Skoda Fabia Club fórum http://skodafabiaclub.com/forum/ |
|
Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=48 |
Oldal: 1 / 1957 |
Szerző: | fatadaniel [ pén. ápr. 09, 2021 1:44 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
Sziasztok! Győr-Moson-Sopron megyében ismertek olyan személyt vagy céget, aki katalizátor felvásárlással foglalkozik? Köszi! |
Szerző: | Badzinga [ csüt. ápr. 08, 2021 9:02 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
feketete írta: ha lent van az ékszíj pörgesd meg kézzel a generátort . érzed, hallod ha rossz a csapágy. Nekem is zörgött valami a motorban. Jól megszopatott ![]() Szia, megpörgettem, volt egy határozott súrlódó hangja. Mikor megvettem az autót, akkor elég koszos és poros volt a motortér. Gondolom bekoszolódtak a csapágyak is, nem jó a kenés. A másik autómon is hasonló volt a helyzet, ott is csak bizonyos fordulaton jelentkezett a nyikorgás, csörgés. Én az 1.2esem műanyag dísze alá egy vékony szivacsot tettem be, mert nekem is zörgött. Szia. |
Szerző: | feketete [ csüt. ápr. 08, 2021 5:06 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
Badzinga írta: feketete írta: a jelölés nagyon fontos. Ha elrontod összeverhet a motor és a szelepek. A gyertyákat érdemes kiszedni, könnyebb a motort forgatni. Ha minden kész kézzel forgasd kőrbe a motort , hogy nincs akadás. Forgatni MINDIG forgás irányba szabad. A könnyebb szerelés érdekében a jobb oldali kereket érdemes leszerelni. https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/z0YzRKqL Sziasztok, megtörtént az olajcsere és a vezérléscsere is (BBZ). - az olajleeresztő csavar ebben a típusban M16x1.5-ös belső 8mm-es négyszögnyílású csavar. A négyszögnyílás szét volt barmolva, csak aknából alámászva tudtuk ketten lefeszíteni. Ezt a csavart nem akartuk visszarakni, ezért faterom esztergált hozzá egy hatlapfejű csavart. - a vezérléscserénél a legnagyobb gondot a szíjtárcsa leszedése jelentette. A leírás szerint 90 Nm-el kell meghúzni, de kb 250-el volt ráhúzva. Melegítettük hőlégfúvóval, meg adtunk neki csavarlazítót, így nagy nehezen lejött. Kézi kulcsokkal dolgoztunk meg egy ellentartó szerszámmal, pneumatikus szerszám nem volt kéznél. A jó hír, hogy sikerült előírásszerűen visszarakni, minden a jelöléseknek megfelelően a helyére került. A lecserélt alkatrészek egyáltalán nem voltak rossz állapotban (szíjak, vízpumpa, a görgők közül csak az egyiknek volt valami gyanús hangja), de sajnos ezt nem tudhattuk előre. A vízpumpa mellé viszont fekete sziloplasztot nyomtak, ebből arra következtettünk, hogy azért valamit buheráltak vele, gondolom egy alkalommal csak a szíjakat cserélték, a többit nem. Most már látjuk, hogy mi a dolog menete, ezek alapján faterom VW poloján is meg fogjuk csinálni a cserét. - viszont a csörgő hang továbbra sem szűnt meg, én a generátorcsapágyra gyanakszom, valszeg az is csere lesz. Sziasztok. ha lent van az ékszíj pörgesd meg kézzel a generátort . érzed, hallod ha rossz a csapágy. Nekem is zörgött valami a motorban. Jól megszopatott ![]() |
Szerző: | Badzinga [ szer. ápr. 07, 2021 9:00 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
feketete írta: a jelölés nagyon fontos. Ha elrontod összeverhet a motor és a szelepek. A gyertyákat érdemes kiszedni, könnyebb a motort forgatni. Ha minden kész kézzel forgasd kőrbe a motort , hogy nincs akadás. Forgatni MINDIG forgás irányba szabad. A könnyebb szerelés érdekében a jobb oldali kereket érdemes leszerelni. https://mega.nz/folder/ysYAhQhC#I8hx-TJ ... r/z0YzRKqL Sziasztok, megtörtént az olajcsere és a vezérléscsere is (BBZ). - az olajleeresztő csavar ebben a típusban M16x1.5-ös belső 8mm-es négyszögnyílású csavar. A négyszögnyílás szét volt barmolva, csak aknából alámászva tudtuk ketten lefeszíteni. Ezt a csavart nem akartuk visszarakni, ezért faterom esztergált hozzá egy hatlapfejű csavart. - a vezérléscserénél a legnagyobb gondot a szíjtárcsa leszedése jelentette. A leírás szerint 90 Nm-el kell meghúzni, de kb 250-el volt ráhúzva. Melegítettük hőlégfúvóval, meg adtunk neki csavarlazítót, így nagy nehezen lejött. Kézi kulcsokkal dolgoztunk meg egy ellentartó szerszámmal, pneumatikus szerszám nem volt kéznél. A jó hír, hogy sikerült előírásszerűen visszarakni, minden a jelöléseknek megfelelően a helyére került. A lecserélt alkatrészek egyáltalán nem voltak rossz állapotban (szíjak, vízpumpa, a görgők közül csak az egyiknek volt valami gyanús hangja), de sajnos ezt nem tudhattuk előre. A vízpumpa mellé viszont fekete sziloplasztot nyomtak, ebből arra következtettünk, hogy azért valamit buheráltak vele, gondolom egy alkalommal csak a szíjakat cserélték, a többit nem. Most már látjuk, hogy mi a dolog menete, ezek alapján faterom VW poloján is meg fogjuk csinálni a cserét. - viszont a csörgő hang továbbra sem szűnt meg, én a generátorcsapágyra gyanakszom, valszeg az is csere lesz. Sziasztok. |
Szerző: | ZOLY [ kedd ápr. 06, 2021 9:45 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
mumo írta: Gabesz írta: Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni? Ma törlésre került a "szemetelő" fisentke545! Köszi Szépen |
Szerző: | mumo [ kedd ápr. 06, 2021 4:45 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
Gabesz írta: Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni? Ma törlésre került a "szemetelő" fisentke545! |
Szerző: | Gabesz [ kedd ápr. 06, 2021 12:28 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni? |
Szerző: | feketete [ szomb. ápr. 03, 2021 7:26 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
seven9st írta: Csabaa írta: seven9st írta: Sziasztok! Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki? A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl. Előre is köszi a segítséget! Üdv Szia Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz.. A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre. Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli.. Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc. Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért könnyen szerelhető motor. Szia, előszőr is köszi a gyors reagálást! Hengerfej tömítés még nem volt. A hűtőfolyadék mennyiség az elegendő, rendszeresen szoktam ellenőrizni. Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor egy tágulási tartály csere is indokolt lenne. Köszi mégegyszer! A termosztát ha nyitva van, akkor nehezen melegszik föl a motor, mert egyből a hűtő kőrben kering a víz ,nem a motorban. Szerintem inkább akadhat a termosztát, mert normál esetben ha a motor eléri az üzemi hőfokot akkor kinyit a termosztát. Ha a termosztát a nyitási hőfok alá hűl akkor zár. Addig nyit-zár a termosztát míg közel egyenlő ( üzem meleg) lesz a termosztát előtt és után a víz. Ha még úgy gondolod hogy a termosztát csere után is lehet gond a víz rendszerrel , ne fagyállóval töltsd föl . Csak desztillált vízzel. A fagyállóval vigyáz piros színüt tölts bele és ha tömény akkor desztillált vízzel higítsd. Itteni időjáráshoz elég az 1 : 1 higítás. (az arányok rá vannak írva a flakonra) |
Szerző: | seven9st [ szomb. ápr. 03, 2021 6:05 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
Csabaa írta: seven9st írta: Sziasztok! Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki? A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl. Előre is köszi a segítséget! Üdv Szia Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz.. A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre. Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli.. Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc. Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért könnyen szerelhető motor. Szia, előszőr is köszi a gyors reagálást! Hengerfej tömítés még nem volt. A hűtőfolyadék mennyiség az elegendő, rendszeresen szoktam ellenőrizni. Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor egy tágulási tartály csere is indokolt lenne. Köszi mégegyszer! |
Szerző: | Csabaa [ szomb. ápr. 03, 2021 5:52 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
seven9st írta: Sziasztok! Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki? A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl. Előre is köszi a segítséget! Üdv Szia Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz.. A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre. Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli.. Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc. Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért könnyen szerelhető motor. |
Szerző: | seven9st [ szomb. ápr. 03, 2021 5:45 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
Sziasztok! Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki? A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl. Előre is köszi a segítséget! Üdv |
Szerző: | palcsaba [ szomb. ápr. 03, 2021 9:01 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
Ok, köszi, megpróbálom. |
Szerző: | palcsaba [ szomb. ápr. 03, 2021 9:01 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
Ok, köszi, megpróbálom. |
Szerző: | Csabaa [ szomb. ápr. 03, 2021 8:48 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
palcsaba írta: KB 2 cm után. Lehet az a baj? Csúszásra gondoltam, de akkor az rendben. A fojtó szelepet nézd meg, elég ha kézzel elfordítod a lapátját,hogy mennyire koszos a hátsó fele.. kezedre vigyázz nagyon erős a rugója, könnyen be tudja csípni. |
Szerző: | palcsaba [ pén. ápr. 02, 2021 8:41 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok |
KB 2 cm után. Lehet az a baj? |
Oldal: 1 / 1957 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |