Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jún. 21, 2018 9:02 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 801 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 54  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 8:35 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 11, 2015 2:00 pm
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp kombi 47kw AZQ
Csabaa írta:
mozso írta:
Szia!

Igen! Sajna nem tudom, de igazából az érzékelőket mi mindíg ellenállás értékre teszteljük. Ha nem az előírt akkor kuka. Itt is lehetne egy ilyen próbát tenni. kikötni és összehasonlítani a gyári értékkel. Szerintem. De így lehet, hogy nincs is feltöltve a rendszer, mert az érzékelő letilt.

Nem olyan régen volt valakinek baja a nagynyomású érzékelővel, de ott pont a 32 baros
vészleállítás miatt nem indult. Ő érzékelőt cserélt és jó lett. Azt nem tudom, hogy ohm-ozva lett , nem emlékszem.. baromi híg az agyam..


Szia!

Lehetséges! Mindenképp érdemes az érzékelők között nézelődni. Az a baj, hogy én gyártom és telepítem a gépeket, nem vagyok szervizes. Az egy külön szakma.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 7:26 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
mozso írta:
Mariusz77 írta:
Szia szoval ,adott egy 1.2 6v 2002 fabia ,klimaval ami mar akkor sem mukodott mikor meg vettem ,elvittem vagy 2 hete klimashoz aki leszivta majd ujra toltotte a rendszert gazzal ,ott sem indult be a klima pedig meg ugy is probalkoztunk hogy a hofok szenzort becsapva hofujoval be melegitettuk ,de ok csak ennyit tudtak nem megy nem megy kesz ,elvittem egy villamosagi szerelohoz aki ra tette a vag com tesztert (remelem jol mondom) es ott azt mutatta hogy nincs nyomas a rendszerben 0,00 bar el kezdte nezegetni es egy ido utan arra jutott hogy a magasnyomasu erzekelo szenzor "" jelado ami bal oldalt van a csovezeten nem kap aramot ,ezt ugy merte le hogy az akkubol egy kontrol lampaval lemerte se + se - nincs szoval nem jon oda semmi sem test sem feszultseg ,azt mondta hogy a gond szerinte szal szakadas valahol a tuzfal mogotti kabelezesben ami be megy a muszerfalba ,es majd ha jobbra fordul az ido szet kellene szedni ,aztan jott egy masik szerelo aki azt mondta hogy annak semmi koze hozza es egy kabel segitsegevel aramot adott a klimanak direktbe de semmi kicsit szikrazott es annyi ,ra tett a gaz betolto szelepre egy bar nyomasmero muszert ami 3 bart mutatott ,kb ennyi nem talalok olyan klimast aki javit klimat villamossággal egyutt ,mondjuk a masodik szerelo szerint az a kis szelep van beragadva amit a kepen be karikaztal ,ezzel nem is volna gond csak en szeretnem ezt biztosra venni mert igy hogy lehet meg talan az általában sokba szokott kerulni ,hogyan tudnam le vagy kimerni hogy pontosan mi a hiba ? elore is koszi ps: ha bent be kapcsolom a klimat akkor a fordulatszam megnovekszik szoval valahova csak megy feszultseg biztositekokat atnezte szerelo is en is nics ki egve egy sem !


Szia!
Ha beindítod az autót, és utána a klímát, és a fordulatszám növekszik, akkor a kompresszor dolgozik. Tehát a pirossal jelölt cucc az működik. Mert a kompresszor állandó hajtásban van az ékszíjjal. Az indítás után forog, és a klíma bekapcsolásánál fordulatszám változás van ha bekapcsolod a klímádat. Sajnos több verzió van még. Kisnyomású érzékelő, nagynyomású érzékelő illetve expanziós szelep(adagoló).
Ezért lenne jó ha rá tudnál csatlakozni a szívó és nyomó oldalra a motortérben és megnéznéd, hogy a két oldal mit csinál álló helyzetben és üzem alatt.

Hüje vagyok!!! :falbav: Írtad hogy a magas nyomású érzékelő 0.00 mutat. Ezt nem teszteljük áram alatt! Csak kimérjük a szakadást, illetve ellenállás értéket mérünk rajta, minden érzékelőnek megvan a gyári értéke. Ha nem jó akkor kuka. Tudd meg mekkora a gyári érték, ha eltér cseréld le.

Ok koszi a tanacsot ,at adom majd a szereloknek :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 5:43 pm 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7298
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mozso írta:
Szia!

Igen! Sajna nem tudom, de igazából az érzékelőket mi mindíg ellenállás értékre teszteljük. Ha nem az előírt akkor kuka. Itt is lehetne egy ilyen próbát tenni. kikötni és összehasonlítani a gyári értékkel. Szerintem. De így lehet, hogy nincs is feltöltve a rendszer, mert az érzékelő letilt.

Nem olyan régen volt valakinek baja a nagynyomású érzékelővel, de ott pont a 32 baros
vészleállítás miatt nem indult. Ő érzékelőt cserélt és jó lett. Azt nem tudom, hogy ohm-ozva lett , nem emlékszem.. baromi híg az agyam..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 5:22 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 11, 2015 2:00 pm
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp kombi 47kw AZQ
Csabaa írta:
mozso írta:
Üdv!
Ahogy már írtam nem vagyok autó klímás!
Ipari hűtőgép szerelő vagyok. Nem foglalkozunk autóklímával. De az elv az ugyanaz.
Nem találtam konkrét leírást vagy klímavezérlés leírást (pdf, vagy valami), ha valakinek van dobjon egyet! Előre is köszi! Átnézném és szívesen segítenék a hibák orvoslásában. Kalorikusan ott vagyok, de bevallom az elektromos részeket nem ismerem. De a főnököm az full profi benne. Megérdeklődöm tőle, mi lehet a baj.

Szia
https://mega.nz/#!Sh5DRTwA!DeLGOiEM9zam ... QZyTuiqAKs
Ha jól emlékszem 2 baros nyomás alatt nem indítja a kompresszort.
A nagynyomású kapcsoló lesz rossz valószínű, ha rendesen fel van töltve a rendszer.


Szia!

Igen! Sajna nem tudom, de igazából az érzékelőket mi mindíg ellenállás értékre teszteljük. Ha nem az előírt akkor kuka. Itt is lehetne egy ilyen próbát tenni. kikötni és összehasonlítani a gyári értékkel. Szerintem. De így lehet, hogy nincs is feltöltve a rendszer, mert az érzékelő letilt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 5:16 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 11, 2015 2:00 pm
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp kombi 47kw AZQ
Szia!
Ha beindítod az autót, és utána a klímát, és a fordulatszám növekszik, akkor a kompresszor dolgozik. Tehát a pirossal jelölt cucc az működik. Mert a kompresszor állandó hajtásban van az ékszíjjal. Az indítás után forog, és a klíma bekapcsolásánál fordulatszám változás van ha bekapcsolod a klímádat. Sajnos több verzió van még. Kisnyomású érzékelő, nagynyomású érzékelő illetve expanziós szelep(adagoló).
Ezért lenne jó ha rá tudnál csatlakozni a szívó és nyomó oldalra a motortérben és megnéznéd, hogy a két oldal mit csinál álló helyzetben és üzem alatt.[/quote]
De ezeket egy klimas meg tudja tenni nem ,mar ugy ertem aki ert is hozza vagy szerelohoz vigyem ,en akkus vagyok arol kb mindent tudok mar de ez a klima nem az en asztalom meg ha masnak tok egyszeru is ,es oszinte leszek mar nem szeretnem megtanulni sem ,:D
Vagy vigyem egy harmadik villamosagi szerelohoz ...beszaras hogy oda jutott a vilag hogy mindenki csak cserelni tudja az alkatreszeket javitani mar senki semmit :D[/quote]

Nos az van kiírva mindenhol,hogy : AUTÓ KLÍMA TÖLTÉS.
Nem szervíz. Gyorstalpaló és ennyi.(rácsatlakozik, rátölt, magyaráz, hogy ez így jó lesz) Az autó villamossági meg nem ért a klímához.[/quote]

Nos a mérés és az ujjra töltés még ami kérdés. Azt írod, hogy leszívták. Az jó. Utánna vákumolni kell a rendszert. Aztán rá kell csatlakozni a két mérő pontra.(te mindíg csak 3bar-ról beszélsz,ez csak az egyik oldal) De mi van a másikkal? Motortérben a vékonyabb és vastagabb csőre is rá kell csatlakozni. A vékonyon (nagynyomású folyadék oldal) csőbe kell küldeni vákumon a gázmennyiséget (folyadék állapotban), előírás szerint milyen gáz és hány dekagramm(mérleggel ellenőrizve). Ha nem veszi be az egész töltetet, akkor a nagynyomású oldalt lezárjuk és a kisnyomású oldalon a klíma elindításával lassan beszivatjuk a kellő mennyiséget. Ezért írtam, hogy nincs minden info leírva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 5:11 pm 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7298
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mozso írta:
Üdv!
Ahogy már írtam nem vagyok autó klímás!
Ipari hűtőgép szerelő vagyok. Nem foglalkozunk autóklímával. De az elv az ugyanaz.
Nem találtam konkrét leírást vagy klímavezérlés leírást (pdf, vagy valami), ha valakinek van dobjon egyet! Előre is köszi! Átnézném és szívesen segítenék a hibák orvoslásában. Kalorikusan ott vagyok, de bevallom az elektromos részeket nem ismerem. De a főnököm az full profi benne. Megérdeklődöm tőle, mi lehet a baj.

Szia
https://mega.nz/#!Sh5DRTwA!DeLGOiEM9zam ... QZyTuiqAKs
Ha jól emlékszem 2 baros nyomás alatt nem indítja a kompresszort.
A nagynyomású kapcsoló lesz rossz valószínű, ha rendesen fel van töltve a rendszer.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 4:57 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
Hat Mozso koszi szepen a segitseget ,azokat majd atnezetem valakivel amit ajanlottal aztan nyarig csak lesz valami ,ha nem mas veszek egy teljes elso motor kabelt megy egy uj klimat szenzorokkal stb ,aztan kicserelem en magamnak :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 4:52 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 11, 2015 2:00 pm
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp kombi 47kw AZQ
Mariusz77 írta:
mozso írta:
Mariusz77 írta:
Szia szoval ,adott egy 1.2 6v 2002 fabia ,klimaval ami mar akkor sem mukodott mikor meg vettem ,elvittem vagy 2 hete klimashoz aki leszivta majd ujra toltotte a rendszert gazzal ,ott sem indult be a klima pedig meg ugy is probalkoztunk hogy a hofok szenzort becsapva hofujoval be melegitettuk ,de ok csak ennyit tudtak nem megy nem megy kesz ,elvittem egy villamosagi szerelohoz aki ra tette a vag com tesztert (remelem jol mondom) es ott azt mutatta hogy nincs nyomas a rendszerben 0,00 bar el kezdte nezegetni es egy ido utan arra jutott hogy a magasnyomasu erzekelo szenzor "" jelado ami bal oldalt van a csovezeten nem kap aramot ,ezt ugy merte le hogy az akkubol egy kontrol lampaval lemerte se + se - nincs szoval nem jon oda semmi sem test sem feszultseg ,azt mondta hogy a gond szerinte szal szakadas valahol a tuzfal mogotti kabelezesben ami be megy a muszerfalba ,es majd ha jobbra fordul az ido szet kellene szedni ,aztan jott egy masik szerelo aki azt mondta hogy annak semmi koze hozza es egy kabel segitsegevel aramot adott a klimanak direktbe de semmi kicsit szikrazott es annyi ,ra tett a gaz betolto szelepre egy bar nyomasmero muszert ami 3 bart mutatott ,kb ennyi nem talalok olyan klimast aki javit klimat villamossággal egyutt ,mondjuk a masodik szerelo szerint az a kis szelep van beragadva amit a kepen be karikaztal ,ezzel nem is volna gond csak en szeretnem ezt biztosra venni mert igy hogy lehet meg talan az általában sokba szokott kerulni ,hogyan tudnam le vagy kimerni hogy pontosan mi a hiba ? elore is koszi ps: ha bent be kapcsolom a klimat akkor a fordulatszam megnovekszik szoval valahova csak megy feszultseg biztositekokat atnezte szerelo is en is nics ki egve egy sem !


Szia!
Ha beindítod az autót, és utána a klímát, és a fordulatszám növekszik, akkor a kompresszor dolgozik. Tehát a pirossal jelölt cucc az működik. Mert a kompresszor állandó hajtásban van az ékszíjjal. Az indítás után forog, és a klíma bekapcsolásánál fordulatszám változás van ha bekapcsolod a klímádat. Sajnos több verzió van még. Kisnyomású érzékelő, nagynyomású érzékelő illetve expanziós szelep(adagoló).
Ezért lenne jó ha rá tudnál csatlakozni a szívó és nyomó oldalra a motortérben és megnéznéd, hogy a két oldal mit csinál álló helyzetben és üzem alatt.

De ezeket egy klimas meg tudja tenni nem ,mar ugy ertem aki ert is hozza vagy szerelohoz vigyem ,en akkus vagyok arol kb mindent tudok mar de ez a klima nem az en asztalom meg ha masnak tok egyszeru is ,es oszinte leszek mar nem szeretnem megtanulni sem ,:D
Vagy vigyem egy harmadik villamosagi szerelohoz ...beszaras hogy oda jutott a vilag hogy mindenki csak cserelni tudja az alkatreszeket javitani mar senki semmit :D


Nos az van kiírva mindenhol,hogy : AUTÓ KLÍMA TÖLTÉS.
Nem szervíz. Gyorstalpaló és ennyi.(rácsatlakozik, rátölt, magyaráz, hogy ez így jó lesz) Az autó villamossági meg nem ért a klímához.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 4:38 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
mozso írta:
Mariusz77 írta:
Szia szoval ,adott egy 1.2 6v 2002 fabia ,klimaval ami mar akkor sem mukodott mikor meg vettem ,elvittem vagy 2 hete klimashoz aki leszivta majd ujra toltotte a rendszert gazzal ,ott sem indult be a klima pedig meg ugy is probalkoztunk hogy a hofok szenzort becsapva hofujoval be melegitettuk ,de ok csak ennyit tudtak nem megy nem megy kesz ,elvittem egy villamosagi szerelohoz aki ra tette a vag com tesztert (remelem jol mondom) es ott azt mutatta hogy nincs nyomas a rendszerben 0,00 bar el kezdte nezegetni es egy ido utan arra jutott hogy a magasnyomasu erzekelo szenzor "" jelado ami bal oldalt van a csovezeten nem kap aramot ,ezt ugy merte le hogy az akkubol egy kontrol lampaval lemerte se + se - nincs szoval nem jon oda semmi sem test sem feszultseg ,azt mondta hogy a gond szerinte szal szakadas valahol a tuzfal mogotti kabelezesben ami be megy a muszerfalba ,es majd ha jobbra fordul az ido szet kellene szedni ,aztan jott egy masik szerelo aki azt mondta hogy annak semmi koze hozza es egy kabel segitsegevel aramot adott a klimanak direktbe de semmi kicsit szikrazott es annyi ,ra tett a gaz betolto szelepre egy bar nyomasmero muszert ami 3 bart mutatott ,kb ennyi nem talalok olyan klimast aki javit klimat villamossággal egyutt ,mondjuk a masodik szerelo szerint az a kis szelep van beragadva amit a kepen be karikaztal ,ezzel nem is volna gond csak en szeretnem ezt biztosra venni mert igy hogy lehet meg talan az általában sokba szokott kerulni ,hogyan tudnam le vagy kimerni hogy pontosan mi a hiba ? elore is koszi ps: ha bent be kapcsolom a klimat akkor a fordulatszam megnovekszik szoval valahova csak megy feszultseg biztositekokat atnezte szerelo is en is nics ki egve egy sem !


Szia!
Ha beindítod az autót, és utána a klímát, és a fordulatszám növekszik, akkor a kompresszor dolgozik. Tehát a pirossal jelölt cucc az működik. Mert a kompresszor állandó hajtásban van az ékszíjjal. Az indítás után forog, és a klíma bekapcsolásánál fordulatszám változás van ha bekapcsolod a klímádat. Sajnos több verzió van még. Kisnyomású érzékelő, nagynyomású érzékelő illetve expanziós szelep(adagoló).
Ezért lenne jó ha rá tudnál csatlakozni a szívó és nyomó oldalra a motortérben és megnéznéd, hogy a két oldal mit csinál álló helyzetben és üzem alatt.

De ezeket egy klimas meg tudja tenni nem ,mar ugy ertem aki ert is hozza vagy szerelohoz vigyem ,en akkus vagyok arol kb mindent tudok mar de ez a klima nem az en asztalom meg ha masnak tok egyszeru is ,es oszinte leszek mar nem szeretnem megtanulni sem ,:D
Vagy vigyem egy harmadik villamosagi szerelohoz ...beszaras hogy oda jutott a vilag hogy mindenki csak cserelni tudja az alkatreszeket javitani mar senki semmit :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 4:33 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 11, 2015 2:00 pm
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp kombi 47kw AZQ
Mariusz77 írta:
Szia szoval ,adott egy 1.2 6v 2002 fabia ,klimaval ami mar akkor sem mukodott mikor meg vettem ,elvittem vagy 2 hete klimashoz aki leszivta majd ujra toltotte a rendszert gazzal ,ott sem indult be a klima pedig meg ugy is probalkoztunk hogy a hofok szenzort becsapva hofujoval be melegitettuk ,de ok csak ennyit tudtak nem megy nem megy kesz ,elvittem egy villamosagi szerelohoz aki ra tette a vag com tesztert (remelem jol mondom) es ott azt mutatta hogy nincs nyomas a rendszerben 0,00 bar el kezdte nezegetni es egy ido utan arra jutott hogy a magasnyomasu erzekelo szenzor "" jelado ami bal oldalt van a csovezeten nem kap aramot ,ezt ugy merte le hogy az akkubol egy kontrol lampaval lemerte se + se - nincs szoval nem jon oda semmi sem test sem feszultseg ,azt mondta hogy a gond szerinte szal szakadas valahol a tuzfal mogotti kabelezesben ami be megy a muszerfalba ,es majd ha jobbra fordul az ido szet kellene szedni ,aztan jott egy masik szerelo aki azt mondta hogy annak semmi koze hozza es egy kabel segitsegevel aramot adott a klimanak direktbe de semmi kicsit szikrazott es annyi ,ra tett a gaz betolto szelepre egy bar nyomasmero muszert ami 3 bart mutatott ,kb ennyi nem talalok olyan klimast aki javit klimat villamossággal egyutt ,mondjuk a masodik szerelo szerint az a kis szelep van beragadva amit a kepen be karikaztal ,ezzel nem is volna gond csak en szeretnem ezt biztosra venni mert igy hogy lehet meg talan az általában sokba szokott kerulni ,hogyan tudnam le vagy kimerni hogy pontosan mi a hiba ? elore is koszi ps: ha bent be kapcsolom a klimat akkor a fordulatszam megnovekszik szoval valahova csak megy feszultseg biztositekokat atnezte szerelo is en is nics ki egve egy sem !


Szia!
Ha beindítod az autót, és utána a klímát, és a fordulatszám növekszik, akkor a kompresszor dolgozik. Tehát a pirossal jelölt cucc az működik. Mert a kompresszor állandó hajtásban van az ékszíjjal. Az indítás után forog, és a klíma bekapcsolásánál fordulatszám változás van ha bekapcsolod a klímádat. Sajnos több verzió van még. Kisnyomású érzékelő, nagynyomású érzékelő illetve expanziós szelep(adagoló).
Ezért lenne jó ha rá tudnál csatlakozni a szívó és nyomó oldalra a motortérben és megnéznéd, hogy a két oldal mit csinál álló helyzetben és üzem alatt.

Hüje vagyok!!! :falbav: Írtad hogy a magas nyomású érzékelő 0.00 mutat. Ezt nem teszteljük áram alatt! Csak kimérjük a szakadást, illetve ellenállás értéket mérünk rajta, minden érzékelőnek megvan a gyári értéke. Ha nem jó akkor kuka. Tudd meg mekkora a gyári érték, ha eltér cseréld le.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mozso vas. feb. 04, 2018 4:46 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 3:20 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
Szia szoval ,adott egy 1.2 6v 2002 fabia ,klimaval ami mar akkor sem mukodott mikor meg vettem ,elvittem vagy 2 hete klimashoz aki leszivta majd ujra toltotte a rendszert gazzal ,ott sem indult be a klima pedig meg ugy is probalkoztunk hogy a hofok szenzort becsapva hofujoval be melegitettuk ,de ok csak ennyit tudtak nem megy nem megy kesz ,elvittem egy villamosagi szerelohoz aki ra tette a vag com tesztert (remelem jol mondom) es ott azt mutatta hogy nincs nyomas a rendszerben 0,00 bar el kezdte nezegetni es egy ido utan arra jutott hogy a magasnyomasu erzekelo szenzor "" jelado ami bal oldalt van a csovezeten nem kap aramot ,ezt ugy merte le hogy az akkubol egy kontrol lampaval lemerte se + se - nincs szoval nem jon oda semmi sem test sem feszultseg ,azt mondta hogy a gond szerinte szal szakadas valahol a tuzfal mogotti kabelezesben ami be megy a muszerfalba ,es majd ha jobbra fordul az ido szet kellene szedni ,aztan jott egy masik szerelo aki azt mondta hogy annak semmi koze hozza es egy kabel segitsegevel aramot adott a klimanak direktbe de semmi kicsit szikrazott es annyi ,ra tett a gaz betolto szelepre egy bar nyomasmero muszert ami 3 bart mutatott ,kb ennyi nem talalok olyan klimast aki javit klimat villamossággal egyutt ,mondjuk a masodik szerelo szerint az a kis szelep van beragadva amit a kepen be karikaztal ,ezzel nem is volna gond csak en szeretnem ezt biztosra venni mert igy hogy lehet meg talan az általában sokba szokott kerulni ,hogyan tudnam le vagy kimerni hogy pontosan mi a hiba ? elore is koszi ps: ha bent be kapcsolom a klimat akkor a fordulatszam megnovekszik szoval valahova csak megy feszultseg biztositekokat atnezte szerelo is en is nics ki egve egy sem !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 3:15 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 11, 2015 2:00 pm
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp kombi 47kw AZQ
Üdv!
Ahogy már írtam nem vagyok autó klímás!
Ipari hűtőgép szerelő vagyok. Nem foglalkozunk autóklímával. De az elv az ugyanaz.
Nem találtam konkrét leírást vagy klímavezérlés leírást (pdf, vagy valami), ha valakinek van dobjon egyet! Előre is köszi! Átnézném és szívesen segítenék a hibák orvoslásában. Kalorikusan ott vagyok, de bevallom az elektromos részeket nem ismerem. De a főnököm az full profi benne. Megérdeklődöm tőle, mi lehet a baj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 1:34 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 11, 2015 2:00 pm
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp kombi 47kw AZQ
Mariusz77 írta:
hubo44 írta:
Mariusz77 írta:
Sziasztok 1.2 Awy fabiam klimajarol volna szo ,ugy vettem hogy mar nem mukodott ,de gondoltam nem artana rendbe tenni ,el vittem klimashoz mert teszt szerint nemvolt eleg nyomas a klimaban le szivtak ujra toltottek ,de menni csak nem megy ,ujra teszt nincs nyomas ertek 0.00 bar a lenyeg hogy tettunk ra egy nyomas merot 3 bar van benne probaltuk akkurol direktbe kotni semmi ,egy masik villamosagi szerelo szerint nem jon feszultseg , a magasnyomasu szelephez ezert nem kapcsol be a masik szerint oda csak jel jon es nem aram ,mivel direkt aram adasakor sem indul be a 3 ik szerelo szerint be van ragadva a szelep (pontos nevet nem tudom )a kompresszorban ,hat most mar kicsit tanacstalan vagyok mert fingom nincs hogy mivel kezdjem ,mar egyszerubnek tunik egy ujat venni ,de ha viszont tenyleg kell legyen feszultseg a nyomas erzekeloben es mondjuk szal szakadas volna akkor szet kell szedjem az egesz elejet hogy hozza ferjek a kabelezeshez ,amit nem szivesen tennek mert nem olyan regen volt szetszedve ha valakinek otlete volna hogy mit nezzek meg rajta vagy hogy hogyan szurjem ki mi is a hiba azt meg kosszonem ,megjegyzem nem talaltam eddig olyan klimast aki villamosaggal is foglalkozik en meg nem darabolnam a dolgokat hogy az egyik felet itt a masikat ott ha tudom megoldom en elore is koszi a valaszokat !

Elôsôr el kel erni hod testnel iš mutaša meňi a ňomaš a systembe. Ha ez ninč akor ud ertekeli ki hod ninč ňômaš akor nem indulok.

Hat ez az en nyomast bar merovel mertem ott 3 bar volt ,ezt a testnel is mutassa nem ertem ,elmagyaraznad legyszi hogy kell csinalni ?


Szia!
Ha a kompresszor nem indul csak egy lehet. Minden része mechanikus kivéve azt az egyet, amit a képen pirossal bekarikáztam. Ez egy bolygótárcsás, dugattyús kompresszor metszete. Ilyen vagy ehhez hasonló van általában az autókban. Az elv ugyanaz. Csak a kialakítás más egy kicsit. Kérlek írd le kicsit pontosabban, hogy mi a helyzet a klímáddal. Beindítod az autót, és bekapcsolod a klímát, és nyomásértékek a szívó, nyomó oldalon stb...

Csatolmány:
klimakompresszor.JPG


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: szer. jan. 31, 2018 4:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
Mariusz77 írta:
hubo44 írta:
Mariusz77 írta:
Sziasztok 1.2 Awy fabiam klimajarol volna szo ,ugy vettem hogy mar nem mukodott ,de gondoltam nem artana rendbe tenni ,el vittem klimashoz mert teszt szerint nemvolt eleg nyomas a klimaban le szivtak ujra toltottek ,de menni csak nem megy ,ujra teszt nincs nyomas ertek 0.00 bar a lenyeg hogy tettunk ra egy nyomas merot 3 bar van benne probaltuk akkurol direktbe kotni semmi ,egy masik villamosagi szerelo szerint nem jon feszultseg , a magasnyomasu szelephez ezert nem kapcsol be a masik szerint oda csak jel jon es nem aram ,mivel direkt aram adasakor sem indul be a 3 ik szerelo szerint be van ragadva a szelep (pontos nevet nem tudom )a kompresszorban ,hat most mar kicsit tanacstalan vagyok mert fingom nincs hogy mivel kezdjem ,mar egyszerubnek tunik egy ujat venni ,de ha viszont tenyleg kell legyen feszultseg a nyomas erzekeloben es mondjuk szal szakadas volna akkor szet kell szedjem az egesz elejet hogy hozza ferjek a kabelezeshez ,amit nem szivesen tennek mert nem olyan regen volt szetszedve ha valakinek otlete volna hogy mit nezzek meg rajta vagy hogy hogyan szurjem ki mi is a hiba azt meg kosszonem ,megjegyzem nem talaltam eddig olyan klimast aki villamosaggal is foglalkozik en meg nem darabolnam a dolgokat hogy az egyik felet itt a masikat ott ha tudom megoldom en elore is koszi a valaszokat !

Elôsôr el kel erni hod testnel iš mutaša meňi a ňomaš a systembe. Ha ez ninč akor ud ertekeli ki hod ninč ňômaš akor nem indulok.

Hat ez az en nyomast bar merovel mertem ott 3 bar volt ,ezt a testnel is mutassa nem ertem ,elmagyaraznad legyszi hogy kell csinalni ?

,,ujra toltottek ,de menni csak nem megy ,ujra teszt nincs nyomas ertek 0.00 bar a lenyeg hogy tettunk ra egy nyomas merot 3 bar van benne,, mi mutata a erteket 0.00bar ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Légkondiról...
HozzászólásElküldve: szer. jan. 31, 2018 1:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
hubo44 írta:
Mariusz77 írta:
Sziasztok 1.2 Awy fabiam klimajarol volna szo ,ugy vettem hogy mar nem mukodott ,de gondoltam nem artana rendbe tenni ,el vittem klimashoz mert teszt szerint nemvolt eleg nyomas a klimaban le szivtak ujra toltottek ,de menni csak nem megy ,ujra teszt nincs nyomas ertek 0.00 bar a lenyeg hogy tettunk ra egy nyomas merot 3 bar van benne probaltuk akkurol direktbe kotni semmi ,egy masik villamosagi szerelo szerint nem jon feszultseg , a magasnyomasu szelephez ezert nem kapcsol be a masik szerint oda csak jel jon es nem aram ,mivel direkt aram adasakor sem indul be a 3 ik szerelo szerint be van ragadva a szelep (pontos nevet nem tudom )a kompresszorban ,hat most mar kicsit tanacstalan vagyok mert fingom nincs hogy mivel kezdjem ,mar egyszerubnek tunik egy ujat venni ,de ha viszont tenyleg kell legyen feszultseg a nyomas erzekeloben es mondjuk szal szakadas volna akkor szet kell szedjem az egesz elejet hogy hozza ferjek a kabelezeshez ,amit nem szivesen tennek mert nem olyan regen volt szetszedve ha valakinek otlete volna hogy mit nezzek meg rajta vagy hogy hogyan szurjem ki mi is a hiba azt meg kosszonem ,megjegyzem nem talaltam eddig olyan klimast aki villamosaggal is foglalkozik en meg nem darabolnam a dolgokat hogy az egyik felet itt a masikat ott ha tudom megoldom en elore is koszi a valaszokat !

Elôsôr el kel erni hod testnel iš mutaša meňi a ňomaš a systembe. Ha ez ninč akor ud ertekeli ki hod ninč ňômaš akor nem indulok.

Hat ez az en nyomast bar merovel mertem ott 3 bar volt ,ezt a testnel is mutassa nem ertem ,elmagyaraznad legyszi hogy kell csinalni ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 801 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 54  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség