Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 19, 2017 2:15 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 11:49 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
TakacsB írta:

Értem. Most akarok beszerezni egy hibakód kiolvasót otthonra.
És hogy tudnám orvosolni ezt a hibát? Mit és hogy kellene szétszednem hozzá?
Előre is köszi a segítséget.

https://mega.co.nz/#F!jwo32SQQ!FZcSCDrZ1s_BJM0HsmtfeA

A két külön kép a faceliftes fabia állító motortja, csak a belsejében van különbség, a külső méretei azonosak.
Mondjuk a faceliftessel nem is szokott gond lenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Csabaa írta:
TakacsB írta:
Sziasztok!
Valaki tudna adni nekem tanácsot arra, hogy manuális tekergetős fűtésszabályzóm van és amikor teljesen hidegre van állítva gondol egyet és meleget fúj. És hiába tekergetem nem reagál rá csak nyomja a forró levegőt.
Klímás is az autó. 1.9 SDI.
Köszönöm előre is a segítséget.

szia
Valószínű a meleg levegő zsalu állító motorjának a helyzetének a visszajelzése rossz. Hibakód olvasással kiderül, a klíma vezérlőből kiolvasható. (kontak hibás a
visszajelző potija).
01271 temp. flap control motor -V68- hibakódot szokott írni..
    


Értem. Most akarok beszerezni egy hibakód kiolvasót otthonra.
És hogy tudnám orvosolni ezt a hibát? Mit és hogy kellene szétszednem hozzá?
Előre is köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 11:23 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
TakacsB írta:
Sziasztok!
Valaki tudna adni nekem tanácsot arra, hogy manuális tekergetős fűtésszabályzóm van és amikor teljesen hidegre van állítva gondol egyet és meleget fúj. És hiába tekergetem nem reagál rá csak nyomja a forró levegőt.
Klímás is az autó. 1.9 SDI.
Köszönöm előre is a segítséget.

szia
Valószínű a meleg levegő zsalu állító motorjának a helyzetének a visszajelzése rossz. Hibakód olvasással kiderül, a klíma vezérlőből kiolvasható. (kontak hibás a
visszajelző potija).
01271 temp. flap control motor -V68- hibakódot szokott írni..
    


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: pén. aug. 15, 2014 8:56 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Sziasztok!
Valaki tudna adni nekem tanácsot arra, hogy manuális tekergetős fűtésszabályzóm van és amikor teljesen hidegre van állítva gondol egyet és meleget fúj. És hiába tekergetem nem reagál rá csak nyomja a forró levegőt.
Klímás is az autó. 1.9 SDI.
Köszönöm előre is a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 12:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
-Maci- írta:
Hmmm....
Tehát én beállítok egy hőfokot a pot méterrel, de az a hőfok nem definiálja a fűtés szabályozó motor helyzetét, mert az változhat a nélkül, hogy én állítanám. Ezért van benne egy potméter, hogy legyen folyamatosan visszajelzés arról, hogy éppen hová állította a motort az ECU....
Világos.

Köszi szépen!

Pontosan, a bowdenesnél se motor se hőfokmérés ezért állandóan tekergetni kell. (az automatikus szabályozásnál számít még a venti. sebessége is..)
:D na ezt jól túlragoztuk azt hiszem :)

" Na ezt jól túlragoztuk azt hiszem"

Igen!
Biztos pár embert idegesített, hogy ennyire túl bonyolítom a dolgot (jelentem, bejeztem), de én sok hasznos információval lettem gazdagabb!

Köszönöm szépen a hozzászólásokat és a segítséget, a többieknek pedig a türelmet!
:wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 10:59 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
-Maci- írta:
Hmmm....
Tehát én beállítok egy hőfokot a pot méterrel, de az a hőfok nem definiálja a fűtés szabályozó motor helyzetét, mert az változhat a nélkül, hogy én állítanám. Ezért van benne egy potméter, hogy legyen folyamatosan visszajelzés arról, hogy éppen hová állította a motort az ECU....
Világos.

Köszi szépen!

Pontosan, a bowdenesnél se motor se hőfokmérés ezért állandóan tekergetni kell. (az automatikus szabályozásnál számít még a venti. sebessége is..)
:D na ezt jól túlragoztuk azt hiszem :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 10:38 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
Az a poti amit tisztítottam a zsalu helyzetét adja meg a vezérlőnek. 0 és 4,5 kohm között változik az értéke a zárt és a teljesen nyitott zsaluhelyzet között.
A vezérlő csak annyit csinál ,hogy a motornak időszakosan kapcsolgatja a 12 voltot és néha megcseréli a polaritást, így indul el visszafelé a motor.
Az állítogombbal is egy potit állítasz, ez a vezérlőnek kell ,hogy tudja milyen hőt akarsz. Itt egy adott ellenállás értékhez egy adott hőmérséklet tartozik.
Ezt a két hőt próbálja összehozni a a zsalu mozgatássával az ecu.
Nekem pont ez volt a baj, szerencsétlen ecu nem tudta az oxidos megemelkedett ellenállású poti miatt a valós zsalu helyzetet. Az elért hőnél nem kezdte eléggé zárni, ezért túlfűtőtt.


Hmmm....
Tehát én beállítok egy hőfokot a pot méterrel, de az a hőfok nem definiálja a fűtés szabályozó motor helyzetét, mert az változhat a nélkül, hogy én állítanám. Ezért van benne egy potméter, hogy legyen folyamatosan visszajelzés arról, hogy éppen hová állította a motort az ECU....
Világos.

Köszi szépen!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 10:11 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Az a poti amit tisztítottam a zsalu helyzetét adja meg a vezérlőnek. 0 és 4,5 kohm között változik az értéke a zárt és a teljesen nyitott zsaluhelyzet között.
A vezérlő csak annyit csinál ,hogy a motornak időszakosan kapcsolgatja a 12 voltot és néha megcseréli a polaritást, így indul el visszafelé a motor.
Az állítogombbal is egy potit állítasz, ez a vezérlőnek kell ,hogy tudja milyen hőt akarsz. Itt egy adott ellenállás értékhez egy adott hőmérséklet tartozik.
Ezt a két hőt próbálja összehozni a a zsalu mozgatássával az ecu.
Nekem pont ez volt a baj, szerencsétlen ecu nem tudta az oxidos megemelkedett ellenállású poti miatt a valós zsalu helyzetet. Az elért hőnél nem kezdte eléggé zárni, ezért túlfűtőtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 8:45 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
sziasztok
KépKép
A rózsaszín a fűtés hőcserélője, a függőleges kék a klimáé. Volt régen kiegészítő fűtés de az már megszünt az etos szerint.(narancs színű a fűtés radiátor alatt)
A zöld karika a klima be és ki, a piros a fűtés be és ki a motortérből.


Tyűűű! Látom, világos! Köszönöm szépen!
Most még ezen a fűtés szabályozó körön bizonytalanodtam el: Én ugye közvetlenül egy potmétert tekergetek az utastérben, mikor a hőfokot állítom. (elktronikus fűtésszabályozásnál) Ez alapján a kis villanymotor állítgatja a zsalut, ami meleg levegőt keveri a hideghez. Eddig világos. Na de a villany motor tekerget egy potmétert is, amit Te is tisztítottál. Innentől nem értem. Minek az a potméter, ha már van egy, aminek az állásából következhet hogy hány fokra állítottam? :?
Nem tudom sikerült-e érthetően leírnom mi nem világos nekem.. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 8:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
KépKép
A rózsaszín a fűtés hőcserélője, a függőleges kék a klimáé. Volt régen kiegészítő fűtés de az már megszünt az etos szerint.(narancs színű a fűtés radiátor alatt)
A zöld karika a klima be és ki, a piros a fűtés be és ki a motortérből.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 7:20 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
olle_gyuri írta:
-Maci-,
jól gondolod, a motortól jön a hő, a motort hűtő "víz" van bevezetve az utastérben lévő radiátorba csövekkel ( 1 be, 1 ki ), és azért nem ad egyből meleget, mert idő kell amíg a motor felmelegíti a hűtőfolyadékot.


Oksa, értem! :wink:
Köszi az infot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 6:38 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
-Maci-,
jól gondolod, a motortól jön a hő, a motort hűtő "víz" van bevezetve az utastérben lévő radiátorba csövekkel ( 1 be, 1 ki ), és azért nem ad egyből meleget, mert idő kell amíg a motor felmelegíti a hűtőfolyadékot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 5:44 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Hmmm....
Nekem azért volt pár új információ! Mindíg örülök, ha újat tanulhatok (főleg autó-motor témában!). :)
Egy dolog nem világos még nekem és ne nevessetek ki! Korábban Csaba linkelt képet a fűtésről, de biztos nem voltam elég figyelmes. Sok apró részletet megismertem már a fórumon a témával kapcsolatban, de egy nagyon fontos dolog nem jött át:
Tulajdonképpen mi adja a meleget? Mi a hőforrás? Elméletem szerint külön fűtésnek (elektromos fűtőszálra gondolok) kellene lennie az autóban, ugyan akkor meg is cáfolom magamat, mert ha így lenne akkor ~1 percen belül meleget fújna bár mikor. De nem. Szóval mégis a motortól jön a hő, ugye? De hol? :? Nem láttam nyomát sehol :?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hőfok motor
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 9:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A manuál szerint is a klímás-elektronikus (itt számok is vannak a hőm. szabályzón).
A nem klímásban van a bowdenes megoldás és asszem itt nincsenek számok, csak kék-piros körív.
Ez utóbbi nemigen tud elromlani, szal melegre tekerve fűtenie kell. Anno feliciánál rossz termosztáttal csak langyosat fújt ilyen időben.

-Maci- írta:
Csabaa írta:
sziasztok
Elkészült a hőfok motor potijának javításáról a leírás.
Beküldtem az technikai segítségek közé is de addig is itt megtekinthető:
http://www.mediafire.com/?flt1defkttzwm
:D


Nagyon rendes vagy Csaba! Köszönjük szépen!
Szomszédom 1.4 MPI-je nem akar fűteni. Egyelőre úgy gondolja, hogy a motor hőfok jeladó miatt van (múltkor megjárta Kecskemétet úgy, hogy nem mozdult meg a vízhőmérséklet mutatója...). Mondtam neki, hogy szerintem ez két külön hiba, de nem hitt nekem.
Szerintem Poti tisztítás lesz ott... (ugye? :? ) :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 8:18 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
köszi a választ Goes
-Maci- igazad van az a fránya cső.. :)
A belsőlevegő keringtető motor javitásáról jó a fent lévő leírás azt nem fényképeztem újra, ott is a potit kell oxidmentesíteni. Nekem ez már megvételnél sem ment néha magától villogott a gombja..most annyira jó ,hogy pillanatok alatt meleg van a kocsiba ha belső keringtetésre váltok és a zsaluk is nyitnak és zárnak.
De ott két zsalut mozgat a motor, órákig játszottam mire sikerült a három fogaskereket összehozni a dupla teli fogak miatt. Az kimaradt a leírásból ,hogy a legjobb ha hanyat fekve dolgozol az ülés teljesen hátratolva és a hátad a küszöbön a lábaid a kocsi mellett.( hídállásban) Egy erős elemlámpa is jól jön mert belül nehezen látni a dolgokat..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 51 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség