joco120l írta:
Sziasztok!
Adott egy 2017-es Fabia III kombi 30.000km-el. Olyat tapasztaltam, hogy az autó üzemi hőfokra melegítés után, ha a fűtés hőfokát feltekerem és a fűtőmotort is maximumra (4-es állás) tekerem elkezdi ejteni a motorhőfokot. Az autó végig forró levegőt fúj az utastérbe, de a hőfokmérő lemegy 3-4 kis rovátkát is, majd elindul felfelé, de van hogy nem megy fel akkor sem 90re ismét csak megáll 1-2 rovátkányira a közeéptől és megint lentebb megy, esetleg ha pörgetem a motort akkor eléri a 90et nagy nehezen.
Kikapcsolt fűtéssel, illetve 1-es vagy maximum 2-es fütési fokozatban nincs probléma vele.
Kérdésem az lenne, hogy ez így normális jelenség? Vagy valami nincs rendben az autóval?
A segítséget és válaszokat előre is köszönöm.
a termostatnak az a dolga hog tarča a hôôt a elô irt fokon. hibašnak lartanam a termostatot.
normál esetben a motor bemelegedésénél zárva van a termosztát és csak a motroban kering melegszik a víz a fütéssel együt . Ha a motor kezdi elérni az üzemi hőfokot kezd bekapcsolni a termosztát és kezdi a meleg vizet a hütőhöz engedni így hideg viz megy a motorhoz a termosztát a hidegvíz keringését szabályozza az üzemi hőfok eléréséig. Ha a hütő is üzemmeleg teljesen nyitva a termosztát és azt szabályozza hogy a motor ne hüljön tul. Ha kezd melegedni a motor és egyből melegszik a hütő vízcső akkor e termosztát mindig nyitva van . Nekem kb 3 km -től már 90 fokot mutat a hőmérő. A lassu melegedés is termosztát hibára utal.