Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 4:41 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 52 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 05, 2015 8:24 am 
Offline

Csatlakozott: szer. márc. 04, 2015 10:45 am
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia 1,4 16V
Nekem (2004-es 1,4-es Fabia) Bekapcsolás után nem kapcsolt ki a belsőkeringetés. Szétszedtem. Ki kell szedni a kesztyűtartót, torx kulcs kell hozzá. Kivételkor óvatosan kell levennia kesztyűtartó világítás vezetékét, a csatlakozón van két kis pöcök, befelé nyomva oldja a reteszt, széthúzható a csatlakozó. Érdemes óvatosan csinálni, mert könnyen szétpereg, kiugrik a kis rugó, ami vezérli az ajtónyitásra kapcsolódó világítást. Le kell húzni a klíma csatlakozó gumicsövét is. A motor a ventilátor jobb oldalán van, két csavar fogja, illetve gyorskötözővel hozzá van kötve felül a kábelköteghez. Két fogasíven keresztül működteti a két lamellát, amelyek szabályozzák a belső-külső keringetést. Ha kivetted ki tudod próbálni a kapcsolóval, hogy működik-e. Ha igen (kapcsolóra egyik, majd másik irányba megy) akkor jó, ha nem akkor gebasz, keresni kell az elektromos hibát. Ehhez már nem értek :(. Nekem beindult, amikor kiszerelve megjárattam. lehet, hogy csak megszorult valamiért. Érdemes benyúlni a ventilátor lapátokhoz is, nekem volt benne falevél, ki tudtam pucolni. Visszaszereléskor a két lamellát kézzel be kell állítani az elektromos kapcsolónak megfelelő állasba, végállásba, a motor fogasívén középen van egy tengely, ezt kell beilleszteni úgy, hogy a fogasívek jól álljanak (a lamellák helyzete belső zár, külső nyit, vagy fordítva, én így csináltam, mert a nyitott belső lamellánál be lehet nyúlni a lamella mellett, és ekkor érzékelhető, hogy a külső zárva van). Be kell illeszteni a felső illesztési hézagba motor foglalatát, ha helyén van, két csavar vissza, kesztyűtartó vissza.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 19, 2015 9:11 am 
Offline

Csatlakozott: kedd feb. 17, 2015 4:58 am
Hozzászólások: 24
Autó: Skoda Fabia 1,2 eco
Csabaa írta:
Szia
Emiatt ,ha csak a szélvédőre van irányítva a levegő,
és belső keringtetésre kapcsolsz 4-5 mp múlva automatikusan ki
is kapcsol. Van a kapcsolóban lámpa.

Klimával lehet jól páramentesíteni, száraz levegőt termel, ezért a fűtéssel
együtt nagy mennyiségű nedvességet köt meg.
Természetesen ezt ki kell engedni az belső térből, mert
kikapcsolásnál szinte azonnal újra lecsapódik a hideg felületeken.
Erre egy résnyire letekert ablak tökéletesen elég.


Sőt ha jól tudom minden egyes gyújtásráadáskor az elektronika egyszer elzárja és kinyitja ezt a zsalut mi a belső vagy a külső levegő keringtetésést szabályozza. Lehet hallani ennek a kis motornak a hangját is ha erősen fülel az ember a benzin szivattyú hangján kívül. Nekem kb. az autó 6 éves korában az a műanyag fogasléc lefogazódott mi mozgatja a zsalut és csukott állásban maradt . Azonnal totál párás lett a szélvédő ráadásul pont egy esős napon történt. Vissza kellett fordulnom,mert én belül sűrűbben töröltem a szélvédőt,mint az ablaktörlő kívül .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 11, 2015 5:26 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Emiatt ,ha csak a szélvédőre van irányítva a levegő,
és belső keringtetésre kapcsolsz 4-5 mp múlva automatikusan ki
is kapcsol. Van a kapcsolóban lámpa.

Klimával lehet jól páramentesíteni, száraz levegőt termel, ezért a fűtéssel
együtt nagy mennyiségű nedvességet köt meg.
Természetesen ezt ki kell engedni az belső térből, mert
kikapcsolásnál szinte azonnal újra lecsapódik a hideg felületeken.
Erre egy résnyire letekert ablak tökéletesen elég.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 10, 2015 10:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Budapest
Ma hallottam egy szakértőtől a TV-ben: Ha véletlenül a belső levegő keringetés kapcsolót bekapcsolod, akkor eszméletlen gyorsan bepárásodik minden ablak, elsősorban az első szélvédő.
Tehát vigyázat, ellenőrizd azt a kapcsolót!
(Azon elgondolkodom, mert lusta vagyok megnézni a gépkönyvet, hogy vajon van ott visszajelző izzó, ami erre figyelmeztet? Én nem láttam ilyet kigyulladni, amikor teszteltem a ki/be kapcsoláskor a fenti intelem okán...)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 19, 2015 10:02 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
olle_gyuri írta:
Csabaa írta:

Asszony meghámoz , ha a kocsiba elkezdek csajozni... :D


Ugyan, Mester, a Fabia-nál jobban nem lehet féltékeny senkire sem az asszonyod... :D
Már ami a "vele" töltött időt illeti... :)

Őőő :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 19, 2015 9:36 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Csabaa írta:

Asszony meghámoz , ha a kocsiba elkezdek csajozni... :D


Ugyan, Mester, a Fabia-nál jobban nem lehet féltékeny senkire sem az asszonyod... :D
Már ami a "vele" töltött időt illeti... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 19, 2015 7:02 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
http://m.vatera.hu/item/view/action/get ... 1902540551

Pussy cat a kocsiba!?
Asszony meghámoz , ha a kocsiba elkezdek csajozni... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 19, 2015 9:34 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 09, 2011 11:02 pm
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: 2003 Combi AZQ 1.2 12V HTP Bács-Kiskun Jánoshalma
Sziasztok!
Én ezt találtam a neten, nem tünik rossznak:
http://videopista.eu/autosok-figyelemne ... ot-a-para/

Ssajnos megosztást kér, hogy megnézni lehessen, de a lényege az, hogy valami macskaalom féle szilikátot kell tenni mondjuk egy zokniba és azt a szélvédőhöz, vagy az ülések alá tenni. Ez olyan szilikát amilyent a cipősdobozokba kis zacskókba is szoktak tenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 17, 2014 6:19 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 5:04 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: Nógrád megye
Autó: Combi 2002 1.4 16W elegance AUB
Lusta vagyok de ha bejöhet talán veszem a fáradságot. Köszi
Goodman írta:
zola77 írta:
A szélvédős problémára nálam meg van a megoldás. Legalábbis egyenlőre hibátlanul működik.
Egy darab rongy a szélvédőnél lévő levegő fújató nyílásra.
Pár hete csinálom és semmi pára. Természetesen az időjárás és a tél talán leüti a tervem de eddig nagyon bevált.

Valahogy nem lehet lezárni a levegő beömlő nyílást, ahol a külső-belső keringetést lehet szabályozni?


Szia,
Pollenszűrőcsere segíthet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 17, 2014 5:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 25, 2009 12:58 pm
Hozzászólások: 800
Tartózkodási hely: 2002, 1.4MPI AME
zola77 írta:
A szélvédős problémára nálam meg van a megoldás. Legalábbis egyenlőre hibátlanul működik.
Egy darab rongy a szélvédőnél lévő levegő fújató nyílásra.
Pár hete csinálom és semmi pára. Természetesen az időjárás és a tél talán leüti a tervem de eddig nagyon bevált.

Valahogy nem lehet lezárni a levegő beömlő nyílást, ahol a külső-belső keringetést lehet szabályozni?


Szia,
Pollenszűrőcsere segíthet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 07, 2014 2:58 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2009 5:04 pm
Hozzászólások: 77
Tartózkodási hely: Nógrád megye
Autó: Combi 2002 1.4 16W elegance AUB
A szélvédős problémára nálam meg van a megoldás. Legalábbis egyenlőre hibátlanul működik.
Egy darab rongy a szélvédőnél lévő levegő fújató nyílásra.
Pár hete csinálom és semmi pára. Természetesen az időjárás és a tél talán leüti a tervem de eddig nagyon bevált.

Valahogy nem lehet lezárni a levegő beömlő nyílást, ahol a külső-belső keringetést lehet szabályozni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. dec. 03, 2014 8:06 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Miller írta:
Sziasztok!

Nekem kicsit más problémám van mint ami a topik címe de a párásodás is fennáll. Új témát pedig nem akartam nyitni.
Szóval az alany 2006. 1,2HTP Fabia, klímás.
A fűtés csutkára feltekerve, de a meleg nem jött. Aztán a szellőzés irány (ablakra, utastérre...stb) szabályozójának tekergetésével néha beindult, egy darabig ment is, majd újra csak a hideg levegőt nyomta. A hőfokot nem bírtam állítani. Ha éppen ment a fűtés, akkor csak a forró levegőt fújta egy darabig. Az az érdekes, hogy nem a hőfokszabályozó állítgatása után indult be a fűtés.
Székesfehérváron a skoda szervízben kiolvasták computerrel a hibát, majd azt mondták, hogy a klímavezérlőt kéne cserélnem. 10% kedvezménnyel csak 98 ezer Ft. Még jó hogy lehet kapni. Ennek örömére szereztem egyet bontottan 9 e -ért. Beszerelés után a hiba továbbra is fennáll.
Valakinek esetleg javaslat, tipp?
Előre is köszi.
Miller

szia
Valószínű Neked, is a fabia egyik tipushibája, a fűtés zsalu
motorjának a visszajelző potija kontakthibás. A kiolvasott hibakódot jó lenne tudni, az egyértelművé tenné a dolgot.
A probléma orvosolható egy kis kézügyességgel,kontakt sprayvel:
https://mega.co.nz/#F!jwo32SQQ!FZcSCDrZ1s_BJM0HsmtfeA

A könyvtárban a külön képek egy facelift utáni kocsi motorja, csak a belső csiga áttételben van különbség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 02, 2014 11:04 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 03, 2014 6:10 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nekem kicsit más problémám van mint ami a topik címe de a párásodás is fennáll. Új témát pedig nem akartam nyitni.
Szóval az alany 2006. 1,2HTP Fabia, klímás.
A fűtés csutkára feltekerve, de a meleg nem jött. Aztán a szellőzés irány (ablakra, utastérre...stb) szabályozójának tekergetésével néha beindult, egy darabig ment is, majd újra csak a hideg levegőt nyomta. A hőfokot nem bírtam állítani. Ha éppen ment a fűtés, akkor csak a forró levegőt fújta egy darabig. Az az érdekes, hogy nem a hőfokszabályozó állítgatása után indult be a fűtés.
Székesfehérváron a skoda szervízben kiolvasták computerrel a hibát, majd azt mondták, hogy a klímavezérlőt kéne cserélnem. 10% kedvezménnyel csak 98 ezer Ft. Még jó hogy lehet kapni. Ennek örömére szereztem egyet bontottan 9 e -ért. Beszerelés után a hiba továbbra is fennáll.
Valakinek esetleg javaslat, tipp?
Előre is köszi.
Miller


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 23, 2014 11:59 am 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 22, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 347
Tartózkodási hely: Csongrád megye 2001/1.4MPI.50KW/AME/
madrian írta:
makszigáz írta:
zola77 írta:
Üdv srácok.
http://www.skodafabiaclub.com/technikaisegitseg/belsokeringetes/belsokeringetes.php
Nálam volt ez hiba és nem csak az első szélvédőm párásodott,meg ragasztottam kb 3éve és azóta jó.Persze lehet hogy a pollenszűrő a ludas.


Lehetne ellenőrizni szétszedés nélkül, hogy jó -e ez a motor?

A linken nem működik a hivatkozott kesztyűtartó kiszereléses oldal. :(

A kesztyűtartót mindenféleképpen le kell szedned,ez nem nagy művelet hisz mindösszesen 5db csavar rögzíti.Ebből 2db alól 3db pedig fent,ez utóbbi 3-m csak akkor látszódik ha ki nyitod a kesztyűtartót.Mikor leszerelted a kesztyűtartót akkor már látni lehet a motort és a fogaskerekeit a jobb oldalon.Így meg tudod állapítani hogy működik a nyitás-zárás vagy sem.
A link amit adtam az nálam működik,de megtalálod a főoldalon a Technikai segítség menüpont alatt majd a 19.pont (Belsőkeringetés-állító motor fogaskerekének javítása) az amire szükséged lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 23, 2014 10:09 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 09, 2010 9:47 pm
Hozzászólások: 80
makszigáz írta:
zola77 írta:
Üdv srácok.
http://www.skodafabiaclub.com/technikaisegitseg/belsokeringetes/belsokeringetes.php
Nálam volt ez hiba és nem csak az első szélvédőm párásodott,meg ragasztottam kb 3éve és azóta jó.Persze lehet hogy a pollenszűrő a ludas.


Lehetne ellenőrizni szétszedés nélkül, hogy jó -e ez a motor?

A linken nem működik a hivatkozott kesztyűtartó kiszereléses oldal. :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 52 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség