Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Fűtés probléma
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1628
Oldal: 2 / 7

Szerző:  EdmondBert [ szer. nov. 15, 2017 7:01 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

Szesze írta:
EdmondBert írta:
Igen így van>Házilag tudom javítani?
Persze talán fél órás meló.leveszed a felső motorvédő műanyagot és akkor már hozzá fogsz férni.Ha jól emlékszem 3 db 10-es vagy 8-as csavar tartja azt kell kicsavarnod természetesen miután alul a csapnál leengedted a fagyállót.Ha ezt a Vernet termosztátot veszed meg akkor csak annyi az egész amire figyelned kell,hogy van a készletbe egy hasított gumigyűrű ezt összerakás előtt rá kell húznod a termosztátra és utána mehet a termo a házába.

Értem.Köszönöm a segítséget.

Szerző:  Szesze [ szer. nov. 15, 2017 6:16 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

EdmondBert írta:
Igen így van>Házilag tudom javítani?
Persze talán fél órás meló.leveszed a felső motorvédő műanyagot és akkor már hozzá fogsz férni.Ha jól emlékszem 3 db 10-es vagy 8-as csavar tartja azt kell kicsavarnod természetesen miután alul a csapnál leengedted a fagyállót.Ha ezt a Vernet termosztátot veszed meg akkor csak annyi az egész amire figyelned kell,hogy van a készletbe egy hasított gumigyűrű ezt összerakás előtt rá kell húznod a termosztátra és utána mehet a termo a házába.

Szerző:  EdmondBert [ szer. nov. 15, 2017 6:08 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

Igen így van>Házilag tudom javítani?

Szerző:  Szesze [ szer. nov. 15, 2017 6:03 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

EdmondBert írta:
Sziasztok!
Az én problémám az lenne hogy mostanában a fűtés gyenge lett,és a motor hőmérséklete is csak negyedig megy fel kb. 20 km-es út után is.Mihez kezdjek?Legutóbb ilyen gonddal a hőgombát cseréltem és rendbe jött.Feleslegesen nem vinném szervízbe csak ennyiért.Segítsetek!Köszönöm!
Hali.Majdnem biztos hogy nálad is a termosztát halt meg.Én ezt ajánlom hozzá: https://alkatreszek.hu/th6732_88j_ver_jk feltéve,hogy 1.4 mpi a Skodád.

Szerző:  EdmondBert [ szer. nov. 15, 2017 5:11 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

Sziasztok!
Az én problémám az lenne hogy mostanában a fűtés gyenge lett,és a motor hőmérséklete is csak negyedig megy fel kb. 20 km-es út után is.Mihez kezdjek?Legutóbb ilyen gonddal a hőgombát cseréltem és rendbe jött.Feleslegesen nem vinném szervízbe csak ennyiért.Segítsetek!Köszönöm!

Szerző:  msznagyb [ szer. nov. 15, 2017 4:39 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

Hm, na ez az, ezt mondtam én nekik h hagyjanak a vika márkával, de az jó, de így de úgy de amúgy! Teljes gyárit 15-20e környékén tudnék venni itt nálunk, de az lesz, a vika árát meg visszaadták, de nem bízok én egyik után gyártottban sem!!! Haver is azt mondta sorra próbált nem egyet és végül a gyári lett való hozzá, csak nem vágtam pontosan h a valódi gyárira értette e de ezek szerint igen! Amúgy itt a boltos srácoknak sokat mondtam már h az összes haver olaját egyéb motyóit is én veszem és sok lóvét ott hagytam h lim-lommal hagyjanak már békén legyen olajszűrő vagy más egyéb de úgy látom nincs kivel beszélni!!! Csak már unom h 2x volt már bontva emiatt, és unom már, de nem jó tehát muszáj leszek foglalkozni a témával :D ! Köszönöm az ötleteket, tippeket, végére járok, most pl jobban hűl ha megyek vele ergo a menetszélben a hűtőradiátoromat érő hideg jobban hűti ami újra csak termosztátra utal... Köszi mindenkinek, majd megosztom ha lesz eredmény!!!! Rendesek vagytok!

Szerző:  Zsolt_72 [ kedd nov. 14, 2017 8:37 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

Szesze írta:
Vagy ha az eredeti nagyon drága akkor itt:https://alkatreszek.hu/autotipus/skoda/fabia/fabia_i_6y2_1999_08_2008_03/16944/autofutes_huto_rendszerek/termosztat/osszes_termek/-_1?per_page=4 találsz jobb minőségű után gyártottat elfogadható áron


Csak a könnyebb elérhetőség kedvéért, itt van linkesítve: https://alkatreszek.hu/autotipus/skoda/fabia/fabia_i_6y2_1999_08_2008_03/16944/autofutes_huto_rendszerek/termosztat/osszes_termek/-_1?per_page=4

Szerző:  Szesze [ kedd nov. 14, 2017 7:44 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

msznagyb írta:
Köszi az eddigi segítséget, az a baj h pont ezért indultam útnak a termosztát cserével és bizony nem tudnak egy normálisat hozni. Kompletten meg 2x annyi ha termosztátházzal veszem meg. Hoztak nekem meyle-t, vika-t, de mostmár tényleg nem tudom h milyet kellene vennem, utóbbi a skoda beszállítója, csak 6e, ezt vedd... jah és miatta szétbontottam a hűtést feleslegesen!!! De azt sem értem hogy eddig soha nem tett ilyet, amióta a hengerfejezve volt vagyis szelepelve azóta hülyült meg. Nem is tudom h a levegőn romlott el a termosztát? :( Másrészt meg miért működött jól a gombacsere után? Most meg h megbontottam a megvett -utóbb kiderült rossz termosztát- miatt most újra olyan lett mint gombacsere előtt! És pont ez vezetett meg és hittem azt h a gomba volt a hibás és közben most derült ki nem. No tényleg az lesz h gépet rá fogjuk dugni és olvassuk röptében a hőmérsékletet de nem egészséges az tuti. Másrészt ahogy előttem szóló mondta, igen az ellentartó rugó, az új rossz termosztátnak a kézzel összenyomva érezhetően gyengébb volt a rugója mint a gyárinak. És meghibásodásra annyit h pont összerakás után, miért nem használat közben?!?!?! No így is köszönöm a tippeket!
Ehhez csak annyit tennék hozzá,hogy a Vika az egy kínai fika és tuti,hogy a gyári beszállítóhoz sincs semmi köze,mert a Skoda gyárban ilyen szar alkatrészeket nem tesznek be az autókba!Ha megbizonyosodsz róla,hogy a termosztát cserés és a gyári ilyen jól tömít akkor érdemes lenne azt venni hozzá szerintem,mert az nem lutri.Vagy ha az eredeti nagyon drága akkor itt:https://alkatreszek.hu/autotipus/skoda/fabia/fabia_i_6y2_1999_08_2008_03/16944/autofutes_huto_rendszerek/termosztat/osszes_termek/-_1?per_page=4 találsz jobb minőségű után gyártottat elfogadható áron

Szerző:  msznagyb [ kedd nov. 14, 2017 2:00 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

Köszi az eddigi segítséget, az a baj h pont ezért indultam útnak a termosztát cserével és bizony nem tudnak egy normálisat hozni. Kompletten meg 2x annyi ha termosztátházzal veszem meg. Hoztak nekem meyle-t, vika-t, de mostmár tényleg nem tudom h milyet kellene vennem, utóbbi a skoda beszállítója, csak 6e, ezt vedd... jah és miatta szétbontottam a hűtést feleslegesen!!! De azt sem értem hogy eddig soha nem tett ilyet, amióta a hengerfejezve volt vagyis szelepelve azóta hülyült meg. Nem is tudom h a levegőn romlott el a termosztát? :( Másrészt meg miért működött jól a gombacsere után? Most meg h megbontottam a megvett -utóbb kiderült rossz termosztát- miatt most újra olyan lett mint gombacsere előtt! És pont ez vezetett meg és hittem azt h a gomba volt a hibás és közben most derült ki nem. No tényleg az lesz h gépet rá fogjuk dugni és olvassuk röptében a hőmérsékletet de nem egészséges az tuti. Másrészt ahogy előttem szóló mondta, igen az ellentartó rugó, az új rossz termosztátnak a kézzel összenyomva érezhetően gyengébb volt a rugója mint a gyárinak. És meghibásodásra annyit h pont összerakás után, miért nem használat közben?!?!?! No így is köszönöm a tippeket!

Szerző:  Szesze [ hétf. nov. 13, 2017 6:23 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

Szevasztok.Én arra gyanakszom,hogy idővel minden termosztát megadja magát és általában valószínűleg a rugó fárad el és azért előbb szokott nyitni ,mint kéne.Nálam minden termo így szokta eldobni magát.Szerintem kösse gépre és ott látni,hogy hány fok után kezd hűlni a víz és ebből látni lehet ha ez a gondja.Egyébként ennyi idős kocsiknál ez teljesen érthető ha a gyári termosztát már megadja magát.Az után gyártottak is 2-3 évet bírnak aztán kuka,mert pont így szarnak be azok is hogy nem hagyják rendesen felmelegedni a motort.

Szerző:  Csabaa [ hétf. nov. 13, 2017 2:52 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

msznagyb írta:
Hozzáteszem azt, hogy az én termosztát fedelemen olyan gumigyűrű van hogy nem tudtam teljesen összehúzni mert a csavarrész fülei hajlottak és ívelt lett a fedél anyaga nem csavaros részeken kitartotta a tömítőgyűrű a két műanyag részt! Ezen a képen teljesen össze vannak húzva, lehet össze kellene húznom teljesen??? De nekem nem sikerült mert nagyon kitart a gumigyűrű!!! Lehet hogy az ellentartó rugó azzal az 1 mm-re ami hiányzik a teljes összehúzásig kisebb erővel tart ellen és hamarabb nyitna mégis???
Vannak fotóim mielőtt szétszedtem és meg kell néznem hogy teljes volt e összenyomva a két rész vagy sem mert az lesz a hiba! De ez most jutott az eszembe mikor belinkeltem a fotót!!! Jól gondolom? (bontás előttről vannak fotóim, de mivel nem volt könnyen összeilleszthető így azt hittem nem kell teljesen összehúzni feltéve ha tényleg össze kell ütközésig)

Szia
Nekem a kezdetek óta (9 éve) ilyen a mutatóm. Ősztől egészen tavaszig, a középső állásban hintázik 1-2 mm-t a mutató.
Melegben ilyet nem csinál, mindig középen áll. A mutató csak tájékoztatásnak jó, mert ~60C-tól már függőbe vágja magát.
Néztem elő adatokat a motorvezérlőben, szépen melegszik, aztán 80 felett néhány fokkal nyitni kezd a termosztát. Leesik 75C-re
és onnan újra melegedni kezd. ~10 fokot ingadozik a termosztát hatására.

Szerző:  msznagyb [ hétf. nov. 13, 2017 10:53 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

hubo44 írta:
msznagyb írta:
Sziasztok!

Érdekes jelenséggel állok szemben jelenleg. Nyáron volt egy motorbontásom 1.2 htp tipikus szelepégés hiba miatt, majd azóta rendszeresen észrevettem hogy a hűtőfolyadékom hőmérséklete ingadozik menet közben. Persze h ősszel még inkább előjött a probléma. Gondoltam h termosztát lesz a hiba, de sorozatos ellenőrizve sem találtam melegnek vagy langyosodónak a visszatérő hűtőcsövet tehát üzemi meleg motornál is épp h nyitni kezd nem tűnik alacsonyabb hőfokon nyitónak. No lényeg rendeltem hozzá termosztátot, de ha lúd legyen kövér alapon egy hőgombát is mert egyik nap olyat véltem felfedezni hogy 2 km után sem mozdul a hőmérő mutatója a műszerfalon, majd bolt, s újraindítás után 'fél' meleg volt a motor. Tehát legkevesebb gonddal a hőgomba csere történt, mintha talán jobb lett volna a helyzet, talál mintha az ingadozás megállt volna. Az ingadozásra azt értem h nehezebben melegedik meg a motor, és régen mindig függőlegesre állt be, de most előtte 1-2 mm-rel visszább és onnan nehezen melegedik illetve megmelegedik és hajlamos 1-2 mm-rel mutató szerint visszahűlni. Régen nem volt ilyen, ez a motorbontás óta van. No lényeg h a motorbontás után szeptemberben a hőgomba csere után elmúlott volna az ingadozás, de nem lennék benne biztos 100%-ig. No egy hete ha már megtörtét a gomba cseréje és "lehet a régi gyári volt a rossz" és meg van a termosztát, akkor tegyük be ha már megvettem, bár nem tűnt rossznak, de legyen. Megbontottam, vízszivattyút is, termosztátházat kivettem a könnyebb szerelhetőség végett, és döbbenten vettem észre, hogy a vásárolt termosztátom mozgó szára kb. 1mm-rel hosszabb 20 C fokon, így nem zár a termosztátom ha beszerelem, így maradt a régi visszarakása. No összerakás után újra az a helyzet áll fent mint a nyár bontás után, és a hibásnak vélt gyári gomba után most használt vásárolt gomba is ugyanúgy viselkedik, tehát ingadozó hőmérsékletet mér. Tehát nem hőgomba hiba. Egyszerűen nem értem h a hőgomba csere közben vmi megváltozott h jobb lett, most a termosztát csere miatt újra mi változott h nem a régi a dolog??? Nyilván nem levegős és nem arról beszélek hogy hidegebb van és lefűtöm róla a meleget. Viszont mintha akkor jobban csinálná mikor a fűtést rátekerem de nem járatom a fűtőmotort. Persze h így is hűl valamennyit de régen képes volt alapjáraton is megmelegedni most jóval több idő. Tehát jónak tűnik a visszarakott gyári termosztát, nem fűtöm le a meleget róla, és bontás előtt nem ingadozott a hőmérséklet, levegő nincs benne tán, folyadékszint nem változik, gombacsere után jobb volt de mégsem gomba hiba mert az újjal is ezt műveli mint a gyári gombával így ötletem sincs. Majd még kihúzom a gombát és visszadugom hátha mégis megrekedt benne a levegő vagy vmi de utána nem tudom több ötletem nincs!!!!

Valakinek lenne tapasztalata kérem segítsen!

Köszönöm!

Valami apro hiba lesz ot el kôvetve. Valami oka les hod nem zar rendešen eš alandoan cirkulal a viz. Magad buťkôlôd vad serelô?


Szia!

Magamnak csináltam, és termosztát cserekor nem tudtam visszahúzni a termosztátházra a termosztát fedelet úgy h ne csepegjen, ezért az egész termosztátházat levettem a hengerfejről azon okból hogy félrehúztam a 3 csavarral vagy elreppent vagy bármi más mert felöntéskor csepegett nem kicsit! Tehát levettem a termosztátházat kompletten, bementem a házba, adhoc összehúztam, és a visszatérő részbe amit zár a termosztát engedtem csapvizet és úgy hagytam egy éjszakára. Meg sem cseppent!!!!!! Nem szivárgott, semmi!!!! Tökéletesen zárt a gumicsűrűs rész is és maga a termosztát is... Ott nem lehet baj!!! És egyébként könnyen melegszik, csak nem akar a végére teljesen megmelegedni, hanem 1-2 mm-rel a középpontól elmarad a mutató, onnan melegedik nehezen mintha a termosztát hamarabb nyitna! De ez sem igaz, mert forró üzemimeleg motornál is hideg a visszatérő cső, ugye most eleve hidegebb van és sokkal nehezebben fordul meg benne a hűtőfolyadék a külső körben! Egyszerűen olyan mintha nem képződne annyi meleg h meg bírjon teljesen melegedni, de fogásra olyan mintha zárt lenne a termosztát! Pont ezért akartam cserélni csak a nem volt jó amit hoztak, mert azt belerakva nem feküdt fel a "záró szelep" része és ennek okaként raktam vissza a régit!!!!

Ez a termosztátházam: Kép

Ez a termosztát: Kép

Hozzáteszem azt, hogy az én termosztát fedelemen olyan gumigyűrű van hogy nem tudtam teljesen összehúzni mert a csavarrész fülei hajlottak és ívelt lett a fedél anyaga nem csavaros részeken kitartotta a tömítőgyűrű a két műanyag részt! Ezen a képen teljesen össze vannak húzva, lehet össze kellene húznom teljesen??? De nekem nem sikerült mert nagyon kitart a gumigyűrű!!! Lehet hogy az ellentartó rugó azzal az 1 mm-re ami hiányzik a teljes összehúzásig kisebb erővel tart ellen és hamarabb nyitna mégis???
Vannak fotóim mielőtt szétszedtem és meg kell néznem hogy teljes volt e összenyomva a két rész vagy sem mert az lesz a hiba! De ez most jutott az eszembe mikor belinkeltem a fotót!!! Jól gondolom? (bontás előttről vannak fotóim, de mivel nem volt könnyen összeilleszthető így azt hittem nem kell teljesen összehúzni feltéve ha tényleg össze kell ütközésig)

Szerző:  hubo44 [ hétf. nov. 13, 2017 9:59 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

msznagyb írta:
Sziasztok!

Érdekes jelenséggel állok szemben jelenleg. Nyáron volt egy motorbontásom 1.2 htp tipikus szelepégés hiba miatt, majd azóta rendszeresen észrevettem hogy a hűtőfolyadékom hőmérséklete ingadozik menet közben. Persze h ősszel még inkább előjött a probléma. Gondoltam h termosztát lesz a hiba, de sorozatos ellenőrizve sem találtam melegnek vagy langyosodónak a visszatérő hűtőcsövet tehát üzemi meleg motornál is épp h nyitni kezd nem tűnik alacsonyabb hőfokon nyitónak. No lényeg rendeltem hozzá termosztátot, de ha lúd legyen kövér alapon egy hőgombát is mert egyik nap olyat véltem felfedezni hogy 2 km után sem mozdul a hőmérő mutatója a műszerfalon, majd bolt, s újraindítás után 'fél' meleg volt a motor. Tehát legkevesebb gonddal a hőgomba csere történt, mintha talán jobb lett volna a helyzet, talál mintha az ingadozás megállt volna. Az ingadozásra azt értem h nehezebben melegedik meg a motor, és régen mindig függőlegesre állt be, de most előtte 1-2 mm-rel visszább és onnan nehezen melegedik illetve megmelegedik és hajlamos 1-2 mm-rel mutató szerint visszahűlni. Régen nem volt ilyen, ez a motorbontás óta van. No lényeg h a motorbontás után szeptemberben a hőgomba csere után elmúlott volna az ingadozás, de nem lennék benne biztos 100%-ig. No egy hete ha már megtörtét a gomba cseréje és "lehet a régi gyári volt a rossz" és meg van a termosztát, akkor tegyük be ha már megvettem, bár nem tűnt rossznak, de legyen. Megbontottam, vízszivattyút is, termosztátházat kivettem a könnyebb szerelhetőség végett, és döbbenten vettem észre, hogy a vásárolt termosztátom mozgó szára kb. 1mm-rel hosszabb 20 C fokon, így nem zár a termosztátom ha beszerelem, így maradt a régi visszarakása. No összerakás után újra az a helyzet áll fent mint a nyár bontás után, és a hibásnak vélt gyári gomba után most használt vásárolt gomba is ugyanúgy viselkedik, tehát ingadozó hőmérsékletet mér. Tehát nem hőgomba hiba. Egyszerűen nem értem h a hőgomba csere közben vmi megváltozott h jobb lett, most a termosztát csere miatt újra mi változott h nem a régi a dolog??? Nyilván nem levegős és nem arról beszélek hogy hidegebb van és lefűtöm róla a meleget. Viszont mintha akkor jobban csinálná mikor a fűtést rátekerem de nem járatom a fűtőmotort. Persze h így is hűl valamennyit de régen képes volt alapjáraton is megmelegedni most jóval több idő. Tehát jónak tűnik a visszarakott gyári termosztát, nem fűtöm le a meleget róla, és bontás előtt nem ingadozott a hőmérséklet, levegő nincs benne tán, folyadékszint nem változik, gombacsere után jobb volt de mégsem gomba hiba mert az újjal is ezt műveli mint a gyári gombával így ötletem sincs. Majd még kihúzom a gombát és visszadugom hátha mégis megrekedt benne a levegő vagy vmi de utána nem tudom több ötletem nincs!!!!

Valakinek lenne tapasztalata kérem segítsen!

Köszönöm!

Valami apro hiba lesz ot el kôvetve. Valami oka les hod nem zar rendešen eš alandoan cirkulal a viz. Magad buťkôlôd vad serelô?

Szerző:  msznagyb [ hétf. nov. 13, 2017 8:50 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

Sziasztok!

Érdekes jelenséggel állok szemben jelenleg. Nyáron volt egy motorbontásom 1.2 htp tipikus szelepégés hiba miatt, majd azóta rendszeresen észrevettem hogy a hűtőfolyadékom hőmérséklete ingadozik menet közben. Persze h ősszel még inkább előjött a probléma. Gondoltam h termosztát lesz a hiba, de sorozatos ellenőrizve sem találtam melegnek vagy langyosodónak a visszatérő hűtőcsövet tehát üzemi meleg motornál is épp h nyitni kezd nem tűnik alacsonyabb hőfokon nyitónak. No lényeg rendeltem hozzá termosztátot, de ha lúd legyen kövér alapon egy hőgombát is mert egyik nap olyat véltem felfedezni hogy 2 km után sem mozdul a hőmérő mutatója a műszerfalon, majd bolt, s újraindítás után 'fél' meleg volt a motor. Tehát legkevesebb gonddal a hőgomba csere történt, mintha talán jobb lett volna a helyzet, talál mintha az ingadozás megállt volna. Az ingadozásra azt értem h nehezebben melegedik meg a motor, és régen mindig függőlegesre állt be, de most előtte 1-2 mm-rel visszább és onnan nehezen melegedik illetve megmelegedik és hajlamos 1-2 mm-rel mutató szerint visszahűlni. Régen nem volt ilyen, ez a motorbontás óta van. No lényeg h a motorbontás után szeptemberben a hőgomba csere után elmúlott volna az ingadozás, de nem lennék benne biztos 100%-ig. No egy hete ha már megtörtét a gomba cseréje és "lehet a régi gyári volt a rossz" és meg van a termosztát, akkor tegyük be ha már megvettem, bár nem tűnt rossznak, de legyen. Megbontottam, vízszivattyút is, termosztátházat kivettem a könnyebb szerelhetőség végett, és döbbenten vettem észre, hogy a vásárolt termosztátom mozgó szára kb. 1mm-rel hosszabb 20 C fokon, így nem zár a termosztátom ha beszerelem, így maradt a régi visszarakása. No összerakás után újra az a helyzet áll fent mint a nyár bontás után, és a hibásnak vélt gyári gomba után most használt vásárolt gomba is ugyanúgy viselkedik, tehát ingadozó hőmérsékletet mér. Tehát nem hőgomba hiba. Egyszerűen nem értem h a hőgomba csere közben vmi megváltozott h jobb lett, most a termosztát csere miatt újra mi változott h nem a régi a dolog??? Nyilván nem levegős és nem arról beszélek hogy hidegebb van és lefűtöm róla a meleget. Viszont mintha akkor jobban csinálná mikor a fűtést rátekerem de nem járatom a fűtőmotort. Persze h így is hűl valamennyit de régen képes volt alapjáraton is megmelegedni most jóval több idő. Tehát jónak tűnik a visszarakott gyári termosztát, nem fűtöm le a meleget róla, és bontás előtt nem ingadozott a hőmérséklet, levegő nincs benne tán, folyadékszint nem változik, gombacsere után jobb volt de mégsem gomba hiba mert az újjal is ezt műveli mint a gyári gombával így ötletem sincs. Majd még kihúzom a gombát és visszadugom hátha mégis megrekedt benne a levegő vagy vmi de utána nem tudom több ötletem nincs!!!!

Valakinek lenne tapasztalata kérem segítsen!

Köszönöm!

Szerző:  karakó [ hétf. okt. 16, 2017 5:18 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtés probléma

Csabaa írta:
karakó írta:
Sziasztok olyan kérdésem lene hogy van egy skoda fabia 2 tipusu autóm és a fütésem csak 4 es fokozatban megy mi lehet a gond? Köszönöm

Szia
A motor sebességét a kapcsoló után egy ellenállás híd változtatja. Ha csak a 4. fokozatban megy a hőbiztije szakadt meg. A 4. fokozatban nincs ellenállás ott direktbe kapja a 12 voltot. A többi fokozatnál a bizti után vannak az ellenállások.
Nem kell az egész hídat cserélni, elég a végén a hőbiztit. (Párszáz forintos tétel)
Az ellenálláshíd a kesztyűtartó mögött a beáramló levegő csőrendszerébe van csatlakoztatva. (Hatalmas hőt termel ezért kell a beáramló levegőnek hűtenie)


Köszönöm a választ még egy olyan kérdésem lenne hogy hogyan kel a kesztyütartót kiven ?? mert eben kettö van a felsö az ki is jön könyen de az alsóval nem boldogulok !! Köszönöm

Oldal: 2 / 7 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/