb végsebesség elérésén kívül napi szinten nem sok pluszt ad.
A motor karakterisztikája (teljesítmény és forgatónyomaték) fordulatszám függvényében :
https://drive.google.com/file/d/16jTeTb ... sp=sharing
6.000 f/min -nél éri el azt a bizonyos 100LE-t (74kW-ot), addig 'csak' lineárisan emelkedik a fordulatszámmal arányosan.
Vagyis az ábráról leolvasva pl. 3.000 f/min -nál csak 36kW (49LE), 4.000 f/min-nél 51kW (69LE), 5.000 f/min-nél 66kW (90LE).
A belsőégésű motorok világában csodák nincsenek, az 1.400 cm3 -s szívó benzines motorból sok plusz nyomatékot nem lehet kihozni; márpedig általában a nyomaték nagysága és széles fordulatszám tartományban való elérhetősége adja a hétköznapokban az 'erős' autó érzetét.
Ez pedig (sajnos) nincs meg sem a 75LE-s, sem a 86LE-s, sem a 100LE-s 1.4-es Fabia (VW) motorokban :(
Lehet azért haladni az AUB/BBZ -s motorkódú 100LE-s gépekkel, de csak ha megvan a kellő fordulatszám; akkor a ketegóriájukhoz mérten mennek is szépen, de ehhez 'tiporni' kell őket. Sok sofőr szinte soha nem használja 3-4.000 f/min -nél magasabb fordulatszámon az autóját; így pedig az AUB/BBZ motorok sem erősebbek 49-69LE-nél :)

Szerző:  Csabaa [ kedd aug. 07, 2018 3:01 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

norbert.d írta:
Sziasztok!

Miért lehet az, hogy az mk1 fabia 1.4 16v 100le, míg az mk2 fabia 1.4 16v csak 86le?? Milyen butítás lehet a motorban, vagy a szoftverben?

Köszi a segítséget!

Üdv!

Szia
Az a 100le csak papíron mutat jól.. nézd milyen fordulaton adja azt le.. valahol 6e felett.. A nyomatékot nézd meg, a két motornál és azt ,hogy azt hol adják le..

Szerző:  norbert.d [ kedd aug. 07, 2018 12:07 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok!

Miért lehet az, hogy az mk1 fabia 1.4 16v 100le, míg az mk2 fabia 1.4 16v csak 86le?? Milyen butítás lehet a motorban, vagy a szoftverben?

Köszi a segítséget!

Üdv!

Szerző:  Csabaa [ hétf. aug. 06, 2018 9:14 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Petyesz írta:
Csabaa írta:
Hát nekem van ,hogy lejön körömmel, de volt ,hogy feszegetni kellett.
Körömmel is törtem már ilyen fület, de ilyenkor sincs baj tökéletesen fogja a videoban
is látható kis kiálló rész az aljzaton.
Az egr szelepnél van törött csatim.

Annak idején a jobb első központis záramról nekem is csak úgy sikerült lehúznom, hogy közben eltört a pöcök, de az legalább lejött, viszont ezt most feladtam...
Kínomban már összefújkáltam mindennel, csavarlazító, kátrányoldó, WD40, de meg sem mozdult, mintha oda lenne betonozva. :-(

Szia
Ezek szigetelt csatik, belül gumigyűrű van, ez szokta fogni..
https://m.youtube.com/watch?v=VUvFcjElz ... e=youtu.be
Létezik hozzá szerszám mint a videoban.

Régebben csináltam hozzá leszedőt:
Kép

Kép

Oldal: 7 / 1868 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/