Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd szept. 26, 2023 5:13 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Lopásgátló
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 07, 2016 8:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 402
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok!

Gondolkodom lopás elleni védelemben. Tud valaki olyan szervizt/ szerelőt aki foglalkozik ezzel?
Gondolok itt rejtett kapcsolóra pl.

Köszi a válaszokat, segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 22, 2007 9:59 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 20, 2007 10:04 am
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

En arra gondoltam, hogy ha a kormanyzar, valtozar, UV-gravirozas, riaszto stb. valtoztat a lopasi statisztikakon, akkor ha Casco-t kotsz, miert nem valtozik ezek fuggvenyeben a dij? Most vettem uj Fabiat, kotottem ra Cascot es nem kerdeztek meg, hogy van-e benne riaszto, fogok-e kormanyzarat hasznalni stb, viszont a lakcim, a kocsiban levo extrak erdekeltek oket. A biztosito marpedig egy elegge profitorientalt ceg, van egy csomo statisztikai adata a lopott kocsikrol, tehat ezek alapjan azt gondolom, hogy ami adatot osszeszed tolem, attol fuggenek leginkabb a lopasi statisztikak. Illetve a csak lopaskarra vonatkozo Casco joval olcsobb, mint a toreskarra vonatkozo, amibol az kovetkezik, hogy joval nagyobb az eselye annak, hogy osszetorik a kocsim, mint hogy ellopjak.

udv,
dr. Balazs, a Matematika Professzora :))))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 25, 2007 4:25 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 208
Tartózkodási hely: Budapest
A kocsit vontatni váltózárral is lehet. Vagy a motortérben a bowdeneket lehúzva be tudnak kapcsolni egy sebességet, pl. a hármast és akkor vontatni sem kell... :?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. aug. 24, 2007 3:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 8:51 am
Hozzászólások: 5
bandyb írta:
Csövi !
Ezt a hírt Tepsi barátunk küldte nekem mail-en. Bocsi hogy ide írtam de nem akartam Jhonnyt ilyen hosszú szöveggel terhelni. Na meg nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre.


Hát sztem elég tanulságos...kicsit elgondolkoztam az UV jelek festegetésén.Kár, hogy nem írt arról, hogy van-e megoldásuk a titan-dypol tüske ellen a sebváltóban a tréleren kívül:-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 17, 2006 11:52 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 04, 2006 6:57 pm
Hozzászólások: 106
Autótolvaj

Nem tagadjuk nem jó amit csinálunk, de nem azt akarom most megmagyarázni
hogy ez a helyes út, meg értsétek meg, és nekem csak ez van (volt) stb.
Hanem olvassátok el, gondolkodjatok el rajta és döntsetek helyesen a
risztók megválasztásában! Olvasgattam a témát egészen az elejéröl, és
hát sok érdekes dolgot láttam. Arra jöttem rá, hogy nálatok alapvetöen a
felfogással van a gond! Ti, ahogy én értettem mind azt hiszitek, hogy a
riasztó, és az egyéb cuccok arra valók, hogy "értékes másodperceket"
adjanak nektek, amit ti arra használtok, hogy seggbelötök minket
légpuskával, vagy megkergettek, összevertek, vagy magunktól hagyjuk ott
a kocsit. Ez mind igaz, de ezek a másodpercek SOHASEM a helyszinen
peregnek le! Hanem ezekkel a dolgokkal a mühelyben, vagy pár sarokkal
odébb foglalkozunk. A helyszinen csak átmenetileg iktatjuk ki amit csak
lehet.

3 féle autó van:

1. azért lopják, mert sok van belöle (alkatrész lesz belöle, vagy egy
totálkáros papirjait kapja meg) Közepesen felkészült tolvajoknak való.

2. ritka kocsi, és megrendelésre megy valakinek. Csak a profik tudnak
hozzákezdeni. (Lexus például olyan mint egy eröditmény)

3. Volt szocialista kocsik, vagy régi tipusok, öreg Audik, nem érdemes
róluk beszélni, ezeket elkötni pár perc gyakorlás után kis mechanikai
érzékkel bárki képes.

Elöször a második tipusról mondanék pár szót. Ritka kocsik pl. a
Jaguarok, a nagy Mercedesek, vagy hasonlók, ezeket nem piti gyerekek
kötik el, hanem olyan emberek akik nappal szakszervizben dolgoznak, a
kocsi minden csavarját ismerik. Ezekben a kocsikban "csúcs" risztók
vannak, ÉS müholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok. Ezek a riasztók
abszolút a csúcsot képviselik(nem a GPS és a mobil). Ezt a tipust ha
kifigyelik akkoris elkötik, ha kutya van benne vagy a kulcsokat
(Mercedes) a lakásból kell kilopni. Nincsen mese csinálsz amit akarsz ha
kifigyelik akkor annak annyi, ha más megoldás nincsen akkor a lámpánál
kapnak ki belöle.
A másik tipusú autók pl. a Suzukik, Opelok...sok van belölük, ezekben
általában, 100.000 Ft alatti értékben vannak riasztók. Sok van belöle,
igy lehet válogatni, és ha találunk egy olyat ahol láthatóan komoly
védelem van, akkor inkább meg sem próbáljuk, mert van belöle talán még
az utcában egy másik.

A riasztókról:

Müholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok... NEM ÉRNEK EGY KALAP SZART
SEM!!!! a GPS rendszer a müholdakkal kommunikál, a pontos
meghatározáshoz legalább egyszerre 3 db-al, ezekkel határozza meg a
kocsi pontos helyét, és a mobil rendszeren keresztül riaszt és
intézkedik. Megoldás: Zavarni kell ezt a jelet. Ennyi. Ez a készülék,
megközelitöleg 2x3x1 cm méretü + elem, és kiviteltöl függöen antenna
(pár cm hosszú drót magára a készülére fel lehet tekerni...) tehát nem
nagyobb mint egy távirányitó bármelyik kocsihoz. kis kapcsolóval
bekapcsolod, és kb 10m-es körzetben (teljesitménytöl függöen) nem lehet
TV-zni, telefonálni, pláne a GPS rendszer nem tud kommunikálni a
müholdakkal. Csupán a lopás közben általunk használt CB frekvenciáját
van szabadon hagyva. Ez a készülék végig mindenkinek ott van a zsebében
bekapcsolva, elöállitási ára kevesbb mint 5000 Ft, igy elenyészö az ára
a többi szükséges cucc mellett (pl egy Motorolla CB min.
30.000),bármelyik rádióamatör össze tudja forrasztgatni a kapcsolási
rajz ismeretében, az alkatrészek is minden ilyen boltban kivétel nélkül
beszerezhetöek. A GPS cucc elemeit általában meghatározott helyekre
teszik, könnyü megtalálni öket és semlegesiteni.

Ugrókódos cuccok: Az autóriasztók megközelitöleg hasonló frekvencián
kommunikálnak, nem túl széles sáv. 1 db kis mütyür az egész, müködési
elve annyi hogy az adott frekvencián végigpróbálgatja az összes
variációt, ha azon nem találja akkor hangol magán egy kicsit és nyomja
tovább. Legrosszabb esetben a kocsi 15 perc alatt nyitva van. (vannak
olyan riasztók amelyek az ilyen próbálgatásra letiltanak, arra annyi a
megoldás, hogy nem egymás után léptetve próbálgatja a kódokat, hanem
látszólag össze-vissza, ugrálva a frekvenciák és a variációk között)

Infrás cuccok: Az elektronikai üzletekben kapható tanitható TV
távirányitók kicsit átalakitva tökéletesen megfelelnek a nyitásra.

"immobilájzerek" és hasonló hülyeségek: Ha gyári akkor annyit is ér, ha
gyakori tipus akkor szintén. Ha gyári a cucc akkor vinni kell a saját
elektronikát és ki kell cserélni, és kész, a többi rendszerre egyedi, de
hasonló megoldások léteznek, aki ért hozzá (mert napközben pl. olyan
helyen dolgozik ahol ezeket szerelik be a kocsikba) általában megszokott
helyeken kell ezeket is keresni és akkor már megint nincsen gond.
(megjegyem a riasztókat is majdnem minden esetben 1 helyre szerelik, pl.
ablaktörlö szerkezet közelébe, motortér tüzfalára... ha nyugodt akar
maradni az ember mikor már megy az autó akkor nem a helyszinen, hanem
pár sarokkal odébb erröl az egységröl egyszerüen lehúzza a csatlakozót)

Váltózárak: Alapötlet nem rossz, de ha nem bovdenes a sebességváltó,
vagy nincsen nagyon eldugva a váltó a motortérben akkor betesszük 2-esbe
és már megy is a kocsi, 80-is általában nincsen gond és az elindulás is
megy mindig sik úton, nem is kell több sebesség (magyarországon kevés,
és nem keresett az autómata váltós kocsi).
Az külön elöny ha a kocsi riasztója egyben nyitja is központi zárat...
igy azzal sem kell bibelödni.
Magára a zárszerkezetekre nem térnék ki, mert tipusonként változik, és a
legkülönbféle technikák léteznek.

Hogy valami biztatót is mondjak számotokra: akkor nem kell egy kocsi,
illetve nem viszi el senki, ha sok a probléma vele, tehát az átlagosnál
több meló lenne vele, pl váltózár + riasztó + valami még. Ez perzse nem
érvényes akkor ha valaki pont azt a kocsit illetve azt a tipust rendeli
meg (Suzuki Swift is lehet nagyon keresett, ha pl. az összkerekes
változat kell valakinek, az nem gyakori, azt ha kifigyelik el is viszik)

Egy csapat létszáma a kocsi tipusától függöen legalább 3 de elöfordul a
6 személy is. Mindenki pontosan tudja a dolgát és vakon meg kell hogy
bizzon a másikban. A legmelegebb pillanatok amikor a kocsit elkötik, ha
már odébb vannak 100 méterrel akkor már nincsen semmi vész akkor már
nincsen lebukás, mert akkor rendszámcsere (ha messzire kell vinni a
kocsit, akkor megkapja egy azonos tipusú, azonos szinü kocsinak a
rendszámát ami természetesen teljesen tiszta, akkor a rendör is
megállithat alvázszámot sohasem nézik meg közúti ellenörzésnél), risztó
kábeleinek lekötése.


Hát röviden ennyi a bombabiztosnak itélt szerkezetekröl. Hasznos dolgok
a lopások ellen: Gravirozás, UV festékkel való megjelölés
(karopsszériaelemek, és a kárpit is), és a rejtett kapcsoló. Ez utóbbi
azért okoz némi fejtörést és ha idöigényes akkor elöfordul hogy ottmarad
a teljen inditáskész kocsi, mert nem találtuk meg a kapcsolót, pedig már
csak az kellett volna. De ha nagyon kell a kocsi akkor elvontatják (simán egy másik autó után kötve kicsit odébb) és multiméterrel hamar be
lehet mérni hol van áram a vezetékben és hol nincsen, ha pedig megvan,
akkor egy sima kábellel rövidzár, és már megy is a kocsi.

Tudom most sokan anyázni fogtok és meg is értem az indulatokat, igazatok
van. De ha már 1 valaki elgondolkodik ezen a pár soron, akkor már
megérte hogy leirtam.

*********************************************************

Nem célom bebizonyitani senkinek hogy mivel foglalkozom, vagy
foglalkoztam! Vagy elhiszitek, vagy nem, ha úgy gondoljátok közöm
nincsen a dologhoz az irásom már akkoris sokakat elgondolkodtatott, igy
elérte célját.

Tapasztalatom szerint egyébként a mai tolvajok közelsem a régmúlt
autószerelöiböl kerülnek ki (én is egyetemet végeztem), hanem éveken
keresztül tanulják a dolgokat, interneten, számitógépes programokkal
segitve mindezt. Lehet kapni CD-n az egyes autógyárak termékeit bemutató
anyagot, ahol az utolsó csavarig, az elektromos bekötésekkel együtt
minden le van irva: pl. Opel All Data, BMW all data CD-k. ezeken minden
fenn van amit csak el tudtok képtzelni egy kocsival kapcsolatban...az
alváz és motorszámok kódrendszerét is részletesen leirják benne, ahogy a
riasztók bekötéseit és kódrendszerét szintén! (!!!) Mi ebböl épitkezünk.
(ezeket a CD-ket a hivatalos szervizek természetesen mind megkapják ha
valaki szerezni akar egyet magának nem is kell olyan nagyot
nyújtózkodnia.) Ha ez megvan már csak egy szerkezetet kell rá
forrasztgatni (elektromérnökök bármelyike tudja szerintem), bele egy
programozható ic-t és kész, magyarázhatjátok a király kódrendszert, a 16
vagy 32 bites rendszereket, mert ennyit ér... na ezen lehet gondolkodni!

Az utángyártott riasztóknál ha kiadják a kapcsolási rajzot, illetve az
algoritmust, akkor annyi a hiper szuper kódolásnak, ugyanott vannak mint
a gyári riasztóknál, csak legfeljebb annyi az elöny hogy nem tudjuk
milyen cucc van a kocsiban. De ha kifigyelik az embert akkor a
távirányitó formájából, illetve a jármü hangjaiból (sziréna jellegzetes
hanja) szakavatott fül nagy biztonsággal következtet a gyártóra.

GPS kommunikáció zavarása: Itt nem arra kell gondolni, hogy kibaszott
nagy teljesitmény kell ehhez, csupán elég annyi, hogy a 3 (vagy több)
müholddal ne tudja a kocsi beháromszögelni a helyzetét, és ne tudjon
telefonálni, ennyi. Az erre szolgáló készülék 9V-os elemröl megy, és az
elemre szépen rá is van gyógyitva maga az elektronika. A saját kocsimban
van ilyen utólag beépitett GPS (nem riasztó), és bekapcsolástól kezdve 1
percen belül képes a helyzetmeghatározásra. Ennyi idö alatt lép
kapcsolatba a müholdakkal, és kapja meg a helyzetet, elötte nem tesz
semmit, csak csatlakozik. Akinek van ilyen tudja milyen komplex ez a
rendszer, és mint tudjuk minnél komplexebb annál sérülékenyebb is. Nem
olyan régen láttam egy ilyesmi zavaró készüléket valahol az interneten,
meg lehetett rendelni, ha jól emlékszem 100 dollár körül volt az ára, és
a mienknél kissé nagyobb volt, de ugyanazt a célt szolgálta, hogy pl
kórházakban, vagy ilyen helyeken árnyékolja a mobiltelefonokat. 450 -
1900 MHz-ig dolgozott. A benne lévö elemet pedig nem hiszem, hogy
óránként cserélni kellene, mert az gázos lenne.



A kocsikat általában kifigyelik, és inditáskor látszik ha a tulaj valami
kódot ütöget befelé, (==GPS)vagy nem egyértelmüen az inditással babrál,
hanem mondjuk egy kapcsolót állit át (==rejtett kapcsoló), vagy gombot
nyom meg (==u.a.)

Végül még annyit szeretnék irni, hogy nem hiszem hogy ennek a kis
rétegnek akinek itt elmondom ezeket, és annak a mégszükebb rétegnek aki
el is gondolkodik rajta és esetleg ilyen tudattal tesz lépéseket
ezügyben, ártanék ezzel. Magamanak meg aztán pláne nem, gondoljatok bele
hányan változtatnak ezek után majd a kocsijuk rendszerén? Hát szerintem
kevesen, csak legfeljebb jobban odafigyelnek. Én TUDOM hogy ez igy megy,
aki bizik a GPS, vagy mobilos, vagy akár bármilyen riasztóban akkor
vegyen olyat! Legalább nyugton fog elaludni. Ellophatatlan autó nincsen,
nem is lesz, hiszen a szervizeknek szerelniük kell a riasztókat, ehhez
elengedhetetlen a hozzá tartozó pontos leirás, és ekkor bekerül a körbe
az ember, aki minden ilyen dolog gyenge pontja, és akkor máris fel
tudunk zárkózni bármilyen bonyolult és új szerkezethez.

*********************************************************

Nézd! Én nem eladni akarom a termékemet, nem reklámot csinálok. Nem áll
érdekemben hazudni mert miért tenném, söt még nagyobb sem lehetek
senkinek a szemében azáltal hogy ezeket elmondtam, mivel senki nem tudja
ki is vagyok. Ti szerintem nem a müszaki háttérre vagytok kiváncsiak
(ezért kissé csupaszitva irom a dolgokat, de attól ezek még valós
tények), hanem magán a problémán (autólopás) gondolkodtok, én csak ebben
akartam némi irányt mutatni nektek.

Kifigyelés egyértelmü: Mellé állnak lesötétitett kocsival, vagy akár egy
terepjáróval és pontosan látni hol, mit nyom meg, vagy akár még a
beütött kódot is le lehet olvasni, nem ezeken az apróságokon kell
elakadni! Hanem magát a problémát kell látni. Nem tudja senki
megcsinálni olyanra a kocsiját hogy ne lehessen ellopni. CSupán annyit
tud tenni, hogy olyanná teszi, hogy NEM ÉRI MEG elvinni. (gravirozás, uv
festékkel jelölés minnél több helyre a karosszériaelemeken kivül
kárpitba és mindenhova ahova lehet, riasztó bekötésekkel eltér a
leirásban megadottaktól, stb. de legföképpen nem hirdeti világgá a
riasztó vagy a védelem tipusát. egyedi kocsikat elviszik ezzel együtt is
ha kell valakinek)

GSM rendzserekröl nem vitatkoznék, próbáld ki, és tapasztald meg. Vagy
akár kérdezz meg egy hozzáértö mérnököt. Pontosan leirni nem fogom, de
abban igazad van, hogy nem fogaskerék szintü a dolog, de a zsebünkben
sem kockacukor van. Egy SMD elemekböl megépitett cucc hihetetlenül kicsi
tud lenni (de természetesen van benne olyan elem ami komoly
teljesitményt ad le, igy az nem lehet ilyen tipusú, de erre ne térjünk
ki). Ez a zavarás csak helyben müködik (kb 10m-es körzetben) igy a GSM
toronynak semmi köze nincsen hozzá, nem azt zavarja a készülék. De ebbe
sem mennék bele.

Elvégeztem egy egyetemet, és a szakmámban dolgozom, attól hogy hetente
1-2 nap este mással foglalkozom még lehet rendes állásom, és akkor még
nem szóltam arról, hogy ez anyagilag mennyire éri meg nekem.

Konkurens bandák vannak, de nem a maffiás filmekböl kell kiindulni, nem
vágják le az ember faszát akármiért. Ilyen területes dologról sem tudok,
vagy legalábbis itthon nem annyira kialakult a dolog mint ahogy azt az
amerikai filmek sugallják.


A rendöri intézkedések: elég megnézni a statisztikákat, 10 ellopott
autóból hányat találnak meg? 1-et? vagy akár 2-t? (ebben benne vannak a
diszkós gyerekek is akik csak autókázni akartak a fagyoskodás helyett)
Vagy ha elkötöttem a kocsit és megállit a rendör mi van? Gépjármü
önkényes elvétele vagy mi is a szép neve? Csak kipróbáltam, nem ellopni
akartam jobb esetben szabadlábon védekezhetek. Vagy ha akkor kerül meg a
kocsi amikor már a megrendelönél van az már az ö sara... nekem akkor már
közöm nincsen hozzá. Senki nem bizonyitja be hogy azt én vittem oda. De
úgygondolom ezeket az eshetöségeket már kitárgyaltátok töviröl hegyére
korábban, ebben újat nem tudok adni.

Talán ezért nem erre a foglalkozásra szokták azt mondani, hogy nyugodt
állás, vagy hogy biztos befektetés, biztos hozam... valamit valamiért.

*********************************************************

Akkor sorban válaszolnék a felmerült kérdésekre:

raki: Én a fostorgósabbak közé tartotzom, nem vállalnám be sem a
rendörség elöl, sem kamera mellöl. De hogy megnyugtassalak ismerek
olyanokat akiket ez sem érdekel, bár ezeken a helyeken ök sem szeretnek
tökölni.

A GSM zavaráshoz hasonló a GPS zavarása is, csak a frekvencia más.

Az autó értéke sokmindentöl függ (mire kell utána, kell-e kulcsot
késziteni hozzá, vagy csak el kell vinni mindegy milyen áron valahova,
stb) a kisebb értékü kocsik valóban hasonló, piaci ár 15% körüli áron
mennek, a drágább kocsik (5 millió körül) olyan 30% alatt valamivel.

qwer1234: Pontosan azért irok ebbe a fórumba amiért ti is.
Szórakozásból. Amit elmondok az nem fog változtatni sem a lopási
statisztikákon, sem máson, de talán nektek használ valamit. Ezt ti
tudjátok.

TechRun: BMW all data CD-n és a müszaki leirásokban nem az van leirva
hogyan kell dekódert csinálni az adott kütyühöz, hanem csak egy egyszerü
müszaki leirás. Az adott embernek kell rá épitenie valamit, vagy
kitalálni hogyan is oldaja meg. Egyébként én nem vagyok BMW szakértö, de
annyit tudok hogy az újabb BMW-k és Mercedesek kemény diónak számitanak,
ugyanis az utóbbi idöben ezek a gyártók igencsak ráhajtottak az autóik
védelmére. Kulcsot nem lehet hozzájuk másoltatni, csak a tuljadonos
teheti ezt meg és csak ha személyesen halad be a márkakereskedöhöz. De
nem is a hazai kereskedö másolja neki a kulcsot hanem egy szám alapján
kapja meg azt a gyártótól lezárt boritékban amit a tulajdonos elött kell
felbontani. Szóval nem egyszerü. Ahogy mondtam ezt az abszolút profik
csinálják, és én nem sorolom magam közéjük. (ezek a kocsik a
legdrágábbak a feketepiacon is)

*********************************************************

Az UV festéket ne keverjétek össze a rikitó szinü szintén "UV festéknek"
hivott, kiváló izlésvilágot tökrözö festékkel! Ez a festék nem látható
nappali fénynél, kizárólag UV lámpa segitségével lehet a vele rajzolt
ábrákat megtekinteni. (egyszerü pénzvizsgáló zsebben elférö
berendezésekkel is). Ez a festék tulajdonképpen szintelen igy
észrevehetetlen, de a fémfelületre felvive, olyan tulajdonságokkal
rendelkezik, hogy fémig hatol a karosszérián, az eredeti fényezést le
kell vakarni a karosszériáról + kromofág, hogy eltüntessük, ha pedig
ráfestünk akkor 4 rétegvastagságig látható. A kárpitokból (ahol szintén
nem látható) pedig nem lehet eltüntetni, csak olyan oldószerrel, amely a
kárpitot is tönkreteszi, müanyag elemekböl meg azt hiszem nem is lehet
(...ebben nem vagyok biztos).
Igy nem éri meg a kocsit elvinni, mert ezek az azonositó jelek bármikor
láthatóak, ha pedig el akarjuk tüntetni akkor aránytalanul nagy összeget
kell az autóra forditani (teljes lecsupaszitás + újrafestés, + új
kárpitok)
Az a cég aki ezeket festéseket felviszi, ragaszt szép matricát is az
ablakra, az ilyen járgány abszolut használhatatlan számunkra, mert
bármikor egyértelmüen beazonositható. (de ha erre van megrendelés akkor
ez is kell)

*********************************************************

Sajnálom, de az ilyen kérdésekre, mint páldául, hogy "tizenéves kocsit
megvéd-e a kormányra rakott védözár meg egy filléres riasztó" vagy " ez
elég-e ahhoz hogy ne bántsa senki" nem tudok válaszolni! De szerintem
senki sem. Egyszerüen nem tudom megmondani látatlanban, hogy azt a
bizonyost tipust érdemes el elvinni (tizenéves kocsi lehet csak 500.000
Ft, de akár 3 millió is), vagy az a rárakott szerkezet megvédi-e a
kormányt, vagy a "filléres riasztó" mennyire egyszerü darab, vagy hogy a
kocsi milyen helyen áll, és hiába irja ezeket nekem valaki le tökéletes
pontossággal, akkorsem fogom tudni megmondani mi is a helyzet hiszen
annyi mindentöl függ.
Lehet a kocsi teljesen kivánatos, de egyszerüen nem olyan helyen áll
ahol megkockáztatná bárki is azt hogy piszkálja, vagy olyan állapotban
van hogy senkinek sem kell, csak a tulajdonosnak.

Ha pedig valaki szépen beáll a fákkal, sövénnyel takart kis beállójára,
akkor lehet bevállalom azt is, hogy kormányzár + riasztó + immo, söt még
lehet a rejtett kapcsolót is megkeresem, mert van idö babrálni, és senki
nem láthatja hogy benne ül valaki.

Minden eset más, igy nem tudok mit mondani, lehet nekem nem tetszik a
hely, de valaki más meg azt mondja hogy neki csak 4 perc kell, és 2
ember...gondolom most sokakat ismét kiábránditottam, hogy nem tudom
megmondani a tökéletes receptet lopás ellen, de igy van.

*********************************************************

Ezt úgy kell elképzelni, mint egy mozgó laboratóriumot. Zárt
kisteherautó, rogyásig rakva a csúcstechnológiával, de szószerint a
legújabb cuccokkal, számiotógépekkel stb. Divat újabban a
lézergravirozás, na az is van hordozható formában. Minden amit az
autógyárak is használnak.( maga a kocsi ér szerintem kb 400.000 Ft-ot,
de ami benne van az jóval az 5 millió felett, viszont hamar összejön ez
az ár, tehát megéri követniük az új dolgokat )

Emberke beül a kocsiba odahajt ahova kell, és tipus alapján kikeresi az
eredetvizsgálathoz használatos pontokat, és ott kijavit mindent az új
értékekre. Ahol meg nem kell bevizsgáltatni ott meg egyszerüen kitörli a
számokat. Van ami nincsen meg azonnal, mert csak lassan lehet az adott
felületen dolgozni, de az is elkészül pár nap alatt, addig úgyis van
munka a kocsi többi részével. Röviden ennyi.

*********************************************************

Nem térek ki minden kérdésre, csak ami megmaradt bennem arra válaszolok.

1. Nyilván hogy a lopott kocsiknál az évjárat nagyon fontos hogy
stimmeljen, ezért évjárat szerint is keressük eleve az autókat.

2. Vannak olyan alvázszámok amit nem tudsz roncsolásmentesen eltüntetni,

de ezekre is van megoldás. (AF -es alvázszám pl. nagyon nagy lehetöség a

legalizálásban, ezért nem is szeretik az EU-ban)

3. Kormányzárak... valaki emlitette hány másodperc volt valami
tesztmagazinban. Nekik még speciális szerszámaik sem voltak ha jól
tudom... (lehet gondolkodni) vannak olyanok akik csak ráteszik,
ráhajtják a zárakat de nem zárják be...

4. Amig a kocsi úgy üzemel, hogy benzin innen, gyújtás onnan, addig
ezeket kell akárhogy összehozni. Ha pedig az egyes rendszerek
kommunikálnak (ahogy valaki emlitette is) akkor hozom hozzá a saját
rendszeremet.

5. Az évjárat, de sok esetben az alvázszám, vagy arra utaló számozás is
bele van ütve a müanyag elemekbe. (ha jól tudom 300g felett kötelezö az
anyag tipusát feltüntetni az újrafelhasznositás elösegitésére, emellett
pedig gyakran ottvan a dátum is) Ezek a jelölési pontok is pontosan
lekérhetök a katalógusokból, igy ezekkel is lehet számolni.

*********************************************************

Abban az esetben, ha nem akarják teljesen átültetni a régi számokat az
új kocsiba (mert ez nyilván a drágábbik megoldás), hanem csak egy motor
kell vagy valami, akkor annyit csinálnak, hogy a régi motorszámot
megkinálják egy határozott kalapácsütéssel, igy az valamelyest
olvashatatlan lesz. Ezt az esetet "javitás közben megsérült"-ként el is
könyvelik, és adnak neki egy szép AF-es bilétát. Ezt ö némi ügyeskedés
után egyszerüen már az új motorra helyezi fel, és a kocsi teljesen
tiszta.

Nemcsak a födarabokon tüntetik fel az eredeti motorszámot, de van olyan
tipus ahol még a hamutartóban is benne van az alvázszám (vagy egy része,
vagy valami ráutaló szásor, pl. Mercedes)

*********************************************************

A katalógusokban benne van minden ilyen pont, ahol ezek az adatok
vannak. Nem nehéz öket megtalálni, és ha hiányoznak akkor sincsen semmi,
mivel csak az alváz és motorszám az ami hivatalos azonositó pont a többi
csak + jelölés. Azért senkit nem büntetnek meg, hogy hiányzik az egyik
(vagy az összes) müanyag elem oldaláról a számsor, végülis az ö kocsija
azt tesz vele amit akar.

*********************************************************

A váltózárról meg annyit, hogy a rudazatot kell megvariálni, de erröl is
irtam már részletesen korábban, csak ismételném önmagam.

Kormányzárak, "esernyök", stb... ami kereskedelmi forgalomban kapható,
ezáltal viszonylag elterjedt, annak mind van valami gyenge pontja. De
felejtsétek már el azt hogy ki lehet-e nyitni, vagy sem! Mindent meg
lehet oldani, szerintem nem értitek meg azt, hogy nem tud senki olyat
produkálni, ami mindenki ellen megvéd. Hiába vagyok én hülye mondjuk az
emlitett kormányzárhoz, más majd okosabb lesz. Itt az elriasztás a
fontos hatás, az majdnem mindegy, hogy be van-e zárva a szerkezet vagy
nyitva maradt...



Benéz egy szakértö a kocsiba, és látja, hogy fejlett riasztó, fejlettebb
kormányzár, + valami gyári cucc, akkor inkább keres egy másikat (vagon
er plusssz van majdnem minden utcában). De ha neki az van kiadva, hogy
ezt a kocsit kell hazavinni, mert ilyen szinben kell, vagy ilyen
felszereltséggel, akkor lehet benne pitbull is, vagy állhatsz vele
örzött helyen, akkor majd a piros lámpánál ültetnek ki belöle az
aszfaltra. (persze 2 milliós kocsiért nem csinálják ezt, de remélem
érted miröl beszélek) Mérlegelni kell nektek is, és nekünk is hogy mi
éri meg.

"én nem ellened írtam, nekünk csak jó ha esetlegesen olyan dolgokat írsz
amivel nagyobb biztonságba tudhatjuk a járgányt! "
rengeteg olyt irtam ami (szerintem) jó lehet ADOTT ESETBEN.

"az hogy neked mér jó hogy itt leírod azt mondjuk nem tudom."
látod a fele ember azt irja, hogy hülyeséget beszélek (ez már csak 50%-a
azoknak akik a fórumot olvassák), ennek a néhány embernek a fele
megijed, a másik fele szarik rá (marad 25% aki figyel) ezeknek a fele
tesz is valamit (12.5%), ki lehetne számolni, ez kb. hány ember. Ha
köztük vagy akkor (szerintem) jó eséllyel megmarad a kocsid. Ha pedig
nem... hát az nekem jó.

Nem félek attól hogy holnaptól minden kocsin garvirozás+uv+korrekt
riasztó+kormányzár+ablaküvegfólia lesz, mivel ez egy 1 millás Suzuki
árának több mint 20%-át teszi ki...
ezen kell gondolkodni, és mostmár remélem érted miért mondtam azt, hogy
hülyeségeket kérdezgettek.

*********************************************************

Az jutott még az eszembe, hogy a Teve utcában a dolgozók minden héten 2x
lemehetnek a tornaterembe munkaidö befejezése elött 1 vagy 2 órát, mivel
ennyi engedményt is kapnak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy miért nem
dolgoznak helyette, hanem, nekik esetleg konditeremre sem költeni
(telefonra is alig, bérlet, stb.) ha pedig ezeket a könnyitéseket szépen
összeszámolod akkor az mér nem olyan elenyészö. Mintha hallottam volna
olyat is hogy a "cég" valami nagyon kedvezö kölcsönt is ad a
dolgozóknak.

*********************************************************

Én nem haragszom a rendörökre! Tisztelem öket, és tartok is tölük (soha
ne becsüld le az ellenfeled!), de azért már ismerem kicsit mi hogy
megy...

Azokat viszont nagyon utálom, aki teljesen megszédült attól a tudattól,
hogy valami kis hatalom van a kezében, pláne ha ezt nagyon szereti
éreztetni is. Ugyan olyan bunkók néha, hogy csak lesek. Sajnos ezek az
alkalmazottak ássák alá az egész cég tekintélyét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Autótolvaj (olvassátok el érdemes )
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 17, 2006 11:51 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 04, 2006 6:57 pm
Hozzászólások: 106
Csövi !
Ezt a hírt Tepsi barátunk küldte nekem mail-en. Bocsi hogy ide írtam de nem akartam Jhonnyt ilyen hosszú szöveggel terhelni. Na meg nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség