Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. okt. 19, 2018 7:59 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 136 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: fűtés szabályzó
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 02, 2012 11:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Én sem tudom miről beszélt az az ember, nem értettem. Ha kiment az előtét ellenállásod, az már az okozat volt, nem az ok. Először javítsd meg a motort, hogy ne szoruljon és ne vegyen fel túl nagy áramot, utána tegyél bele új ellenállást.

Lájjló írta:
Sziasztok!

Nekem egy 2003-as Fabiam van, s a hétvégén egy olyan probléma jelentkezett, hogy a fűtésem egyedül a 4-es fokozatban hajlandó bekapcsolni. Olvastam a fórumozók között, hogy valaki nem rég találkozott ugyanezen problémával, s nála valami előtét ellenállás hiba miatt nem ment, amihez vett, valami hőkioldót ami az ellenállás végén van s azóta működik neki. A gond csak az hogy ebből egy árva mukkot sem értek, valaki eltudja magyarázni ezt nekem esetleg akár fénykép segítségével megmutatni, hogy hol is található az az előtét ellenállás amit cserélni kell, vagy mit is kell vele csinálni?

Előre is köszi mindenkinek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: fűtés szabályzó
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 02, 2012 10:55 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jan. 02, 2012 10:41 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Nekem egy 2003-as Fabiam van, s a hétvégén egy olyan probléma jelentkezett, hogy a fűtésem egyedül a 4-es fokozatban hajlandó bekapcsolni. Olvastam a fórumozók között, hogy valaki nem rég találkozott ugyanezen problémával, s nála valami előtét ellenállás hiba miatt nem ment, amihez vett, valami hőkioldót ami az ellenállás végén van s azóta működik neki. A gond csak az hogy ebből egy árva mukkot sem értek, valaki eltudja magyarázni ezt nekem esetleg akár fénykép segítségével megmutatni, hogy hol is található az az előtét ellenállás amit cserélni kell, vagy mit is kell vele csinálni?

Előre is köszi mindenkinek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 17, 2011 9:39 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Balint. írta:
Sziasztok! Olyan gondom volna, hogy kiszedtem a műszerfal aljának középső részét (amiben a rádió is van), leszedtem a csatikat a fűtésszabályzóról. Véletlenül kihuztam a műszerfal alól a jobb oldali állítóizét, ami azt szabályozza, hogy hova fujja a levegőt. Azt hova kell rádugni a műszerfal alatt? mit kell kibontani hozzá? Másik.... Amikor visszetettem az egészet (fűtsszabályzó panel) azt elvileg kivülről kell bepattintani. Igen, de igy nem érnek el a kábelek amiket rá kell dugni.... ha hátulról akarom betenni, akkor nem tudom elöre huzni. Szórakoztam vele majd egy órát, felhuztam magam és otthagytam... Valakinek ötlet? Köszi előre is

szia
Ebben találsz robbantott ábrákat ami segíthet:
http://www.mediafire.com/?jgwz2cjm1oz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 17, 2011 5:20 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 17, 2011 5:16 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok! Olyan gondom volna, hogy kiszedtem a műszerfal aljának középső részét (amiben a rádió is van), leszedtem a csatikat a fűtésszabályzóról. Véletlenül kihuztam a műszerfal alól a jobb oldali állítóizét, ami azt szabályozza, hogy hova fujja a levegőt. Azt hova kell rádugni a műszerfal alatt? mit kell kibontani hozzá? Másik.... Amikor visszetettem az egészet (fűtsszabályzó panel) azt elvileg kivülről kell bepattintani. Igen, de igy nem érnek el a kábelek amiket rá kell dugni.... ha hátulról akarom betenni, akkor nem tudom elöre huzni. Szórakoztam vele majd egy órát, felhuztam magam és otthagytam... Valakinek ötlet? Köszi előre is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 16, 2011 4:18 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. dec. 16, 2011 4:00 pm
Hozzászólások: 2
Sziasztok!

Nem tudom mennyire tartozik ide, de nekem előtét ellenállás hiba miatt nem ment a fűtőventilátorom, csak 4-es fokozatban. Ez 4-6 ezer forint. Kis utánjárással ez csökkenthető 370 forintra!!! Győrben lakom és itt hála isten van egy háztartási kisgép alkatrész üzlet, ott kaptam hozzá hőkioldót ami az ellenállás végén van. A csere óta tökéletes! :D
Ez csak 1 tipp a spóroláshoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 3:25 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
djboris írta:
Ennyi energiát fordítani egy májusban feltett kérdésre... :D
A srác már lehet az autót is eladta azóta... :wink:


Google hozott, dátumot nem láttam :lol: :oops: :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 3:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ennyi energiát fordítani egy májusban feltett kérdésre... :D
A srác már lehet az autót is eladta azóta... :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 3:00 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
gzoo írta:
Kapcsolási rajz szerint a fűtés vezérlő kapcsolgatja a motor-hűtő ventillátorát is (, ami nagy hiba szerintem).


Ez persze szerintem is hűjeség, csak én erre nem tértem ki. Azért szeretném látni azt a rajzot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 2:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1285
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
wolf írta:
Lehet hogy levegös a hűtő rendszer, ez magyarázná a fütés és motorhömérséglet ingadozást.
Viz fogy e a rendszerböl?
Hengerfej tömités hiba esetén van egy olyan lehetöség is amikor a henger és viz közt van "átszakadva".
Ezt általában vizfogyás és magas nyomás jellemzi a
hütörendszerben, majd késöbb nyitott tágulási tartályban buborékol. Én jártam igy régebb a Puntoval.


gzoo írta:
Szervusztok!

A hibajelenségem a következő 2008-as 1.4MPI-vel:
Átlag 60 km/h-s sebességgel akár 80-100 km-t is leautózom. De ha felgyorsítok 100 körülre (többet dolgozik a motor), akkor gondol a szerkezet, a motor hőmérséklet felfut vészjelzésig, a motor-hűtő ventillátora áll, a feltekert fűtés mellett hideg levegőt fúj a kocsi. Aztán gondol egyet, és helyre áll a rend. Így kapcsolgat ki-be rendzertelenül.
Kapcsolási rajz szerint a fűtés vezérlő kapcsolgatja a motor-hűtő ventillátorát is (, ami nagy hiba szerintem).

Tudtok tippet adni? Köszi

hali
kimondta neked ezt az ökörséget hogy együtt kapcsolja.???? ne szivassatok már. :D van olyan hogy hőgomba a hűtőbe becsavarva alulról ha a víz hőmérséklete felugrik akkor bekapcsol, tehát magas HŐmérsékletű viznél kapcsolja be. életed végéig várhatod hogy bekapcsoljon hideg motornál. szerintem termosztát hiba. de Csaba hozzászól ássa a leghelytállóbb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 1:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Lehet hogy levegös a hűtő rendszer, ez magyarázná a fütés és motorhömérséglet ingadozást.
Viz fogy e a rendszerböl?
Hengerfej tömités hiba esetén van egy olyan lehetöség is amikor a henger és viz közt van "átszakadva".
Ezt általában vizfogyás és magas nyomás jellemzi a
hütörendszerben, majd késöbb nyitott tágulási tartályban buborékol. Én jártam igy régebb a Puntoval.


gzoo írta:
Szervusztok!

A hibajelenségem a következő 2008-as 1.4MPI-vel:
Átlag 60 km/h-s sebességgel akár 80-100 km-t is leautózom. De ha felgyorsítok 100 körülre (többet dolgozik a motor), akkor gondol a szerkezet, a motor hőmérséklet felfut vészjelzésig, a motor-hűtő ventillátora áll, a feltekert fűtés mellett hideg levegőt fúj a kocsi. Aztán gondol egyet, és helyre áll a rend. Így kapcsolgat ki-be rendzertelenül.
Kapcsolási rajz szerint a fűtés vezérlő kapcsolgatja a motor-hűtő ventillátorát is (, ami nagy hiba szerintem).

Tudtok tippet adni? Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtő ventillátor kiszerelés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2011 11:44 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Szia!

Én pedig még mindig azt mondom, hogy 100-as tempónál már nem érdekes, hogy megy a venti vagy sem. A menetszélhez képest elhanyagolható. De azért biztos, ami biztos nézd meg, hogy jó-e.

Szerintem is de még egy dolgot lehetne csinálni ,megméretni a víznyomást 1,4-1,6 bar között kell lennie.
Ha kevesebb akkor valahol elfolyik,( pl. hengerfej) vagy a rossz vízpumpa miatt. Ha több akkor dugulás, vagy félig nyitott termosztát..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtő ventillátor kiszerelés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2011 11:33 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Én pedig még mindig azt mondom, hogy 100-as tempónál már nem érdekes, hogy megy a venti vagy sem. A menetszélhez képest elhanyagolható. De azért biztos, ami biztos nézd meg, hogy jó-e.

gzoo írta:
Szervusztok!
MÉg mindig küzdök a rejtélyes problémával.
A hűtő ventilátort nagyobb bontás nélkül ki lehet venni a radiátor mögül, vagy nagyon meg kell bontani a kocsi elejét? Van tapasztalatotok?

A hűtő bal felső sarkán egy kb 3,5 cm átmérőjű gumi csövön érkezik a víz. De kiágazik bellőle egy kb 1,5 cm átmérőjű közvetlen a hűtő előtt. Erről tudtok nekem valami mondani?

Minden köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtő ventillátor kiszerelés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2011 10:51 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
gzoo írta:
Szervusztok!
MÉg mindig küzdök a rejtélyes problémával.
A hűtő ventilátort nagyobb bontás nélkül ki lehet venni a radiátor mögül, vagy nagyon meg kell bontani a kocsi elejét? Van tapasztalatotok?

A hűtő bal felső sarkán egy kb 3,5 cm átmérőjű gumi csövön érkezik a víz. De kiágazik bellőle egy kb 1,5 cm átmérőjű közvetlen a hűtő előtt. Erről tudtok nekem valami mondani?

Minden köszi!

Az a kis cső megy vissza a kiegyenlítő tartályhoz, az oldalára. Itt látod a csavarokat:
Kép
de mielött nagyon kibombáznád, a hűtő jobb oldalán középen megtalálod a hűfokkacsolóját a ventinek. Húzd le a csatit zárd rövidre ha elindul akkor renben a venti..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hűtő ventillátor kiszerelés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2011 10:34 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Szervusztok!
MÉg mindig küzdök a rejtélyes problémával.
A hűtő ventilátort nagyobb bontás nélkül ki lehet venni a radiátor mögül, vagy nagyon meg kell bontani a kocsi elejét? Van tapasztalatotok?

A hűtő bal felső sarkán egy kb 3,5 cm átmérőjű gumi csövön érkezik a víz. De kiágazik bellőle egy kb 1,5 cm átmérőjű közvetlen a hűtő előtt. Erről tudtok nekem valami mondani?

Minden köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2011 10:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
De igen. A hengerfejességnek jellegzetes tünetei is vannak, olaj a vízben, ami a kiegyenlítő tartályban a legfeltűnőbb, illetve víz az olajban, amitől habosodik az olajbetöltő sapka alja.
Ha a fűtés egyik percben forró, aztán meg hirtelen hideg, az nagy valószínűséggel a hőmérséklet-állító motor potméter hibájából fakad, ahogy már Csabaa is írta.
Mellesleg egyszer már készített róla egy fényképes leírást is, hogyan lehet házilag orvosolni a problémát, melyet utólagos engedelmével innen letölthetsz:
Katt (Csabaa ha gond, szólj és leveszem a linket.)
Egyébként típushiba, nekem is szórakozik, de talán jövő héten megpróbálkozok a gyógyításával, ha lesz hozzá kedvem és bátorságom.
A fűtési problémádnak valószínű a fent említett dolog az okozója, viszont a magasabb sebességnél jelentkező melegedést más okozza. A lehetőségeket Goes és Csabaa már leírta.


gzoo írta:
vikman:
Ha hengerfej probléma van, akkor azért nem relékattanással egy időben megy el és jön vissza a fűtés, hirtelen... Mit gondolsz? Azon kívül nem kellene az olajban vizesedésnek nyomát látni?
...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 136 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség