Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. ápr. 19, 2019 8:16 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 132 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2012 1:08 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Értem én, hogy gőzgép, de mitől megy? :-)

Értem a levezetésedet, csak azt nem, hogy miért nem tudom klíma nélkül eltüntetni az ablakról a párát. Ha meleg levegőt fúj akkor sem tűnik el a pára, csak a klímával.
Klíma nélküli kocsikban is le lehet fúvatni a szélvédőről a párát hideg levegővel is.



Csabaa írta:
szia
Nem értem a gondodat. A hideg felületen mindig kicsapódik a pára. Ha kivül szárazabb a levegő ki tudod szellőztetni. Ha felmelegíted az üveget akkor sem fog
rajta a pára lecsapódni.
Ha klimát kapcsolsz, akkor az autó belsejében a klima
hőcserélője lesz a leghidegebb felület, ezért azon csapodik ki a nedvesség. Amikor a klimát lekapcsolod akkor újra az üveg lesz hidegebb és visszatér a tejföl.

Klimázás közben fűteni is lehet, ezért ha egyszerre kapcsolod be akkor melegíteni tudod az üvegeket, és közben a belső nedvesség lecsapódik a klimánál.
Amikor már "meleg" az üveg klima ki és ennyi.. :)

A belső keringtetést kikapcsolja a vezérlő ha a szélvédőre irányítod.A hideg páradús levegő lefelé száll, ezért belső keringtetésnél ez azonnal a hideg üvegre kerülne ami növelné a párásodást.
:D :D :D :lol: :lol: :lol: :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2012 1:07 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Értem én, hogy gőzgép, de mitől megy? :-)

Értem a levezetésedet, csak azt nem, hogy miért nem tudom klíma nélkül eltüntetni az ablakról a párát. Ha meleg levegőt fúj akkor sem tűnik el a pára, csak a klímával.
Klíma nélküli kocsikban is le lehet fúvatni a szélvédőről a párát hideg levegővel is.



Csabaa írta:
szia
Nem értem a gondodat. A hideg felületen mindig kicsapódik a pára. Ha kivül szárazabb a levegő ki tudod szellőztetni. Ha felmelegíted az üveget akkor sem fog
rajta a pára lecsapódni.
Ha klimát kapcsolsz, akkor az autó belsejében a klima
hőcserélője lesz a leghidegebb felület, ezért azon csapodik ki a nedvesség. Amikor a klimát lekapcsolod akkor újra az üveg lesz hidegebb és visszatér a tejföl.

Klimázás közben fűteni is lehet, ezért ha egyszerre kapcsolod be akkor melegíteni tudod az üvegeket, és közben a belső nedvesség lecsapódik a klimánál.
Amikor már "meleg" az üveg klima ki és ennyi.. :)

A belső keringtetést kikapcsolja a vezérlő ha a szélvédőre irányítod.A hideg páradús levegő lefelé száll, ezért belső keringtetésnél ez azonnal a hideg üvegre kerülne ami növelné a párásodást.
:D :D :D :lol: :lol: :lol: :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2012 11:34 am 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7601
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Nem értem a gondodat. A hideg felületen mindig kicsapódik a pára. Ha kivül szárazabb a levegő ki tudod szellőztetni. Ha felmelegíted az üveget akkor sem fog
rajta a pára lecsapódni.
Ha klimát kapcsolsz, akkor az autó belsejében a klima
hőcserélője lesz a leghidegebb felület, ezért azon csapodik ki a nedvesség. Amikor a klimát lekapcsolod akkor újra az üveg lesz hidegebb és visszatér a tejföl.

Klimázás közben fűteni is lehet, ezért ha egyszerre kapcsolod be akkor melegíteni tudod az üvegeket, és közben a belső nedvesség lecsapódik a klimánál.
Amikor már "meleg" az üveg klima ki és ennyi.. :)

A belső keringtetést kikapcsolja a vezérlő ha a szélvédőre irányítod.A hideg páradús levegő lefelé száll, ezért belső keringtetésnél ez azonnal a hideg üvegre kerülne ami növelné a párásodást.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szélvédő párásodás
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2012 7:04 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Nem volt ilyen.

wolf írta:
A nyaron NAGY belső takaritás volt e? Szilikon spray? Ilyenek?, Mert ezek csodákra képesek ha jut belöle a szélvédöre is.

Pjozsi69 írta:
Sziasztok!
A gondom a következő: a szélvédő ebben a vizes időben párásodik ami csak a légkondi bekapcsolása után szűnik meg.
A belső keringető működik (szerintem), mert, ha megy előttem egy büdös teherautó, amikor bekapcsolom, megszűnik a szaga.
A pollenszűrőt kicseréltem.

Mi lehet még a baja? Valami eldugulhatott?

Köszi a válaszokat!

Pjozsi69


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szélvédő párásodás
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2012 7:30 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 540
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
A nyaron NAGY belső takaritás volt e? Szilikon spray? Ilyenek?, Mert ezek csodákra képesek ha jut belöle a szélvédöre is.

Pjozsi69 írta:
Sziasztok!
A gondom a következő: a szélvédő ebben a vizes időben párásodik ami csak a légkondi bekapcsolása után szűnik meg.
A belső keringető működik (szerintem), mert, ha megy előttem egy büdös teherautó, amikor bekapcsolom, megszűnik a szaga.
A pollenszűrőt kicseréltem.

Mi lehet még a baja? Valami eldugulhatott?

Köszi a válaszokat!

Pjozsi69


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Szélvédő párásodás
HozzászólásElküldve: szer. okt. 17, 2012 9:08 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. jan. 17, 2009 11:16 am
Hozzászólások: 169
Tartózkodási hely: Atkár, 2003-as 1,2-es Fabia Best
Sziasztok!
A gondom a következő: a szélvédő ebben a vizes időben párásodik ami csak a légkondi bekapcsolása után szűnik meg.
A belső keringető működik (szerintem), mert, ha megy előttem egy büdös teherautó, amikor bekapcsolom, megszűnik a szaga.
A pollenszűrőt kicseréltem.

Mi lehet még a baja? Valami eldugulhatott?

Köszi a válaszokat!

Pjozsi69


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 27, 2012 6:52 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 21, 2012 2:36 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Sajószentpéter
Autó: Sedan 1.4 16V Ambiente
Sziasztok
Jól sikerült a kis fogaskerék legyártása a mesternek !!
Már összeraktam és beszereltem és tökéletesen működik!!
Az összeszerelésnél vigyázni kell és a fogakat számolni, mert van mindkét lapátnak a fogasívén 1-1 db félfog amelynek a helyükre kell esniük a működéskor!!
Képeim is vannak, akinek ilyen problémája van írjon a címemre v.ide!!
Üdv bodo14


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bodo14 kedd feb. 19, 2013 3:26 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Belső levegő keringető hiba
HozzászólásElküldve: szer. aug. 22, 2012 6:41 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 21, 2012 2:36 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Sajószentpéter
Autó: Sedan 1.4 16V Ambiente
bodo14



Csatlakozott: 2012.08.21. Kedd 14:36
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Sajószentpéter
Elküldve: Kedd. Aug. 21, 2012 2:49 pm Hozzászólás témája: Válasz Kaisernek

--------------------------------------------------------------------------------

Szia
Éppen ezen a problémán dolgozom!!
A vaterán találtam 12 000 Ft-ért kompletten, de annyiért gondoltam én is megcsinálom.
Tünetek:
- belső keringető lámpa állandóan világít (tolatáskor kialszik)
- motor működik,a légterelő lapátok nem
Jelenleg így állok:
- kesztyűtartó kiszerelve
- belső keringetést szabályzó motor leszerelve
- motor fedele leszerelve
- fogaskerék ellenőrizve
- az átadó (műanyag) fogaskerékről 3 fog letörve
- fogaskerék kiadva gyártásra (gyártási idő: péntekre ígérte a mester kb. 3nap)
Felsorolva ennyi.
Nagy valószínűséggel, és a tüneteket tekintve, neked is fog problémád akadt!!
Remélem tudtam segíteni, ha még aktuális?

Vissza az elejére


Kaiser



Csatlakozott: 2012.05.06. Vasárnap 17:46
Hozzászólások: 2

Elküldve: Vas. Máj. 06, 2012 5:53 pm Hozzászólás témája: belső keringető

--------------------------------------------------------------------------------

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne,hogy állandóan ég a belső keringető lámpa,ha megnyomom lehet hallani,hogy működik.Már a tolatásnál szórakozott hogy hol elaludt,hol fel villant most meg állandóan ég.Csak egyben lehet kapni a bontott ára is 18 ezer. Van valami megoldás rá? Skoda Fabia 1.2 2006-os ról van szó klímás.
Előre is köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jún. 23, 2010 6:11 am 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7601
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Röviden: igen.


köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 22, 2010 7:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Röviden: igen.

Csabaa írta:
sziasztok

Ma hazafelé kicsit fáztam és 20C tekertem a gombot.
Aztán túlcsúszott és nagyon meleg lett... ha visszatekertem minimumra akkor is nagyon meleg jött befelé.. klimát kapcsoltam neki a kompresszort hallottam de maradt a meleg..
Kikapcsoltam a klimát és a ventillátort és vártam úgy egy percet. "Meggyógyult".
A hőmérséklet állító motor potiát kellene megnéznem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 22, 2010 6:08 pm 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7601
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok

Ma hazafelé kicsit fáztam és 20C tekertem a gombot.
Aztán túlcsúszott és nagyon meleg lett... ha visszatekertem minimumra akkor is nagyon meleg jött befelé.. klimát kapcsoltam neki a kompresszort hallottam de maradt a meleg..
Kikapcsoltam a klimát és a ventillátort és vártam úgy egy percet. "Meggyógyult".
A hőmérséklet állító motor potiát kellene megnéznem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Poti
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 22, 2010 5:31 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nekem is úgy marad, szintén klímás a kocsim. Szerintem ez nem bug, hanem feature. Biztosan oka van.

poles írta:
Megnéztem, az enyém is úgy marad, ha szélvédő állásnál kapcsolom be, lehet, egy idő után kikapcsolna, de azt nem vártam meg. De ha máshol kapcsolom be , majd ezután tekerem szélvédőre, akkor kikapcsol. Ha gépre dugod és a V68-ra vonatkozó hibakódot ad, akkor neked is vacakol a motor, ha semmi hibát nem ír a klímavezérlő, akkor meg jó. :)


Gabesz írta:
Hát Poles nos kipróbáltam. Ha mondjuk ventillátor nélkül benyomom a sárga nyilat és lábra van állítva majd ezután ablakra tekerve akkor kialszik a sárga ikon. De szélvédő állásban hagyva is be engedi nyomni. A fűtést ha mondjuk 20-22-re rakom hideg állásból akkor kis idő múlva melegecskét fúj. Lehet tán kéne egy klímavezérlő alapbeállítás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 22, 2010 11:45 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Sajnos mégis recsegőssé válnak egy idő után a potméterek. Ha a WD40 gondot okozna, azt egy audio berendezésnél füllel is hallani lehetne. Ellenben egy WD40-es befújás után hallhatóan rendbejönnek. Lehet nem a legjobb szer (eleve univerzális...) de a gyakorlatban működik számtalan rádió ill erősítő esetében is. Nem minden csoda, ami hatalmas marketinggel (emiatt drágán) ki van kiáltva. Néha a legprimitívebb, legolcsóbb anyagok is tökéletesek. Pl. műanyag alkatrészek gyártásánál lehet igen nagy nevű - és árú - formaleválasztó tapadásgátlót használni, de a témában érintett szakember szerint a birkafaggyú veri mindet. Szinte ingyen.
Sebaj Fabias írta:
Szia!
Pont azt szerettem volna a hozzászólásommal tudatni, hogy ezeknél a potmétereknél nem szerencsés használni. Ezen szervo motoroknál, a potméter állása felfogható úgy, mint végállás kapcsoló. És ha ebbe az egyszerű szabályzó körbe hiba csúszik (WD-40 ellenállása), akkor következnek be nem várt végállások, ami rendellenes működést, esetleg töréseket okoz. Ezeknél a mai potencióméterknél Kb. 10000 körülfordulást garantálnak, és ezért a gyártás folyamán megtöltik megfelelő mennyiségű kenőanyaggal. Így tehát nekünk csak a szénpálya tisztasága a fontos, amit a fentebb említett szer, nem képes biztosítani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Poti
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 22, 2010 11:29 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Megnéztem, az enyém is úgy marad, ha szélvédő állásnál kapcsolom be, lehet, egy idő után kikapcsolna, de azt nem vártam meg. De ha máshol kapcsolom be , majd ezután tekerem szélvédőre, akkor kikapcsol. Ha gépre dugod és a V68-ra vonatkozó hibakódot ad, akkor neked is vacakol a motor, ha semmi hibát nem ír a klímavezérlő, akkor meg jó. :)


Gabesz írta:
Hát Poles nos kipróbáltam. Ha mondjuk ventillátor nélkül benyomom a sárga nyilat és lábra van állítva majd ezután ablakra tekerve akkor kialszik a sárga ikon. De szélvédő állásban hagyva is be engedi nyomni. A fűtést ha mondjuk 20-22-re rakom hideg állásból akkor kis idő múlva melegecskét fúj. Lehet tán kéne egy klímavezérlő alapbeállítás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Poti
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 22, 2010 11:17 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 822
Hát Poles nos kipróbáltam. Ha mondjuk ventillátor nélkül benyomom a sárga nyilat és lábra van állítva majd ezután ablakra tekerve akkor kialszik a sárga ikon. De szélvédő állásban hagyva is be engedi nyomni. A fűtést ha mondjuk 20-22-re rakom hideg állásból akkor kis idő múlva melegecskét fúj. Lehet tán kéne egy klímavezérlő alapbeállítás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 132 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség