Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 19, 2017 2:14 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 120 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 22, 2010 11:45 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Sajnos mégis recsegőssé válnak egy idő után a potméterek. Ha a WD40 gondot okozna, azt egy audio berendezésnél füllel is hallani lehetne. Ellenben egy WD40-es befújás után hallhatóan rendbejönnek. Lehet nem a legjobb szer (eleve univerzális...) de a gyakorlatban működik számtalan rádió ill erősítő esetében is. Nem minden csoda, ami hatalmas marketinggel (emiatt drágán) ki van kiáltva. Néha a legprimitívebb, legolcsóbb anyagok is tökéletesek. Pl. műanyag alkatrészek gyártásánál lehet igen nagy nevű - és árú - formaleválasztó tapadásgátlót használni, de a témában érintett szakember szerint a birkafaggyú veri mindet. Szinte ingyen.
Sebaj Fabias írta:
Szia!
Pont azt szerettem volna a hozzászólásommal tudatni, hogy ezeknél a potmétereknél nem szerencsés használni. Ezen szervo motoroknál, a potméter állása felfogható úgy, mint végállás kapcsoló. És ha ebbe az egyszerű szabályzó körbe hiba csúszik (WD-40 ellenállása), akkor következnek be nem várt végállások, ami rendellenes működést, esetleg töréseket okoz. Ezeknél a mai potencióméterknél Kb. 10000 körülfordulást garantálnak, és ezért a gyártás folyamán megtöltik megfelelő mennyiségű kenőanyaggal. Így tehát nekünk csak a szénpálya tisztasága a fontos, amit a fentebb említett szer, nem képes biztosítani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Poti
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 22, 2010 11:29 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Megnéztem, az enyém is úgy marad, ha szélvédő állásnál kapcsolom be, lehet, egy idő után kikapcsolna, de azt nem vártam meg. De ha máshol kapcsolom be , majd ezután tekerem szélvédőre, akkor kikapcsol. Ha gépre dugod és a V68-ra vonatkozó hibakódot ad, akkor neked is vacakol a motor, ha semmi hibát nem ír a klímavezérlő, akkor meg jó. :)


Gabesz írta:
Hát Poles nos kipróbáltam. Ha mondjuk ventillátor nélkül benyomom a sárga nyilat és lábra van állítva majd ezután ablakra tekerve akkor kialszik a sárga ikon. De szélvédő állásban hagyva is be engedi nyomni. A fűtést ha mondjuk 20-22-re rakom hideg állásból akkor kis idő múlva melegecskét fúj. Lehet tán kéne egy klímavezérlő alapbeállítás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Poti
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 22, 2010 11:17 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 805
Hát Poles nos kipróbáltam. Ha mondjuk ventillátor nélkül benyomom a sárga nyilat és lábra van állítva majd ezután ablakra tekerve akkor kialszik a sárga ikon. De szélvédő állásban hagyva is be engedi nyomni. A fűtést ha mondjuk 20-22-re rakom hideg állásból akkor kis idő múlva melegecskét fúj. Lehet tán kéne egy klímavezérlő alapbeállítás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 7:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 436
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
Szia!
Pont azt szerettem volna a hozzászólásommal tudatni, hogy ezeknél a potmétereknél nem szerencsés használni. Ezen szervo motoroknál, a potméter állása felfogható úgy, mint végállás kapcsoló. És ha ebbe az egyszerű szabályzó körbe hiba csúszik (WD-40 ellenállása), akkor következnek be nem várt végállások, ami rendellenes működést, esetleg töréseket okoz. Ezeknél a mai potencióméterknél Kb. 10000 körülfordulást garantálnak, és ezért a gyártás folyamán megtöltik megfelelő mennyiségű kenőanyaggal. Így tehát nekünk csak a szénpálya tisztasága a fontos, amit a fentebb említett szer, nem képes biztosítani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 6:28 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Potmétereknél használható, ott nem az oxidréteg eltávolítása a cél, hanem a siklás biztosítása, tehát inkább a kenő funkció.

Sebaj Fabias írta:
Sziasztok!
Már többször olvastam itt a fórumon a hozzászólásokban, hogy WD-40 tipp kenőanyagot ajánljátok kontaktjavító anyagnak. Szerintem ez kevésbé szerencsés az elektronikánál (pláne potenciométernél)! Ez az anyag inkább kommersz finommechanikai kenőanyag, mint sem kiváló kontaktjavító! Már többször okozott kontakthibát, mint sem javított volna! Pláne ha mikroampereket kell átvinni. Egy hagyományos kapcsolónál még működhet, mert a nagy mechanikus erők kipréselik az agyagot a kontaktusok közül. Ezért az eredmény megtévesztő lehet sokak számára. Ezért aki nem szeretne hibát generálni a meglévő mellé, az használjon valamilyen kontaktspray-t.

Üdv: Csaba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 5:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 436
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
Sziasztok!
Már többször olvastam itt a fórumon a hozzászólásokban, hogy WD-40 tipp kenőanyagot ajánljátok kontaktjavító anyagnak. Szerintem ez kevésbé szerencsés az elektronikánál (pláne potenciométernél)! Ez az anyag inkább kommersz finommechanikai kenőanyag, mint sem kiváló kontaktjavító! Már többször okozott kontakthibát, mint sem javított volna! Pláne ha mikroampereket kell átvinni. Egy hagyományos kapcsolónál még működhet, mert a nagy mechanikus erők kipréselik az agyagot a kontaktusok közül. Ezért az eredmény megtévesztő lehet sokak számára. Ezért aki nem szeretne hibát generálni a meglévő mellé, az használjon valamilyen kontaktspray-t.

Üdv: Csaba


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Belső keringetés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 4:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 805
poles írta:
Gabesz írta:
Hát nálam világít a kis sárga nyíl ha szélvédőre rakom akkor is! Ez beállítható vagy egyértelműen hiba?


És úgy is marad tartósan? Vagy ha pl lefele állítod bekapcsolod a belső keringetést, majd a szélvédőre irányítod, akkor sem kapcsol ki?


Este megyek melóba! Ki fogom próbálni és holnap megírom az eredményt! Köszi Poles az eddigit!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Belső keringetés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 3:38 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Gabesz írta:
Hát nálam világít a kis sárga nyíl ha szélvédőre rakom akkor is! Ez beállítható vagy egyértelműen hiba?


És úgy is marad tartósan? Vagy ha pl lefele állítod bekapcsolod a belső keringetést, majd a szélvédőre irányítod, akkor sem kapcsol ki?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Belső keringetés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 3:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 805
Hát nálam világít a kis sárga nyíl ha szélvédőre rakom akkor is! Ez beállítható vagy egyértelműen hiba?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Keringetés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 2:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A szélvédőre állítva kikapcsol a belső keringetés - a párásodás balesetveszélyes. Ha jól tudom ez csak a szélvédő irányra vonatkozik. Persze vélhetően a köztes állásokra is igaz.
Gabesz írta:
Kérdésem lenne, hogy a belső keringetés mehet ablakra is? Illetve ez normális jelenség klímás verziónál? Ugyanis klíma nélkülin ha ablakra állítom a belső keringetést az ki is kapcsol. :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Keringetés
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 1:47 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 805
Kérdésem lenne, hogy a belső keringetés mehet ablakra is? Illetve ez normális jelenség klímás verziónál? Ugyanis klíma nélkülin ha ablakra állítom a belső keringetést az ki is kapcsol. :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Levegő keringtető kütyü
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 08, 2010 8:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Látszólag...de pl középállásban langyos levegőt fúj? A hiba úgy kezdődik, hogy vagy hideget vagy meleget fújdogál, nem szabályozható finoman a hőmérséklet. Később az is előfordulhat hogy hidegre tekerve - néha- meleget fúj egy időre. Persze a kezdet kezdetén még csak a hibakódból lehet tudni h időnként kontakthibás.

Tézé írta:
Köszönöm a gyors választ :) Klímás az autóm, gondolom ha a hőmérséklet szabályzóval lenne gond, azt észrevettem volna én is. A fűtés fűt, a klíma hűt (a tekergetős gombnak megfelelően), így azzal sztem nincs gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Levegő keringtető kütyü
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 08, 2010 8:13 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 08, 2010 7:03 pm
Hozzászólások: 6
Köszönöm a gyors választ :) Klímás az autóm, gondolom ha a hőmérséklet szabályzóval lenne gond, azt észrevettem volna én is. A fűtés fűt, a klíma hűt (a tekergetős gombnak megfelelően), így azzal sztem nincs gond.

poles írta:
2db nagyon hasonló van benne, ha klímás az autód.
A külső-belső keringetőt V154-nek, a hőmérséklet állítót V68-nak hívják. Hibakód olvasásnál kiderül melyik huncutkodik. A gyakoribb a hideg-meleg állító, mert az többet dolgozik.
Véleményem szerint mindkettő javítható - ha nem mechanikus törésről van szó. A külső-belső keringetés állító könnyen hozzáférhető, a ki-be szerelésről leírást is találsz. Ha ki van szerelve érdemes szétpattintani és a benne lévő potiba egy kis WD40 v hasonló kenő sprayt nyomni.
A hőm. állító is ugyanilyen módszerrel javítható, csak a kiszerelése nehézkesebb, de ehhez sem kell szétbombázni az autót - de kis kéz és némi kitartás kell hozzá. Utána egy alapbeállítás és lőn csoda :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Levegő keringtető kütyü
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 08, 2010 8:07 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
2db nagyon hasonló van benne, ha klímás az autód.
A külső-belső keringetőt V154-nek, a hőmérséklet állítót V68-nak hívják. Hibakód olvasásnál kiderül melyik huncutkodik. A gyakoribb a hideg-meleg állító, mert az többet dolgozik.
Véleményem szerint mindkettő javítható - ha nem mechanikus törésről van szó. A külső-belső keringetés állító könnyen hozzáférhető, a ki-be szerelésről leírást is találsz. Ha ki van szerelve érdemes szétpattintani és a benne lévő potiba egy kis WD40 v hasonló kenő sprayt nyomni.
A hőm. állító is ugyanilyen módszerrel javítható, csak a kiszerelése nehézkesebb, de ehhez sem kell szétbombázni az autót - de kis kéz és némi kitartás kell hozzá. Utána egy alapbeállítás és lőn csoda :)
Tézé írta:
Sziasztok!

Az alábbi kérdésben kérném a segítségeteket:

Az utolsó két szervíznél (135e km. Derzbach-hoz járok) szóltak, h a computer szerint nem működik az a kütyü, aminél váltani lehet, hogy kintről szívja be a levegőt, vagy a belsőt keringtesse. Mivel az alkatrészre 40e ft.-ot mondtak + munkadíj ("szét kell szedni az egész műszerfalat"), elkezdtem olvasgatni a fórumokat.
Ráleltem, h ez a motor a kesztyűtartó alatt van. Leszedtem a kesztyűtartót, és a kütyü szemmel láthatóan működik (forog a motor, mozgatja a lapáto(ka)t).
Nem olyannak ismerem őket, hogy becsapnának. Több ilyen motor is van a kocsiban, vagy csak ez az egy, és a computer mond butaságot? Köszi a segítséget!

Megj.: 1,4 16V Fabia Ambiente 2005


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Levegő keringtető kütyü
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 08, 2010 7:09 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 08, 2010 7:03 pm
Hozzászólások: 6
Sziasztok!

Az alábbi kérdésben kérném a segítségeteket:

Az utolsó két szervíznél (135e km. Derzbach-hoz járok) szóltak, h a computer szerint nem működik az a kütyü, aminél váltani lehet, hogy kintről szívja be a levegőt, vagy a belsőt keringtesse. Mivel az alkatrészre 40e ft.-ot mondtak + munkadíj ("szét kell szedni az egész műszerfalat"), elkezdtem olvasgatni a fórumokat.
Ráleltem, h ez a motor a kesztyűtartó alatt van. Leszedtem a kesztyűtartót, és a kütyü szemmel láthatóan működik (forog a motor, mozgatja a lapáto(ka)t).
Nem olyannak ismerem őket, hogy becsapnának. Több ilyen motor is van a kocsiban, vagy csak ez az egy, és a computer mond butaságot? Köszi a segítséget!

Megj.: 1,4 16V Fabia Ambiente 2005


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 120 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség