Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Légkondiról...
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=54
Oldal: 53 / 56

Szerző:  gabor928 [ hétf. júl. 19, 2010 6:03 pm ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm! Egyre közelebb vagyok a szétszedés gondolatához!
Akkor azt a rózsaszínre színezett mütyűrt kell kivenni és pontosan mit is csinálni vele?:)
A vezetékeknél kontakthibás vagy mi is(WD40)?
Bocsi de nem szeretnék úgy nekiesni, hogy nem vagyok biztos benne, hogy mit is kell csinálni! mert úgy érzem csak egyszer lesz türelmem hozzá!! Gondolom az alapbeállítás mindenféleképpen kell?
poles írta:
A hőm. állító motort úgy érheted el, ha a kormány alatti takarólemezt leveszed. A km óra alatt, a bizt fedél alatt meg pár triviális helyen fogja csavar és egyben lejön. Ezután, ha befekszel úgy, hogy a pedálokon van afejed, akkor a középkonzol bal oldalán megláthatod. Kis kéz kell hozzá és sok türelem, de így kivehető és betenni is lehet. Persze a műszerfal szétbontásával is, de az nagy falat.
http://img130.imageshack.us/img130/4017/img0734mi0.jpg

Természetesen használható addig is, mindössze meleged lehet néha...:)
Amúgy ad hibajelzést is, ha kiolvasod a klíma vezérlőt, akkor ott lesz...

gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)

Szerző:  poles [ hétf. júl. 19, 2010 10:11 am ]
Hozzászólás témája: 

A hőm. állító motort úgy érheted el, ha a kormány alatti takarólemezt leveszed. A km óra alatt, a bizt fedél alatt meg pár triviális helyen fogja csavar és egyben lejön. Ezután, ha befekszel úgy, hogy a pedálokon van afejed, akkor a középkonzol bal oldalán megláthatod. Kis kéz kell hozzá és sok türelem, de így kivehető és betenni is lehet. Persze a műszerfal szétbontásával is, de az nagy falat.
http://img130.imageshack.us/img130/4017/img0734mi0.jpg

Természetesen használható addig is, mindössze meleged lehet néha...:)
Amúgy ad hibajelzést is, ha kiolvasod a klíma vezérlőt, akkor ott lesz...

gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)

Szerző:  Csabaa [ hétf. júl. 19, 2010 10:06 am ]
Hozzászólás témája: 

goes írta:
Szia!

Nem mágneskuplungos a klíma, hanem belső teljesítményszabályzású. Három működési módja van: OFF, HI, LOW. A morgó hang Fabia-nál sajnos általános jelenség, egyébként a túltöltött klímák szoktak morogni, de itt nem ez a helyzet. A normál kigrammolt gáztöltettel is morog nagyon meleg időben.

Csabaa írta:
sziasztok

Klimával kapcsolatban lenne kérdésem.
Idén már nem maxigázon használom a klimát , hanem 21-22 fokra állítom. Ezzel nincs is gond szépen hűt.
Ha viszont eléri a beáálított hőmérsékletet, és gondolom a kompresszor visszavesz a teljesítményből akkor motorféknél olyan hangosabb morgos hangja lesz.
Úgy tudom mágnes kuplungos a klima mivel a bordás szíj állandóan hajtja.
A kompresszort kisebb teljesitményénél is hajtja a motor de a hangosodást nem értem..
mitől lehet ez?
Ha ismét letekerem a hőt és bekapcsol a kompr. maxigázon szépen elhalkul és csöndben dolgozik tovább.


köszi a választ
de csak low állásban "zenél" és highba nem... hmm
Egy kapcsolót kellene sorba kötni a klima bekapcsolójával. A gázpedál müködtetné a padlónál.
De a software-s megoldás elegánsabb :))

Szerző:  goes [ hétf. júl. 19, 2010 10:05 am ]
Hozzászólás témája: 

Csabaa írta:
vellnesz írta:
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?



Én néha előzésnél ki is kapcsolom egy ídőre..


OFF Kollegám Citroen Xsara-ja padlógázon kikapcsolja automatikusan a kompresszort. Ilyenkor villog a klíma kapcsolójűn az AC felirat. Szerintem ez nagyon jó ötlet, csak a szoftvert kellene módosítani hozzá.

Szerző:  goes [ hétf. júl. 19, 2010 9:58 am ]
Hozzászólás témája: 

Szia!

Nem mágneskuplungos a klíma, hanem belső teljesítményszabályzású. Három működési módja van: OFF, HI, LOW. A morgó hang Fabia-nál sajnos általános jelenség, egyébként a túltöltött klímák szoktak morogni, de itt nem ez a helyzet. A normál kigrammolt gáztöltettel is morog nagyon meleg időben.

Csabaa írta:
sziasztok

Klimával kapcsolatban lenne kérdésem.
Idén már nem maxigázon használom a klimát , hanem 21-22 fokra állítom. Ezzel nincs is gond szépen hűt.
Ha viszont eléri a beáálított hőmérsékletet, és gondolom a kompresszor visszavesz a teljesítményből akkor motorféknél olyan hangosabb morgos hangja lesz.
Úgy tudom mágnes kuplungos a klima mivel a bordás szíj állandóan hajtja.
A kompresszort kisebb teljesitményénél is hajtja a motor de a hangosodást nem értem..
mitől lehet ez?
Ha ismét letekerem a hőt és bekapcsol a kompr. maxigázon szépen elhalkul és csöndben dolgozik tovább.

Szerző:  Csabaa [ hétf. júl. 19, 2010 9:50 am ]
Hozzászólás témája: 

vellnesz írta:
Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?


Ez sajna ilyen :) nagy nagy gázzal kell indulni.
A nagyobb kocsikban a kompresszor akkora mint a fábiákba a motor..
Az alapjárati fordulatszám is felmegy 1000-re.
Ha nem maxigázon járatod a klimát, és 20-22 fokra állítod a belső hőt, akkor kicsit könnyebben fog menni mert az elért hőfoknál félgőzre vált a kompresszor.
Én néha előzésnél ki is kapcsolom egy ídőre..

Szerző:  Csabaa [ hétf. júl. 19, 2010 9:48 am ]
Hozzászólás témája: 

gabor928 írta:
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)


Eléggé össze van rakva nem egyszerű:
Kép

Szerző:  olle_gyuri [ hétf. júl. 19, 2010 9:47 am ]
Hozzászólás témája: 

A műszerfal panel egész jól egyben van :
műszerfal panel

Kérdés, hogy ez alapján felbátorodsz vagy megrémülsz a művelettől... :)

Szerző:  vellnesz [ hétf. júl. 19, 2010 9:44 am ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok nekem olyan problémám lenne hogy,néha a klima allóhelyzetből való indulásnál majdnem megfojtja a motort.Elég nehezen pörög fel.Ha nem hsználon a klimát semmi gond nincs.Szerintetek mitől van ez?

Szerző:  gabor928 [ hétf. júl. 19, 2010 9:11 am ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom belevágjak-e! Elég jól van burkolva és nem is tudom hol kezdjek hozzá!:( Kb. 1hete van nálam az autó!:)
olle_gyuri írta:
Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)

Szerző:  olle_gyuri [ hétf. júl. 19, 2010 8:33 am ]
Hozzászólás témája: 

Szia gabor928!

A V68-as motor az...

A Csabaa áltral linkelt képet be tudod úgy tájolni, mintha a Fabia műszerfalát néznéd a bal hátsó ülésről :)
Még egyszerűbben : ha a képen megkeresed a pollenszűrőt, ami a kesztyűtartó bal széle alatt van, onnan már irányba tudod helyezni a többi alkatrészt :)

Szerző:  gabor928 [ hétf. júl. 19, 2010 7:48 am ]
Hozzászólás témája: 

A hőmérséklet állító motor gondolom a V68-as lesz!?
Hol találom meg pontosan? Kesztyűtartó mögött vagy inkább a rádió mögött?
Csabaa írta:
sziasztok

Ezen a képeken jól látni, hogy is működik a fűtés,hűtés:
KépKép

Szerző:  gabor928 [ hétf. júl. 19, 2010 7:42 am ]
Hozzászólás témája: 

Köszi a választ! Nem kellett volna valamit kijeleznie a hiba miatt? Gondolom használni lehet így is egy darabig, mert sajna most nincs időm elvinni szerelőhöz!
poles írta:
A hőmérséklet állító zsilipet mozgató "motorblokk" hibásodott meg. Ki kell venni a motort, majd szétszedni és a benne lévő potmétert megkenni, majd összerakás után egy VAG-COM-os hibatörlés-alapbeállítási procedúra és jó eséllyel meg is van oldva.
A motor szétszedés-kenés persze elkerülhető a motor cseréjével is, ami potom 18-25e Ft!! Pedig nagy valószínűséggel csak a poti kontakthibás...
A VAG-COM-os alapbeállítás egy számítógépes programmal (vag-com:)) és megfelelő kábellel történő beállítás, aminek során a vezérlő elektronika megtanulja a motor két szélső helyzetét, amihez képest viszonyítani tud.
Mellesleg nem csak annyi a gond, hogy időnként hideg helyett meleget fúj, de pl valószínűleg langyos levegőt sem tud már fújni, vagy hideg vagy meleg, nem tudja kezelni a kontakthibás motort az elektronika.

gabor928 írta:
Nahát. Köszi a gyors választ!
A csere mennyit kóstál? Javítani ki tudja? És mi az a VAG-COM-os alapbeállítás?
Azért lehet használni?
Bocsi, de gondolom mondanom sem kell, hogy ebben nem vagyok túlságosan otthon!:)

Szerző:  Csabaa [ hétf. júl. 19, 2010 6:20 am ]
Hozzászólás témája: 

sziasztok

Ezen a képeken jól látni, hogy is működik a fűtés,hűtés:
KépKép

Szerző:  poles [ vas. júl. 18, 2010 10:40 pm ]
Hozzászólás témája: 

A hőmérséklet állító zsilipet mozgató "motorblokk" hibásodott meg. Ki kell venni a motort, majd szétszedni és a benne lévő potmétert megkenni, majd összerakás után egy VAG-COM-os hibatörlés-alapbeállítási procedúra és jó eséllyel meg is van oldva.
A motor szétszedés-kenés persze elkerülhető a motor cseréjével is, ami potom 18-25e Ft!! Pedig nagy valószínűséggel csak a poti kontakthibás...
A VAG-COM-os alapbeállítás egy számítógépes programmal (vag-com:)) és megfelelő kábellel történő beállítás, aminek során a vezérlő elektronika megtanulja a motor két szélső helyzetét, amihez képest viszonyítani tud.
Mellesleg nem csak annyi a gond, hogy időnként hideg helyett meleget fúj, de pl valószínűleg langyos levegőt sem tud már fújni, vagy hideg vagy meleg, nem tudja kezelni a kontakthibás motort az elektronika.

gabor928 írta:
Nahát. Köszi a gyors választ!
A csere mennyit kóstál? Javítani ki tudja? És mi az a VAG-COM-os alapbeállítás?
Azért lehet használni?
Bocsi, de gondolom mondanom sem kell, hogy ebben nem vagyok túlságosan otthon!:)

Oldal: 53 / 56 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/