Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=48
Oldal: 1 / 1937

Szerző:  feketete [ hétf. szept. 21, 2020 10:22 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

verda írta:
verda írta:
Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?


Sziasztok!
Ma voltam hibakódot kiolvastatni (laptoppal csinálta a szerelő). A hibakód: P0420 "Katalizátor rendszer hatásfoka alacsony" ezt mondta a szerelő és ezután törölte a hibakódot. Hazafelé menet már nem világított a sárga motor lámpa.
Még annyit hozzátennék, h. az utóbbi időben az üz.a. fogyasztása megnőtt az autónak: korábban 7 körül szokott lenni, az utóbbi 622 km-en (ennek 2/3-a országút 80 km/ó-val) 8.1-et fogyasztott.
Szerintetek mi a gond az autóval, hogy lehet orvosolni??
Segítségeteket köszönöm.


nekem is volt ilyen kód , ennek az oka lehet sok rövid út. Hidegindítás (dús keverék) nem melegszik be a motor és a katalizátor)
Megoldás : tele tanknál tetem bele Liqui Moly katalizátor tisztítót. VIGYÁZZ nehogy részecskeszűrő adalékot adjanak , mert az dieselhez való

https://www.liqui-moly.hu/termekek/adal ... 931-detail

Meg kimész az autópályára és kb 50 km utazás negyedikben 100 fölött. Az adalék és a jól fölmelegedett katalizátor megoldja a problémát.

ezt pár ezer kilométerenként érdemes megcsinálni

Az EGR szelepes autók fokozottan hajlamosak a szelepszárak és a katalizátor koszolódására , pláne a sok rövid utat mennek velük és nagyon kímélő módban használják az autót , mert a EGR szelep alacsony fordulaton nyitva van és a kipufogó gázt a szelepekre, égéstérbe vezeti . Érdemes levenni a légszűrőházat , ránézni a fojtószelepre meg az EGR szelepre ha koszos megtakarítani ( a korom rakódik rá)

Szerző:  verda [ hétf. szept. 21, 2020 9:25 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

verda írta:
Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?


Sziasztok!
Ma voltam hibakódot kiolvastatni (laptoppal csinálta a szerelő). A hibakód: P0420 "Katalizátor rendszer hatásfoka alacsony" ezt mondta a szerelő és ezután törölte a hibakódot. Hazafelé menet már nem világított a sárga motor lámpa.
Még annyit hozzátennék, h. az utóbbi időben az üz.a. fogyasztása megnőtt az autónak: korábban 7 körül szokott lenni, az utóbbi 622 km-en (ennek 2/3-a országút 80 km/ó-val) 8.1-et fogyasztott.
Szerintetek mi a gond az autóval, hogy lehet orvosolni??
Segítségeteket köszönöm.

Szerző:  feketete [ pén. szept. 18, 2020 4:11 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Petyesz írta:
verda írta:
Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Mivel itt nagy tapasztalatú mesterek is vannak, a segítségeteket, tanácsotokat kérem.
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?

Szia!
Egy hibakód olvasás mindenképp szerencsés lenne, de azért nem okvetlenül kell mindjárt a legrosszabbra gondolni.
Az enyém ugyan MPI, de az pl. azt csinálta, hogy évi 1-2 alkalommal kigyújtotta a sárga lámpást, majd 1-2 nap után el is oltotta, magától (x újraindítás után). Aztán amikor már 1-2 hetes rendszerességgel produkálta, volt egy hibakód olvasás, keverékképzési és légköri nyomás problémákat jelzett. Mondjuk ekkor már rendesen jelentkeztek tünetek a motor működésében is, jelentősen ingadozó alapjárat, leállások. MAP szenzor és fojtószelep tisztítás (meg mellékesen 2 kirepedezett gumicső cseréje (karter gáz)) megoldotta.
Az enyémben nincs, de a tiedben azt hiszem lehet EGR szelep is.


a hiba sok minden lehet nekem 1 henger nem ment ( néha ment néha nem) trafó csere volt a megoldás. Gyertyákat is érdemes(KELL) cserélni , mert idővel a megnövekedett gyertyahézag teszi tönkre a trafót. A hosszú gyertya csere intervallum miatt sokszor elfelejtik a cserét.

Érdemes a gyors kód olvasás! mert a keverékképzési hiba a tökéletlen égés miatt el tömheti a katalizátort és az nem olcsó mulatság. Ilyenkor az EGR szelepből fölvezetett korom még jobban rásegít erre.

Érdemes egy gagyi kínai egyszerű kódolvasót venni azzal az alapeseteket te is kiolvasod . Nagyobb bajnál viheted profi kódolvasásra , vagy veszel egy VAG olvasót.

Szerző:  Petyesz [ pén. szept. 18, 2020 9:41 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

verda írta:
Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Mivel itt nagy tapasztalatú mesterek is vannak, a segítségeteket, tanácsotokat kérem.
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?

Szia!
Egy hibakód olvasás mindenképp szerencsés lenne, de azért nem okvetlenül kell mindjárt a legrosszabbra gondolni.
Az enyém ugyan MPI, de az pl. azt csinálta, hogy évi 1-2 alkalommal kigyújtotta a sárga lámpást, majd 1-2 nap után el is oltotta, magától (x újraindítás után). Aztán amikor már 1-2 hetes rendszerességgel produkálta, volt egy hibakód olvasás, keverékképzési és légköri nyomás problémákat jelzett. Mondjuk ekkor már rendesen jelentkeztek tünetek a motor működésében is, jelentősen ingadozó alapjárat, leállások. MAP szenzor és fojtószelep tisztítás (meg mellékesen 2 kirepedezett gumicső cseréje (karter gáz)) megoldotta.
Az enyémben nincs, de a tiedben azt hiszem lehet EGR szelep is.

Szerző:  verda [ pén. szept. 18, 2020 8:15 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

....kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa.... bővebben előző hsz.
Tisztelettel kérem, tudnátok segíteni? Köszönöm.

Szerző:  Csabaa [ pén. szept. 18, 2020 4:19 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

baroutasi írta:
Köszönöm a segítséget!Megnézem!

Szia
A légzsák jelzés csak a hibakód törlés után fog eltünni.
Ha már nem fenálló a hiba ,akkor is.

Szerző:  baroutasi [ csüt. szept. 17, 2020 6:32 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Köszönöm a segítséget!Megnézem!

Szerző:  feketete [ csüt. szept. 17, 2020 5:49 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

baroutasi írta:
Sziasztok!Skoda Fabia 1 vrs az autó.Pár napja a műszerfalon a légzsák(sárga) visszajelző folyamatosan világítani.Mi lenne a teendő? Az ülések most lettek takarítva gőz porszívóval.Ez okozhatta volna a bajt?Az “agyára” csatlakozva lett!Nem mutat hibakódot!Köszönöm a segítséget ha valaki tud valamit ezzel kapcsolatban!


" gyári " VAG műszerrel kéne a kódot kiolvasni. AZ autó is elektronikusan ellenőrzi a légzsákot (is). Ha ég a lámpa akkor gond van . Az oldallégzsákkal lehet a hiba . Először nézd meg a biztosítékot. A jobb oldalit ( műszerfal, ülés) ki tudod kapcsolni. HA ki kapcsolva nem ég a lámpa ( ha olyan a kocsi a műszerfal jelzi a kikapcsolást) akkor ott a hiba. HA elektromos dolgokkal piszkálsz vigyázz ne süsd el a légzsákot. Áramtalanítani kéne, de akkor meg sok komfort beállítást elfelejt(het). Ha nem vagy biztos a dolgodba inkább szakember. Ha szerencséd van kiszáradhat a rendszer.

Szerző:  baroutasi [ csüt. szept. 17, 2020 10:17 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok!Skoda Fabia 1 vrs az autó.Pár napja a műszerfalon a légzsák(sárga) visszajelző folyamatosan világítani.Mi lenne a teendő? Az ülések most lettek takarítva gőz porszívóval.Ez okozhatta volna a bajt?Az “agyára” csatlakozva lett!Nem mutat hibakódot!Köszönöm a segítséget ha valaki tud valamit ezzel kapcsolatban!

Szerző:  verda [ szer. szept. 16, 2020 11:28 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Mivel itt nagy tapasztalatú mesterek is vannak, a segítségeteket, tanácsotokat kérem.
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?

Szerző:  verda [ szer. szept. 16, 2020 8:37 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Mivel itt nagy tapasztalatú mesterek is vannak, a segítségeteket, tanácsotokat kérem.
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?

Szerző:  feketete [ vas. szept. 13, 2020 3:18 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

hellazsofi írta:
Sziasztok mindenki,

Pár hete voltam a kwik fit ingyenes átvizsgáláson ahol megállapitották hogy első lengéscsillapitó cserére lenne szükségem. Mivel totál laikus vagyok ebben, leirom az eredményt. A tengely lengéscsillapito Bal 44,2%, B 41,8%, Jobb A 38,4 %, B 30,4 %.
Ezek után elmentem egy másik helyre, hogy megint lemérjék (autószerelőm ajánlotta, hogy érdemes lenne más helyre is bevinnem). A két mérés között eltelt kb egy óra, ottani eredmény Bal A 46%, Bal B 48%, Jobb A 46 %, Bal B 43%. Nyilván ha baj van, lecserélem mert nem szeretném ha menet közben történne valami, de a szerelőm kérdezte hogy baj van e irányitásnál, de ilyet eddig NEM tapasztaltam.

a lengéscsillapító lényege, hogy mindig a talajhoz tapassza gumit. Ha romlik a lengéscsllapító akkor egy gödör után elpattog a kerék. A hibás lökésgátló a gumin is látszik nem sima hanem tarajok érződnek. Ha a tenyeredet végig simítod a gumi tetején akkor érződik. A lökésgátló normál kopásból nem drasztikusan romlik el ( pl eltörik) hanem lassan elfárad. Azért lehet gyűjteni a pénzt a 4 gátló cseréjére.

Vélemény erről?
autóm: skoda fabia 2015

Szerző:  hellazsofi [ vas. szept. 13, 2020 7:10 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok mindenki,

Pár hete voltam a kwik fit ingyenes átvizsgáláson ahol megállapitották hogy első lengéscsillapitó cserére lenne szükségem. Mivel totál laikus vagyok ebben, leirom az eredményt. A tengely lengéscsillapito Bal 44,2%, B 41,8%, Jobb A 38,4 %, B 30,4 %.
Ezek után elmentem egy másik helyre, hogy megint lemérjék (autószerelőm ajánlotta, hogy érdemes lenne más helyre is bevinnem). A két mérés között eltelt kb egy óra, ottani eredmény Bal A 46%, Bal B 48%, Jobb A 46 %, Bal B 43%. Nyilván ha baj van, lecserélem mert nem szeretném ha menet közben történne valami, de a szerelőm kérdezte hogy baj van e irányitásnál, de ilyet eddig NEM tapasztaltam.

Vélemény erről?
autóm: skoda fabia 2015

Szerző:  mori [ csüt. szept. 03, 2020 8:46 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

cseréld ki most az olajat . csere után ki kell törölni a jelzést. Az olajcsere olcsóbb mint a motorjavítás. Létezik olyan hogy nem fix olajcsere ezt a számítógép méri és beadja az olajcserét ( pl sok hidegindítás, rövid ) én szoktam a motorba olajadalékot tölteni a sok hidegindításnál kenést ad a motornak, Kb 20 - 30 másodperc mire mindenhová eljut az olaj , A vezérműlánc feszítést és az automatikus szelephézag állítást is az olajnyomás csinálja.[/quote]


Köszönöm a segítséget, beiktatom az olajcserét. Ezt nem gondoltam, hogy a km-en túl egyéb dolgokat is mér, remélem nem valami nagyobb hibára utal, mert az utóbbi időben sokat pihent a vas a szervizben, pöpecnek illene lennie :-o
Egyébként a legutóbbi cserénél még tavasszal ki lett nullázva, csak most jelent meg a service oil felirat.
Milyen olajadalékot használsz? Még nem próbáltam ilyesmit, hasznos lehet? (Naponta hosszabb utakra használom az autót.)[/quote]

én ezt használom
https://www.k2auto.hu/K2_DOKTOR_CAR_SPE ... dalek.html

tavasszal nem a szervíz felirat jelent meg?[/quote]


De, ugyanez a service oil felirat volt akkor is a napi km helyén, csere után ki lett ütve.

Szerző:  feketete [ szer. szept. 02, 2020 4:57 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

mori írta:
feketete írta:
mori írta:
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Pár napja a napi km számlálón a gyújtás ráadása után megjelenik az OIL felirat, majd pár másodperc múlva eltűnik, és visszajön helyette a km szám.
Gondolom az olajcsere szükségességét jelzi, de nem tudom, hogy pontosan mit vesz alapul, hány km után írja ki. Idén áprilisban voltam olajcserén, kb. 10 ezer km-t mentem azóta. Létezik, hogy 10 ezrenként jelzi? Én csak 15ezernél terveztem volna a cserét, jobb lenne inkább már most?

Köszönöm


cseréld ki most az olajat . csere után ki kell törölni a jelzést. Az olajcsere olcsóbb mint a motorjavítás. Létezik olyan hogy nem fix olajcsere ezt a számítógép méri és beadja az olajcserét ( pl sok hidegindítás, rövid ) én szoktam a motorba olajadalékot tölteni a sok hidegindításnál kenést ad a motornak, Kb 20 - 30 másodperc mire mindenhová eljut az olaj , A vezérműlánc feszítést és az automatikus szelephézag állítást is az olajnyomás csinálja.



Köszönöm a segítséget, beiktatom az olajcserét. Ezt nem gondoltam, hogy a km-en túl egyéb dolgokat is mér, remélem nem valami nagyobb hibára utal, mert az utóbbi időben sokat pihent a vas a szervizben, pöpecnek illene lennie :-o
Egyébként a legutóbbi cserénél még tavasszal ki lett nullázva, csak most jelent meg a service oil felirat.
Milyen olajadalékot használsz? Még nem próbáltam ilyesmit, hasznos lehet? (Naponta hosszabb utakra használom az autót.)


én ezt használom
https://www.k2auto.hu/K2_DOKTOR_CAR_SPE ... dalek.html

tavasszal nem a szervíz felirat jelent meg?

Oldal: 1 / 1937 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/