Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=48
Oldal: 1 / 1914

Szerző:  Csabaa [ kedd nov. 12, 2019 8:59 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

fabia69 írta:
Sziasztok!
Valakinek lenne ötlete, hogy hogyan lehetne leszívni a tankból a benzint egy legújabb Skoda fabia kombiból?
Előre is köszi!

Szia
Ha olyan a kialakítása ,mint a régebbieknek, akkor az ülés alatt a benzinpumpával, külön tápot adva neki..

Szerző:  fabia69 [ pén. nov. 08, 2019 5:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok!
Valakinek lenne ötlete, hogy hogyan lehetne leszívni a tankból a benzint egy legújabb Skoda fabia kombiból?
Előre is köszi!

Szerző:  Csabaa [ szer. nov. 06, 2019 7:10 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

feketete írta:
Csabaa írta:
andravic írta:
Tisztelt Club! Köszönöm a befogadást!
Tanácsot szeretnék kérni, 11 éves fábia sedanom van, 1,5 éve vásároltam kb 2000 km-t mentem azóta vele. Szervízkulcs INSP felirat kezdett villogni. Kérdésem, hogy el kell-e vinnem szervizbe a kocsit most, vagy várhatok januárig, amikor műszakis lesz?

Szia
Az insp , az ellenőrző szervizt jelenti. 30ekm vagy 365 naponta esedékes. Ilyenkor érdemes kicsit figyelmesebben átnézni a kocsit.
A pollen és a levegőszűrő cseréjének is 30ekm az intervalluma. Természetesen az éves vagy 15ekm-s olajcserével ez megtörtént nem kell foglalkozni vele. Levegőszűrőt érdemes azért évente cserélni, a pollennel el lehet járni akár többet is.
Ha benyomva tartod a napi számláló nullázó gombját, és közben gyújtást kapcsolsz, néhány másodperc múlva nullázódik a jelzés.


amilyen kevés kilométert mész vígan kibírja. A gyárak meghatározták , hogy milyen kilométerenként mit kell cserélni, ellenőrizni hogy a kocsi egy laikusnak is mindig üzembiztosan működjön. A magas szervizárak miatt az ügyfelek, lustaság miat meg a szervizek nem mindig pontosan tartják be az utasításokat . egy megbízható szerelő , szervíz aranyat ér.

Azt hittem a trafó csere már volt.. Ha marad a hiba ,utána jön a nyomásmérés,ezért kezdtem ezzel..

Szerző:  DDani [ kedd nov. 05, 2019 5:35 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Csabaa írta:
DDani írta:
034 csoportban a lambda/katalizátor teszt rendben lefut B1-S1 OK-kal.
A 014-es csoportban viszont gyújtáskihagyást jelez....... ezek szerint nem a lambdaszondákkal van baj. MAP szenzort, fojtószelepet tisztítottam. Korábban olyan is előfordult, hogy piros lámpánál alapjárat közben egyszer csak leállt, viszont gond nélkül újra tudtam indítani.
Én ezekre tippelek: gyújtótrafó, kábel a gyújtótrafókhoz, EGR(AGR) probléma. Lehet mástól is?
-- Szia
Végnyomást kellene mérni az adott hengerben..

Szia, köszi a tippet, sajnos ehhez nincs műszerem. Viszont a 015-ös csoportban jelzi a kimaradást a kettes hengerre. Rögtön ez történt már hidegindítás utáni elinduláskor 1-esben gázadás nélkül alapjáraton egy kapubejáró emelkedőjén és utána is szinte mindig intenzív gyorsításkor, meleg motornál is, főleg 1-es és 2-esben 1000-2500 fordulat között. Felcserélem a trafókat, hogy átkerül-e a hiba is másik hengerre. Gondolom így az egyéb alkatrészek hibájának lehetősége már minimális, úgymint üzemanyagpumparelé, map szenzor, egr.

Szia
Még az injekrorokat lehet felcserélni, de az állandó hibát okozna., ha nem porlaszt megfelelően.
Az egr csak részterhelésnél működik, és maximum szegény keveréket okozna, az egyes hengerekre nincs hatása. A 2-es hengerben ha jó a trafó,injektor,gyertya csak
szelepzárási probléma vagy kompressziógyűrű hiba marad.

https://lincos.hu/3026-benzin-kompressz ... 21bar.html


Új gyújtótrafó (NGK) megoldotta, hibátlanul megy :)
Mind a négy eredeti gyári szériahibás volt, ezek egyértelműen mentek tönkre, ugyanis nem ment az adott henger és check engine lámpa bekapcsolt. Ezeket mind anno pár hónaposan cserélte a márkaszervíz, de arra gyanakszom már régóta hibás volt legalább ez az egy (időnként rángatás), de nem volt semilyen tárolt hibakód. Eldor (olasz) 2003/2004-es gyártás, kérdés meddig megy el majd még a többi....

Szerző:  feketete [ hétf. nov. 04, 2019 5:30 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Csabaa írta:
andravic írta:
Tisztelt Club! Köszönöm a befogadást!
Tanácsot szeretnék kérni, 11 éves fábia sedanom van, 1,5 éve vásároltam kb 2000 km-t mentem azóta vele. Szervízkulcs INSP felirat kezdett villogni. Kérdésem, hogy el kell-e vinnem szervizbe a kocsit most, vagy várhatok januárig, amikor műszakis lesz?

Szia
Az insp , az ellenőrző szervizt jelenti. 30ekm vagy 365 naponta esedékes. Ilyenkor érdemes kicsit figyelmesebben átnézni a kocsit.
A pollen és a levegőszűrő cseréjének is 30ekm az intervalluma. Természetesen az éves vagy 15ekm-s olajcserével ez megtörtént nem kell foglalkozni vele. Levegőszűrőt érdemes azért évente cserélni, a pollennel el lehet járni akár többet is.
Ha benyomva tartod a napi számláló nullázó gombját, és közben gyújtást kapcsolsz, néhány másodperc múlva nullázódik a jelzés.


amilyen kevés kilométert mész vígan kibírja. A gyárak meghatározták , hogy milyen kilométerenként mit kell cserélni, ellenőrizni hogy a kocsi egy laikusnak is mindig üzembiztosan működjön. A magas szervizárak miatt az ügyfelek, lustaság miat meg a szervizek nem mindig pontosan tartják be az utasításokat . egy megbízható szerelő , szervíz aranyat ér.

Szerző:  Csabaa [ hétf. nov. 04, 2019 9:34 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

andravic írta:
Tisztelt Club! Köszönöm a befogadást!
Tanácsot szeretnék kérni, 11 éves fábia sedanom van, 1,5 éve vásároltam kb 2000 km-t mentem azóta vele. Szervízkulcs INSP felirat kezdett villogni. Kérdésem, hogy el kell-e vinnem szervizbe a kocsit most, vagy várhatok januárig, amikor műszakis lesz?

Szia
Az insp , az ellenőrző szervizt jelenti. 30ekm vagy 365 naponta esedékes. Ilyenkor érdemes kicsit figyelmesebben átnézni a kocsit.
A pollen és a levegőszűrő cseréjének is 30ekm az intervalluma. Természetesen az éves vagy 15ekm-s olajcserével ez megtörtént nem kell foglalkozni vele. Levegőszűrőt érdemes azért évente cserélni, a pollennel el lehet járni akár többet is.
Ha benyomva tartod a napi számláló nullázó gombját, és közben gyújtást kapcsolsz, néhány másodperc múlva nullázódik a jelzés.

Szerző:  andravic [ hétf. nov. 04, 2019 9:16 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Tisztelt Club! Köszönöm a befogadást!
Tanácsot szeretnék kérni, 11 éves fábia sedanom van, 1,5 éve vásároltam kb 2000 km-t mentem azóta vele. Szervízkulcs INSP felirat kezdett villogni. Kérdésem, hogy el kell-e vinnem szervizbe a kocsit most, vagy várhatok januárig, amikor műszakis lesz?

Szerző:  Csabaa [ vas. nov. 03, 2019 5:25 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

feketete írta:
miként méri a müszer a gyujtáskimaradást?
elektomosan hogy az adott henger nem ad szikrát
vagy a kopogásérzékelőn keresztül higy nam hall robbanást ?

vagy másként?

Szia
A kopogásérzékelővel.

Szerző:  feketete [ vas. nov. 03, 2019 5:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

miként méri a müszer a gyujtáskimaradást?
elektomosan hogy az adott henger nem ad szikrát
vagy a kopogásérzékelőn keresztül higy nam hall robbanást ?

vagy másként?

Szerző:  Csabaa [ vas. nov. 03, 2019 2:48 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

DDani írta:
Csabaa írta:
DDani írta:
034 csoportban a lambda/katalizátor teszt rendben lefut B1-S1 OK-kal.
A 014-es csoportban viszont gyújtáskihagyást jelez....... ezek szerint nem a lambdaszondákkal van baj. MAP szenzort, fojtószelepet tisztítottam. Korábban olyan is előfordult, hogy piros lámpánál alapjárat közben egyszer csak leállt, viszont gond nélkül újra tudtam indítani.
Én ezekre tippelek: gyújtótrafó, kábel a gyújtótrafókhoz, EGR(AGR) probléma. Lehet mástól is?

Szia
Végnyomást kellene mérni az adott hengerben..


Szia, köszi a tippet, sajnos ehhez nincs műszerem. Viszont a 015-ös csoportban jelzi a kimaradást a kettes hengerre. Rögtön ez történt már hidegindítás utáni elinduláskor 1-esben gázadás nélkül alapjáraton egy kapubejáró emelkedőjén és utána is szinte mindig intenzív gyorsításkor, meleg motornál is, főleg 1-es és 2-esben 1000-2500 fordulat között. Felcserélem a trafókat, hogy átkerül-e a hiba is másik hengerre. Gondolom így az egyéb alkatrészek hibájának lehetősége már minimális, úgymint üzemanyagpumparelé, map szenzor, egr.

Szia
Még az injekrorokat lehet felcserélni, de az állandó hibát okozna., ha nem porlaszt megfelelően.
Az egr csak részterhelésnél működik, és maximum szegény keveréket okozna, az egyes hengerekre nincs hatása. A 2-es hengerben ha jó a trafó,injektor,gyertya csak
szelepzárási probléma vagy kompressziógyűrű hiba marad.

https://lincos.hu/3026-benzin-kompressz ... 21bar.html

Szerző:  DDani [ vas. nov. 03, 2019 2:22 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Csabaa írta:
DDani írta:
034 csoportban a lambda/katalizátor teszt rendben lefut B1-S1 OK-kal.
A 014-es csoportban viszont gyújtáskihagyást jelez....... ezek szerint nem a lambdaszondákkal van baj. MAP szenzort, fojtószelepet tisztítottam. Korábban olyan is előfordult, hogy piros lámpánál alapjárat közben egyszer csak leállt, viszont gond nélkül újra tudtam indítani.
Én ezekre tippelek: gyújtótrafó, kábel a gyújtótrafókhoz, EGR(AGR) probléma. Lehet mástól is?

Szia
Végnyomást kellene mérni az adott hengerben..


Szia, köszi a tippet, sajnos ehhez nincs műszerem. Viszont a 015-ös csoportban jelzi a kimaradást a kettes hengerre. Rögtön ez történt már hidegindítás utáni elinduláskor 1-esben gázadás nélkül alapjáraton egy kapubejáró emelkedőjén és utána is szinte mindig intenzív gyorsításkor, meleg motornál is, főleg 1-es és 2-esben 1000-2500 fordulat között. Felcserélem a trafókat, hogy átkerül-e a hiba is másik hengerre. Gondolom így az egyéb alkatrészek hibájának lehetősége már minimális, úgymint üzemanyagpumparelé, map szenzor, egr.

Szerző:  Komáromi Zoltán [ vas. nov. 03, 2019 2:13 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Sziasztok.
Fabia II kombi a csomagtartóban lévő takaró viszzacsúszik az egyik oldala ,a sínbe van egy kis zárnyelvecske .Nekem az beesett a kárpitba.Hogy hívják őt, alkatrész száma?

Szerző:  Csabaa [ szomb. nov. 02, 2019 7:51 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

DDani írta:
DDani írta:
hubo44 írta:
na ezeknel 1 elosto, meg sokot patani a gyújtáselosztó fej vad nad a jateka/lôťôg a rotor.
2 maga derťa kabelok at soktak utni.
3 gyójtótrafó it iš lathatatlan hajsal repedeš produkalt ijen.
mikor meg ezeket buťkôltuk akor minden/bôl volt 1darab eš 1-kent at rakočgatuk eš id ki surtuk a hibaš darabot.


-- ha jól értem, akkor a fentiek adott esetben gyújtáskimaradást okoznak. ez nem kerül be hibakódként az ecu-ba (motorvezérlőbe)?

-- ezeknel a (motorvezérlő meg kevešet tud.

Gyakorlatilag minden sebességfokozatban (1-5.) és különböző fordulatszámon előfordul a rángás. Kettesben alapjáraton meleg (70-90 fokos hűtővíz) motorral göröngyös földúton "csorogva,araszolva" a fordulatszámkijelző 1000 alatti értéket mutat, gyakorlatilag az alapjáratit (kb. 700-800 lehet) és ekkor érezhető a rángatozása, de nem fullad le nem áll le. Amíg nem melegszik be a motor, addig semmi rángást nem éreztem, gondolom ekkor még magasabban tartja a vezérlő az alapjárati fordulatszámot kb.1000-en és gondolom ekkor még egy ennek megfelelő "alap" vezérlést végez a motorvezérlő.
Van viszont egy hibakód, amit korábban töröltem de újra visszajött:

Component: MARELLI 4MV
1 Fault Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent

Lambdaszonda vagy annak kábele lehet rossz, vagy valami más is okozhat ilyet? Találkozott valaki már ilyen hibakóddal?

ui: rákerestem a hibakódra, és elképzelhető, hogy a második, katalizátor utáni szonda ad rossz jelet, mivel intermittent, magyarul időszakos, rendszertelen, lehet, hogy csak kontakthibás... holnap megnézem közelebbről....


034 csoportban a lambda/katalizátor teszt rendben lefut B1-S1 OK-kal.
A 014-es csoportban viszont gyújtáskihagyást jelez....... ezek szerint nem a lambdaszondákkal van baj. MAP szenzort, fojtószelepet tisztítottam. Korábban olyan is előfordult, hogy piros lámpánál alapjárat közben egyszer csak leállt, viszont gond nélkül újra tudtam indítani.
Én ezekre tippelek: gyújtótrafó, kábel a gyújtótrafókhoz, EGR(AGR) probléma. Lehet mástól is?

Szia
Végnyomást kellene mérni az adott hengerben..

Szerző:  DDani [ szomb. nov. 02, 2019 1:20 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

DDani írta:
hubo44 írta:
na ezeknel 1 elosto, meg sokot patani a gyújtáselosztó fej vad nad a jateka/lôťôg a rotor.
2 maga derťa kabelok at soktak utni.
3 gyójtótrafó it iš lathatatlan hajsal repedeš produkalt ijen.
mikor meg ezeket buťkôltuk akor minden/bôl volt 1darab eš 1-kent at rakočgatuk eš id ki surtuk a hibaš darabot.


-- ha jól értem, akkor a fentiek adott esetben gyújtáskimaradást okoznak. ez nem kerül be hibakódként az ecu-ba (motorvezérlőbe)?

-- ezeknel a (motorvezérlő meg kevešet tud.

Gyakorlatilag minden sebességfokozatban (1-5.) és különböző fordulatszámon előfordul a rángás. Kettesben alapjáraton meleg (70-90 fokos hűtővíz) motorral göröngyös földúton "csorogva,araszolva" a fordulatszámkijelző 1000 alatti értéket mutat, gyakorlatilag az alapjáratit (kb. 700-800 lehet) és ekkor érezhető a rángatozása, de nem fullad le nem áll le. Amíg nem melegszik be a motor, addig semmi rángást nem éreztem, gondolom ekkor még magasabban tartja a vezérlő az alapjárati fordulatszámot kb.1000-en és gondolom ekkor még egy ennek megfelelő "alap" vezérlést végez a motorvezérlő.
Van viszont egy hibakód, amit korábban töröltem de újra visszajött:

Component: MARELLI 4MV
1 Fault Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent

Lambdaszonda vagy annak kábele lehet rossz, vagy valami más is okozhat ilyet? Találkozott valaki már ilyen hibakóddal?

ui: rákerestem a hibakódra, és elképzelhető, hogy a második, katalizátor utáni szonda ad rossz jelet, mivel intermittent, magyarul időszakos, rendszertelen, lehet, hogy csak kontakthibás... holnap megnézem közelebbről....


034 csoportban a lambda/katalizátor teszt rendben lefut B1-S1 OK-kal.
A 014-es csoportban viszont gyújtáskihagyást jelez....... ezek szerint nem a lambdaszondákkal van baj. MAP szenzort, fojtószelepet tisztítottam. Korábban olyan is előfordult, hogy piros lámpánál alapjárat közben egyszer csak leállt, viszont gond nélkül újra tudtam indítani.
Én ezekre tippelek: gyújtótrafó, kábel a gyújtótrafókhoz, EGR(AGR) probléma. Lehet mástól is?

Szerző:  hubo44 [ szomb. nov. 02, 2019 9:43 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok

Shepwayne írta:
Sziasztok
Tegnap vásároltunk egy 2003-as (2006-ban üzembehelyezett) 1.2 6V Classicot. Első tulaj, ismerősöm. 108.000 km van benne viszont elég régen volt benne az olajon kívül más is cserélve. Mi az amit ilyenkor érdemes kicseréltetni? Én az olajra, hosszbordásszíjjra és a vezérműláncra gondoltam. Van még esetleg valami amit ajánlanátok cserélni?


,,hosszbordásszíjjra és a vezérműláncra gondoltam,, ezeket had van maš a mit érdemeš čerelni filtrek, fad alo, valto olaj, štb.

Oldal: 1 / 1914 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/