Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Légkondiról...
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=54
Oldal: 1 / 53

Szerző:  Tomm [ kedd máj. 22, 2018 5:33 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Légkondiról...

Csabaa írta:
Tomm írta:
Üdvözletem!
A kímánál csak a kicsi hűtő ventilátor működik (2db van), a nagy meg sem mozdul.
A kapcsolási rajz azt mutatja, hogy egybe vannak kötve, tehát egyszerre kellene működniük.
Tesztel el tudom indítani, akkor megy mind a kettő. (klíma vezérlőben)
A motor hűtésénél még nem tudtam megnézni.
Valakinek tapasztalat róla?

Szia
Kép
Csak az egyik kapcsol be azonnal, a másik csak ha felmelegszik a hűtővíz: 99…105 °C körül.

Közben sikerült kiderítenem, a nagy ventilátor alacsony fokozata nem működött (szétégett a motorban az előtét).
Én a WOW. ban néztem a rajzot, de az is így írja, de a valóságban külön biztin van a két motor.
Tesztnél mag a magas fokozatot kapcsolta be egy pár másodpercre, ezért gondoltam, hogy jó a ventilátor.
Az a lényeg, hogy meg van a hiba!
Köszönöm!

Szerző:  Csabaa [ kedd máj. 22, 2018 7:25 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Légkondiról...

Tomm írta:
Üdvözletem!
A kímánál csak a kicsi hűtő ventilátor működik (2db van), a nagy meg sem mozdul.
A kapcsolási rajz azt mutatja, hogy egybe vannak kötve, tehát egyszerre kellene működniük.
Tesztel el tudom indítani, akkor megy mind a kettő. (klíma vezérlőben)
A motor hűtésénél még nem tudtam megnézni.
Valakinek tapasztalat róla?

Szia
Kép
Csak az egyik kapcsol be azonnal, a másik csak ha felmelegszik a hűtővíz: 99…105 °C körül.

Szerző:  Tomm [ hétf. máj. 21, 2018 8:03 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Légkondiról...

Üdvözletem!
A kímánál csak a kicsi hűtő ventilátor működik (2db van), a nagy meg sem mozdul.
A kapcsolási rajz azt mutatja, hogy egybe vannak kötve, tehát egyszerre kellene működniük.
Tesztel el tudom indítani, akkor megy mind a kettő. (klíma vezérlőben)
A motor hűtésénél még nem tudtam megnézni.
Valakinek tapasztalat róla?

Szerző:  mumo [ vas. máj. 20, 2018 2:22 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Légkondiról...

ayala írta:
üdv,
önálló életet kezdett élni a klímám. mostanában többször bekapcsol magától, ilyenkor a visszajelzője nem világít, csak a belső keringetőé, amit hiába nyomkodok, nem nagyon tudom kikapcsolni. gondolom, hogy az van megzavarodva, de attól miért kapcsol be a klíma is?
tipp, hogy merre induljak el?

Ebben a topic-ban olvastam hasonló hiba jelenségről:
viewtopic.php?f=17&t=1541

Szerző:  ayala [ szomb. máj. 19, 2018 4:33 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Légkondiról...

üdv,
önálló életet kezdett élni a klímám. mostanában többször bekapcsol magától, ilyenkor a visszajelzője nem világít, csak a belső keringetőé, amit hiába nyomkodok, nem nagyon tudom kikapcsolni. gondolom, hogy az van megzavarodva, de attól miért kapcsol be a klíma is?
tipp, hogy merre induljak el?

Szerző:  murray [ pén. ápr. 20, 2018 4:25 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Légkondiról...

most voltam klimásnál. (BP Kunigunda utca) öt éve nem voltam már.
350g körüli hűtöközeg volt már csak benne rá kellett tölteni , 550gr-ra
valami 21g kompresszorolaj talán belekerült a papir szerint
vákumolás, UV bedfecskendezés, (fertőtlenités? ) . vagy 40 percig volt a gépen.
18e FT volt.

direkt rákérdeztem hogy lát-e szivárgást a rendszerben de nem tudta megmondani.
kár..

Szerző:  Tomm [ csüt. márc. 08, 2018 7:05 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Légkondiról...

Üdvözletem!
Valaki cserélt már elpárologtatót? (fabia1)
Úgy néztem, hogy a fűtés boxhoz ki kell venni a teljes műszerfalat, nem fér ki alatta, csak a középkonzol, kesztyűtartó, rádió helyén.
Tapasztalat róla?

Szerző:  murray [ szomb. feb. 24, 2018 10:20 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Légkondiról...

nekem a skoda előtt egy kockaladám volt 10 évig majd 2 db toyotám. aztán ez a skoda.
a mai napig képtelen vagyok megérteni hogy a motor (már a második) nem tudja helyén tartani az olajat és a vizet. a 25 éves japán asse mondta jónapot. ment mint az óra
ezért nem kell soha többé VW.
hagyjuk. légkondizzunk! :email:

Szerző:  Bálint Zoltán [ pén. feb. 23, 2018 8:17 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Klíma

murray írta:
Csabaa írta:
Azon is jót nevettem, hogy a skoda nem hozza a darabszámot a rapiddal és most az új faceliftes fabiával majd megmutatja.. aha csak 1 literes turbos motorral lesz , és diesel sem rendelhető.. :D csúnyán rá fognak a lomposra markolni..


Csabi már eleve fabia2 -t, 3-at és rapid-ot is elvétve látni az utcákon.
és miért? mert rohadt drága. ennyiért kia ceed-et meg hasonlót kapni ég és föld
a skodával nem a kinézettel van baj hanem a technikával.


+1 Murray kollégának.
Kicsit elszálltak az árak a Skodával. Én is úgy tervezem ha 1x veszek autót akkor 2-3 éveset veszek. Nálam a Dacia és Lada nem játszik, mert csak. :mrgreen: Nem vagyok nagy igényű de azért olyan autót akarok venni amibe jó érzéssel ülök be. Eddig úgy voltam,hogy valamelyik VW konszern lesz, de ezekkel a sz@rakodásukkal lemondtam róluk. Én már nem zárkózom el a többi gyártótól sem. Nem vagyok elfogult mint korábban mindezt mondom 33 évesen. :mrgreen:
Ui: a következő kocsimat úgy tervezem, hogy 4 henger és 100 lóerőnél alább nem adom.(nincs bajom a 3 hengeressel de kipróbálnék egy 4-est is) :mrgreen:
Szép hétvégét mindenkinek. :) Ui/2: bocs a hosszú offért

Szerző:  murray [ pén. feb. 23, 2018 6:21 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Klíma

Csabaa írta:
Azon is jót nevettem, hogy a skoda nem hozza a darabszámot a rapiddal és most az új faceliftes fabiával majd megmutatja.. aha csak 1 literes turbos motorral lesz , és diesel sem rendelhető.. :D csúnyán rá fognak a lomposra markolni..


Csabi már eleve fabia2 -t, 3-at és rapid-ot is elvétve látni az utcákon.
és miért? mert rohadt drága. ennyiért kia ceed-et meg hasonlót kapni ég és föld
a skodával nem a kinézettel van baj hanem a technikával.

Szerző:  murray [ pén. feb. 23, 2018 6:18 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Klíma

Bálint Zoltán írta:
Igen, igyekeztem szépen fogalmazni. :mrgreen: Egy ideje szemezgetek egy 2007-es 1.9-es octaviaval. Első tulaj, 190 ezer km. Cserelve volt mar a kuplung meg vezérlés... csak ahogy egyre jobban nézelődöm egyre jobban hajlok az új autó vásárlás felé.


Én többé Skodát nem veszek főleg egy széttaposott autót mint ami ez volt. 180e km volt benne anno. én most már vagy újat vagy max 2-3 éveset és max20-30km-t futottat akarok.
max 2M a keret. sajnos ebbe dacia logan /lada granta fér bele.
mondjuk ha most rádobok vagy 200at a kocsira akkor marad

Szerző:  Csabaa [ csüt. feb. 22, 2018 7:31 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Légkondiról...

Az 1.2 64 le ,de ez is a rövid váltóval és az "elengedett" ecu-val ennyi.
Erre az alapra pakolták rá a turbot... minden lesz, csak nem tartos..

Szerző:  Bálint Zoltán [ csüt. feb. 22, 2018 7:10 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Klíma

Csabaa írta:
Bálint Zoltán írta:
... csak ahogy egyre jobban nézelődöm egyre jobban hajlok az új autó vásárlás felé. De az a veszély nem fenyeget, hogy új kocsit kell vennem ...

Szia
Ha majd lesz , 1,8 illetve 2 literes benzines turbo nélküli bármilyen gyártmány , akkor szólj..
Azon is jót nevettem, hogy a skoda nem hozza a darabszámot a rapiddal és most az új faceliftes fabiával majd megmutatja.. aha csak 1 literes turbos motorral lesz , és diesel sem rendelhető.. :D csúnyán rá fognak a lomposra markolni..
Álmodozás szintjén néztem a kodiaq-ot az is nevetséges ,nincs csak 1,4-es motor és csak a szaros dsg váltós..
A Karoq már megkapta az új 1,5 tsi motort ,de annak is az 50km/h-ig hengerlekapcsolásos vacakolása nagyon nem buli..

Ezeket a régi szívó benzineseket kell életben tartani , mert utána a vízözön..


Szia,
az ezres tsi-ről azt írták,hogy a gyár a megfelelő karbantartás mellett 300 ezer km-ben adja meg az élettartamot a motornak. Egyébként elég érdekes ez az új motorfelhozatal... az octaviába berakják az ezres tsi-t a karoq-ba 1.5 de használják az 1.4-et közben az 1.2-es tsi-t kivették. Mintha nem tudnának rendes motort gyártani és kísérleteznének,hogy akkor merre is vagyunk. :csodalk: Nemrég volt alkalmam hallani egy Dacia 0.9Tce motort, na attól még a hideg is kirázott. Ha az 1.2 Htp varrógép akkor azt nem is tudom minek nevezzem. :shock:

Szerző:  Csabaa [ csüt. feb. 22, 2018 6:24 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Klíma

Bálint Zoltán írta:
... csak ahogy egyre jobban nézelődöm egyre jobban hajlok az új autó vásárlás felé. De az a veszély nem fenyeget, hogy új kocsit kell vennem ...

Szia
Ha majd lesz , 1,8 illetve 2 literes benzines turbo nélküli bármilyen gyártmány , akkor szólj..
Azon is jót nevettem, hogy a skoda nem hozza a darabszámot a rapiddal és most az új faceliftes fabiával majd megmutatja.. aha csak 1 literes turbos motorral lesz , és diesel sem rendelhető.. :D csúnyán rá fognak a lomposra markolni..
Álmodozás szintjén néztem a kodiaq-ot az is nevetséges ,nincs csak 1,4-es motor és csak a szaros dsg váltós..
A Karoq már megkapta az új 1,5 tsi motort ,de annak is az 50km/h-ig hengerlekapcsolásos vacakolása nagyon nem buli..

Ezeket a régi szívó benzineseket kell életben tartani , mert utána a vízözön..

Szerző:  Bálint Zoltán [ szer. feb. 21, 2018 8:16 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Klíma

Csabaa írta:
murray írta:
Bálint Zoltán írta:
úgy érzem gyülekeznek a sötét fellegek a kocsim felett és lassan el kell látogatnom klímáshoz.


ez milyen költöi volt! :mrgreen:
nálam: napról napra rohad a kaszni, hideginditás 3 henger, zabálja a vizet, kopog a futómű, kéne egy szett gumi. :csodalk:

szia
Nyári gumi nekem is... de sajnos még nem akciós.. 12-13e/db...


Igen, igyekeztem szépen fogalmazni. :mrgreen: Egy ideje szemezgetek egy 2007-es 1.9-es octaviaval. Első tulaj, 190 ezer km. Cserelve volt mar a kuplung meg vezérlés... csak ahogy egyre jobban nézelődöm egyre jobban hajlok az új autó vásárlás felé. De az a veszély nem fenyeget, hogy új kocsit kell vennem és nem tudok választani így marad a szegelés. Igaz nem panaszkodom mert eddig nem volt nagyobb gondom a géppel leszámítva, hogy mostanában előjött a kopogás(hidrotőke?) meg a klíma nyekergés. Ezt leszámítva jó a gép. :lol:

Oldal: 1 / 53 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/