Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 24, 2020 10:29 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 145 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályzó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 16, 2015 4:06 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7966
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A groupokra gondoltam , a 4.-ben és az 5.-ben.
Mindegyikben 4-4 adat van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályzó
HozzászólásElküldve: pén. márc. 13, 2015 3:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 555
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Megnéztem most, hogy hogy is van ez. Azt értem, hogy 08 -autoHVAC, de utána mire irod, hogy 5. vagy 4. csoport?
a Grupnál ha be írom a csoportot akkor látok négy értéket, de te 5 értékről írsz.

Csabaa írta:
Szia
A V68 a fűtésmotor, a V154 a friss levegő zsalu motorja. Mind a kettőnél időszakos a hiba, szakadás vagy
föld ill. táp felé zárlat. Ezt rendszerint a kontakt hibára, írja.

A klima vezérlőben(08- autoHVAC) , látni a motor helyzetét, igaz csak viszony számokat ír.
A V68-as motor az 5. csoportban:
005,0, fűtés zsalu motorjának potenciométere
005,1, potméterG92,V68 motornál,+-2 névleges értékhez képest
005,2, név.érték G92, 0..255
005,3, alap.beáll.után,150.250 (meleg.áll.)
005,4, alap.beáll.után,5..100 (hideg.áll.)
Ha mérőablakban nyitod meg a csoportot, és bal lent basic settings-re váltasz megcsinálja az alapbeállítást.

A friss levegő motort ugyanígy, csak a 4. csoportban találod:
004,0, friss levegő zsalu motorjának potenciométere
004,1, potméterG143,V154 motornál,+-2 névleges értékhez képest
004,2, név.érték G143,0..255
004,3, alap.beáll.után,150..250
004,4, alap.beáll.után,5..100, belső keringtetés BE

Biztos jól illesztetted a fogaskerekeket? nem akadnak meg félúton és ezért ad hibakódot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályzó
HozzászólásElküldve: szer. márc. 11, 2015 4:25 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 555
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Csabaa írta:
Szia
A V68 a fűtésmotor, a V154 a friss levegő zsalu motorja. Mind a kettőnél időszakos a hiba, szakadás vagy
föld ill. táp felé zárlat. Ezt rendszerint a kontakt hibára, írja.

A klima vezérlőben(08- autoHVAC) , látni a motor helyzetét, igaz csak viszony számokat ír.
A V68-as motor az 5. csoportban:
005,0, fűtés zsalu motorjának potenciométere
005,1, potméterG92,V68 motornál,+-2 névleges értékhez képest
005,2, név.érték G92, 0..255
005,3, alap.beáll.után,150.250 (meleg.áll.)
005,4, alap.beáll.után,5..100 (hideg.áll.)
Ha mérőablakban nyitod meg a csoportot, és bal lent basic settings-re váltasz megcsinálja az alapbeállítást.

A friss levegő motort ugyanígy, csak a 4. csoportban találod:
004,0, friss levegő zsalu motorjának potenciométere
004,1, potméterG143,V154 motornál,+-2 névleges értékhez képest
004,2, név.érték G143,0..255
004,3, alap.beáll.után,150..250
004,4, alap.beáll.után,5..100, belső keringtetés BE

Biztos jól illesztetted a fogaskerekeket? nem akadnak meg félúton és ezért ad hibakódot?


Köszi Csaba!
A mérőablakban láttam ezeket az értékeket, csak nem tudtam mi mit jelent, és nem találtam infot.
Szerintem az illesztéssel nincs baj, mert néha egészen jól működik, néha megbolondul és akkor vagy teljesen hideget, vagy forot nyom, függetlenül attól, hogy mire állítom.
Akkor az is lehet, hogy valahol a kábelezésén van kontakt hiba?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályzó
HozzászólásElküldve: szer. márc. 11, 2015 9:21 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7966
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
wolf írta:
Sziasztok!
Már úgy érzem, sosem lesz ebből tisztességes fűtésszabályzó.
Már vagy kétszer ki volt szedve, kontakt sprayel tisztítva a motor szabályzó potméter, de ma megint fűtött mint állat, mindegy volt merre tekerem.
Hibakód olvasom van, azt szeretném kérdezni, hogy valahogy a mérőblokkon nem lehet ellenőrizni a potméter állását, a tekerő állását, és a hőmérséglet érzékelők értékeit?
Lehet, hogy valami más baja van, így csak találgatok.
Ezek a hibák:
7 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
28-10 - Short to B+ - Intermittent

Szia
A V68 a fűtésmotor, a V154 a friss levegő zsalu motorja. Mind a kettőnél időszakos a hiba, szakadás vagy
föld ill. táp felé zárlat. Ezt rendszerint a kontakt hibára, írja.

A klima vezérlőben(08- autoHVAC) , látni a motor helyzetét, igaz csak viszony számokat ír.
A V68-as motor az 5. csoportban:
005,0, fűtés zsalu motorjának potenciométere
005,1, potméterG92,V68 motornál,+-2 névleges értékhez képest
005,2, név.érték G92, 0..255
005,3, alap.beáll.után,150.250 (meleg.áll.)
005,4, alap.beáll.után,5..100 (hideg.áll.)
Ha mérőablakban nyitod meg a csoportot, és bal lent basic settings-re váltasz megcsinálja az alapbeállítást.

A friss levegő motort ugyanígy, csak a 4. csoportban találod:
004,0, friss levegő zsalu motorjának potenciométere
004,1, potméterG143,V154 motornál,+-2 névleges értékhez képest
004,2, név.érték G143,0..255
004,3, alap.beáll.után,150..250
004,4, alap.beáll.után,5..100, belső keringtetés BE

Biztos jól illesztetted a fogaskerekeket? nem akadnak meg félúton és ezért ad hibakódot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályzó
HozzászólásElküldve: kedd márc. 10, 2015 6:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 555
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Sziasztok!
Már úgy érzem, sosem lesz ebből tisztességes fűtésszabályzó.
Már vagy kétszer ki volt szedve, kontakt sprayel tisztítva a motor szabályzó potméter, de ma megint fűtött mint állat, mindegy volt merre tekerem.
Hibakód olvasom van, azt szeretném kérdezni, hogy valahogy a mérőblokkon nem lehet ellenőrizni a potméter állását, a tekerő állását, és a hőmérséglet érzékelők értékeit?
Lehet, hogy valami más baja van, így csak találgatok.
Ezek a hibák:
7 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
28-10 - Short to B+ - Intermittent


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 31, 2012 6:39 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7966
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Nem okvetlen kell azonnal elindulnia a gombra.
A gomb nem közvetlen a motort vezérli.
A kívánt hőfoknak megfelelően szabályozza a zsalut
a vezérlője. Tisztítás után én is csak azért tekerem el a két
végállásban ,hogy lássam a fogaskerekek véghelyzetét.
Az egész szabályzásnak van egy kis tehetetlensége.
A hőmérő a gomb mellett van, és ahoz ,hogy normálisan
menjen minden ,a víznek is el kell érni az üzemi hőt.
Azért is szoktam mondani ,hogy télen felesleges
maxra tekerni , mert nem lesz hamarabb meleg,
viszont ha felmelegszik a víz akkor túlfűt...
Nekem 22 fokon van mindig , hidegben a szelvédőre fújom
először majd késöbb lábra is.
Felmelegedett víznél bemelegedett utastérnél kellemes
kézmeleget fúj be, és nem gyulladok meg a kabátban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 31, 2012 5:10 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 652
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
lacos89 írta:
Sziasztok !!
Régebben olyan gondom volt fűtésszabályzóval hogy ha nagyon meleg volt és lejjebb akartam venni hiába vettem le ugyan úgy a meleget fújta.(javasoltátok a potméter tisztítást)
Napokban ki lett véve a szabályzó motor meg lett tisztítva a potméter. Most már tudom szabályozni a fűtést de úgy hogy csak vagy max meleg van vagy hideg mert hiába fordítom középső állásba a kapcsolót olykor nem indul el a motorka csak vég állásokban ha hidegre tekerem kopra vagy melegre olyankor indul el a motorka és ha elindul hiába tekerem középső állásba nem áll meg amíg el nem éri a végét.
Szerintetek ????
Kapcsoló vagy potméter rossz???
Válaszotokat előre is köszönöm.

Mindenkinek B.U.É.K.


Kéne csinálni VagCom-al egy alapbeállítást a klímavezérlőnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 31, 2012 4:03 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 02, 2012 6:50 pm
Hozzászólások: 41
Sziasztok !!
Régebben olyan gondom volt fűtésszabályzóval hogy ha nagyon meleg volt és lejjebb akartam venni hiába vettem le ugyan úgy a meleget fújta.(javasoltátok a potméter tisztítást)
Napokban ki lett véve a szabályzó motor meg lett tisztítva a potméter. Most már tudom szabályozni a fűtést de úgy hogy csak vagy max meleg van vagy hideg mert hiába fordítom középső állásba a kapcsolót olykor nem indul el a motorka csak vég állásokban ha hidegre tekerem kopra vagy melegre olyankor indul el a motorka és ha elindul hiába tekerem középső állásba nem áll meg amíg el nem éri a végét.
Szerintetek ????
Kapcsoló vagy potméter rossz???
Válaszotokat előre is köszönöm.
Mindenkinek B.U.É.K.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 03, 2012 6:55 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7966
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sso003 írta:
Nem akartam félrevezetni, de akkor mit mozgat a bowden?
Illetve mit mozgat a motor? Valahogy csak elzárja, kinyitja valami a meleget.

szia
A klima nélküli változatoknál bowden mozgatja a fűtés zsaluját.
A klimásnál félautomata a rendszer. A ventit nem kapcsolja, de a hőfokot szabályozza. Itt a gomb körül hőfokok vannak, nem csak a piros-kék sáv.
Az állítógombnál és a fűtés zsalunál van egy-egy hőmérő. A klima vezérlő szabályozza a befújt hőfokot az utastér és a beállított hőmérséklet arányában.
Itt egy kis játékmotor mozgatja a fűtés zsalut.
A zsalu helyzetét tudnia kell a vezérlőnek, ezért a motor mellett van egy poti. Ez a poti szokott oxidálódni, ezért a vezérlő nem tudja a pontos pozicíóját és össze vissza kezdi szabályozni a zsalu helyzetét..
Kontaktisztítóval kezelve meg szokott javulni. Természetesen lehet törött fogaskerék, elkopott tengely ezért kiszedés után derül ki az igazi hiba.
klimás rendszer:
Kép
A V68-as egység ez a motor poti páros.
a bowdenes rendszer:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 03, 2012 4:18 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 283
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Nem akartam félrevezetni, de akkor mit mozgat a bowden?
Illetve mit mozgat a motor? Valahogy csak elzárja, kinyitja valami a meleget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 02, 2012 8:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ne vezesd félre a kollégát, nincs a kocsiban fűtéscsap. A hideg-meleg állító motor szart be. Ezt általában cserével orvosolják, 20e forint környéke, de ki is lehet tisztítani, ha van érzéked hozzá: http://www.mediafire.com/view/?gcaj6jtyox699sb

sso003 írta:
lacos89 írta:
Helló !!!
Köszi a választ a bowden valószinű jo mert ha kiszellőztetem a kocsit és újból ráadom a fűtést akkor fűt csak hiába veszem le nem hűl vissza csak idővel !!
apropó csap csere nehéz ???

Ha teljesen vissza tud hűlni akkor más a helyzet, de sajnos a fűtéscsap elég szar helyen van, mélyen a műszerfal alatt valahol. (valahogy követni kellene a bowdent, akkor biztos meglesz.) Szerintem nem zár rendesen a fűtéscsap.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 02, 2012 7:38 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 02, 2012 6:50 pm
Hozzászólások: 41
Köszi szépen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 02, 2012 7:31 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 283
Autó: 2007 1.4 16v BXW
lacos89 írta:
Helló !!!
Köszi a választ a bowden valószinű jo mert ha kiszellőztetem a kocsit és újból ráadom a fűtést akkor fűt csak hiába veszem le nem hűl vissza csak idővel !!
apropó csap csere nehéz ???

Ha teljesen vissza tud hűlni akkor más a helyzet, de sajnos a fűtéscsap elég szar helyen van, mélyen a műszerfal alatt valahol. (valahogy követni kellene a bowdent, akkor biztos meglesz.) Szerintem nem zár rendesen a fűtéscsap.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 02, 2012 7:10 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 02, 2012 6:50 pm
Hozzászólások: 41
Helló !!!
Köszi a választ a bowden valószinű jo mert ha kiszellőztetem a kocsit és újból ráadom a fűtést akkor fűt csak hiába veszem le nem hűl vissza csak idővel !!
apropó csap csere nehéz ???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 02, 2012 6:58 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 283
Autó: 2007 1.4 16v BXW
lacos89 írta:
Sziasztok !!!
Nem rég vásároltunk egy fábiát használtan és a belső fűtéssel olyan gondom van ,hogy feltekerem a fűtést hogy meleg legyen és hiába veszem lejjebb vagy teljesen le 18 fokra akkor is forró levegőt fúj !!!
Szerintetek !!!

Vagy elszakadt a hőfok szabályzó bowdenje, vagy átszakadt/eltörött a fűtéscsap. Az utóbbi valószínűbb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 145 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség