Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. szept. 26, 2020 12:48 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 55 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályzó mikromotorok
HozzászólásElküldve: kedd feb. 02, 2016 6:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1027
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Helló Csaba Bácsi :D !A fűtésszabályzó motornak vcds-el lehet alapbeállítást adni,mert 1 éve kiszedtem,kontakt sprayvel befújtam és hibakódót ír a gép az állítómotorra.Már eldobom az agyam,hogy tavaly hiába szenvedtem és az egész szívás szart sem ért ezek szerint.Venni akarok újfajta motort bele,mert azzal állítólag nincs gond csak nem tudom mi az új alkatrész száma.Vajon a két motor ugyanazon a számon fut,mert vennék valakitől bontva csak nem tudom mi után keressek?Esetleg valami kép van az új motorról vagy tudod mikortól szerelték az új motorral??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Javítás
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 21, 2014 3:32 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Tegnap délután rászántam magam és szétszereltem. A leírás nagyon jól használható. A műszerfalat gyorsan és könnyen szét lehet kapni. Utána azzal a kis motorral el lehet babrálni. Befújtam sprayvel és megjárattam. Sajnos az egyik fül le volt törve amit be kell akasztani a visszahelyezésnél és úgy oldottam meg hogy oda ragasztottam egymáshoz mert kiszereléskor is ki volt fordulva és a fogaskerekek is ferdén futottak.
Most jól működik reggel próbáltam tekergetni egyszerre átvált hidegről a melegre.
Amúgy simán csak a kettő végállásnál kezd el mozdulni a fogaskerék a hideg és a melegnél. Ha be van kapcsolva a légkondi akkor a többi hőmérséklet fokozatoknál is állítja a lapátot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 12:20 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7940
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
TakacsB írta:
Hú nagyon köszönöm a segítséget. Rászánok egy szabad délelőttöt vagy délután és szét szedem.
Remélem utána jól fog működni.
Nem mindennapos a jelenség de közbe rá jön és akkor nem lehet mit kezdeni vele...

Első körben mozgatsd meg a zsalut. Tekerd el az egyik véghelyzetbe a hőfok gombot, majd várj egy 4-5 mp-t ,hogy oda is érjen,
aztán vissza a másik véghelyzetbe. Ezt néhányszor ismételd meg, lehet kicsit lecsiszolja a poti érintkezője az
oxidréteget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 12:07 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Csabaa írta:
TakacsB írta:

Értem. Most akarok beszerezni egy hibakód kiolvasót otthonra.
És hogy tudnám orvosolni ezt a hibát? Mit és hogy kellene szétszednem hozzá?
Előre is köszi a segítséget.

https://mega.co.nz/#F!jwo32SQQ!FZcSCDrZ1s_BJM0HsmtfeA

A két külön kép a faceliftes fabia állító motortja, csak a belsejében van különbség, a külső méretei azonosak.
Mondjuk a faceliftessel nem is szokott gond lenni.


Hú nagyon köszönöm a segítséget. Rászánok egy szabad délelőttöt vagy délután és szét szedem.
Remélem utána jól fog működni.
Nem mindennapos a jelenség de közbe rá jön és akkor nem lehet mit kezdeni vele...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 11:49 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7940
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
TakacsB írta:

Értem. Most akarok beszerezni egy hibakód kiolvasót otthonra.
És hogy tudnám orvosolni ezt a hibát? Mit és hogy kellene szétszednem hozzá?
Előre is köszi a segítséget.

https://mega.co.nz/#F!jwo32SQQ!FZcSCDrZ1s_BJM0HsmtfeA

A két külön kép a faceliftes fabia állító motortja, csak a belsejében van különbség, a külső méretei azonosak.
Mondjuk a faceliftessel nem is szokott gond lenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Csabaa írta:
TakacsB írta:
Sziasztok!
Valaki tudna adni nekem tanácsot arra, hogy manuális tekergetős fűtésszabályzóm van és amikor teljesen hidegre van állítva gondol egyet és meleget fúj. És hiába tekergetem nem reagál rá csak nyomja a forró levegőt.
Klímás is az autó. 1.9 SDI.
Köszönöm előre is a segítséget.

szia
Valószínű a meleg levegő zsalu állító motorjának a helyzetének a visszajelzése rossz. Hibakód olvasással kiderül, a klíma vezérlőből kiolvasható. (kontak hibás a
visszajelző potija).
01271 temp. flap control motor -V68- hibakódot szokott írni..
    


Értem. Most akarok beszerezni egy hibakód kiolvasót otthonra.
És hogy tudnám orvosolni ezt a hibát? Mit és hogy kellene szétszednem hozzá?
Előre is köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 18, 2014 11:23 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7940
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
TakacsB írta:
Sziasztok!
Valaki tudna adni nekem tanácsot arra, hogy manuális tekergetős fűtésszabályzóm van és amikor teljesen hidegre van állítva gondol egyet és meleget fúj. És hiába tekergetem nem reagál rá csak nyomja a forró levegőt.
Klímás is az autó. 1.9 SDI.
Köszönöm előre is a segítséget.

szia
Valószínű a meleg levegő zsalu állító motorjának a helyzetének a visszajelzése rossz. Hibakód olvasással kiderül, a klíma vezérlőből kiolvasható. (kontak hibás a
visszajelző potija).
01271 temp. flap control motor -V68- hibakódot szokott írni..
    


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Fűtésszabályozás
HozzászólásElküldve: pén. aug. 15, 2014 8:56 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 09, 2013 2:21 pm
Hozzászólások: 18
Sziasztok!
Valaki tudna adni nekem tanácsot arra, hogy manuális tekergetős fűtésszabályzóm van és amikor teljesen hidegre van állítva gondol egyet és meleget fúj. És hiába tekergetem nem reagál rá csak nyomja a forró levegőt.
Klímás is az autó. 1.9 SDI.
Köszönöm előre is a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 12:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
-Maci- írta:
Hmmm....
Tehát én beállítok egy hőfokot a pot méterrel, de az a hőfok nem definiálja a fűtés szabályozó motor helyzetét, mert az változhat a nélkül, hogy én állítanám. Ezért van benne egy potméter, hogy legyen folyamatosan visszajelzés arról, hogy éppen hová állította a motort az ECU....
Világos.

Köszi szépen!

Pontosan, a bowdenesnél se motor se hőfokmérés ezért állandóan tekergetni kell. (az automatikus szabályozásnál számít még a venti. sebessége is..)
:D na ezt jól túlragoztuk azt hiszem :)

" Na ezt jól túlragoztuk azt hiszem"

Igen!
Biztos pár embert idegesített, hogy ennyire túl bonyolítom a dolgot (jelentem, bejeztem), de én sok hasznos információval lettem gazdagabb!

Köszönöm szépen a hozzászólásokat és a segítséget, a többieknek pedig a türelmet!
:wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 10:59 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7940
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
-Maci- írta:
Hmmm....
Tehát én beállítok egy hőfokot a pot méterrel, de az a hőfok nem definiálja a fűtés szabályozó motor helyzetét, mert az változhat a nélkül, hogy én állítanám. Ezért van benne egy potméter, hogy legyen folyamatosan visszajelzés arról, hogy éppen hová állította a motort az ECU....
Világos.

Köszi szépen!

Pontosan, a bowdenesnél se motor se hőfokmérés ezért állandóan tekergetni kell. (az automatikus szabályozásnál számít még a venti. sebessége is..)
:D na ezt jól túlragoztuk azt hiszem :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 10:38 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
Az a poti amit tisztítottam a zsalu helyzetét adja meg a vezérlőnek. 0 és 4,5 kohm között változik az értéke a zárt és a teljesen nyitott zsaluhelyzet között.
A vezérlő csak annyit csinál ,hogy a motornak időszakosan kapcsolgatja a 12 voltot és néha megcseréli a polaritást, így indul el visszafelé a motor.
Az állítogombbal is egy potit állítasz, ez a vezérlőnek kell ,hogy tudja milyen hőt akarsz. Itt egy adott ellenállás értékhez egy adott hőmérséklet tartozik.
Ezt a két hőt próbálja összehozni a a zsalu mozgatássával az ecu.
Nekem pont ez volt a baj, szerencsétlen ecu nem tudta az oxidos megemelkedett ellenállású poti miatt a valós zsalu helyzetet. Az elért hőnél nem kezdte eléggé zárni, ezért túlfűtőtt.


Hmmm....
Tehát én beállítok egy hőfokot a pot méterrel, de az a hőfok nem definiálja a fűtés szabályozó motor helyzetét, mert az változhat a nélkül, hogy én állítanám. Ezért van benne egy potméter, hogy legyen folyamatosan visszajelzés arról, hogy éppen hová állította a motort az ECU....
Világos.

Köszi szépen!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 10:11 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7940
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Az a poti amit tisztítottam a zsalu helyzetét adja meg a vezérlőnek. 0 és 4,5 kohm között változik az értéke a zárt és a teljesen nyitott zsaluhelyzet között.
A vezérlő csak annyit csinál ,hogy a motornak időszakosan kapcsolgatja a 12 voltot és néha megcseréli a polaritást, így indul el visszafelé a motor.
Az állítogombbal is egy potit állítasz, ez a vezérlőnek kell ,hogy tudja milyen hőt akarsz. Itt egy adott ellenállás értékhez egy adott hőmérséklet tartozik.
Ezt a két hőt próbálja összehozni a a zsalu mozgatássával az ecu.
Nekem pont ez volt a baj, szerencsétlen ecu nem tudta az oxidos megemelkedett ellenállású poti miatt a valós zsalu helyzetet. Az elért hőnél nem kezdte eléggé zárni, ezért túlfűtőtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 8:45 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
sziasztok
KépKép
A rózsaszín a fűtés hőcserélője, a függőleges kék a klimáé. Volt régen kiegészítő fűtés de az már megszünt az etos szerint.(narancs színű a fűtés radiátor alatt)
A zöld karika a klima be és ki, a piros a fűtés be és ki a motortérből.


Tyűűű! Látom, világos! Köszönöm szépen!
Most még ezen a fűtés szabályozó körön bizonytalanodtam el: Én ugye közvetlenül egy potmétert tekergetek az utastérben, mikor a hőfokot állítom. (elktronikus fűtésszabályozásnál) Ez alapján a kis villanymotor állítgatja a zsalut, ami meleg levegőt keveri a hideghez. Eddig világos. Na de a villany motor tekerget egy potmétert is, amit Te is tisztítottál. Innentől nem értem. Minek az a potméter, ha már van egy, aminek az állásából következhet hogy hány fokra állítottam? :?
Nem tudom sikerült-e érthetően leírnom mi nem világos nekem.. :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 8:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7940
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
KépKép
A rózsaszín a fűtés hőcserélője, a függőleges kék a klimáé. Volt régen kiegészítő fűtés de az már megszünt az etos szerint.(narancs színű a fűtés radiátor alatt)
A zöld karika a klima be és ki, a piros a fűtés be és ki a motortérből.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 7:20 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
olle_gyuri írta:
-Maci-,
jól gondolod, a motortól jön a hő, a motort hűtő "víz" van bevezetve az utastérben lévő radiátorba csövekkel ( 1 be, 1 ki ), és azért nem ad egyből meleget, mert idő kell amíg a motor felmelegíti a hűtőfolyadékot.


Oksa, értem! :wink:
Köszi az infot!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 55 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség