Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd szept. 26, 2023 3:21 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: vas. júl. 03, 2022 4:21 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
feketete írta:

Azért megnézegetem ezeket is, köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: vas. júl. 03, 2022 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
Szia
A zsu-nál azért létezik ennyi azonos, mert az összes alkatrész forgalmazó készletét látod nem csak az övéket. Ezért is van más cikkszám, és ár. Én vettem náluk lengyel
komplett kipufogót szlovákiából jött a csomagolása szerint 1 munkanap alatt.
A többi cég is így működhet, eu-s készletet látnak.

Szia!
Köszönöm az infót, akkor megveszem náluk. Csak nem fogok mellé vele.
Egyébként ez a Vernet ház gond nélkül passzolhat a gyári aljhoz??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: vas. júl. 03, 2022 8:26 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8265
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
Petyesz írta:
Sziasztok!
Cserélném a termosztátot, itteni vélemények alapján Vernet-re pályázok.
De ha jól olvasgattam, a zégeres helyére nem tehető be, így házzal együtt kell vennem.
Találtam is, csak fogalmam sincs, mi különbség lehet pl. ezek között, az áron kívül:
https://alkatreszek.hu/th6732_88j_ver_nd
https://alkatreszek.hu/th6732_88j_ver_rt
https://alkatreszek.hu/th6732_88j_cstat_f
https://zsu.hu/index.php/termeklap/6732_88_j_p3
https://zsu.hu/index.php/termeklap/th6732_88j_cstat_sz
https://zsu.hu/index.php/termeklap/v6732_88j_l

itt vannak még másfélék is

https://www.bardiauto.hu/webshop/autoal ... =144323899

Egyáltalán mi a fenéért van belőlük ennyi?? Mindkét helyen van még x db belőlük. Látszólag ugyanazok, ugyanazokba az autókba valók. :fejvak:

Szia
A zsu-nál azért létezik ennyi azonos, mert az összes alkatrész forgalmazó készletét látod nem csak az övéket. Ezért is van más cikkszám, és ár. Én vettem náluk lengyel
komplett kipufogót szlovákiából jött a csomagolása szerint 1 munkanap alatt.
A többi cég is így működhet, eu-s készletet látnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 02, 2022 7:45 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1350
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Petyesz írta:
Sziasztok!
Cserélném a termosztátot, itteni vélemények alapján Vernet-re pályázok.
De ha jól olvasgattam, a zégeres helyére nem tehető be, így házzal együtt kell vennem.
Találtam is, csak fogalmam sincs, mi különbség lehet pl. ezek között, az áron kívül:
https://alkatreszek.hu/th6732_88j_ver_nd
https://alkatreszek.hu/th6732_88j_ver_rt
https://alkatreszek.hu/th6732_88j_cstat_f
https://zsu.hu/index.php/termeklap/6732_88_j_p3
https://zsu.hu/index.php/termeklap/th6732_88j_cstat_sz
https://zsu.hu/index.php/termeklap/v6732_88j_l

itt vannak még másfélék is

https://www.bardiauto.hu/webshop/autoal ... =144323899

Egyáltalán mi a fenéért van belőlük ennyi?? Mindkét helyen van még x db belőlük. Látszólag ugyanazok, ugyanazokba az autókba valók. :fejvak:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 02, 2022 7:12 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Sziasztok!
Cserélném a termosztátot, itteni vélemények alapján Vernet-re pályázok.
De ha jól olvasgattam, a zégeres helyére nem tehető be, így házzal együtt kell vennem.
Találtam is, csak fogalmam sincs, mi különbség lehet pl. ezek között, az áron kívül:
https://alkatreszek.hu/th6732_88j_ver_nd
https://alkatreszek.hu/th6732_88j_ver_rt
https://alkatreszek.hu/th6732_88j_cstat_f
https://zsu.hu/index.php/termeklap/6732_88_j_p3
https://zsu.hu/index.php/termeklap/th6732_88j_cstat_sz
https://zsu.hu/index.php/termeklap/v6732_88j_l

Egyáltalán mi a fenéért van belőlük ennyi?? Mindkét helyen van még x db belőlük. Látszólag ugyanazok, ugyanazokba az autókba valók. :fejvak:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: szer. jan. 19, 2022 12:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
Petyesz írta:
feketete írta:
lehet hogy a termosztát szarakodik. Későn nyit . lehet hogy szorul és nagyobb erőnél tud csak nyitni. Ha már kinyitott vissza áll a normális hőfokra?

Szia!
Igen, visszaáll a mutató középre.
De ezt a vándorlást csak a 8. perc környékétől kezdi, és a reggeli "hosszabb" út alatt 2-3 ilyen ciklust hajt végre, mire beérek melóba. Este egyből hazamegyek, kevesebbet jár a motor, olyankor ha több lámpát kapok épp belekezd az első vándorlásba mire hazaérek.

Sziasztok
Később nyit a termo. Ez ugyanaz, mint mikor nyitva marad és amíg nem éri el az üzeni hőfokot lefelé hintázik.

Szia!
Azt hiszem adok neki egy új termot.
Csak ehhez ki kell vennem a mostani zégerest, hogy megnézzem, mit tudok a helyére betenni, mert úgy láttam, hogy különböző átmérőjűek vannak, plusz még a tömítése is lehet alatta és a peremén (élén) is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: szer. jan. 19, 2022 11:44 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
feketete írta:
Petyesz írta:
feketete írta:
lehet hogy a termosztát szarakodik. Későn nyit . lehet hogy szorul és nagyobb erőnél tud csak nyitni. Ha már kinyitott vissza áll a normális hőfokra?

Szia!
Igen, visszaáll a mutató középre.
De ezt a vándorlást csak a 8. perc környékétől kezdi, és a reggeli "hosszabb" út alatt 2-3 ilyen ciklust hajt végre, mire beérek melóba. Este egyből hazamegyek, kevesebbet jár a motor, olyankor ha több lámpát kapok épp belekezd az első vándorlásba mire hazaérek.


A termosztát úgy működik, hogy hideg motor hideg hűtőrendszer. Ezt a termosztát választja el és szabályozza. Ha melegszik a motor akkor a termosztát másik oldala hideg. A motor felmelegíti, túlmelegíti (hogy a termosztát hideg oldalát kompenzálja) a vizet.
Nyit a termosztát . Hirtelen hideg víz forog meg. Újra zár a termosztát . Ezek a nagy lökések addig ismétlődnek míg közel azonos lesz a termosztát két oldala.
A hőmérséklet lökéseket szerintem a termosztát okozza.
A hőjeladó ellenállás változással mér .
meg kéne próbálni rövid távon mit csinál ha max fűtéssel mész. Röptében nem mondom meg a hő jeladó termosztát előtt vagy mögött van, de logikusan előtte kell lenni, hogy a tényleges motorhőmérsékletet mérje. Teljes fűtésnél rövid távon el lehet érni hogy a termosztát nem nyit ki. Ha ugrál akkor a jeladó lehet a hibás .

A fűtésem már elég régóta összevissza működik (valószínűleg a potis zsaluvezérlés bibi), néha magától beindul, máskor meg szándékosan sem tudom rávenni. Ha megy, akkor is hol jobban, hol kevésbé melegít, ugyanolyan állásban, szóval ezzel nem igazán tudok megbízhatóan tesztelni.
De a mostani mizéria kapcsán már megfigyeltem, hogy amikor a mutató elindul középről felfelé, akkor elkezd hideget fújni, és ahogy áll vissza középre, akkor ismét langyít.
Nem igazán világos, hogy ezt miért csinálja, hiszen a fűtőtest a termosztát előtt van, direktbe a motoron. Ha nem nyit a termo, pont hogy melegebbet kellene fújjon. (Hacsak mörfi szerint nem pont akkor vacakol egyet a poti.)

Ahogy a hőmérséklet érzékelő is biztosan a termo előtt van, a meleg oldalon.
Mint azt írtam, tegnap visszatettem a 3 éve kicserélt gyári érzékelőt. A Duna pláza környékéről elmentem a Váci úti Praktikerbe, ezen az úton pontosan úgy viselkedett, mint reggel, még az utángyártott érzékelővel. Viszonylag hamar, és folyamatos mozgással fel középállásig, ott megállt, majd pont, mire a Praktikerhez értem (7-8 perc), elindult lassan felfelé (vissza a melóhelyre ugyanígy).
Viszont pár órával később, a hazaúton már nem.
1-2 km alatt a mutató lassan elment negyed állásig (első fehér vonal), ott elidőzött kicsit, majd lassan fel középállásig, és ameddig hazaértem ott is maradt.
Reggel a bemelegedés ugyanígy zajlott. Ma a szokásosnál picit többet, ~20 percet és ~12 km-t autóztam munkába jövet, két megállással. Ezalatt a mutatóm négyszer indult neki, lassan felkúszott az utolsó előtti fehér vonalig, majd lassan vissza középállásba.

A termo egy mechanikus eszköz, annál még el tudom képzelni, hogy meg-megszorul, és ettől később nyit vagy zár.
De a hőmérséklet érzékelő elektronikus. Anno mértem is rajta, melegítésre csökken az ellenállása. Elég nehéz elképzelni, hogy két, 15 év eltéréssel (és vélhetően máshol is) gyártott eszköz pont ugyanúgy viselkedjen rosszul. Bár semmi sem lehetetlen...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: szer. jan. 19, 2022 6:39 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8265
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petyesz írta:
feketete írta:
lehet hogy a termosztát szarakodik. Későn nyit . lehet hogy szorul és nagyobb erőnél tud csak nyitni. Ha már kinyitott vissza áll a normális hőfokra?

Szia!
Igen, visszaáll a mutató középre.
De ezt a vándorlást csak a 8. perc környékétől kezdi, és a reggeli "hosszabb" út alatt 2-3 ilyen ciklust hajt végre, mire beérek melóba. Este egyből hazamegyek, kevesebbet jár a motor, olyankor ha több lámpát kapok épp belekezd az első vándorlásba mire hazaérek.

Sziasztok
Később nyit a termo. Ez ugyanaz, mint mikor nyitva marad és amíg nem éri el az üzeni hőfokot lefelé hintázik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: kedd jan. 18, 2022 8:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1350
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Petyesz írta:
feketete írta:
lehet hogy a termosztát szarakodik. Későn nyit . lehet hogy szorul és nagyobb erőnél tud csak nyitni. Ha már kinyitott vissza áll a normális hőfokra?

Szia!
Igen, visszaáll a mutató középre.
De ezt a vándorlást csak a 8. perc környékétől kezdi, és a reggeli "hosszabb" út alatt 2-3 ilyen ciklust hajt végre, mire beérek melóba. Este egyből hazamegyek, kevesebbet jár a motor, olyankor ha több lámpát kapok épp belekezd az első vándorlásba mire hazaérek.


A termosztát úgy működik, hogy hideg motor hideg hűtőrendszer. Ezt a termosztát választja el és szabályozza. Ha melegszik a motor akkor a termosztát másik oldala hideg. A motor felmelegíti, túlmelegíti (hogy a termosztát hideg oldalát kompenzálja) a vizet.
Nyit a termosztát . Hirtelen hideg víz forog meg. Újra zár a termosztát . Ezek a nagy lökések addig ismétlődnek míg közel azonos lesz a termosztát két oldala.
A hőmérséklet lökéseket szerintem a termosztát okozza.
A hőjeladó ellenállás változással mér .
meg kéne próbálni rövid távon mit csinál ha max fűtéssel mész. Röptében nem mondom meg a hő jeladó termosztát előtt vagy mögött van, de logikusan előtte kell lenni, hogy a tényleges motorhőmérsékletet mérje. Teljes fűtésnél rövid távon el lehet érni hogy a termosztát nem nyit ki. Ha ugrál akkor a jeladó lehet a hibás .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: kedd jan. 18, 2022 7:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
feketete írta:
lehet hogy a termosztát szarakodik. Későn nyit . lehet hogy szorul és nagyobb erőnél tud csak nyitni. Ha már kinyitott vissza áll a normális hőfokra?

Szia!
Igen, visszaáll a mutató középre.
De ezt a vándorlást csak a 8. perc környékétől kezdi, és a reggeli "hosszabb" út alatt 2-3 ilyen ciklust hajt végre, mire beérek melóba. Este egyből hazamegyek, kevesebbet jár a motor, olyankor ha több lámpát kapok épp belekezd az első vándorlásba mire hazaérek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: kedd jan. 18, 2022 6:46 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
A hőfok jeladó is megviccelhet egyébként.
130ekm-nél cseréltem a hőfok jeladót, de most (254ekm) megint néha melegen nem akart elindulni a kocsi ezért kicseréltem.
Így néhány nap tapasztalata alapján hamarabb beáll középre a mutató, és melegen is jó, lehet ezek is öregednek idővel..

Szia Csaba!
Megtaláltam és visszatettem az eredeti hőfok jeladót.
Gyakorlatilag semmi nem változott tőle. Ugyanolyan hamar beáll a mutató középre, és ugyanúgy kb. 8 percnyi járást követően kezd felfelé vándorolni. Nem állíthatom, hogy az eredeti érzékelő 100%-os lenne, de hogy anno ilyet nem produkált, az biztos.
Most vagy mégis termo, vagy a rosszabb eset...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: kedd jan. 18, 2022 6:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 1350
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Petyesz írta:
Sziasztok!

Kb. három éve cseréltem le a még eredeti termosztátot.
Utángyártott komplettet vettem, ház+érzékelő+termosztát. De mivel az eredeti házat a hengerfejhez rögzítő két csavar makacsul ellenállt (nagyon erőltetni meg nem mertem, nehogy törjön), végül csak az új érzékelőt tettem át, és az új ház fedelét a termosztáttal. A termosztát zéger gyűrűvel volt rögzítve a fedélben, furcsán lötyögősen állt a helyén, de gondoltam, biztos így van jól. A csere óta elég lassacskán állt be a műszer középre (lehet, mégsem volt az a lötyögés úgy jól, és hiányzott belőle egy tömítés a termosztát és fedél közül?), de utána onnan már nem mozdult.

Most, úgy két hete, a körúton araszoltam kicsit, és arra lettem figyelmes, hogy a mutató elmozdult középállásból, felfelé, de még a fehér sávban maradt. Majd ahogy megindult a forgalom, visszaállt középre. Másnap reggel hidegen, 1-2 dl közötti vizet töltöttem a rendszerbe, így max. közelében lett. Azóta a műszer a megszokott módon viselkedett, a középállást nem hagyta el, pedig totyogtam a körúton is.

Aztán, 1-2 napja új szolgáltatással állt elő.
Szokatlanul hamar (2-3 perc) beáll a műszer középre, és nem mozdul. Majd 8-10 perc járást követően elindul felfelé, de még a fehér sávban marad, majd visszaáll középre. Ez a reggeli út, kb. 7-8 km. Este nem csinálja, bár hazafelé csak ~5 km-t megyek vele.
Kicsit még reménykedek, hogy megint csak a termosztát szórakozik velem, és nem a hengerfej (vagy tömítés).
Szerintetek??...

Szia
Az a mutató könnyen át tud verni. Kicsivel 60 fok felett elindul meredeken középre és ott megáll. A 80 fokos üzemi hőfok közelében sincs ,de már azt mutatja..
Lehet kicsit később nyit a termo ezért hintázik a mutató egy pillanatra felfelé.
A legjobb vaggal megnézni, hogy hol nyit és hol zár a termo. A hőfok jeladó is megviccelhet egyébként.
130ekm-nél cseréltem a hőfok jeladót, de most (254ekm) megint néha melegen nem akart elindulni a kocsi ezért kicseréltem.
Így néhány nap tapasztalata alapján hamarabb beáll középre a mutató, és melegen is jó, lehet ezek is öregednek idővel..


lehet hogy a termosztát szarakodik. Későn nyit . lehet hogy szorul és nagyobb erőnél tud csak nyitni. Ha már kinyitott vissza áll a normális hőfokra?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: kedd jan. 18, 2022 1:45 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
Szia
Az a mutató könnyen át tud verni. Kicsivel 60 fok felett elindul meredeken középre és ott megáll. A 80 fokos üzemi hőfok közelében sincs ,de már azt mutatja..
Lehet kicsit később nyit a termo ezért hintázik a mutató egy pillanatra felfelé.
A legjobb vaggal megnézni, hogy hol nyit és hol zár a termo. A hőfok jeladó is megviccelhet egyébként.
130ekm-nél cseréltem a hőfok jeladót, de most (254ekm) megint néha melegen nem akart elindulni a kocsi ezért kicseréltem.
Így néhány nap tapasztalata alapján hamarabb beáll középre a mutató, és melegen is jó, lehet ezek is öregednek idővel..

Szia Csaba!
Köszönöm, de saját vag-os lehetőségem továbbra sincs, így ez most kimarad.
Elagyaltam azon, amit a jeladóról írtál. Azt hiszem, anno nem dobtam ki az eredetit. Szerintem megpróbálom visszateszem azt, ilyen hőmérsékleti viszonyok között ezzel barkácsolok legkevesebbet a szabadban. Aztán kiderül, azzal hogy viselkedik. Két jeladó csak nem lehet egyformán rossz...

Más...
Tegnap mással is szórakoztatott. Este hazafelé nyomkodtam a komputert, és igen meglepődtem, amikor a 4-5 km-es út felénél sem tartva azt mutatta, hogy már 7 km-t mentem az autóval. Most vagy elfelejtette lenullázni reggel óta, vagy nem tudom. :fejvak:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: kedd jan. 18, 2022 11:09 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8265
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petyesz írta:
Sziasztok!

Kb. három éve cseréltem le a még eredeti termosztátot.
Utángyártott komplettet vettem, ház+érzékelő+termosztát. De mivel az eredeti házat a hengerfejhez rögzítő két csavar makacsul ellenállt (nagyon erőltetni meg nem mertem, nehogy törjön), végül csak az új érzékelőt tettem át, és az új ház fedelét a termosztáttal. A termosztát zéger gyűrűvel volt rögzítve a fedélben, furcsán lötyögősen állt a helyén, de gondoltam, biztos így van jól. A csere óta elég lassacskán állt be a műszer középre (lehet, mégsem volt az a lötyögés úgy jól, és hiányzott belőle egy tömítés a termosztát és fedél közül?), de utána onnan már nem mozdult.

Most, úgy két hete, a körúton araszoltam kicsit, és arra lettem figyelmes, hogy a mutató elmozdult középállásból, felfelé, de még a fehér sávban maradt. Majd ahogy megindult a forgalom, visszaállt középre. Másnap reggel hidegen, 1-2 dl közötti vizet töltöttem a rendszerbe, így max. közelében lett. Azóta a műszer a megszokott módon viselkedett, a középállást nem hagyta el, pedig totyogtam a körúton is.

Aztán, 1-2 napja új szolgáltatással állt elő.
Szokatlanul hamar (2-3 perc) beáll a műszer középre, és nem mozdul. Majd 8-10 perc járást követően elindul felfelé, de még a fehér sávban marad, majd visszaáll középre. Ez a reggeli út, kb. 7-8 km. Este nem csinálja, bár hazafelé csak ~5 km-t megyek vele.
Kicsit még reménykedek, hogy megint csak a termosztát szórakozik velem, és nem a hengerfej (vagy tömítés).
Szerintetek??...

Szia
Az a mutató könnyen át tud verni. Kicsivel 60 fok felett elindul meredeken középre és ott megáll. A 80 fokos üzemi hőfok közelében sincs ,de már azt mutatja..
Lehet kicsit később nyit a termo ezért hintázik a mutató egy pillanatra felfelé.
A legjobb vaggal megnézni, hogy hol nyit és hol zár a termo. A hőfok jeladó is megviccelhet egyébként.
130ekm-nél cseréltem a hőfok jeladót, de most (254ekm) megint néha melegen nem akart elindulni a kocsi ezért kicseréltem.
Így néhány nap tapasztalata alapján hamarabb beáll középre a mutató, és melegen is jó, lehet ezek is öregednek idővel..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Termosztát
HozzászólásElküldve: kedd jan. 18, 2022 10:32 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Sziasztok!

Kb. három éve cseréltem le a még eredeti termosztátot.
Utángyártott komplettet vettem, ház+érzékelő+termosztát. De mivel az eredeti házat a hengerfejhez rögzítő két csavar makacsul ellenállt (nagyon erőltetni meg nem mertem, nehogy törjön), végül csak az új érzékelőt tettem át, és az új ház fedelét a termosztáttal. A termosztát zéger gyűrűvel volt rögzítve a fedélben, furcsán lötyögősen állt a helyén, de gondoltam, biztos így van jól. A csere óta elég lassacskán állt be a műszer középre (lehet, mégsem volt az a lötyögés úgy jól, és hiányzott belőle egy tömítés a termosztát és fedél közül?), de utána onnan már nem mozdult.

Most, úgy két hete, a körúton araszoltam kicsit, és arra lettem figyelmes, hogy a mutató elmozdult középállásból, felfelé, de még a fehér sávban maradt. Majd ahogy megindult a forgalom, visszaállt középre. Másnap reggel hidegen, 1-2 dl közötti vizet töltöttem a rendszerbe, így max. közelében lett. Azóta a műszer a megszokott módon viselkedett, a középállást nem hagyta el, pedig totyogtam a körúton is.

Aztán, 1-2 napja új szolgáltatással állt elő.
Szokatlanul hamar (2-3 perc) beáll a műszer középre, és nem mozdul. Majd 8-10 perc járást követően elindul felfelé, de még a fehér sávban marad, majd visszaáll középre. Ez a reggeli út, kb. 7-8 km. Este nem csinálja, bár hazafelé csak ~5 km-t megyek vele.
Kicsit még reménykedek, hogy megint csak a termosztát szórakozik velem, és nem a hengerfej (vagy tömítés).
Szerintetek??...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 18 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség