Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. júl. 20, 2018 9:29 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 02, 2015 10:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 40
Tartózkodási hely: Budapest
olle_gyuri írta:
Merlot írta:
Honnan lehet megállapítani, hogy a belső keringető KI van kapcsolva?


Szia Merlot!

Onnan, hogy nem a lábtérből szívja a (belső) keringetendő levegőt, hanem a tűzfal felől a kintit.
Ez kb. a 'jobb egyben' ülő utas lábterében van; ha ott körülnézel, észre fogod venni, hogy onnan szív-e :)



Szia!

Befekszem majd kívülrőla nyitott ajtónál az anyós ülés lábterébe, és megfigyelem.
Különben is oda kell majd koncentrálnom, mert kiszedtem a falevél törmelékekkel teli pollenszűrőt, és megpróbáltam visszatenni annak fedelét. (Egyelőre csak az új szűrő nélkül.)
Nem ment! :((


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 02, 2015 10:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 40
Tartózkodási hely: Budapest
Csabaa írta:
Szia
A gombban van egy sárga led,ha aktív a belső keringtetés akkor világít.
.
.
.
.
Az első vagy hátsó szönyegek nem vizesek?


Szia!

Kénytelen vagyok este megnézni, mert nappal ez láthatatlan.
(A sárga LED-et)

Nem, nem vizesek a szőnyegek sem elől, sem hátul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 25, 2015 8:07 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Merlot írta:
Honnan lehet megállapítani, hogy a belső keringető KI van kapcsolva?


Szia Merlot!

Onnan, hogy nem a lábtérből szívja a (belső) keringetendő levegőt, hanem a tűzfal felől a kintit.
Ez kb. a 'jobb egyben' ülő utas lábterében van; ha ott körülnézel, észre fogod venni, hogy onnan szív-e :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. okt. 25, 2015 7:52 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7324
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A gombban van egy sárga led,ha aktív a belső keringtetés akkor világít.
-Ha a levegő iránya a szélvédő, akkor kikapcsol néhány mp után ,mert jobban
párásodna a szélvédő.
-Ha a zsalu motorjánál a fogaskerék töve törött vagy a visszajező poti kontaktos
(ez szokott gyakoribb lenni) nem lehet bekapcsolni.

Az első vagy hátsó szönyegek nem vizesek?
Ha a szélvédő alsó vízelvezetőjében sok a falevél nem tud lefolyni, akár a szellőző
résén még befelé is jöhet..
Tipushiba a hátsó ajtók beázása, elöregszik az ajtó alu paneljának a tömítése..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 24, 2015 9:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 40
Tartózkodási hely: Budapest
Szóval, fiúk!

Én is hasonló kalucsniban járok, mert nálam is erősen párásodik főleg az első és a hátsó szélvédő.
Visszaolvastam, látom a megoldásra tett kísérleteket.
Elsőként is kicserélem a pollenszűrőt.

De van egy kérdésem:
Honnan lehet megállapítani, hogy a belső keringető KI van kapcsolva?
Az enyémen nincs semmi a bekapcsolásra utaló izzó, akárhogyan is kapcsolgatom ide/oda. (Most látszik, milyen jó egy, a helyzetéről szemre megállapítható TOLÓ kapcsoló, ahol nem lehet tévedés.)
Ez a nyomókapcsoló konstrukciós tévedés!!!
Ha van benne eredetileg bekapcsolást jelző (rizsszem?) izzó, akkor azt valahogyan ki is lehet cserélni.
A LED korszakban vajh miért nem LED-et alkalmaztak erre?

Várom a megoldást segító tanácsotokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 05, 2015 8:24 am 
Offline

Csatlakozott: szer. márc. 04, 2015 10:45 am
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia 1,4 16V
Nekem (2004-es 1,4-es Fabia) Bekapcsolás után nem kapcsolt ki a belsőkeringetés. Szétszedtem. Ki kell szedni a kesztyűtartót, torx kulcs kell hozzá. Kivételkor óvatosan kell levennia kesztyűtartó világítás vezetékét, a csatlakozón van két kis pöcök, befelé nyomva oldja a reteszt, széthúzható a csatlakozó. Érdemes óvatosan csinálni, mert könnyen szétpereg, kiugrik a kis rugó, ami vezérli az ajtónyitásra kapcsolódó világítást. Le kell húzni a klíma csatlakozó gumicsövét is. A motor a ventilátor jobb oldalán van, két csavar fogja, illetve gyorskötözővel hozzá van kötve felül a kábelköteghez. Két fogasíven keresztül működteti a két lamellát, amelyek szabályozzák a belső-külső keringetést. Ha kivetted ki tudod próbálni a kapcsolóval, hogy működik-e. Ha igen (kapcsolóra egyik, majd másik irányba megy) akkor jó, ha nem akkor gebasz, keresni kell az elektromos hibát. Ehhez már nem értek :(. Nekem beindult, amikor kiszerelve megjárattam. lehet, hogy csak megszorult valamiért. Érdemes benyúlni a ventilátor lapátokhoz is, nekem volt benne falevél, ki tudtam pucolni. Visszaszereléskor a két lamellát kézzel be kell állítani az elektromos kapcsolónak megfelelő állasba, végállásba, a motor fogasívén középen van egy tengely, ezt kell beilleszteni úgy, hogy a fogasívek jól álljanak (a lamellák helyzete belső zár, külső nyit, vagy fordítva, én így csináltam, mert a nyitott belső lamellánál be lehet nyúlni a lamella mellett, és ekkor érzékelhető, hogy a külső zárva van). Be kell illeszteni a felső illesztési hézagba motor foglalatát, ha helyén van, két csavar vissza, kesztyűtartó vissza.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 19, 2015 9:11 am 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 28
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
Csabaa írta:
Szia
Emiatt ,ha csak a szélvédőre van irányítva a levegő,
és belső keringtetésre kapcsolsz 4-5 mp múlva automatikusan ki
is kapcsol. Van a kapcsolóban lámpa.

Klimával lehet jól páramentesíteni, száraz levegőt termel, ezért a fűtéssel
együtt nagy mennyiségű nedvességet köt meg.
Természetesen ezt ki kell engedni az belső térből, mert
kikapcsolásnál szinte azonnal újra lecsapódik a hideg felületeken.
Erre egy résnyire letekert ablak tökéletesen elég.


Sőt ha jól tudom minden egyes gyújtásráadáskor az elektronika egyszer elzárja és kinyitja ezt a zsalut mi a belső vagy a külső levegő keringtetésést szabályozza. Lehet hallani ennek a kis motornak a hangját is ha erősen fülel az ember a benzin szivattyú hangján kívül. Nekem kb. az autó 6 éves korában az a műanyag fogasléc lefogazódott mi mozgatja a zsalut és csukott állásban maradt . Azonnal totál párás lett a szélvédő ráadásul pont egy esős napon történt. Vissza kellett fordulnom,mert én belül sűrűbben töröltem a szélvédőt,mint az ablaktörlő kívül .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 11, 2015 5:26 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7324
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Emiatt ,ha csak a szélvédőre van irányítva a levegő,
és belső keringtetésre kapcsolsz 4-5 mp múlva automatikusan ki
is kapcsol. Van a kapcsolóban lámpa.

Klimával lehet jól páramentesíteni, száraz levegőt termel, ezért a fűtéssel
együtt nagy mennyiségű nedvességet köt meg.
Természetesen ezt ki kell engedni az belső térből, mert
kikapcsolásnál szinte azonnal újra lecsapódik a hideg felületeken.
Erre egy résnyire letekert ablak tökéletesen elég.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 10, 2015 10:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 40
Tartózkodási hely: Budapest
Ma hallottam egy szakértőtől a TV-ben: Ha véletlenül a belső levegő keringetés kapcsolót bekapcsolod, akkor eszméletlen gyorsan bepárásodik minden ablak, elsősorban az első szélvédő.
Tehát vigyázat, ellenőrizd azt a kapcsolót!
(Azon elgondolkodom, mert lusta vagyok megnézni a gépkönyvet, hogy vajon van ott visszajelző izzó, ami erre figyelmeztet? Én nem láttam ilyet kigyulladni, amikor teszteltem a ki/be kapcsoláskor a fenti intelem okán...)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 19, 2015 10:02 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7324
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
olle_gyuri írta:
Csabaa írta:

Asszony meghámoz , ha a kocsiba elkezdek csajozni... :D


Ugyan, Mester, a Fabia-nál jobban nem lehet féltékeny senkire sem az asszonyod... :D
Már ami a "vele" töltött időt illeti... :)

Őőő :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 19, 2015 9:36 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Csabaa írta:

Asszony meghámoz , ha a kocsiba elkezdek csajozni... :D


Ugyan, Mester, a Fabia-nál jobban nem lehet féltékeny senkire sem az asszonyod... :D
Már ami a "vele" töltött időt illeti... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 19, 2015 7:02 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7324
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
http://m.vatera.hu/item/view/action/get ... 1902540551

Pussy cat a kocsiba!?
Asszony meghámoz , ha a kocsiba elkezdek csajozni... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 19, 2015 9:34 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 09, 2011 11:02 pm
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: 2003 Combi AZQ 1.2 12V HTP Bács-Kiskun Jánoshalma
Sziasztok!
Én ezt találtam a neten, nem tünik rossznak:
http://videopista.eu/autosok-figyelemne ... ot-a-para/

Ssajnos megosztást kér, hogy megnézni lehessen, de a lényege az, hogy valami macskaalom féle szilikátot kell tenni mondjuk egy zokniba és azt a szélvédőhöz, vagy az ülések alá tenni. Ez olyan szilikát amilyent a cipősdobozokba kis zacskókba is szoktak tenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 17, 2014 6:19 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 5:04 pm
Hozzászólások: 85
Tartózkodási hely: Nógrád megye
Autó: Combi 2002 1.4 16W elegance AUB
Lusta vagyok de ha bejöhet talán veszem a fáradságot. Köszi
Goodman írta:
zola77 írta:
A szélvédős problémára nálam meg van a megoldás. Legalábbis egyenlőre hibátlanul működik.
Egy darab rongy a szélvédőnél lévő levegő fújató nyílásra.
Pár hete csinálom és semmi pára. Természetesen az időjárás és a tél talán leüti a tervem de eddig nagyon bevált.

Valahogy nem lehet lezárni a levegő beömlő nyílást, ahol a külső-belső keringetést lehet szabályozni?


Szia,
Pollenszűrőcsere segíthet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 17, 2014 5:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 25, 2009 12:58 pm
Hozzászólások: 800
Tartózkodási hely: 2002, 1.4MPI AME
zola77 írta:
A szélvédős problémára nálam meg van a megoldás. Legalábbis egyenlőre hibátlanul működik.
Egy darab rongy a szélvédőnél lévő levegő fújató nyílásra.
Pár hete csinálom és semmi pára. Természetesen az időjárás és a tél talán leüti a tervem de eddig nagyon bevált.

Valahogy nem lehet lezárni a levegő beömlő nyílást, ahol a külső-belső keringetést lehet szabályozni?


Szia,
Pollenszűrőcsere segíthet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 57 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség