Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. aug. 20, 2018 6:29 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 05, 2010 12:05 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 05, 2010 11:58 am
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Ausztria
Egy 2003-as 1.9 sdi fabiam van,eredetileg nem klímás,de be lett szerelve egy Sanden típusú klíma.(így vettem a kocsit) A klímakompresszorom tönkrement,javíthatatlan,ha veszek egy ehhez az sdi motorhoz való kompresszort és csöveket,elvileg nem lessz gond az átépítése?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 03, 2010 10:25 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ha biztosan működik kompresszor, akkor viszont nem ez lesz a gond. Ezzel a hibával csak úgy csinál, mintha működne, emeli az alapjáratot, világít az AC, de kompresszor nem indul be. A vezérlőt jó lenne azért kiolvasni.

Gyula19 írta:
Köszönöm a gyors választ. A kompresszor egyébként az AC gomb megnyomásakor hallhatóan működik, csak éppen hűtött levegő nem érkezik az utastérbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 02, 2010 9:22 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 02, 2010 8:02 pm
Hozzászólások: 2
Köszönöm a gyors választ. A kompresszor egyébként az AC gomb megnyomásakor hallhatóan működik, csak éppen hűtött levegő nem érkezik az utastérbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 02, 2010 8:34 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nagy valószínüséggel a lefagyás érzékelő ment tönkre, típushiba. Egyébként érdekes szervíz, ahol nem olvassák ki a klímavezérlőből a hibakódot, kiderülne, hogy miért nem indul el a kompresszor. Nem kell kicserélni az alkatrészt, itt egy használható, 30 forintból megoldható javítási módszer: http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9015819



Gyula19 írta:
2002-es 1,4-es fabiám van. A klíma hideg motornál még hűt, majd ha motort leállítom és újra indítom már nem működik. Gáz van benne, mi lehet a probléma? A szervízben azt mondták hogy valószínűleg a kompresszor hibája és egy új kompresszor 100.000 ft körül van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 02, 2010 8:13 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 02, 2010 8:02 pm
Hozzászólások: 2
2002-es 1,4-es fabiám van. A klíma hideg motornál még hűt, majd ha motort leállítom és újra indítom már nem működik. Gáz van benne, mi lehet a probléma? A szervízben azt mondták hogy valószínűleg a kompresszor hibája és egy új kompresszor 100.000 ft körül van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Klíma folyás
HozzászólásElküldve: szer. júl. 21, 2010 11:06 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 21, 2010 10:02 am
Hozzászólások: 7
Köszi a tipet Csabaa!

Majd írok,hogy sikerült-e.

Hell!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Klíma folyás
HozzászólásElküldve: szer. júl. 21, 2010 10:44 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7364
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mtibo81 írta:
Sziasztok!

2001-es fábiám van. A klíma mükődése közben,az utas térbe nyomja a kondenz vizet.

Valami okosság a megszüntetésére?????

Köszi sziasztok!


szia
KépKép
van ott egy kondenzvíz szelep (8-as) azt kellene megnézned.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Klíma folyás
HozzászólásElküldve: szer. júl. 21, 2010 10:06 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 21, 2010 10:02 am
Hozzászólások: 7
Sziasztok!

2001-es fábiám van. A klíma mükődése közben,az utas térbe nyomja a kondenz vizet.

Valami okosság a megszüntetésére?????

Köszi sziasztok!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:22 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Az a lilás csak a csatlakozó...
A motort kell kivenni (lapos fekete) azt szétszedni és abban van egy potméter, mint azt korábban írtam is. A kék színű potméterbe ( a fekete kerek "gallérja" alá) kell fújni egy kis WD40-et. Az alapbeállítás is kell, de méginkább törölni a hibát, hogy tudd visszatér-e. Szóval gép mindenképp kell.
Talán itt érthetőbb:
http://forum.skoda-club.ru/viewtopic.php?t=5071

A motort tartó szerkezet nekem sokkal kisebb, kb fele, mint itt a képen van.
Összerakni még nagyobb élmény, mert a fogaskerék csak egyféleképpen passzol - hogy ne lehessen mellérakni 1 foggal.

gabor928 írta:
Köszönöm! Egyre közelebb vagyok a szétszedés gondolatához!
Akkor azt a rózsaszínre színezett mütyűrt kell kivenni és pontosan mit is csinálni vele?:)
A vezetékeknél kontakthibás vagy mi is(WD40)?
Bocsi de nem szeretnék úgy nekiesni, hogy nem vagyok biztos benne, hogy mit is kell csinálni! mert úgy érzem csak egyszer lesz türelmem hozzá!! Gondolom az alapbeállítás mindenféleképpen kell?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 6:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Köszönöm! Egyre közelebb vagyok a szétszedés gondolatához!
Akkor azt a rózsaszínre színezett mütyűrt kell kivenni és pontosan mit is csinálni vele?:)
A vezetékeknél kontakthibás vagy mi is(WD40)?
Bocsi de nem szeretnék úgy nekiesni, hogy nem vagyok biztos benne, hogy mit is kell csinálni! mert úgy érzem csak egyszer lesz türelmem hozzá!! Gondolom az alapbeállítás mindenféleképpen kell?
poles írta:
A hőm. állító motort úgy érheted el, ha a kormány alatti takarólemezt leveszed. A km óra alatt, a bizt fedél alatt meg pár triviális helyen fogja csavar és egyben lejön. Ezután, ha befekszel úgy, hogy a pedálokon van afejed, akkor a középkonzol bal oldalán megláthatod. Kis kéz kell hozzá és sok türelem, de így kivehető és betenni is lehet. Persze a műszerfal szétbontásával is, de az nagy falat.
http://img130.imageshack.us/img130/4017/img0734mi0.jpg

