Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd okt. 23, 2018 6:21 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 829 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 6:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Köszönöm! Egyre közelebb vagyok a szétszedés gondolatához!
Akkor azt a rózsaszínre színezett mütyűrt kell kivenni és pontosan mit is csinálni vele?:)
A vezetékeknél kontakthibás vagy mi is(WD40)?
Bocsi de nem szeretnék úgy nekiesni, hogy nem vagyok biztos benne, hogy mit is kell csinálni! mert úgy érzem csak egyszer lesz türelmem hozzá!! Gondolom az alapbeállítás mindenféleképpen kell?
poles írta:
A hőm. állító motort úgy érheted el, ha a kormány alatti takarólemezt leveszed. A km óra alatt, a bizt fedél alatt meg pár triviális helyen fogja csavar és egyben lejön. Ezután, ha befekszel úgy, hogy a pedálokon van afejed, akkor a középkonzol bal oldalán megláthatod. Kis kéz kell hozzá és sok türelem, de így kivehető és betenni is lehet. Persze a műszerfal szétbontásával is, de az nagy falat.
http://img130.imageshack.us/img130/4017/img0734mi0.jpg

Természetesen használható addig is, mindössze meleged lehet néha...:)
Amúgy ad hibajelzést is, ha kiolvasod a klíma vezérlőt, akkor ott lesz...

gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:11 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A hőm. állító motort úgy érheted el, ha a kormány alatti takarólemezt leveszed. A km óra alatt, a bizt fedél alatt meg pár triviális helyen fogja csavar és egyben lejön. Ezután, ha befekszel úgy, hogy a pedálokon van afejed, akkor a középkonzol bal oldalán megláthatod. Kis kéz kell hozzá és sok türelem, de így kivehető és betenni is lehet. Persze a műszerfal szétbontásával is, de az nagy falat.
http://img130.imageshack.us/img130/4017/img0734mi0.jpg

Természetesen használható addig is, mindössze meleged lehet néha...:)
Amúgy ad hibajelzést is, ha kiolvasod a klíma vezérlőt, akkor ott lesz...

gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:06 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7413
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Szia!

Nem mágneskuplungos a klíma, hanem belső teljesítményszabályzású. Három működési módja van: OFF, HI, LOW. A morgó hang Fabia-nál sajnos általános jelenség, egyébként a túltöltött klímák szoktak morogni, de itt nem ez a helyzet. A normál kigrammolt gáztöltettel is morog nagyon meleg időben.

Csabaa írta:
sziasztok

Klimával kapcsolatban lenne kérdésem.
Idén már nem maxigázon használom a klimát , hanem 21-22 fokra állítom. Ezzel nincs is gond szépen hűt.
Ha viszont eléri a beáálított hőmérsékletet, és gondolom a kompresszor visszavesz a teljesítményből akkor motorféknél olyan hangosabb morgos hangja lesz.
Úgy tudom mágnes kuplungos a klima mivel a bordás szíj állandóan hajtja.
A kompresszort kisebb teljesitményénél is hajtja a motor de a hangosodást nem értem..
mitől lehet ez?
Ha ismét letekerem a hőt és bekapcsol a kompr. maxigázon szépen elhalkul és csöndben dolgozik tovább.


köszi a választ
de csak low állásban "zenél" és highba nem... hmm
Egy kapcsolót kellene sorba kötni a klima bekapcsolójával. A gázpedál müködtetné a padlónál.
De a software-s megoldás elegánsabb :))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:05 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Csabaa írta:
vellnesz írta:
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?



Én néha előzésnél ki is kapcsolom egy ídőre..


OFF Kollegám Citroen Xsara-ja padlógázon kikapcsolja automatikusan a kompresszort. Ilyenkor villog a klíma kapcsolójűn az AC felirat. Szerintem ez nagyon jó ötlet, csak a szoftvert kellene módosítani hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:58 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Nem mágneskuplungos a klíma, hanem belső teljesítményszabályzású. Három működési módja van: OFF, HI, LOW. A morgó hang Fabia-nál sajnos általános jelenség, egyébként a túltöltött klímák szoktak morogni, de itt nem ez a helyzet. A normál kigrammolt gáztöltettel is morog nagyon meleg időben.

Csabaa írta:
sziasztok

Klimával kapcsolatban lenne kérdésem.
Idén már nem maxigázon használom a klimát , hanem 21-22 fokra állítom. Ezzel nincs is gond szépen hűt.
Ha viszont eléri a beáálított hőmérsékletet, és gondolom a kompresszor visszavesz a teljesítményből akkor motorféknél olyan hangosabb morgos hangja lesz.
Úgy tudom mágnes kuplungos a klima mivel a bordás szíj állandóan hajtja.
A kompresszort kisebb teljesitményénél is hajtja a motor de a hangosodást nem értem..
mitől lehet ez?
Ha ismét letekerem a hőt és bekapcsol a kompr. maxigázon szépen elhalkul és csöndben dolgozik tovább.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:50 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7413
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
vellnesz írta:
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?


Ez sajna ilyen :) nagy nagy gázzal kell indulni.
A nagyobb kocsikban a kompresszor akkora mint a fábiákba a motor..
Az alapjárati fordulatszám is felmegy 1000-re.
Ha nem maxigázon járatod a klimát, és 20-22 fokra állítod a belső hőt, akkor kicsit könnyebben fog menni mert az elért hőfoknál félgőzre vált a kompresszor.
Én néha előzésnél ki is kapcsolom egy ídőre..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:48 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7413
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)


Eléggé össze van rakva nem egyszerű:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:47 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
A műszerfal panel egész jól egyben van :
műszerfal panel

Kérdés, hogy ez alapján felbátorodsz vagy megrémülsz a művelettől... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:44 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 7:54 am
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Győr 2007 1.4 16v BUD
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 9:11 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 8:33 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 7:48 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
A hőmérséklet állító motor gondolom a V68-as lesz!?
Hol találom meg pontosan? Kesztyűtartó mögött vagy inkább a rádió mögött?
Csabaa írta:
sziasztok

Ezen a képeken jól látni, hogy is működik a fűtés,hűtés:
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 7:42 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 9:51 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Autó: 1.4 Fabia Best - BBZ
Köszi a választ! Nem kellett volna valamit kijeleznie a hiba miatt? Gondolom használni lehet így is egy darabig, mert sajna most nincs időm elvinni szerelőhöz!
poles írta:
A hőmérséklet állító zsilipet mozgató "motorblokk" hibásodott meg. Ki kell venni a motort, majd szétszedni és a benne lévő potmétert megkenni, majd összerakás után egy VAG-COM-os hibatörlés-alapbeállítási procedúra és jó eséllyel meg is van oldva.
A motor szétszedés-kenés persze elkerülhető a motor cseréjével is, ami potom 18-25e Ft!! Pedig nagy valószínűséggel csak a poti kontakthibás...
A VAG-COM-os alapbeállítás egy számítógépes programmal (vag-com:)) és megfelelő kábellel történő beállítás, aminek során a vezérlő elektronika megtanulja a motor két szélső helyzetét, amihez képest viszonyítani tud.
Mellesleg nem csak annyi a gond, hogy időnként hideg helyett meleget fúj, de pl valószínűleg langyos levegőt sem tud már fújni, vagy hideg vagy meleg, nem tudja kezelni a kontakthibás motort az elektronika.

gabor928 írta:
Nahát. Köszi a gyors választ!
A csere mennyit kóstál? Javítani ki tudja? És mi az a VAG-COM-os alapbeállítás?
Azért lehet használni?
Bocsi, de gondolom mondanom sem kell, hogy ebben nem vagyok túlságosan otthon!:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 6:20 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7413
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok

Ezen a képeken jól látni, hogy is működik a fűtés,hűtés:
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 18, 2010 10:40 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A hőmérséklet állító zsilipet mozgató "motorblokk" hibásodott meg. Ki kell venni a motort, majd szétszedni és a benne lévő potmétert megkenni, majd összerakás után egy VAG-COM-os hibatörlés-alapbeállítási procedúra és jó eséllyel meg is van oldva.
A motor szétszedés-kenés persze elkerülhető a motor cseréjével is, ami potom 18-25e Ft!! Pedig nagy valószínűséggel csak a poti kontakthibás...
A VAG-COM-os alapbeállítás egy számítógépes programmal (vag-com:)) és megfelelő kábellel történő beállítás, aminek során a vezérlő elektronika megtanulja a motor két szélső helyzetét, amihez képest viszonyítani tud.
Mellesleg nem csak annyi a gond, hogy időnként hideg helyett meleget fúj, de pl valószínűleg langyos levegőt sem tud már fújni, vagy hideg vagy meleg, nem tudja kezelni a kontakthibás motort az elektronika.

gabor928 írta:
Nahát. Köszi a gyors választ!
A csere mennyit kóstál? Javítani ki tudja? És mi az a VAG-COM-os alapbeállítás?
Azért lehet használni?
Bocsi, de gondolom mondanom sem kell, hogy ebben nem vagyok túlságosan otthon!:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 829 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség