Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. feb. 24, 2018 1:26 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 783 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:11 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A hőm. állító motort úgy érheted el, ha a kormány alatti takarólemezt leveszed. A km óra alatt, a bizt fedél alatt meg pár triviális helyen fogja csavar és egyben lejön. Ezután, ha befekszel úgy, hogy a pedálokon van afejed, akkor a középkonzol bal oldalán megláthatod. Kis kéz kell hozzá és sok türelem, de így kivehető és betenni is lehet. Persze a műszerfal szétbontásával is, de az nagy falat.
http://img130.imageshack.us/img130/4017/img0734mi0.jpg

Természetesen használható addig is, mindössze meleged lehet néha...:)
Amúgy ad hibajelzést is, ha kiolvasod a klíma vezérlőt, akkor ott lesz...

gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:06 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7099
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Szia!

Nem mágneskuplungos a klíma, hanem belső teljesítményszabályzású. Három működési módja van: OFF, HI, LOW. A morgó hang Fabia-nál sajnos általános jelenség, egyébként a túltöltött klímák szoktak morogni, de itt nem ez a helyzet. A normál kigrammolt gáztöltettel is morog nagyon meleg időben.

Csabaa írta:
sziasztok

Klimával kapcsolatban lenne kérdésem.
Idén már nem maxigázon használom a klimát , hanem 21-22 fokra állítom. Ezzel nincs is gond szépen hűt.
Ha viszont eléri a beáálított hőmérsékletet, és gondolom a kompresszor visszavesz a teljesítményből akkor motorféknél olyan hangosabb morgos hangja lesz.
Úgy tudom mágnes kuplungos a klima mivel a bordás szíj állandóan hajtja.
A kompresszort kisebb teljesitményénél is hajtja a motor de a hangosodást nem értem..
mitől lehet ez?
Ha ismét letekerem a hőt és bekapcsol a kompr. maxigázon szépen elhalkul és csöndben dolgozik tovább.


köszi a választ
de csak low állásban "zenél" és highba nem... hmm
Egy kapcsolót kellene sorba kötni a klima bekapcsolójával. A gázpedál müködtetné a padlónál.
De a software-s megoldás elegánsabb :))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:05 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
vellnesz írta:
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?



Én néha előzésnél ki is kapcsolom egy ídőre..


OFF Kollegám Citroen Xsara-ja padlógázon kikapcsolja automatikusan a kompresszort. Ilyenkor villog a klíma kapcsolójűn az AC felirat. Szerintem ez nagyon jó ötlet, csak a szoftvert kellene módosítani hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:58 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Nem mágneskuplungos a klíma, hanem belső teljesítményszabályzású. Három működési módja van: OFF, HI, LOW. A morgó hang Fabia-nál sajnos általános jelenség, egyébként a túltöltött klímák szoktak morogni, de itt nem ez a helyzet. A normál kigrammolt gáztöltettel is morog nagyon meleg időben.

Csabaa írta:
sziasztok

Klimával kapcsolatban lenne kérdésem.
Idén már nem maxigázon használom a klimát , hanem 21-22 fokra állítom. Ezzel nincs is gond szépen hűt.
Ha viszont eléri a beáálított hőmérsékletet, és gondolom a kompresszor visszavesz a teljesítményből akkor motorféknél olyan hangosabb morgos hangja lesz.
Úgy tudom mágnes kuplungos a klima mivel a bordás szíj állandóan hajtja.
A kompresszort kisebb teljesitményénél is hajtja a motor de a hangosodást nem értem..
mitől lehet ez?
Ha ismét letekerem a hőt és bekapcsol a kompr. maxigázon szépen elhalkul és csöndben dolgozik tovább.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:50 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7099
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
vellnesz írta:
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?


Ez sajna ilyen :) nagy nagy gázzal kell indulni.
A nagyobb kocsikban a kompresszor akkora mint a fábiákba a motor..
Az alapjárati fordulatszám is felmegy 1000-re.
Ha nem maxigázon járatod a klimát, és 20-22 fokra állítod a belső hőt, akkor kicsit könnyebben fog menni mert az elért hőfoknál félgőzre vált a kompresszor.
Én néha előzésnél ki is kapcsolom egy ídőre..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:48 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7099
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)


Eléggé össze van rakva nem egyszerű:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:47 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
A műszerfal panel egész jól egyben van :
műszerfal panel

Kérdés, hogy ez alapján felbátorodsz vagy megrémülsz a művelettől... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:44 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 7:54 am
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Győr 2007 1.4 16v BUD
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:11 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 8:33 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 7:48 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
A hőmérséklet állító motor gondolom a V68-as lesz!?
Hol találom meg pontosan? Kesztyűtartó mögött vagy inkább a rádió mögött?
Csabaa írta:
sziasztok

Ezen a képeken jól látni, hogy is működik a fűtés,hűtés:
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 7:42 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Köszi a választ! Nem kellett volna valamit kijeleznie a hiba miatt? Gondolom használni lehet így is egy darabig, mert sajna most nincs időm elvinni szerelőhöz!
poles írta:
A hőmérséklet állító zsilipet mozgató "motorblokk" hibásodott meg. Ki kell venni a motort, majd szétszedni és a benne lévő potmétert megkenni, majd összerakás után egy VAG-COM-os hibatörlés-alapbeállítási procedúra és jó eséllyel meg is van oldva.
A motor szétszedés-kenés persze elkerülhető a motor cseréjével is, ami potom 18-25e Ft!! Pedig nagy valószínűséggel csak a poti kontakthibás...
A VAG-COM-os alapbeállítás egy számítógépes programmal (vag-com:)) és megfelelő kábellel történő beállítás, aminek során a vezérlő elektronika megtanulja a motor két szélső helyzetét, amihez képest viszonyítani tud.
Mellesleg nem csak annyi a gond, hogy időnként hideg helyett meleget fúj, de pl valószínűleg langyos levegőt sem tud már fújni, vagy hideg vagy meleg, nem tudja kezelni a kontakthibás motort az elektronika.

gabor928 írta:
Nahát. Köszi a gyors választ!
A csere mennyit kóstál? Javítani ki tudja? És mi az a VAG-COM-os alapbeállítás?
Azért lehet használni?
Bocsi, de gondolom mondanom sem kell, hogy ebben nem vagyok túlságosan otthon!:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 6:20 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7099
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok

Ezen a képeken jól látni, hogy is működik a fűtés,hűtés:
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 18, 2010 10:40 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A hőmérséklet állító zsilipet mozgató "motorblokk" hibásodott meg. Ki kell venni a motort, majd szétszedni és a benne lévő potmétert megkenni, majd összerakás után egy VAG-COM-os hibatörlés-alapbeállítási procedúra és jó eséllyel meg is van oldva.
A motor szétszedés-kenés persze elkerülhető a motor cseréjével is, ami potom 18-25e Ft!! Pedig nagy valószínűséggel csak a poti kontakthibás...
A VAG-COM-os alapbeállítás egy számítógépes programmal (vag-com:)) és megfelelő kábellel történő beállítás, aminek során a vezérlő elektronika megtanulja a motor két szélső helyzetét, amihez képest viszonyítani tud.
Mellesleg nem csak annyi a gond, hogy időnként hideg helyett meleget fúj, de pl valószínűleg langyos levegőt sem tud már fújni, vagy hideg vagy meleg, nem tudja kezelni a kontakthibás motort az elektronika.

gabor928 írta:
Nahát. Köszi a gyors választ!
A csere mennyit kóstál? Javítani ki tudja? És mi az a VAG-COM-os alapbeállítás?
Azért lehet használni?
Bocsi, de gondolom mondanom sem kell, hogy ebben nem vagyok túlságosan otthon!:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 18, 2010 10:37 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7099
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok

Klimával kapcsolatban lenne kérdésem.
Idén már nem maxigázon használom a klimát , hanem 21-22 fokra állítom. Ezzel nincs is gond szépen hűt.
Ha viszont eléri a beáálított hőmérsékletet, és gondolom a kompresszor visszavesz a teljesítményből akkor motorféknél olyan hangosabb morgos hangja lesz.
Úgy tudom mágnes kuplungos a klima mivel a bordás szíj állandóan hajtja.
A kompresszort kisebb teljesitményénél is hajtja a motor de a hangosodást nem értem..
mitől lehet ez?
Ha ismét letekerem a hőt és bekapcsol a kompr. maxigázon szépen elhalkul és csöndben dolgozik tovább.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 783 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség