Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. máj. 28, 2018 8:54 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 131 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 3:25 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
djboris írta:
Ennyi energiát fordítani egy májusban feltett kérdésre... :D
A srác már lehet az autót is eladta azóta... :wink:


Google hozott, dátumot nem láttam :lol: :oops: :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 3:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Ennyi energiát fordítani egy májusban feltett kérdésre... :D
A srác már lehet az autót is eladta azóta... :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 3:00 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
gzoo írta:
Kapcsolási rajz szerint a fűtés vezérlő kapcsolgatja a motor-hűtő ventillátorát is (, ami nagy hiba szerintem).


Ez persze szerintem is hűjeség, csak én erre nem tértem ki. Azért szeretném látni azt a rajzot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 2:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1282
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
wolf írta:
Lehet hogy levegös a hűtő rendszer, ez magyarázná a fütés és motorhömérséglet ingadozást.
Viz fogy e a rendszerböl?
Hengerfej tömités hiba esetén van egy olyan lehetöség is amikor a henger és viz közt van "átszakadva".
Ezt általában vizfogyás és magas nyomás jellemzi a
hütörendszerben, majd késöbb nyitott tágulási tartályban buborékol. Én jártam igy régebb a Puntoval.


gzoo írta:
Szervusztok!

A hibajelenségem a következő 2008-as 1.4MPI-vel:
Átlag 60 km/h-s sebességgel akár 80-100 km-t is leautózom. De ha felgyorsítok 100 körülre (többet dolgozik a motor), akkor gondol a szerkezet, a motor hőmérséklet felfut vészjelzésig, a motor-hűtő ventillátora áll, a feltekert fűtés mellett hideg levegőt fúj a kocsi. Aztán gondol egyet, és helyre áll a rend. Így kapcsolgat ki-be rendzertelenül.
Kapcsolási rajz szerint a fűtés vezérlő kapcsolgatja a motor-hűtő ventillátorát is (, ami nagy hiba szerintem).

Tudtok tippet adni? Köszi

hali
kimondta neked ezt az ökörséget hogy együtt kapcsolja.???? ne szivassatok már. :D van olyan hogy hőgomba a hűtőbe becsavarva alulról ha a víz hőmérséklete felugrik akkor bekapcsol, tehát magas HŐmérsékletű viznél kapcsolja be. életed végéig várhatod hogy bekapcsoljon hideg motornál. szerintem termosztát hiba. de Csaba hozzászól ássa a leghelytállóbb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2011 1:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Lehet hogy levegös a hűtő rendszer, ez magyarázná a fütés és motorhömérséglet ingadozást.
Viz fogy e a rendszerböl?
Hengerfej tömités hiba esetén van egy olyan lehetöség is amikor a henger és viz közt van "átszakadva".
Ezt általában vizfogyás és magas nyomás jellemzi a
hütörendszerben, majd késöbb nyitott tágulási tartályban buborékol. Én jártam igy régebb a Puntoval.


gzoo írta:
Szervusztok!

A hibajelenségem a következő 2008-as 1.4MPI-vel:
Átlag 60 km/h-s sebességgel akár 80-100 km-t is leautózom. De ha felgyorsítok 100 körülre (többet dolgozik a motor), akkor gondol a szerkezet, a motor hőmérséklet felfut vészjelzésig, a motor-hűtő ventillátora áll, a feltekert fűtés mellett hideg levegőt fúj a kocsi. Aztán gondol egyet, és helyre áll a rend. Így kapcsolgat ki-be rendzertelenül.
Kapcsolási rajz szerint a fűtés vezérlő kapcsolgatja a motor-hűtő ventillátorát is (, ami nagy hiba szerintem).

Tudtok tippet adni? Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtő ventillátor kiszerelés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2011 11:44 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Szia!

Én pedig még mindig azt mondom, hogy 100-as tempónál már nem érdekes, hogy megy a venti vagy sem. A menetszélhez képest elhanyagolható. De azért biztos, ami biztos nézd meg, hogy jó-e.

Szerintem is de még egy dolgot lehetne csinálni ,megméretni a víznyomást 1,4-1,6 bar között kell lennie.
Ha kevesebb akkor valahol elfolyik,( pl. hengerfej) vagy a rossz vízpumpa miatt. Ha több akkor dugulás, vagy félig nyitott termosztát..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtő ventillátor kiszerelés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2011 11:33 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Én pedig még mindig azt mondom, hogy 100-as tempónál már nem érdekes, hogy megy a venti vagy sem. A menetszélhez képest elhanyagolható. De azért biztos, ami biztos nézd meg, hogy jó-e.

gzoo írta:
Szervusztok!
MÉg mindig küzdök a rejtélyes problémával.
A hűtő ventilátort nagyobb bontás nélkül ki lehet venni a radiátor mögül, vagy nagyon meg kell bontani a kocsi elejét? Van tapasztalatotok?

A hűtő bal felső sarkán egy kb 3,5 cm átmérőjű gumi csövön érkezik a víz. De kiágazik bellőle egy kb 1,5 cm átmérőjű közvetlen a hűtő előtt. Erről tudtok nekem valami mondani?

Minden köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtő ventillátor kiszerelés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2011 10:51 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
gzoo írta:
Szervusztok!
MÉg mindig küzdök a rejtélyes problémával.
A hűtő ventilátort nagyobb bontás nélkül ki lehet venni a radiátor mögül, vagy nagyon meg kell bontani a kocsi elejét? Van tapasztalatotok?

A hűtő bal felső sarkán egy kb 3,5 cm átmérőjű gumi csövön érkezik a víz. De kiágazik bellőle egy kb 1,5 cm átmérőjű közvetlen a hűtő előtt. Erről tudtok nekem valami mondani?

Minden köszi!

Az a kis cső megy vissza a kiegyenlítő tartályhoz, az oldalára. Itt látod a csavarokat:
Kép
de mielött nagyon kibombáznád, a hűtő jobb oldalán középen megtalálod a hűfokkacsolóját a ventinek. Húzd le a csatit zárd rövidre ha elindul akkor renben a venti..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hűtő ventillátor kiszerelés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2011 10:34 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Szervusztok!
MÉg mindig küzdök a rejtélyes problémával.
A hűtő ventilátort nagyobb bontás nélkül ki lehet venni a radiátor mögül, vagy nagyon meg kell bontani a kocsi elejét? Van tapasztalatotok?

A hűtő bal felső sarkán egy kb 3,5 cm átmérőjű gumi csövön érkezik a víz. De kiágazik bellőle egy kb 1,5 cm átmérőjű közvetlen a hűtő előtt. Erről tudtok nekem valami mondani?

Minden köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2011 10:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
De igen. A hengerfejességnek jellegzetes tünetei is vannak, olaj a vízben, ami a kiegyenlítő tartályban a legfeltűnőbb, illetve víz az olajban, amitől habosodik az olajbetöltő sapka alja.
Ha a fűtés egyik percben forró, aztán meg hirtelen hideg, az nagy valószínűséggel a hőmérséklet-állító motor potméter hibájából fakad, ahogy már Csabaa is írta.
Mellesleg egyszer már készített róla egy fényképes leírást is, hogyan lehet házilag orvosolni a problémát, melyet utólagos engedelmével innen letölthetsz:
Katt (Csabaa ha gond, szólj és leveszem a linket.)
Egyébként típushiba, nekem is szórakozik, de talán jövő héten megpróbálkozok a gyógyításával, ha lesz hozzá kedvem és bátorságom.
A fűtési problémádnak valószínű a fent említett dolog az okozója, viszont a magasabb sebességnél jelentkező melegedést más okozza. A lehetőségeket Goes és Csabaa már leírta.


gzoo írta:
vikman:
Ha hengerfej probléma van, akkor azért nem relékattanással egy időben megy el és jön vissza a fűtés, hirtelen... Mit gondolsz? Azon kívül nem kellene az olajban vizesedésnek nyomát látni?
...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2011 5:01 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
Csabaa írta:
Gabesz írta:

szia
Zörögni szokott de azt wd40 megoldotta nekem is..


Nekem is volt télen mikor a ventit lekapcsoltam mintha kicsi darált volna. Hogy fújtad be?

Kiszedtem, de csak a helyéről és a wd40 hosszú csövével a motor tengelyének mind a két végét amennyire elértem befújtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2011 5:00 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
gzoo írta:
csabaa:
A termosztátra is gondoltam, többek között az is zavar, amit fentebb írtam, hogy a fűtés nem "lecsökken" viszonylag hosszú idő alatt, hanem varázsütére, és úgy is jön vissza... Amikor visszajön, akkor azonnal tolja a forró levegőt befelé.
Jól tudom a következőt?:
A motor hűtés rendszerében a termosztát nem állítja le a keringést, csak egy "kiskörre" korlátozza, amiben benne van a fűtés hőcserélőt is. Akkor nem nagyon történhet meg, hogy a fűtés varázsütésre megszűnik...

Minden esetre köszi az eddigi tippeket.
Én mégiscsak arra tippelek, hogy valami hőmérséklet érzékelő beszélhet hülyeséget...

Kezdem végénél, a kiskörben mindig kering a víz.
(fűtés hőcserélő,hengerfej,kiegyenlítő tartály) ez nem tudja semmi sem elzárni. Ha víz felmelegszik akkor nyit a termosztát és megindul a víz a hűtő felé is.
A fűtésed azért megy el mert a klimás kocsikban félautomat fűtésszabályozás van. A beállított hőfokot tartja, szabályozza a fűtészsalut. Ezt egy motor csinálja aminek az helyzetét egy potméter jelzi vissza a vezérlésnek. Ha ez a poti kontakthibás lesz (ami gyakori) akkor össze vissza kezdi a zsalut nyitogatni Vagy forró vagy jéghideg levegőt csinál. Amikor a fűtészsalut lezárja hideg jön be a venti nem fújja a fűtés hőcserélőt, de a hőcserélőben ettől még áramlik a hűtővíz. Ezért van hideg a kocsiban de a vízhőfok megugrik.
Ha a hengerfejnél bibi van akkor csökken a nyomás a víz nem áramlik körbe a megfelelő sebességgel (esetleg csökken is) ,ezért túlmelegedhet. Ilyen "lassulást" a rossz vízpumpa is okozhat ezért írta Goes a lapáttörést.
A harmadik ha a termosztát nem nyit ki rendesen ezért csökken le az áramlás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2011 4:52 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 818
Csabaa írta:
Gabesz írta:

szia
Zörögni szokott de azt wd40 megoldotta nekem is..


Nekem is volt télen mikor a ventit lekapcsoltam mintha kicsi darált volna. Hogy fújtad be?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2011 4:40 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7258
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:

szia
Zörögni szokott de azt wd40 megoldotta nekem is..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2011 3:37 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
[quote="Csabaa"]
A fűtésnél a hűtővízből "veszed el" a meleget ha nincs hőleadás akkor felmegy a vízhőfok. A termosztátot ha kiszeded meg tudod nézni ,hogy mennyire nyit, egy fazékba melegítve..[/quote]
Mindenkinek köszi a választ!

Bocs, ha sokat ugrálok a kérdésen, de most vettem hazsnáltan a járgányt, szerintem megszívtam rendesen. És mielőtt darabonként kicserélném az autót, szeretném érteni, mi miért történik... Szóval:

vikman:
Ha hengerfej probléma van, akkor azért nem relékattanással egy időben megy el és jön vissza a fűtés, hirtelen... Mit gondolsz? Azon kívül nem kellene az olajban vizesedésnek nyomát látni?

csabaa:
A termosztátra is gondoltam, többek között az is zavar, amit fentebb írtam, hogy a fűtés nem "lecsökken" viszonylag hosszú idő alatt, hanem varázsütére, és úgy is jön vissza... Amikor visszajön, akkor azonnal tolja a forró levegőt befelé.
Jól tudom a következőt?:
A motor hűtés rendszerében a termosztát nem állítja le a keringést, csak egy "kiskörre" korlátozza, amiben benne van a fűtés hőcserélőt is. Akkor nem nagyon történhet meg, hogy a fűtés varázsütésre megszűnik...

Minden esetre köszi az eddigi tippeket.
Én mégiscsak arra tippelek, hogy valami hőmérséklet érzékelő beszélhet hülyeséget...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 131 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség