Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=48
Oldal: 1 / 1957

Szerző:  fatadaniel [ pén. ápr. 09, 2021 1:44 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok!

Győr-Moson-Sopron megyében ismertek olyan személyt vagy céget, aki katalizátor felvásárlással foglalkozik?

Köszi!

Szerző:  Badzinga [ csüt. ápr. 08, 2021 9:02 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

feketete írta:


ha lent van az ékszíj pörgesd meg kézzel a generátort . érzed, hallod ha rossz a csapágy.

Nekem is zörgött valami a motorban. Jól megszopatott :) . A motorburkolaton a műanyag dísz zörgött , ráragasztottam azóta csend van. 1,2 motor


Szia,

megpörgettem, volt egy határozott súrlódó hangja. Mikor megvettem az autót, akkor elég koszos és poros volt a motortér. Gondolom bekoszolódtak a csapágyak is, nem jó a kenés. A másik autómon is hasonló volt a helyzet, ott is csak bizonyos fordulaton jelentkezett a nyikorgás, csörgés.

Én az 1.2esem műanyag dísze alá egy vékony szivacsot tettem be, mert nekem is zörgött.

Szia.

Szerző:  feketete [ csüt. ápr. 08, 2021 5:06 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Badzinga írta:
feketete írta:
a jelölés nagyon fontos. Ha elrontod összeverhet a motor és a szelepek. A gyertyákat érdemes kiszedni, könnyebb a motort forgatni. Ha minden kész kézzel forgasd kőrbe a motort , hogy nincs akadás. Forgatni MINDIG forgás irányba szabad. A könnyebb szerelés érdekében a jobb oldali kereket érdemes leszerelni.

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/z0YzRKqL


Sziasztok,

megtörtént az olajcsere és a vezérléscsere is (BBZ).

- az olajleeresztő csavar ebben a típusban M16x1.5-ös belső 8mm-es négyszögnyílású csavar. A négyszögnyílás szét volt barmolva, csak aknából alámászva tudtuk ketten lefeszíteni. Ezt a csavart nem akartuk visszarakni, ezért faterom esztergált hozzá egy hatlapfejű csavart.

- a vezérléscserénél a legnagyobb gondot a szíjtárcsa leszedése jelentette. A leírás szerint 90 Nm-el kell meghúzni, de kb 250-el volt ráhúzva. Melegítettük hőlégfúvóval, meg adtunk neki csavarlazítót, így nagy nehezen lejött. Kézi kulcsokkal dolgoztunk meg egy ellentartó szerszámmal, pneumatikus szerszám nem volt kéznél. A jó hír, hogy sikerült előírásszerűen visszarakni, minden a jelöléseknek megfelelően a helyére került. A lecserélt alkatrészek egyáltalán nem voltak rossz állapotban (szíjak, vízpumpa, a görgők közül csak az egyiknek volt valami gyanús hangja), de sajnos ezt nem tudhattuk előre. A vízpumpa mellé viszont fekete sziloplasztot nyomtak, ebből arra következtettünk, hogy azért valamit buheráltak vele, gondolom egy alkalommal csak a szíjakat cserélték, a többit nem. Most már látjuk, hogy mi a dolog menete, ezek alapján faterom VW poloján is meg fogjuk csinálni a cserét.

- viszont a csörgő hang továbbra sem szűnt meg, én a generátorcsapágyra gyanakszom, valszeg az is csere lesz.

Sziasztok.



ha lent van az ékszíj pörgesd meg kézzel a generátort . érzed, hallod ha rossz a csapágy.

Nekem is zörgött valami a motorban. Jól megszopatott :) . A motorburkolaton a műanyag dísz zörgött , ráragasztottam azóta csend van. 1,2 motor

Szerző:  Badzinga [ szer. ápr. 07, 2021 9:00 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

feketete írta:
a jelölés nagyon fontos. Ha elrontod összeverhet a motor és a szelepek. A gyertyákat érdemes kiszedni, könnyebb a motort forgatni. Ha minden kész kézzel forgasd kőrbe a motort , hogy nincs akadás. Forgatni MINDIG forgás irányba szabad. A könnyebb szerelés érdekében a jobb oldali kereket érdemes leszerelni.

https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/z0YzRKqL


Sziasztok,

megtörtént az olajcsere és a vezérléscsere is (BBZ).

- az olajleeresztő csavar ebben a típusban M16x1.5-ös belső 8mm-es négyszögnyílású csavar. A négyszögnyílás szét volt barmolva, csak aknából alámászva tudtuk ketten lefeszíteni. Ezt a csavart nem akartuk visszarakni, ezért faterom esztergált hozzá egy hatlapfejű csavart.

- a vezérléscserénél a legnagyobb gondot a szíjtárcsa leszedése jelentette. A leírás szerint 90 Nm-el kell meghúzni, de kb 250-el volt ráhúzva. Melegítettük hőlégfúvóval, meg adtunk neki csavarlazítót, így nagy nehezen lejött. Kézi kulcsokkal dolgoztunk meg egy ellentartó szerszámmal, pneumatikus szerszám nem volt kéznél. A jó hír, hogy sikerült előírásszerűen visszarakni, minden a jelöléseknek megfelelően a helyére került. A lecserélt alkatrészek egyáltalán nem voltak rossz állapotban (szíjak, vízpumpa, a görgők közül csak az egyiknek volt valami gyanús hangja), de sajnos ezt nem tudhattuk előre. A vízpumpa mellé viszont fekete sziloplasztot nyomtak, ebből arra következtettünk, hogy azért valamit buheráltak vele, gondolom egy alkalommal csak a szíjakat cserélték, a többit nem. Most már látjuk, hogy mi a dolog menete, ezek alapján faterom VW poloján is meg fogjuk csinálni a cserét.

- viszont a csörgő hang továbbra sem szűnt meg, én a generátorcsapágyra gyanakszom, valszeg az is csere lesz.

Sziasztok.

Szerző:  ZOLY [ kedd ápr. 06, 2021 9:45 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

mumo írta:
Gabesz írta:
Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni?

Ma törlésre került a "szemetelő" fisentke545!

Köszi Szépen

Szerző:  mumo [ kedd ápr. 06, 2021 4:45 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Gabesz írta:
Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni?

Ma törlésre került a "szemetelő" fisentke545!

Szerző:  Gabesz [ kedd ápr. 06, 2021 12:28 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni?

Szerző:  feketete [ szomb. ápr. 03, 2021 7:26 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

seven9st írta:
Csabaa írta:
seven9st írta:
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szia
Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz..
A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre.
Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli..
Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc.

Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért
könnyen szerelhető motor.


Szia,
előszőr is köszi a gyors reagálást!
Hengerfej tömítés még nem volt. A hűtőfolyadék mennyiség az elegendő, rendszeresen szoktam ellenőrizni. Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor egy tágulási tartály csere is indokolt lenne.
Köszi mégegyszer!


A termosztát ha nyitva van, akkor nehezen melegszik föl a motor, mert egyből a hűtő kőrben kering a víz ,nem a motorban. Szerintem inkább akadhat a termosztát, mert normál esetben ha a motor eléri az üzemi hőfokot akkor kinyit a termosztát. Ha a termosztát a nyitási hőfok alá hűl akkor zár. Addig nyit-zár a termosztát míg közel egyenlő ( üzem meleg) lesz a termosztát előtt és után a víz.

Ha még úgy gondolod hogy a termosztát csere után is lehet gond a víz rendszerrel , ne fagyállóval töltsd föl . Csak desztillált vízzel.

A fagyállóval vigyáz piros színüt tölts bele és ha tömény akkor desztillált vízzel higítsd. Itteni időjáráshoz elég az 1 : 1 higítás. (az arányok rá vannak írva a flakonra)

Szerző:  seven9st [ szomb. ápr. 03, 2021 6:05 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Csabaa írta:
seven9st írta:
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szia
Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz..
A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre.
Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli..
Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc.

Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért
könnyen szerelhető motor.


Szia,
előszőr is köszi a gyors reagálást!
Hengerfej tömítés még nem volt. A hűtőfolyadék mennyiség az elegendő, rendszeresen szoktam ellenőrizni. Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor egy tágulási tartály csere is indokolt lenne.
Köszi mégegyszer!

Szerző:  Csabaa [ szomb. ápr. 03, 2021 5:52 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

seven9st írta:
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szia
Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz..
A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre.
Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli..
Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc.

Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért
könnyen szerelhető motor.

Szerző:  seven9st [ szomb. ápr. 03, 2021 5:45 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szerző:  palcsaba [ szomb. ápr. 03, 2021 9:01 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Ok, köszi, megpróbálom.

Szerző:  palcsaba [ szomb. ápr. 03, 2021 9:01 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Ok, köszi, megpróbálom.

Szerző:  Csabaa [ szomb. ápr. 03, 2021 8:48 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

palcsaba írta:
KB 2 cm után. Lehet az a baj?

Csúszásra gondoltam, de akkor az rendben.
A fojtó szelepet nézd meg, elég ha kézzel elfordítod a lapátját,hogy mennyire koszos a hátsó fele.. kezedre vigyázz nagyon erős a rugója, könnyen be tudja csípni.

Szerző:  palcsaba [ pén. ápr. 02, 2021 8:41 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

KB 2 cm után. Lehet az a baj?

Oldal: 1 / 1957 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/