Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 19, 2017 2:18 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 59 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Vízelvezető szelep
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2015 5:49 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
olle_gyuri írta:
Sziasztok!

Ismeri valaki a fórumozók közül, hogy a következő linken látható képen a 6-os számú alkatrész, a 6Q0815942B cikkszámű 'water drain valve' (vízelvezető szelep) pontosan hogyan működik?

http://www.partsbase.org/skoda/fabia-fa ... water-box/

Jó, a vízvályúból / vízboxból elvezeti a vizet... :)
De annak a vízboxnak a 2 szélén van kivezető nyílás a két első kerékhez, a kerkékjárati ívek műanyag burkolata mögött. Ezeket belülről és kívülről is ellenőriztem, tiszták, átjárhatóak.
Meg a vízbox közepéről ugyan hová vezetné ki az a szelep a vizet?

Azért kérdezem, mert tegnap vettem észre, hogy a tűzfal felső sávjában lévő hangszigetelő filc/textil kifejezetten nedves :(
Nem értem, hogyan-honnan kerül oda víz?!?

Szia
Szerintem éppen onnan. A klíma is a filc mögé engedi a lecsapódott vizet..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Vízelvezető szelep
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2015 11:12 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Sziasztok!

Ismeri valaki a fórumozók közül, hogy a következő linken látható képen a 6-os számú alkatrész, a 6Q0815942B cikkszámű 'water drain valve' (vízelvezető szelep) pontosan hogyan működik?

http://www.partsbase.org/skoda/fabia-fa ... water-box/

Jó, a vízvályúból / vízboxból elvezeti a vizet... :)
De annak a vízboxnak a 2 szélén van kivezető nyílás a két első kerékhez, a kerkékjárati ívek műanyag burkolata mögött. Ezeket belülről és kívülről is ellenőriztem, tiszták, átjárhatóak.
Meg a vízbox közepéről ugyan hová vezetné ki az a szelep a vizet?

Azért kérdezem, mert tegnap vettem észre, hogy a tűzfal felső sávjában lévő hangszigetelő filc/textil kifejezetten nedves :(
Nem értem, hogyan-honnan kerül oda víz?!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: pén. szept. 18, 2015 3:38 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 106
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
olle_gyuri írta:
Szia Mutter!

A "SKODA 6Y0819044" cikkszámút rendeltem, természetesen, 1.294 Ft-ot bátran kockáztattam látatlanban is.
Sajnos csak a "SKODA 6Y0819044A" cikkszámút tudták beszerezni.
Elmondásuk szerint egyformák - én meg nem tudom leellenőrizni, hogy igaz vagy sem.
Erre a 4.125 Ft-os árával bátran mondható, hogy 'túl van az ésszerűség határán';
de már nagyon szerettem volna egy ilyet, így aranyárban is megvettem :)
eBay-en sem olcsóbb : ott 10 euro az ára + 11 euro a szállítás; az is megvan bő 6 ezer Ft.



Üdv!
Rendeltem én is de nekem is csak a "SKODA 6Y0819044A" cikkszámút tudták beszerezni!
A rács beépítésével együtt meglesz a vízelvezető takarítás is így!
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 17, 2015 9:15 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Szia Mutter!

A "SKODA 6Y0819044" cikkszámút rendeltem, természetesen, 1.294 Ft-ot bátran kockáztattam látatlanban is.
Sajnos csak a "SKODA 6Y0819044A" cikkszámút tudták beszerezni.
Elmondásuk szerint egyformák - én meg nem tudom leellenőrizni, hogy igaz vagy sem.
Erre a 4.125 Ft-os árával bátran mondható, hogy 'túl van az ésszerűség határán';
de már nagyon szerettem volna egy ilyet, így aranyárban is megvettem :)
eBay-en sem olcsóbb : ott 10 euro az ára + 11 euro a szállítás; az is megvan bő 6 ezer Ft.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 17, 2015 8:52 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 09, 2015 2:29 pm
Hozzászólások: 106
Autó: 2004. 1.2 HTP BMD
Üdv!
És melyiket rendelted mert van 3 is árban eltérő?
SKODA 6Y0819044 ezt rendelted mert ami a képen látható az már SKODA 6Y0819044A ez a cikkszámú!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Szellőző rács
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 17, 2015 6:34 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Sziasztok!

Régóta bosszantanak a pollenszűrőbe és a ventilátor lapátkerekei közé bepotyogó levél- és ágdarabok, virágszirmok, bogárdarabok és egyéb oda nem valók :)

A Skoda Orrmotor-on lévő szúnyoghálós megoldás helyett mást szerettem volna, és szerencsére Gabesz fórumtársunk már rég felfedezte, hogy az ő Fabia-ja (talán egyedüliként itt a topiklakók közül) gyárilag rácsozott szellőző nyílással készült.
Megosztotta még a cikkszámot is ebben a hsz-ban : viewtopic.php?p=24989#p24989
Képet is kaptunk tőle anno : viewtopic.php?p=26168#p26168
Ez már nagyon tetszett, de amikor rákerestem a neten, nem találtam.

Eddig! :)
A TotalCar webáruház partnerénél, a Kauffer-nél van a 6Y0 819 044 gyári cikkszámon:
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page ... =6y0819044
Megrendeltem, kb. 2 hét múlva érkezett be hozzájuk, utána 1 nap alatt kiszállították.
Fényképek róla: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

És a beszerelés, a helyére téve: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Maga a csoda, egy valóra vált álom! :) :) :)

De hogy miért nem tették eleve már a gyárban a Fabia-k 99(?) %-ba,
mikor ilyen egyszerű, kész megoldásuk van rá, ezt most se értem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: szer. szept. 16, 2015 6:30 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bocsi , valóban gyakran sok belőlem.. :)
Néha azért szoktam várni a válasszal, egy-két napot.
Sokkal többet tudnak a többiek, mint amilyen hallgatagok. :)
A fórum meg akkor jó , ha ezerrel pörög.
:mrgreen:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: szer. szept. 16, 2015 2:30 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Köszönöm Csabaa!

Napközben lefotóztam az új előtét ellenállást és rajta a hőkioldó biztosítékot - de Téged nem lehet 'leelőzni' :)

Az előtét ellenállás feliratai (hátha egyszer valakinek még hasznos lehet):
R30K R85K 2R25K

A hőbiztosíték feliratai :
C1322
SEFUSE
SF240E-1
JET240°C
<PS>E10A

A képek :
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Ha 240°C a kioldási hőmérséklete, akkor talán a kéznek meleg (40? 50? 60? °C) talán elfogadható üzemi hőmérsékletnek.
Visszateszem az új előtét ellenállást, lesz-ami-lesz :)
És tartaléknak veszek egy új hőbiztosítékot, legközelebbre :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: szer. szept. 16, 2015 9:04 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
olle_gyuri írta:
Végezetül :) ebbe a melegedés dologba belegondolva talán éppen azért tervezték egy légcsatornába az előtét ellenállást, mert ott működő ventillátort feltételezve mindig áramlik több-kevesebb levegő, ami direkt hűti az előtét ellenállást...

szia
Itt a megfejtés :)
Ha kevesled, ki lehet cserélni nagyobb hőfokúra. Van még a ventilátor körben egy biztosíték,(25 vagy 50A) oldalt a műszerfali táblában is,
tehát nem csökken a biztonság.

Az ellenálláshídnál alul van a hőbizti, a réginél ha a szigetelést lekapargatod valószínű látni a típusszámát..

update:
Nincs is leszigetelve az alján csupaszon a hőbiztosíték:
http://www.ebay.co.uk/itm/Heater-Blower ... 1264384183
10A 216C fok 250V

Ha valakinek ugyan ez a hibája, hogy csak a 4. fokozatban megy a venti, elég ezt a párszáz forintos biztit cserélni.
http://www.hestore.hu/prod_10023775.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: szer. szept. 16, 2015 8:57 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Sziasztok!

A mi Fabiankat is utolérte az 1-2-3 fokozatban nem működő fűtőventillátor állapot (4-es fokozatban fújta a szokásos vihart :) ).
Mostanában volt esedékes a szélvédő előtti vízvályú tisztítás, így amikor azt takarítottam, kézzel ellenőriztem a ventillátor forgását : egy ujjal mozgatva vígan pörög.
Nyikorgó, visító hangot vagy egyéb rendellenes zajt nem adott, amíg 1-2-3 fokozatban is működött.
Az előtét ellenállás csere közben, amikor az új alkatrészre csatlakoztattam a vezetékeket, az előtét ellenállás helyére tétele előtt kipróbáltam a ventillátort : szépen fújta a levegőt 1-es, 2-es és 3-as fokozatban is.
Már majdnem nyitottam a sikeres szerelés utáni söröm, de az öröm nem volt felhőtlen : ahogy megfogtam az előtét ellenállást, számomra meglepően meleg volt.
Egyelőre úgy hagytam, és utána néztem, hogy mi ezeknek a hőbiztosítékoknak a kioldási hőmérséklete.
Autótípustól függően a 120 foktól a 240 fokig találtam sokfélét.
Van arról információtok, hogy mi lehet egy Fabiaban lévő előtét ellenállás 'üzemi' hőmérséklete?
Azzal tisztában vagyok, hogy ha egy (villamos) biztosíték kiold, azt valami okozza, így a hiba megszüntetése általában nem a biztosíték cseréjével/visszakapcsolásával ér véget, hanem az eredeti ok kijavításával.
Ha a ventillátor lapátok könnyen mozognak, csendben tették a dolgukat, a tengely/csapágyak szorulását nem tartom valószínűnek.
Az új előtét ellenállással működik 1-2-3 fokozatban (4-esen különben is) - lehetséges mégis olyan zárlat valahol, ami akkora túláramot okoz, hogy túlmelegszik az ellenállás és a hőbiztosíték kiold?
Végezetül :) ebbe a melegedés dologba belegondolva talán éppen azért tervezték egy légcsatornába az előtét ellenállást, mert ott működő ventillátort feltételezve mindig áramlik több-kevesebb levegő, ami direkt hűti az előtét ellenállást...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 15, 2015 8:26 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 13, 2014 4:09 pm
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fábia kombi 1,4 16V 74KW BBZ 2005
Csabaa írta:
Igen, azok a gumifülek. A kék nyilas csavarok és a csati lehúzása után már a kezedben az egész. A csatival kezdj, aztán a gumifülek.


nagyon köszönöm!
az egészet már levettem, csak a motornál a gumifüleket nem pattintottam még ki, nézegettem ugyan, de mondom inkább kérdezek, mint aztán szívjak vele.
De akkor ma délután nekiesek, és rápróbálok :)
Sajnos még az állítómotor nem jött meg, amit rendeltem (5700 pénz postával bontóból) így ahhoz ismét ki kell szedni a kesztyűtartót, de üsse kavics, ha a ciripelés megszűnik, akkor simán izzadok a kesztyűtartó alatt amennyit kell :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 15, 2015 8:21 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Igen, azok a gumifülek. A kék nyilas csavarok és a csati lehúzása után már a kezedben az egész. A csatival kezdj, aztán a gumifülek.
De a végén a műanyag lapát rá van sajtolva, de ha a házából kint van lehet vele ügyeskedni. Én a belső tengelyvéget a forgórészen keresztül értem el a kis szórócsővel.

http://baraholka.onliner.by/viewtopic.php?t=7002513
ezen jól látni mennyire lehet szétkapni, a végén a lapáttól az a fele a macerásabb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 15, 2015 8:15 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 13, 2014 4:09 pm
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fábia kombi 1,4 16V 74KW BBZ 2005
Csabaa írta:
sziasztok
Segítségnek még talán annyit, hogy a motor kábele igen rövid.
Nem lehet kihúzni a motort a gumi fülek kiakasztása után sem.
A kábele a borításon sarus csatlakozóba végződik. Ha ennek a csatlakozónak az oldalsó
füleit kiakasztod, befelé tud csúszni a csatlakozó belső és a kábele.
Visszarakásnál először a kábelt kell amennyire lehet betolni, majd kívülről egy lapos fogóval a sarurnál kifelé húzni ,hogy újra bepattanjon a helyére.


azok a kis gumifülek ami a motor aljánál vannak és be lehet nyomni őket?
Kép
de a lapátok nincsenek rásajtolna a tengelyre?
és mint írtátok, minimum műszerolaj menjen tengelyvéghez, gondolom olyan kicsi a hely, hogy szilikonzsír nem opció, nem lehetne hogy bekenni az adott helyre.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 15, 2015 8:10 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
Segítségnek még talán annyit, hogy a motor kábele igen rövid.
Nem lehet kihúzni a motort a gumi fülek kiakasztása után sem.
A kábele a borításon sarus csatlakozóba végződik. Ha ennek a csatlakozónak az oldalsó
füleit kiakasztod, befelé tud csúszni a csatlakozó belső és a kábele.
Visszarakásnál először a kábelt kell amennyire lehet betolni, majd kívülről egy lapos fogóval a sarurnál kifelé húzni ,hogy újra bepattanjon a helyére.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtőventillátor
HozzászólásElküldve: pén. aug. 14, 2015 11:43 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd dec. 27, 2011 6:50 pm
Hozzászólások: 167
Tartózkodási hely: Bp. IX.
Autó: Fabia Best kombi, 2004 1.4 16V BBZ
Kiveszed az egészet a műanyag tokból (gumi fülek fogják) majd kompresszorral alaposan kifújni amennyire lehet, én bringa pumpás fejjel szoktam ilyeneket csinálni a hatékonyság jegyében.
A tengely két végét elég. Az alsóhoz könnyü hozzáférni, de a lapát felőli rész trükkösebb, ahhoz kell vékony spricni. Ott a csapágy tetejére és aljára is tehetsz kicsit, hagyd belefolyni mindkét irányból, mozgathatod, forgathatod, aztán mehet vissza a helyére. A lényeg, hogy csak a csapágyak kapjanak belőle.

Viszobt arra számíts, hogy tele lesz kosszal és porral az egész rendesen.

knuckle írta:
Idézet:
Semennyiben, nekem is légzsákos, nem is kell lehúzni a ventillátor kiszedéséhez.
Wd40-et én csak azért nem ajánlom, mert viszonylag hamar elillan és előjöhet a hiba. Én műszerolajat tettem a tengelyekhez egy megfelelő spicnivel, és hagytam kis ideig mindkét oldalba belefolyni, azóta néma az első fokozat is.


na de hogy? és hova? mert én levettem a ventit, csináltam pár fotót, de nem mertem sehol semmit belepászítani, mert tekercsek meg miegymás figyel körbe :S


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 59 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség