Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Fűtésszabályzó mikromotorok
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=491
Oldal: 3 / 4

Szerző:  -Maci- [ hétf. okt. 18, 2010 7:39 pm ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm Goes!
Most hogy írtad, asszem az övéké nem klímás...
Itt tenném hozzá, amit Csaba úrnak akartam írni és Te is utaltál rá!
Kívülről szemlélve a dolgokat (mert én nem vagyok olyan tályékozott, mint ti), úgy tűnik (legalábbis nekem), hogy nem évjárat függő, hogy bowdenes-e vagy elektronikus. Legalábbis a Csaba által írt "Vagy az 1,4mpi még bowdenes és e felett már motoros?" kérdés nem egyértelmű, mert pont az Ő általa megosztott link szerint (http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Fabia) az, hogy "1.4MPI" nem határolja be a típusokat pontosan. Relatíve hosszú ideig volt forgalomban és közben más típusok is futottak. Némelyik elektronikus fűtés szabályozóval. Némelyik bowdenessel....

Ergo ott lesz a pont goes úrnál! Attól függ, hogy klímás-e vagy sem! (A leírásodban is azt írod, hogy a burkolat nehezen indul meg az üdítő hűtő rekesz csöve miatt. De csak klímásnál! :) )

Szerző:  goes [ hétf. okt. 18, 2010 7:28 pm ]
Hozzászólás témája: 

Szia!

Király a leírás, köszönjük! Minden klímás elektronikus és asszem a klíma nélküliek bowdenesek. Nekem 2001-es 1.4 MPI és elektronikus szabályzású (klímás).

Csabaa írta:
sziasztok
Nem találtam sehol sem ,hogy mikori évjárattól váltotta fel a bowdenes hőfok állítást a motoros. Nem tudja valaki? Vagy az 1,4mpi még bowdenes és e felett már motoros?

Szerző:  goes [ hétf. okt. 18, 2010 7:26 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: hőfok motor

Neki termosztát csere lesz és jeladó is valószínüleg.

-Maci- írta:
Csabaa írta:
sziasztok
Elkészült a hőfok motor potijának javításáról a leírás.
Beküldtem az technikai segítségek közé is de addig is itt megtekinthető:
http://www.mediafire.com/?flt1defkttzwm
:D


Nagyon rendes vagy Csaba! Köszönjük szépen!
Szomszédom 1.4 MPI-je nem akar fűteni. Egyelőre úgy gondolja, hogy a motor hőfok jeladó miatt van (múltkor megjárta Kecskemétet úgy, hogy nem mozdult meg a vízhőmérséklet mutatója...). Mondtam neki, hogy szerintem ez két külön hiba, de nem hitt nekem.
Szerintem Poti tisztítás lesz ott... (ugye? :? ) :D :D

Szerző:  Csabaa [ hétf. okt. 18, 2010 7:21 pm ]
Hozzászólás témája: 

sziasztok
Nem találtam sehol sem ,hogy mikori évjárattól váltotta fel a bowdenes hőfok állítást a motoros. Nem tudja valaki? Vagy az 1,4mpi még bowdenes és e felett már motoros?

Szerző:  -Maci- [ hétf. okt. 18, 2010 7:20 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: hőfok motor

Csabaa írta:
sziasztok
Elkészült a hőfok motor potijának javításáról a leírás.
Beküldtem az technikai segítségek közé is de addig is itt megtekinthető:
http://www.mediafire.com/?flt1defkttzwm
:D


Nagyon rendes vagy Csaba! Köszönjük szépen!
Szomszédom 1.4 MPI-je nem akar fűteni. Egyelőre úgy gondolja, hogy a motor hőfok jeladó miatt van (múltkor megjárta Kecskemétet úgy, hogy nem mozdult meg a vízhőmérséklet mutatója...). Mondtam neki, hogy szerintem ez két külön hiba, de nem hitt nekem.
Szerintem Poti tisztítás lesz ott... (ugye? :? ) :D :D

Szerző:  olle_gyuri [ hétf. okt. 18, 2010 5:36 pm ]
Hozzászólás témája: 

Szia Csabaa!

Szuper leírás, köszönjük szépen! :wink:

Szerző:  Csabaa [ hétf. okt. 18, 2010 5:30 pm ]
Hozzászólás témája:  hőfok motor

sziasztok
Elkészült a hőfok motor potijának javításáról a leírás.
Beküldtem az technikai segítségek közé is de addig is itt megtekinthető:
http://www.mediafire.com/?flt1defkttzwm
:D

Szerző:  poles [ vas. okt. 17, 2010 7:31 pm ]
Hozzászólás témája: 

VAG-COM-mal olvasható a motor aktuális pozíciója, az elektronika által kívánt pozíciója (ha a kettő egymástól jelentősen eltér akkor van a hiba..) az utastér hőmérséklete (az érzékelő a tekerő gombok alatt a rács mögött)
Igazából tekergetni nem kell, ez az előnye ennek a megoldásnak. Ha beállítom 22C-ra akkor azt igyekszik tartani. Vagyis a kinti hőmérséklettől, a befúvás intenzitásától függően úgy állítja a zsalut, hogy tartsa a 22C-ot.
A hagyományos elronthatatlan bowdenesnél sajnos a hőmérséklet függ a kinti hőtől, a venti sebességtől stb. Ott sokat kell tekerészni.

Csabaa írta:
sziasztok
Ma volt a nagyszervíz. Néhányszor már megviccelt a hőfokszabályzó, tegnap Christine
(Stephen King) úgy döntött megsüt elevenen.
KIkapcsolhatatlanná vált a meleg... ehh
Szétszedtem, a potméter wd40-zése megoldotta a problémát. Köszönet Poles kartárs tanácsaiért :)
Készült róla fénykép lassan megírom a történetet másnak is jól jöhet..
Mivel nekem a belső keringtetés is vacakolt, 4-5 mp után mindig kikapcsolt, ezt is orvosoltam, ugyanolyan poti olajozás volt a megoldás kulcsa. Összerakni nehezebb volt három fogaskereket összehozni háát..
A kérdésem, a hőfokmotor nem azonnal nyitja és zárja a zsalut hanem kicsit késve. Ez mitől lehet?
A hőfoktekerencel szépen adagolni tudom a meleget de nem azonnal válaszol hanem kicsit késik..

Szerző:  Csabaa [ vas. okt. 17, 2010 7:10 pm ]
Hozzászólás témája: 

sziasztok
Ma volt a nagyszervíz. Néhányszor már megviccelt a hőfokszabályzó, tegnap Christine
(Stephen King) úgy döntött megsüt elevenen.
KIkapcsolhatatlanná vált a meleg... ehh
Szétszedtem, a potméter wd40-zése megoldotta a problémát. Köszönet Poles kartárs tanácsaiért :)
Készült róla fénykép lassan megírom a történetet másnak is jól jöhet..
Mivel nekem a belső keringtetés is vacakolt, 4-5 mp után mindig kikapcsolt, ezt is orvosoltam, ugyanolyan poti olajozás volt a megoldás kulcsa. Összerakni nehezebb volt három fogaskereket összehozni háát..
A kérdésem, a hőfokmotor nem azonnal nyitja és zárja a zsalut hanem kicsit késve. Ez mitől lehet?
A hőfoktekerencel szépen adagolni tudom a meleget de nem azonnal válaszol hanem kicsit késik..

Szerző:  Dalesz [ csüt. szept. 09, 2010 9:14 am ]
Hozzászólás témája:  Fűtésszabályzó mikromotorok

Köszi mindenkinek, ez egyre jobb, egyre biztosabb leszek az infók és főleg a képek hatására! Köszi, köszi! Azért, ha találtok még valamit, jöhet, mert ugye infóból sosem elég!
Dalesz

Szerző:  poles [ csüt. szept. 09, 2010 8:56 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtésszabályzó mikromotorok

A tartó műanyag keret kipattintható, utána oldalra kiakasztható és lefelé kijön. Így nem kell szétbombázni a műszerfalat, csak a kormány alatti takaróelemet vettem le.
goes írta:
A motor melletti fém keretet lecsavaroztad és utána vetted ki?

Szerző:  Csabaa [ csüt. szept. 09, 2010 8:46 am ]
Hozzászólás témája: 

szia
Ez az ábrán jól látni a teljes rendszert:
KépKép

Szerző:  Dalesz [ csüt. szept. 09, 2010 8:41 am ]
Hozzászólás témája:  Fűtésszabályzó mikromotorok

Nem csináltam még semmit csak anyagot gyűjtök és mikor már elég bátor leszek, akkor nekilátok. Addig is minden plusz infót nagyon várok és köszönök!
Dalesz

Szerző:  goes [ csüt. szept. 09, 2010 8:10 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Fűtésszabályzó mikromotorok

A motor melletti fém keretet lecsavaroztad és utána vetted ki?

poles írta:
http://forum.skoda-club.ru/viewtopic.php?t=5071

Itt vannak fotók. Itt ugyan kívülről kókányoltak rá egy potmétert, de sztem elegendő lesz a poti pereme (fekete) alá befújni WD-vel, azóta nekem is tökéletes. A motort rögzítő keret itt "dupla", nekem csak egy fele ekkora volt, de a rögzítés jól kivehető rajta. A madzagot ki kell akasztgatni, utána megnyomni egy fület és oldalra kibillenthető. Összerakásnál a fogakra ügyelni, mert egyféleképpen megy össze csak. Kb ennyi.

A külső-belső itt van:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... ngetes.php

Dalesz írta:
Szia Poles!
Köszi a segítséget, de ha tényleg volna valami képes ötleted Csabaa pdf-én kívül, minden plusz segítséget nagyon megköszönnék!!!!
Dalesz

Szerző:  Dalesz [ csüt. szept. 09, 2010 7:47 am ]
Hozzászólás témája:  Fűtésszabályzó mikromotorok

Köszi, köszi és mégegyszer köszi!!!!!!
Ezek nagyon királyok! Ha most sem tudom megbuherálni, akkor vessek magamra!
Dalesz

Oldal: 3 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/