Természetesen használható addig is, mindössze meleged lehet néha...:)
Amúgy ad hibajelzést is, ha kiolvasod a klíma vezérlőt, akkor ott lesz...

gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:11 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A hőm. állító motort úgy érheted el, ha a kormány alatti takarólemezt leveszed. A km óra alatt, a bizt fedél alatt meg pár triviális helyen fogja csavar és egyben lejön. Ezután, ha befekszel úgy, hogy a pedálokon van afejed, akkor a középkonzol bal oldalán megláthatod. Kis kéz kell hozzá és sok türelem, de így kivehető és betenni is lehet. Persze a műszerfal szétbontásával is, de az nagy falat.
http://img130.imageshack.us/img130/4017/img0734mi0.jpg

Természetesen használható addig is, mindössze meleged lehet néha...:)
Amúgy ad hibajelzést is, ha kiolvasod a klíma vezérlőt, akkor ott lesz...

gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:06 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7364
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Szia!

Nem mágneskuplungos a klíma, hanem belső teljesítményszabályzású. Három működési módja van: OFF, HI, LOW. A morgó hang Fabia-nál sajnos általános jelenség, egyébként a túltöltött klímák szoktak morogni, de itt nem ez a helyzet. A normál kigrammolt gáztöltettel is morog nagyon meleg időben.

Csabaa írta:
sziasztok

Klimával kapcsolatban lenne kérdésem.
Idén már nem maxigázon használom a klimát , hanem 21-22 fokra állítom. Ezzel nincs is gond szépen hűt.
Ha viszont eléri a beáálított hőmérsékletet, és gondolom a kompresszor visszavesz a teljesítményből akkor motorféknél olyan hangosabb morgos hangja lesz.
Úgy tudom mágnes kuplungos a klima mivel a bordás szíj állandóan hajtja.
A kompresszort kisebb teljesitményénél is hajtja a motor de a hangosodást nem értem..
mitől lehet ez?
Ha ismét letekerem a hőt és bekapcsol a kompr. maxigázon szépen elhalkul és csöndben dolgozik tovább.


köszi a választ
de csak low állásban "zenél" és highba nem... hmm
Egy kapcsolót kellene sorba kötni a klima bekapcsolójával. A gázpedál müködtetné a padlónál.
De a software-s megoldás elegánsabb :))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:05 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
vellnesz írta:
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?



Én néha előzésnél ki is kapcsolom egy ídőre..


OFF Kollegám Citroen Xsara-ja padlógázon kikapcsolja automatikusan a kompresszort. Ilyenkor villog a klíma kapcsolójűn az AC felirat. Szerintem ez nagyon jó ötlet, csak a szoftvert kellene módosítani hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:58 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Nem mágneskuplungos a klíma, hanem belső teljesítményszabályzású. Három működési módja van: OFF, HI, LOW. A morgó hang Fabia-nál sajnos általános jelenség, egyébként a túltöltött klímák szoktak morogni, de itt nem ez a helyzet. A normál kigrammolt gáztöltettel is morog nagyon meleg időben.

Csabaa írta:
sziasztok

Klimával kapcsolatban lenne kérdésem.
Idén már nem maxigázon használom a klimát , hanem 21-22 fokra állítom. Ezzel nincs is gond szépen hűt.
Ha viszont eléri a beáálított hőmérsékletet, és gondolom a kompresszor visszavesz a teljesítményből akkor motorféknél olyan hangosabb morgos hangja lesz.
Úgy tudom mágnes kuplungos a klima mivel a bordás szíj állandóan hajtja.
A kompresszort kisebb teljesitményénél is hajtja a motor de a hangosodást nem értem..
mitől lehet ez?
Ha ismét letekerem a hőt és bekapcsol a kompr. maxigázon szépen elhalkul és csöndben dolgozik tovább.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:50 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7364
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
vellnesz írta:
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?


Ez sajna ilyen :) nagy nagy gázzal kell indulni.
A nagyobb kocsikban a kompresszor akkora mint a fábiákba a motor..
Az alapjárati fordulatszám is felmegy 1000-re.
Ha nem maxigázon járatod a klimát, és 20-22 fokra állítod a belső hőt, akkor kicsit könnyebben fog menni mert az elért hőfoknál félgőzre vált a kompresszor.
Én néha előzésnél ki is kapcsolom egy ídőre..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség