Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. jún. 26, 2019 3:44 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Javítás
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 21, 2014 3:32 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Tegnap délután rászántam magam és szétszereltem. A leírás nagyon jól használható. A műszerfalat gyorsan és könnyen szét lehet kapni. Utána azzal a kis motorral el lehet babrálni. Befújtam sprayvel és megjárattam. Sajnos az egyik fül le volt törve amit be kell akasztani a visszahelyezésnél és úgy oldottam meg hogy oda ragasztottam egymáshoz mert kiszereléskor is ki volt fordulva és a fogaskerekek is ferdén futottak.
Most jól működik reggel próbáltam tekergetni egyszerre átvált hidegről a melegre.
Amúgy simán csak a kettő végállásnál kezd el mozdulni a fogaskerék a hideg és a melegnél. Ha be van kapcsolva a légkondi akkor a többi hőmérséklet fokozatoknál is állítja a lapátot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 12:20 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7657
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
TakacsB írta:
Hú nagyon köszönöm a segítséget. Rászánok egy szabad délelőttöt vagy délután és szét szedem.
Remélem utána jól fog működni.
Nem mindennapos a jelenség de közbe rá jön és akkor nem lehet mit kezdeni vele...

Első körben mozgatsd meg a zsalut. Tekerd el az egyik véghelyzetbe a hőfok gombot, majd várj egy 4-5 mp-t ,hogy oda is érjen,
aztán vissza a másik véghelyzetbe. Ezt néhányszor ismételd meg, lehet kicsit lecsiszolja a poti érintkezője az
oxidréteget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 12:07 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Csabaa írta:
TakacsB írta:

Értem. Most akarok beszerezni egy hibakód kiolvasót otthonra.
És hogy tudnám orvosolni ezt a hibát? Mit és hogy kellene szétszednem hozzá?
Előre is köszi a segítséget.

https://mega.co.nz/#F!jwo32SQQ!FZcSCDrZ1s_BJM0HsmtfeA

A két külön kép a faceliftes fabia állító motortja, csak a belsejében van különbség, a külső méretei azonosak.
Mondjuk a faceliftessel nem is szokott gond lenni.


Hú nagyon köszönöm a segítséget. Rászánok egy szabad délelőttöt vagy délután és szét szedem.
Remélem utána jól fog működni.
Nem mindennapos a jelenség de közbe rá jön és akkor nem lehet mit kezdeni vele...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 11:49 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7657
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
TakacsB írta:

Értem. Most akarok beszerezni egy hibakód kiolvasót otthonra.
És hogy tudnám orvosolni ezt a hibát? Mit és hogy kellene szétszednem hozzá?
Előre is köszi a segítséget.

https://mega.co.nz/#F!jwo32SQQ!FZcSCDrZ1s_BJM0HsmtfeA

A két külön kép a faceliftes fabia állító motortja, csak a belsejében van különbség, a külső méretei azonosak.
Mondjuk a faceliftessel nem is szokott gond lenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Csabaa írta:
TakacsB írta:
Sziasztok!
Valaki tudna adni nekem tanácsot arra, hogy manuális tekergetős fűtésszabályzóm van és amikor teljesen hidegre van állítva gondol egyet és meleget fúj. És hiába tekergetem nem reagál rá csak nyomja a forró levegőt.
Klímás is az autó. 1.9 SDI.
Köszönöm előre is a segítséget.

szia
Valószínű a meleg levegő zsalu állító motorjának a helyzetének a visszajelzése rossz. Hibakód olvasással kiderül, a klíma vezérlőből kiolvasható. (kontak hibás a
visszajelző potija).
01271 temp. flap control motor -V68- hibakódot szokott írni..
    


Értem. Most akarok beszerezni egy hibakód kiolvasót otthonra.
És hogy tudnám orvosolni ezt a hibát? Mit és hogy kellene szétszednem hozzá?
Előre is köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 11:23 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7657
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
TakacsB írta:
Sziasztok!
Valaki tudna adni nekem tanácsot arra, hogy manuális tekergetős fűtésszabályzóm van és amikor teljesen hidegre van állítva gondol egyet és meleget fúj. És hiába tekergetem nem reagál rá csak nyomja a forró levegőt.
Klímás is az autó. 1.9 SDI.
Köszönöm előre is a segítséget.

szia
Valószínű a meleg levegő zsalu állító motorjának a helyzetének a visszajelzése rossz. Hibakód olvasással kiderül, a klíma vezérlőből kiolvasható. (kontak hibás a
visszajelző potija).
01271 temp. flap control motor -V68- hibakódot szokott írni..
    


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: pén. aug. 15, 2014 8:56 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Sziasztok!
Valaki tudna adni nekem tanácsot arra, hogy manuális tekergetős fűtésszabályzóm van és amikor teljesen hidegre van állítva gondol egyet és meleget fúj. És hiába tekergetem nem reagál rá csak nyomja a forró levegőt.
Klímás is az autó. 1.9 SDI.
Köszönöm előre is a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 12:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
-Maci- írta:
Hmmm....
Tehát én beállítok egy hőfokot a pot méterrel, de az a hőfok nem definiálja a fűtés szabályozó motor helyzetét, mert az változhat a nélkül, hogy én állítanám. Ezért van benne egy potméter, hogy legyen folyamatosan visszajelzés arról, hogy éppen hová állította a motort az ECU....
Világos.

Köszi szépen!

Pontosan, a bowdenesnél se motor se hőfokmérés ezért állandóan tekergetni kell. (az automatikus szabályozásnál számít még a venti. sebessége is..)
:D na ezt jól túlragoztuk azt hiszem :)

" Na ezt jól túlragoztuk azt hiszem"

Igen!
Biztos pár embert idegesített, hogy ennyire túl bonyolítom a dolgot (jelentem, bejeztem), de én sok hasznos információval lettem gazdagabb!

Köszönöm szépen a hozzászólásokat és a segítséget, a többieknek pedig a türelmet!
:wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 10:59 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7657
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
-Maci- írta:
Hmmm....
Tehát én beállítok egy hőfokot a pot méterrel, de az a hőfok nem definiálja a fűtés szabályozó motor helyzetét, mert az változhat a nélkül, hogy én állítanám. Ezért van benne egy potméter, hogy legyen folyamatosan visszajelzés arról, hogy éppen hová állította a motort az ECU....
Világos.

Köszi szépen!

Pontosan, a bowdenesnél se motor se hőfokmérés ezért állandóan tekergetni kell. (az automatikus szabályozásnál számít még a venti. sebessége is..)
:D na ezt jól túlragoztuk azt hiszem :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 10:38 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
Az a poti amit tisztítottam a zsalu helyzetét adja meg a vezérlőnek. 0 és 4,5 kohm között változik az értéke a zárt és a teljesen nyitott zsaluhelyzet között.
A vezérlő csak annyit csinál ,hogy a motornak időszakosan kapcsolgatja a 12 voltot és néha megcseréli a polaritást, így indul el visszafelé a motor.
Az állítogombbal is egy potit állítasz, ez a vezérlőnek kell ,hogy tudja milyen hőt akarsz. Itt egy adott ellenállás értékhez egy adott hőmérséklet tartozik.
Ezt a két hőt próbálja összehozni a a zsalu mozgatássával az ecu.
Nekem pont ez volt a baj, szerencsétlen ecu nem tudta az oxidos megemelkedett ellenállású poti miatt a valós zsalu helyzetet. Az elért hőnél nem kezdte eléggé zárni, ezért túlfűtőtt.


Hmmm....
Tehát én beállítok egy hőfokot a pot méterrel, de az a hőfok nem definiálja a fűtés szabályozó motor helyzetét, mert az változhat a nélkül, hogy én állítanám. Ezért van benne egy potméter, hogy legyen folyamatosan visszajelzés arról, hogy éppen hová állította a motort az ECU....
Világos.

Köszi szépen!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 10:11 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7657
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Az a poti amit tisztítottam a zsalu helyzetét adja meg a vezérlőnek. 0 és 4,5 kohm között változik az értéke a zárt és a teljesen nyitott zsaluhelyzet között.
A vezérlő csak annyit csinál ,hogy a motornak időszakosan kapcsolgatja a 12 voltot és néha megcseréli a polaritást, így indul el visszafelé a motor.
Az állítogombbal is egy potit állítasz, ez a vezérlőnek kell ,hogy tudja milyen hőt akarsz. Itt egy adott ellenállás értékhez egy adott hőmérséklet tartozik.
Ezt a két hőt próbálja összehozni a a zsalu mozgatássával az ecu.
Nekem pont ez volt a baj, szerencsétlen ecu nem tudta az oxidos megemelkedett ellenállású poti miatt a valós zsalu helyzetet. Az elért hőnél nem kezdte eléggé zárni, ezért túlfűtőtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 8:45 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
sziasztok
KépKép
A rózsaszín a fűtés hőcserélője, a függőleges kék a klimáé. Volt régen kiegészítő fűtés de az már megszünt az etos szerint.(narancs színű a fűtés radiátor alatt)
A zöld karika a klima be és ki, a piros a fűtés be és ki a motortérből.


Tyűűű! Látom, világos! Köszönöm szépen!
Most még ezen a fűtés szabályozó körön bizonytalanodtam el: Én ugye közvetlenül egy potmétert tekergetek az utastérben, mikor a hőfokot állítom. (elktronikus fűtésszabályozásnál) Ez alapján a kis villanymotor állítgatja a zsalut, ami meleg levegőt keveri a hideghez. Eddig világos. Na de a villany motor tekerget egy potmétert is, amit Te is tisztítottál. Innentől nem értem. Minek az a potméter, ha már van egy, aminek az állásából következhet hogy hány fokra állítottam? :?
Nem tudom sikerült-e érthetően leírnom mi nem világos nekem.. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 8:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7657
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
KépKép
A rózsaszín a fűtés hőcserélője, a függőleges kék a klimáé. Volt régen kiegészítő fűtés de az már megszünt az etos szerint.(narancs színű a fűtés radiátor alatt)
A zöld karika a klima be és ki, a piros a fűtés be és ki a motortérből.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 7:20 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
olle_gyuri írta:
-Maci-,
jól gondolod, a motortól jön a hő, a motort hűtő "víz" van bevezetve az utastérben lévő radiátorba csövekkel ( 1 be, 1 ki ), és azért nem ad egyből meleget, mert idő kell amíg a motor felmelegíti a hűtőfolyadékot.


Oksa, értem! :wink:
Köszi az infot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 6:38 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 665
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
-Maci-,
jól gondolod, a motortól jön a hő, a motort hűtő "víz" van bevezetve az utastérben lévő radiátorba csövekkel ( 1 be, 1 ki ), és azért nem ad egyből meleget, mert idő kell amíg a motor felmelegíti a hűtőfolyadékot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség