Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. dec. 10, 2018 1:16 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 371 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 09, 2014 2:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Alex írta:
Milyen aranyosak így együtt!!! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 09, 2014 11:44 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2011 9:05 pm
Hozzászólások: 526
Tartózkodási hely: Szlovákia-RS:chatback 2000. 1,4MPI 8v,50Kw.COMFORT.AME
a két testvér.-:)
http://kepfeltoltes.hu/141109/DSC_0007_ ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2014 2:41 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 642
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Skoda Fabia III. generáció nemzetközi bemutató

"Az 1999 óta 3,5 millió példányban gyártott Škoda Fabia a második legnagyobb számban értékesített Škoda az Octavia után. Népszerű, jól bejáratott típus, amely idén érkezett el harmadik generációjához. Tisztelt családtag a cseh családban, aminek annyira bíznak tehetségében, hogy hagyják bunyózni a fiatalabb testvérekkel, a Rapid, Rapid Spaceback párossal. A német rokonságról, a Volkswagen Polóról már nem is beszélve..."

link


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 01, 2014 11:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. okt. 20, 2008 5:12 pm
Hozzászólások: 58
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia Sedan Classic, 1.2 12V HTP
Klassz cikk. A kezdő gondolattal mindenképp egyetértek. :) Remélem még az első generációnál is sikeresebb lesz ez a mostani új Fabia! A formája jól sikerült, s ha tartják a "átverésektől mentes" tulajdonságot, akkor szép számú eladásra számíthatnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. okt. 03, 2014 12:20 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 642
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Sziasztok!

Az új, III. generációs Fabia bemutatója kapcsán írt az I. szériáról Csikós Zsolt itt:

Ért a nép nyelvén az új Fabia

A bevezető annyira szép, hogy idemásolom :)

"Titokban mindannyian kedveljük a Fabiát, akár F Astránk, akár 124-es Mercink, akár 5-ös BMW-nk van. Mert a Fabia németesen tisztességes, átverésektől mentes, konzervatív, de azért karakteres stílusérzékkel megtervezett kisautó volt mindig is. Használható, praktikus, tartós, ránézni sem rossz – a recept a típus megjelenésének első percétől kezdve garantálta a vevők áradatát."

:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 01, 2014 7:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Itt egy kis izelítő a jó öreg skodáról !!! :http://www.autonavigator.hu/sztori/megvan_a_hidraulikus_kezifek_mehet_a_drift_ken_block_mintajara-13201


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 16, 2014 3:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 398
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Egy kis "facelift"

http://www.kepfeltoltes.hu/view/140916/ ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 09, 2014 8:59 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 642
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Csabaa írta:
sziasztok
A ferrari törő egyes fabia :
http://budejovice.idnes.cz/foto.aspx?r= ... zpravy_mlb


Sziasztok!
Egész jól egyben maradt az utastere a Fabia I-nek úgyis, hogy a teljes bal eleje megsemmisült:
http://budejovice.idnes.cz/foto.aspx?r= ... can109.jpg
Ránézésre csak a bal1 ajtó alja és a teteje 'hullámosodott', szélvédő a helyén kis pókhálósodással, tetőlemez sem gyűrődött agyon... egy közel 15 éve megjelent kisautótól szép teljesítmény!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 08, 2014 10:05 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Csabaa írta:
sziasztok
A ferrari törő egyes fabia :
http://budejovice.idnes.cz/foto.aspx?r= ... zpravy_mlb
Cső.Jól megharapta ez a fábió!!! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 08, 2014 9:03 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7456
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
A ferrari törő egyes fabia :
http://budejovice.idnes.cz/foto.aspx?r= ... zpravy_mlb


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 08, 2014 8:20 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Csabaa írta:
Szia
Ez is piros, ez is RS!? :D
Jó állapotban van, ez már majdnem fabia.
Már injektor, a főtengely még a régi 3 ponton támasztott... Tényleg, mi még a különbség a fabia mpi-hez képest?

Régebben mentem többször feliciával, nekem tetszett.

szia Mester! motorja tök ugyanaz azt lehet mondani,ugyanugy van Map szenzor, lambda, meg miegyebek, annyi hogy nincs hidrotoke, A szine tök véletlen, ennyi kevés km rel kár volt ott hagyni, jo biznisz volt, sehol egy rozsda.
Halihó!Nagyon zsir a feliciád!73000km-rel hatalmas biznisz volt.Ezzel a géppel nagyon jól jártál,hogy ilyen állapotban került hozzád.A Csabaa kérdéséhez hozzászólva ,hogy mi külömbség van a Fabia Mpi-hez :-A legvérlázítóbb az alkatrészárak:Pl.felicia hátsó kerékcsapágy skf(gyári beszállitó)5000ft,fabia pontos árat nem tudok,de 20-25000ft.A felicia csak 1 lambda szondás a fabia kettő,de nem biztos, hogy mindegyik.A lökettérfogat megnőtt,igy lett az 1289ccm-ből 1397 és ezáltal nyomatékosabb a motor,de lóerőre ugyanannyi.A hidrotőke ami tényleg nagy változás,és hogy kapott a fabia már egy vezérműtengely fordulatszám jeladót ami a feliciában még nem volt(mondjuk arra kiváncsi leszek,hogy mikor a lánc jobban megnyúlik akkor fog-e ez hibát generálni,mert állítólag szokott).A gyári hengerfejtömítés ugyanolyan szar mindegyikbe.Azért a gyári is agyafúrt volt,mert nagyjából elintézte,hogy a két auto alkatrésze még véletlenül sem legyen kompatibilis(Lásd pl.gyújtótrafósor.A felicia kocka steckert kapott a fábia meg gömbölyitettet.)Kb ennyi jutott hirtelen eszembe.

Szia! Köszi, 750 eu volt,ami kb 230e ft. ráköltöttem 80 eut, még, kicseréltem féktárcsát+betét, lengökar golyóscsapot ( talpascsap), meg a két hátsó csapágyat, természetesen olaj+ szürök, ennyi + kiadasom volt vele.. és motorja csendesebb mint a fabiamon.
Halihó.Ha ilyen zsir a gép akkor remélem az 5w-30-as olajat adtad neki,mert megérdemli a jószág!Még a váltóolajcserét ne feledd,mert ennél még gyári előírás volt 5 évente vagy 60000km-nél cserélni és ebbe még nem,öntötték be a helyét,mint a fábiáknál később. :twisted:Amúgy kizárólag Gl 4-es szintetikus olaj megy bele 2,4l ha jól emlékszem.

Szia! hát, 10w40 volt benne azt is tettem, nem mertem mást. Viszont köszi hogy a váltóról szólsz,mert az még nem néztem, nem bírtam kitekerni a sebességmérő bowdent, állitólag az a nívó.meg a betöltő helye is. de a 7 végén megnézem,
Helló.Ezt jól tudod vagy 8-as vagy 9-es dugós kulcs kell hozzá és egybe kijön az egész a fogaskerékkel együtt.Nem kell túlragozni az olajszintet.Mérd le 1 l-es mérőpohárral és ha 2,4 vagy egy nagyon kicsit több van benn akkor tölts vissza ugyan annyit ha kevesebb akkor mérd ki a 2,4-et és azt engedd bele.Retek színű lesz az olaj benne,mikor én leengedtem nekem kóla színű volt az új meg citromsárga.Most nézem a castrol olajsúgó irja is a 2,4l-ert. http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator Amúgy ennek elég gyenge a váltócsapágyazása úgyhogy elég hamar sír ezért én vagy megvenném márkaszervizbe a gyári olajat 3000/l környéke vagy pl.ezt a castrol-t amit írnak hozzá.Motorolajból meg nyugodtan a hígabbat(5w-30,5w-40) is beleteheted,mert 0 az olajfogyasztás,nem lesz teli a motor olajsárral,és -25-ben is játszva tekeri az önindító,de ami a legfontosabb, hogy a bemelegedési fázisban minimális a kopás és az üzemanyag fogyasztás is.Ennél a motornál a hígabb olajnak max 1 hátránya lehet kicsit hangosabb a lánc hangja,de semmi más.Ha van még kérdésed feliciában lehet tudok még segíteni.üdv.

Szia! nagyon szépen köszi a segitséget, holnap megnézem, meddig kell beleérni a fogaskerekekmnek az olajba?
Elvileg 4 mm és 11mm közt az aljátol mérve,de elég gagyi ez a szintellenörzés amúgy 2,4 l kell bele,de annál inkább több legyen bent,mert én mikor leengedtem nekem is több volt viszont ha kevesebb van benne akkor a csapágya is hangosabb.Ezért irtam,hogy folyasd ki melegen az összes olajat és lehet kapni a multiknál 1 vagy másfél literes műanyag konyhai kimérő kancsót(néhány száz forint) és azzal pontosan látod mennyi volt benne.Ha nem folyt el az olajad akkor majdnem biztos,hogy 2,4 l-nél többet mérsz.Ha nem akkor rakjál bele 2.5-öt az biztos elég neki.

Szia! ,egnéztem az olajszintet a felicia váltoban, csurig van majdnem, de viszont jó koszos, sötét szine van. ki fogom cserélni, mert eh is gáz. Köszi a segitséget.
Szívesen nincs mit!Ha jót akarsz akkor úgyan annyit tölts vissza mint amennyit leeresztesz feltéve ha nem folyat a váltód sehol sem.üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 08, 2014 8:19 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Csabaa írta:
Szia
Ez is piros, ez is RS!? :D
Jó állapotban van, ez már majdnem fabia.
Már injektor, a főtengely még a régi 3 ponton támasztott... Tényleg, mi még a különbség a fabia mpi-hez képest?

Régebben mentem többször feliciával, nekem tetszett.

szia Mester! motorja tök ugyanaz azt lehet mondani,ugyanugy van Map szenzor, lambda, meg miegyebek, annyi hogy nincs hidrotoke, A szine tök véletlen, ennyi kevés km rel kár volt ott hagyni, jo biznisz volt, sehol egy rozsda.
Halihó!Nagyon zsir a feliciád!73000km-rel hatalmas biznisz volt.Ezzel a géppel nagyon jól jártál,hogy ilyen állapotban került hozzád.A Csabaa kérdéséhez hozzászólva ,hogy mi külömbség van a Fabia Mpi-hez :-A legvérlázítóbb az alkatrészárak:Pl.felicia hátsó kerékcsapágy skf(gyári beszállitó)5000ft,fabia pontos árat nem tudok,de 20-25000ft.A felicia csak 1 lambda szondás a fabia kettő,de nem biztos, hogy mindegyik.A lökettérfogat megnőtt,igy lett az 1289ccm-ből 1397 és ezáltal nyomatékosabb a motor,de lóerőre ugyanannyi.A hidrotőke ami tényleg nagy változás,és hogy kapott a fabia már egy vezérműtengely fordulatszám jeladót ami a feliciában még nem volt(mondjuk arra kiváncsi leszek,hogy mikor a lánc jobban megnyúlik akkor fog-e ez hibát generálni,mert állítólag szokott).A gyári hengerfejtömítés ugyanolyan szar mindegyikbe.Azért a gyári is agyafúrt volt,mert nagyjából elintézte,hogy a két auto alkatrésze még véletlenül sem legyen kompatibilis(Lásd pl.gyújtótrafósor.A felicia kocka steckert kapott a fábia meg gömbölyitettet.)Kb ennyi jutott hirtelen eszembe.

Szia! Köszi, 750 eu volt,ami kb 230e ft. ráköltöttem 80 eut, még, kicseréltem féktárcsát+betét, lengökar golyóscsapot ( talpascsap), meg a két hátsó csapágyat, természetesen olaj+ szürök, ennyi + kiadasom volt vele.. és motorja csendesebb mint a fabiamon.
Halihó.Ha ilyen zsir a gép akkor remélem az 5w-30-as olajat adtad neki,mert megérdemli a jószág!Még a váltóolajcserét ne feledd,mert ennél még gyári előírás volt 5 évente vagy 60000km-nél cserélni és ebbe még nem,öntötték be a helyét,mint a fábiáknál később. :twisted:Amúgy kizárólag Gl 4-es szintetikus olaj megy bele 2,4l ha jól emlékszem.

Szia! hát, 10w40 volt benne azt is tettem, nem mertem mást. Viszont köszi hogy a váltóról szólsz,mert az még nem néztem, nem bírtam kitekerni a sebességmérő bowdent, állitólag az a nívó.meg a betöltő helye is. de a 7 végén megnézem,
Helló.Ezt jól tudod vagy 8-as vagy 9-es dugós kulcs kell hozzá és egybe kijön az egész a fogaskerékkel együtt.Nem kell túlragozni az olajszintet.Mérd le 1 l-es mérőpohárral és ha 2,4 vagy egy nagyon kicsit több van benn akkor tölts vissza ugyan annyit ha kevesebb akkor mérd ki a 2,4-et és azt engedd bele.Retek színű lesz az olaj benne,mikor én leengedtem nekem kóla színű volt az új meg citromsárga.Most nézem a castrol olajsúgó irja is a 2,4l-ert. http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator Amúgy ennek elég gyenge a váltócsapágyazása úgyhogy elég hamar sír ezért én vagy megvenném márkaszervizbe a gyári olajat 3000/l környéke vagy pl.ezt a castrol-t amit írnak hozzá.Motorolajból meg nyugodtan a hígabbat(5w-30,5w-40) is beleteheted,mert 0 az olajfogyasztás,nem lesz teli a motor olajsárral,és -25-ben is játszva tekeri az önindító,de ami a legfontosabb, hogy a bemelegedési fázisban minimális a kopás és az üzemanyag fogyasztás is.Ennél a motornál a hígabb olajnak max 1 hátránya lehet kicsit hangosabb a lánc hangja,de semmi más.Ha van még kérdésed feliciában lehet tudok még segíteni.üdv.

Szia! nagyon szépen köszi a segitséget, holnap megnézem, meddig kell beleérni a fogaskerekekmnek az olajba?
Elvileg 4 mm és 11mm közt az aljátol mérve,de elég gagyi ez a szintellenörzés amúgy 2,4 l kell bele,de annál inkább több legyen bent,mert én mikor leengedtem nekem is több volt viszont ha kevesebb van benne akkor a csapágya is hangosabb.Ezért irtam,hogy folyasd ki melegen az összes olajat és lehet kapni a multiknál 1 vagy másfél literes műanyag konyhai kimérő kancsót(néhány száz forint) és azzal pontosan látod mennyi volt benne.Ha nem folyt el az olajad akkor majdnem biztos,hogy 2,4 l-nél többet mérsz.Ha nem akkor rakjál bele 2.5-öt az biztos elég neki.

Szia! ,egnéztem az olajszintet a felicia váltoban, csurig van majdnem, de viszont jó koszos, sötét szine van. ki fogom cserélni, mert eh is gáz. Köszi a segitséget.
Szívesen nincs mit!Ha jót akarsz akkor úgyan annyit tölts vissza mint amennyit leeresztesz feltéve ha nem folyat a váltód sehol sem.üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 07, 2014 12:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2011 9:05 pm
Hozzászólások: 526
Tartózkodási hely: Szlovákia-RS:chatback 2000. 1,4MPI 8v,50Kw.COMFORT.AME
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Csabaa írta:
Szia
Ez is piros, ez is RS!? :D
Jó állapotban van, ez már majdnem fabia.
Már injektor, a főtengely még a régi 3 ponton támasztott... Tényleg, mi még a különbség a fabia mpi-hez képest?

Régebben mentem többször feliciával, nekem tetszett.

szia Mester! motorja tök ugyanaz azt lehet mondani,ugyanugy van Map szenzor, lambda, meg miegyebek, annyi hogy nincs hidrotoke, A szine tök véletlen, ennyi kevés km rel kár volt ott hagyni, jo biznisz volt, sehol egy rozsda.
Halihó!Nagyon zsir a feliciád!73000km-rel hatalmas biznisz volt.Ezzel a géppel nagyon jól jártál,hogy ilyen állapotban került hozzád.A Csabaa kérdéséhez hozzászólva ,hogy mi külömbség van a Fabia Mpi-hez :-A legvérlázítóbb az alkatrészárak:Pl.felicia hátsó kerékcsapágy skf(gyári beszállitó)5000ft,fabia pontos árat nem tudok,de 20-25000ft.A felicia csak 1 lambda szondás a fabia kettő,de nem biztos, hogy mindegyik.A lökettérfogat megnőtt,igy lett az 1289ccm-ből 1397 és ezáltal nyomatékosabb a motor,de lóerőre ugyanannyi.A hidrotőke ami tényleg nagy változás,és hogy kapott a fabia már egy vezérműtengely fordulatszám jeladót ami a feliciában még nem volt(mondjuk arra kiváncsi leszek,hogy mikor a lánc jobban megnyúlik akkor fog-e ez hibát generálni,mert állítólag szokott).A gyári hengerfejtömítés ugyanolyan szar mindegyikbe.Azért a gyári is agyafúrt volt,mert nagyjából elintézte,hogy a két auto alkatrésze még véletlenül sem legyen kompatibilis(Lásd pl.gyújtótrafósor.A felicia kocka steckert kapott a fábia meg gömbölyitettet.)Kb ennyi jutott hirtelen eszembe.

Szia! Köszi, 750 eu volt,ami kb 230e ft. ráköltöttem 80 eut, még, kicseréltem féktárcsát+betét, lengökar golyóscsapot ( talpascsap), meg a két hátsó csapágyat, természetesen olaj+ szürök, ennyi + kiadasom volt vele.. és motorja csendesebb mint a fabiamon.
Halihó.Ha ilyen zsir a gép akkor remélem az 5w-30-as olajat adtad neki,mert megérdemli a jószág!Még a váltóolajcserét ne feledd,mert ennél még gyári előírás volt 5 évente vagy 60000km-nél cserélni és ebbe még nem,öntötték be a helyét,mint a fábiáknál később. :twisted:Amúgy kizárólag Gl 4-es szintetikus olaj megy bele 2,4l ha jól emlékszem.

Szia! hát, 10w40 volt benne azt is tettem, nem mertem mást. Viszont köszi hogy a váltóról szólsz,mert az még nem néztem, nem bírtam kitekerni a sebességmérő bowdent, állitólag az a nívó.meg a betöltő helye is. de a 7 végén megnézem,
Helló.Ezt jól tudod vagy 8-as vagy 9-es dugós kulcs kell hozzá és egybe kijön az egész a fogaskerékkel együtt.Nem kell túlragozni az olajszintet.Mérd le 1 l-es mérőpohárral és ha 2,4 vagy egy nagyon kicsit több van benn akkor tölts vissza ugyan annyit ha kevesebb akkor mérd ki a 2,4-et és azt engedd bele.Retek színű lesz az olaj benne,mikor én leengedtem nekem kóla színű volt az új meg citromsárga.Most nézem a castrol olajsúgó irja is a 2,4l-ert. http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator Amúgy ennek elég gyenge a váltócsapágyazása úgyhogy elég hamar sír ezért én vagy megvenném márkaszervizbe a gyári olajat 3000/l környéke vagy pl.ezt a castrol-t amit írnak hozzá.Motorolajból meg nyugodtan a hígabbat(5w-30,5w-40) is beleteheted,mert 0 az olajfogyasztás,nem lesz teli a motor olajsárral,és -25-ben is játszva tekeri az önindító,de ami a legfontosabb, hogy a bemelegedési fázisban minimális a kopás és az üzemanyag fogyasztás is.Ennél a motornál a hígabb olajnak max 1 hátránya lehet kicsit hangosabb a lánc hangja,de semmi más.Ha van még kérdésed feliciában lehet tudok még segíteni.üdv.

Szia! nagyon szépen köszi a segitséget, holnap megnézem, meddig kell beleérni a fogaskerekekmnek az olajba?
Elvileg 4 mm és 11mm közt az aljátol mérve,de elég gagyi ez a szintellenörzés amúgy 2,4 l kell bele,de annál inkább több legyen bent,mert én mikor leengedtem nekem is több volt viszont ha kevesebb van benne akkor a csapágya is hangosabb.Ezért irtam,hogy folyasd ki melegen az összes olajat és lehet kapni a multiknál 1 vagy másfél literes műanyag konyhai kimérő kancsót(néhány száz forint) és azzal pontosan látod mennyi volt benne.Ha nem folyt el az olajad akkor majdnem biztos,hogy 2,4 l-nél többet mérsz.Ha nem akkor rakjál bele 2.5-öt az biztos elég neki.

Szia! ,egnéztem az olajszintet a felicia váltoban, csurig van majdnem, de viszont jó koszos, sötét szine van. ki fogom cserélni, mert eh is gáz. Köszi a segitséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 07, 2014 12:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2011 9:05 pm
Hozzászólások: 526
Tartózkodási hely: Szlovákia-RS:chatback 2000. 1,4MPI 8v,50Kw.COMFORT.AME
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Csabaa írta:
Szia
Ez is piros, ez is RS!? :D
Jó állapotban van, ez már majdnem fabia.
Már injektor, a főtengely még a régi 3 ponton támasztott... Tényleg, mi még a különbség a fabia mpi-hez képest?

Régebben mentem többször feliciával, nekem tetszett.

szia Mester! motorja tök ugyanaz azt lehet mondani,ugyanugy van Map szenzor, lambda, meg miegyebek, annyi hogy nincs hidrotoke, A szine tök véletlen, ennyi kevés km rel kár volt ott hagyni, jo biznisz volt, sehol egy rozsda.
Halihó!Nagyon zsir a feliciád!73000km-rel hatalmas biznisz volt.Ezzel a géppel nagyon jól jártál,hogy ilyen állapotban került hozzád.A Csabaa kérdéséhez hozzászólva ,hogy mi külömbség van a Fabia Mpi-hez :-A legvérlázítóbb az alkatrészárak:Pl.felicia hátsó kerékcsapágy skf(gyári beszállitó)5000ft,fabia pontos árat nem tudok,de 20-25000ft.A felicia csak 1 lambda szondás a fabia kettő,de nem biztos, hogy mindegyik.A lökettérfogat megnőtt,igy lett az 1289ccm-ből 1397 és ezáltal nyomatékosabb a motor,de lóerőre ugyanannyi.A hidrotőke ami tényleg nagy változás,és hogy kapott a fabia már egy vezérműtengely fordulatszám jeladót ami a feliciában még nem volt(mondjuk arra kiváncsi leszek,hogy mikor a lánc jobban megnyúlik akkor fog-e ez hibát generálni,mert állítólag szokott).A gyári hengerfejtömítés ugyanolyan szar mindegyikbe.Azért a gyári is agyafúrt volt,mert nagyjából elintézte,hogy a két auto alkatrésze még véletlenül sem legyen kompatibilis(Lásd pl.gyújtótrafósor.A felicia kocka steckert kapott a fábia meg gömbölyitettet.)Kb ennyi jutott hirtelen eszembe.

Szia! Köszi, 750 eu volt,ami kb 230e ft. ráköltöttem 80 eut, még, kicseréltem féktárcsát+betét, lengökar golyóscsapot ( talpascsap), meg a két hátsó csapágyat, természetesen olaj+ szürök, ennyi + kiadasom volt vele.. és motorja csendesebb mint a fabiamon.
Halihó.Ha ilyen zsir a gép akkor remélem az 5w-30-as olajat adtad neki,mert megérdemli a jószág!Még a váltóolajcserét ne feledd,mert ennél még gyári előírás volt 5 évente vagy 60000km-nél cserélni és ebbe még nem,öntötték be a helyét,mint a fábiáknál később. :twisted:Amúgy kizárólag Gl 4-es szintetikus olaj megy bele 2,4l ha jól emlékszem.

Szia! hát, 10w40 volt benne azt is tettem, nem mertem mást. Viszont köszi hogy a váltóról szólsz,mert az még nem néztem, nem bírtam kitekerni a sebességmérő bowdent, állitólag az a nívó.meg a betöltő helye is. de a 7 végén megnézem,
Helló.Ezt jól tudod vagy 8-as vagy 9-es dugós kulcs kell hozzá és egybe kijön az egész a fogaskerékkel együtt.Nem kell túlragozni az olajszintet.Mérd le 1 l-es mérőpohárral és ha 2,4 vagy egy nagyon kicsit több van benn akkor tölts vissza ugyan annyit ha kevesebb akkor mérd ki a 2,4-et és azt engedd bele.Retek színű lesz az olaj benne,mikor én leengedtem nekem kóla színű volt az új meg citromsárga.Most nézem a castrol olajsúgó irja is a 2,4l-ert. http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator Amúgy ennek elég gyenge a váltócsapágyazása úgyhogy elég hamar sír ezért én vagy megvenném márkaszervizbe a gyári olajat 3000/l környéke vagy pl.ezt a castrol-t amit írnak hozzá.Motorolajból meg nyugodtan a hígabbat(5w-30,5w-40) is beleteheted,mert 0 az olajfogyasztás,nem lesz teli a motor olajsárral,és -25-ben is játszva tekeri az önindító,de ami a legfontosabb, hogy a bemelegedési fázisban minimális a kopás és az üzemanyag fogyasztás is.Ennél a motornál a hígabb olajnak max 1 hátránya lehet kicsit hangosabb a lánc hangja,de semmi más.Ha van még kérdésed feliciában lehet tudok még segíteni.üdv.

Szia! nagyon szépen köszi a segitséget, holnap megnézem, meddig kell beleérni a fogaskerekekmnek az olajba?
Elvileg 4 mm és 11mm közt az aljátol mérve,de elég gagyi ez a szintellenörzés amúgy 2,4 l kell bele,de annál inkább több legyen bent,mert én mikor leengedtem nekem is több volt viszont ha kevesebb van benne akkor a csapágya is hangosabb.Ezért irtam,hogy folyasd ki melegen az összes olajat és lehet kapni a multiknál 1 vagy másfél literes műanyag konyhai kimérő kancsót(néhány száz forint) és azzal pontosan látod mennyi volt benne.Ha nem folyt el az olajad akkor majdnem biztos,hogy 2,4 l-nél többet mérsz.Ha nem akkor rakjál bele 2.5-öt az biztos elég neki.

Szia! ,egnéztem az olajszintet a felicia váltoban, csurig van majdnem, de viszont jó koszos, sötét szine van. ki fogom cserélni, mert eh is gáz. Köszi a segitséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 06, 2014 8:54 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Szesze írta:
Alex írta:
Csabaa írta:
Szia
Ez is piros, ez is RS!? :D
Jó állapotban van, ez már majdnem fabia.
Már injektor, a főtengely még a régi 3 ponton támasztott... Tényleg, mi még a különbség a fabia mpi-hez képest?

Régebben mentem többször feliciával, nekem tetszett.

szia Mester! motorja tök ugyanaz azt lehet mondani,ugyanugy van Map szenzor, lambda, meg miegyebek, annyi hogy nincs hidrotoke, A szine tök véletlen, ennyi kevés km rel kár volt ott hagyni, jo biznisz volt, sehol egy rozsda.
Halihó!Nagyon zsir a feliciád!73000km-rel hatalmas biznisz volt.Ezzel a géppel nagyon jól jártál,hogy ilyen állapotban került hozzád.A Csabaa kérdéséhez hozzászólva ,hogy mi külömbség van a Fabia Mpi-hez :-A legvérlázítóbb az alkatrészárak:Pl.felicia hátsó kerékcsapágy skf(gyári beszállitó)5000ft,fabia pontos árat nem tudok,de 20-25000ft.A felicia csak 1 lambda szondás a fabia kettő,de nem biztos, hogy mindegyik.A lökettérfogat megnőtt,igy lett az 1289ccm-ből 1397 és ezáltal nyomatékosabb a motor,de lóerőre ugyanannyi.A hidrotőke ami tényleg nagy változás,és hogy kapott a fabia már egy vezérműtengely fordulatszám jeladót ami a feliciában még nem volt(mondjuk arra kiváncsi leszek,hogy mikor a lánc jobban megnyúlik akkor fog-e ez hibát generálni,mert állítólag szokott).A gyári hengerfejtömítés ugyanolyan szar mindegyikbe.Azért a gyári is agyafúrt volt,mert nagyjából elintézte,hogy a két auto alkatrésze még véletlenül sem legyen kompatibilis(Lásd pl.gyújtótrafósor.A felicia kocka steckert kapott a fábia meg gömbölyitettet.)Kb ennyi jutott hirtelen eszembe.

Szia! Köszi, 750 eu volt,ami kb 230e ft. ráköltöttem 80 eut, még, kicseréltem féktárcsát+betét, lengökar golyóscsapot ( talpascsap), meg a két hátsó csapágyat, természetesen olaj+ szürök, ennyi + kiadasom volt vele.. és motorja csendesebb mint a fabiamon.
Halihó.Ha ilyen zsir a gép akkor remélem az 5w-30-as olajat adtad neki,mert megérdemli a jószág!Még a váltóolajcserét ne feledd,mert ennél még gyári előírás volt 5 évente vagy 60000km-nél cserélni és ebbe még nem,öntötték be a helyét,mint a fábiáknál később. :twisted:Amúgy kizárólag Gl 4-es szintetikus olaj megy bele 2,4l ha jól emlékszem.

Szia! hát, 10w40 volt benne azt is tettem, nem mertem mást. Viszont köszi hogy a váltóról szólsz,mert az még nem néztem, nem bírtam kitekerni a sebességmérő bowdent, állitólag az a nívó.meg a betöltő helye is. de a 7 végén megnézem,
Helló.Ezt jól tudod vagy 8-as vagy 9-es dugós kulcs kell hozzá és egybe kijön az egész a fogaskerékkel együtt.Nem kell túlragozni az olajszintet.Mérd le 1 l-es mérőpohárral és ha 2,4 vagy egy nagyon kicsit több van benn akkor tölts vissza ugyan annyit ha kevesebb akkor mérd ki a 2,4-et és azt engedd bele.Retek színű lesz az olaj benne,mikor én leengedtem nekem kóla színű volt az új meg citromsárga.Most nézem a castrol olajsúgó irja is a 2,4l-ert. http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator Amúgy ennek elég gyenge a váltócsapágyazása úgyhogy elég hamar sír ezért én vagy megvenném márkaszervizbe a gyári olajat 3000/l környéke vagy pl.ezt a castrol-t amit írnak hozzá.Motorolajból meg nyugodtan a hígabbat(5w-30,5w-40) is beleteheted,mert 0 az olajfogyasztás,nem lesz teli a motor olajsárral,és -25-ben is játszva tekeri az önindító,de ami a legfontosabb, hogy a bemelegedési fázisban minimális a kopás és az üzemanyag fogyasztás is.Ennél a motornál a hígabb olajnak max 1 hátránya lehet kicsit hangosabb a lánc hangja,de semmi más.Ha van még kérdésed feliciában lehet tudok még segíteni.üdv.

Szia! nagyon szépen köszi a segitséget, holnap megnézem, meddig kell beleérni a fogaskerekekmnek az olajba?
Elvileg 4 mm és 11mm közt az aljátol mérve,de elég gagyi ez a szintellenörzés amúgy 2,4 l kell bele,de annál inkább több legyen bent,mert én mikor leengedtem nekem is több volt viszont ha kevesebb van benne akkor a csapágya is hangosabb.Ezért irtam,hogy folyasd ki melegen az összes olajat és lehet kapni a multiknál 1 vagy másfél literes műanyag konyhai kimérő kancsót(néhány száz forint) és azzal pontosan látod mennyi volt benne.Ha nem folyt el az olajad akkor majdnem biztos,hogy 2,4 l-nél többet mérsz.Ha nem akkor rakjál bele 2.5-öt az biztos elég neki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 371 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség