Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd jún. 18, 2019 8:47 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28443 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1425, 1426, 1427, 1428, 1429, 1430, 1431 ... 1897  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: valami ropog alattam ???
HozzászólásElküldve: vas. jún. 13, 2010 8:16 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2008 10:13 pm
Hozzászólások: 31
Tartózkodási hely: Komárom
Hello,

Ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok, mert ilyet még soha nem tapasztaltam:
Fabia 1.2 Htpnél CSAK ELINDULÁSKOR 10 alkalomból egyszer valami roppan alattam. Fogalmam sincs, hogy honnan jöhet sajnos a roppanás, hogy a futómű, váltó vagy mifene adja ezt a hangot, de elég ilyesztő és lehet szabályosan érezni, ahogy mozog alattam valami.
A szilenteket most cserélték ki. Az autóban 143.000 km van.
Semmilyen más esetben nem csinálja, tehát sem bukkanón, sem kanyarban, sem lassú illetve gyors tempónál. Szigorúan néhány elindulásnál.

Köszönöm előre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 10:01 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2008 7:40 pm
Hozzászólások: 128
Tartózkodási hely: Gyál
Idézet:
pisti1985



Csatlakozott: 2010.06.03. Csütörtök 21:23

Még mindig ez a problémám a gyertya csere után és a köteg (ami be szokott rohadni) kiváltása után is. Már egy hete szopok vele.
Olyat csinál ha reggel beleülök és beindítom, jár egy percet utána kivillan a légzsák, olajnyomás és a kormyányszervó és minden műszer leesik nullára (nem mutat semmit). Gyújtás le ki majd beindít ás semmi baja, lehet vele menni sokat. Ha sokat áll kezdődik elölről.
Tanácstalan vagyok.

Szia.Esetleg az aksi,vagy a feszültség szabályozó.Nézesd meg.Egy próbát megér.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 9:05 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2010 8:23 pm
Hozzászólások: 6
Én is tapasztaltam ezt a hibát.
Van a kormányműben egy elfordulást érzékelő jeladó és ha tönkremegy akkor annak ez a jelensége.
Csak gyári X-es letezik belőle, úgyhogy csak márkaszervízben lehet orvosolni, mert a gyártónak vissza kell küldeni a rossz alkatrész. azt jelzi az X jelölés.
Olyan 25 ezer körül mozog a jeladó ára + munkadíj.
Üdv.
Pisti

goes írta:
Hi!

A szerelőd nem igazán ért a tipushoz. A 44-Steering Assist vezérlőt nézze és már látni is fogja a hibakódot. Ahogy Poles is mondta, ha lámpa ég, akkor hibakód is van.

Gyula23 írta:
Helló mindenkinek!
Van egy Fabia amin kigyulladt egyszer még régebben a szervónak a lámpája de egy idő után elmult. Most ismét kigyulladt de nem venni észre nagyon h nem müködne talán a szervó talán egy kicsit meg néha hirtelen bekeményedik a kormány egy pár másodpercre. Meg csinált olyat is h indítás után nem égett de ha a kormányt csak pár milimétert megmozdítottuk már egyből kigyulladt a lámpa. az érdekesség h az autószerellőnél a számítógépre kötve minden normálisan üzemel. és hallani is h dolgozik a szervó. valami elektromos panel lehet rossz. Segítségeteket előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 8:58 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. aug. 30, 2007 8:21 am
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Seregélyes
-Maci- írta:
Csabaa írta:
-Maci- írta:
Ma azért beijedtem. Lépésben mentem kavicsos úton, mikor minden előzmény nélkül éles, nyöszörgő hang kezdett el jönni bal első futóműből. Olyan volt, mint ha egy villát nyikorgatnának egy tányéron. Levert a víz, megálltam. Nem láttam semmit, ezért gondoltam vissza tolatok 1-2 m-t és lekapom a kereket. Tolatás közben viszont elmúlt... Csak pár 100m-t mentem hazáig, de a hang nem jelentkezett, pedig fékezgettem és direkt próbálgattam a kormányt.... Remélem "elmúlt" és nem volt komoly...
(bocsának a kitérőért!)


Ezeknek a néha megjelenő hangoknak jó ellenszere lehet egy kis szilikonspray. Én néha végigfújom a gömbfejek és gumi szilentek,gumi alkatrészek környékét. Szétszedés nélkül is beszivárog a kapilláris hatás miatt és kiszorítja késöbbiekben a vízet is..


Ez egy jó ötlet! Meg is lépem, amint lesz rá időm! Akartam is már kérdezni, hogy miket/hogyan érdemes rendszeresen kenni (lengéscsillapítók, gömbcsuklók, szilentek, ajtó pántok stb. mozgó/forgó pontok), de azt hittem ennyire csak én vagyok kukacos... :D

Jelen esetben viszont biztosan nem ilyen okból keletkezett a hang! Éles, fémes csikorgó hang volt. Olyan, mint amikor a vonat alacsony temponál fékez a pályaudvaron. Tudom, hogy nem távgyógyító fórum ez, de hátha lesz tanúsága a dolognak és meg oszthatom az okot.

Helló!
Ilyen fémes nyikorgás nekem is volt.Szerelőnél leszedtük a kereket meg már a csapágyat bontottuk és akkor kiesett onnan a műanyag porvédő alól egy kis kavicsdarab.Az okozta a fémes nyikorgást nálam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Műszerfal hülyéskedik
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 8:37 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. jún. 03, 2010 8:23 pm
Hozzászólások: 6
Még mindig ez a problémám a gyertya csere után és a köteg (ami be szokott rohadni) kiváltása után is. Már egy hete szopok vele.
Olyat csinál ha reggel beleülök és beindítom, jár egy percet utána kivillan a légzsák, olajnyomás és a kormyányszervó és minden műszer leesik nullára (nem mutat semmit). Gyújtás le ki majd beindít ás semmi baja, lehet vele menni sokat. Ha sokat áll kezdődik elölről.
Tanácstalan vagyok.
goes írta:
Jól mondja dombi, ha MFA-s a műszerfalad, akkor cserélj gyertyát és megszűnik a gond. Nekem is a Brisk DR15TC van benne. Az NGK-t ez a kocsi nem szereti.

pisti1985 írta:
dombi7 írta:
pisti1985 írta:
Ted Mosby írta:
1) VAG-COM-mal lehet műszerfaltesztet nézni, azt megnézném
2) a motorvezérő csatlakozóját levenni és kontakt spray-el megfújkálni
3) mikori évjárat az autó? volt egy hibás kábelkötegelésű széria, talán 2001-ben

pisti1985 írta:
Olyan problémám lenne, hogy a műszerfal néha önálló életet él. A mutatók kimerednek, ha éppen indexelek akkor égve marad a jelzője és mikor vége az önálló életnek akkor a mutatók remegve mennek le a nulla felé és nullázódik az óra.
A légzsák utánna hibát észlel (nincs kommunikáció a műszerfallal).
A műszerfalban pedig az hogy nincs kommunikáció motorel. és a légzsákkal.
A légszűrő alatt a kábelköteg ell. és semmi baja, volt már javítva de most jó.
Amúgy ez egy 1.4-es mpi skodamotoros fabia, a 68 lovas.

Remélem tudtok okos tanácsokat adni, mert minden ötletből kifogytam.
Előre is köszönöm a segítséget.
Pisti


Az autó 2003-as és AQW motorkódú.
A motorvezérlő csatiját még nem fújkáltam meg, de a műszertesztet már megcsináltam.
Én valami áram vagy test bajra gyanakodom, ennél az autónál semmi sem biztos.
A BSG nem okozhat ilyesmi problémát?


Nem MFA-s a műszerfalad? (külső hőmérséklet, átlag fogyasztás, átlag sebesség, pill. fogyasztás ilyeneket tud?)
Ha igen nem volt gyertya csere, mert az megkeverheti1.4 MPI MFA-s műszerfalát, csak a CHAMPION RC89PYC, vagy BRISK DR15TC szereti.


Igen MFA-s a műszerfal és 15000km-el ezelőtt volt gyertya cserélve. Valami NGK BKUR-5ET névre hallgat.
Szerinted ezeket okozhatja?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 7:47 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 16, 2010 5:11 pm
Hozzászólások: 427
Tartózkodási hely: 1.2 12V HTP. AZQ 2004.
Sziasztok, fura dolog történt kiálltam, fel akartam húzni a jobb első ablakot (elektromos) de nem reagált semmire majd a következő indításnál kigyulladt az EPC, és ugrált az alapjárat, leállítottam újraindít ,elaludt az EPC megjavult,de az ablak nem reagált, kivettem a biztijét pici csiszolás és minden megjavult. Kiváncsi lennék találkotott már valaki ilyen hibával, vagyez nem is hiba csak pillanatnyi elmezavar volt? Köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 2:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hi!

A szerelőd nem igazán ért a tipushoz. A 44-Steering Assist vezérlőt nézze és már látni is fogja a hibakódot. Ahogy Poles is mondta, ha lámpa ég, akkor hibakód is van.

Gyula23 írta:
Helló mindenkinek!
Van egy Fabia amin kigyulladt egyszer még régebben a szervónak a lámpája de egy idő után elmult. Most ismét kigyulladt de nem venni észre nagyon h nem müködne talán a szervó talán egy kicsit meg néha hirtelen bekeményedik a kormány egy pár másodpercre. Meg csinált olyat is h indítás után nem égett de ha a kormányt csak pár milimétert megmozdítottuk már egyből kigyulladt a lámpa. az érdekesség h az autószerellőnél a számítógépre kötve minden normálisan üzemel. és hallani is h dolgozik a szervó. valami elektromos panel lehet rossz. Segítségeteket előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 2:18 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
Ha volt hibajelzés, akkor tárolt hibakód is van. Ha ezt a szerelőd nem látta, akkor nem jó helyre vitted.
Egyébként jó esély van pl a szögelfordulás jeladóra, ez Fabiánál típushibának mondható.

Gyula23 írta:
Helló mindenkinek!
Van egy Fabia amin kigyulladt egyszer még régebben a szervónak a lámpája de egy idő után elmult. Most ismét kigyulladt de nem venni észre nagyon h nem müködne talán a szervó talán egy kicsit meg néha hirtelen bekeményedik a kormány egy pár másodpercre. Meg csinált olyat is h indítás után nem égett de ha a kormányt csak pár milimétert megmozdítottuk már egyből kigyulladt a lámpa. az érdekesség h az autószerellőnél a számítógépre kötve minden normálisan üzemel. és hallani is h dolgozik a szervó. valami elektromos panel lehet rossz. Segítségeteket előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 12:35 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 12, 2010 12:25 pm
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Balatonőszöd
Helló mindenkinek!
Van egy Fabia amin kigyulladt egyszer még régebben a szervónak a lámpája de egy idő után elmult. Most ismét kigyulladt de nem venni észre nagyon h nem müködne talán a szervó talán egy kicsit meg néha hirtelen bekeményedik a kormány egy pár másodpercre. Meg csinált olyat is h indítás után nem égett de ha a kormányt csak pár milimétert megmozdítottuk már egyből kigyulladt a lámpa. az érdekesség h az autószerellőnél a számítógépre kötve minden normálisan üzemel. és hallani is h dolgozik a szervó. valami elektromos panel lehet rossz. Segítségeteket előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: G12
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 9:07 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia! MOL-ból ez az: http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfelek ... ncentrate/

A másik is jónak tűnik, de nem ismerem sajnos. A szabványt teljesíti.


Gabesz írta:
goes írta:
Hi!

MOL Evox piros folyadéka tökéletes, bár nyáron nem nagyon árulják, nem is értem miért? Rajta van a VW szabványszám is és teljesen egyező a G12+-szal. Ha erdetit akarsz, akkor egy Skoda-VW szalont látogass meg. Az 50%-50% keverés azért jó, mert utána akár sima deszt. vízzel is utántölthető jó ideig még, mert így -35°C-ig jó, nálunk meg -15-20°C-nál ritkán van hidegebb télen. 6 liter bekevert folyadék fér el a rendszerben, ha klímás a kocsi, de nem fogod tudni az egészet cserélni, csak kb. 5-5.5 liter tudsz majd beleönteni.

Gabesz írta:
Szevasztok! Goes-t kérdezném, hogy G12 folyadékot hol érdemes venni (nem valami utángyártott sz*r löttyöt)? Mennyi kell bele? Vezérléscsere előtt vagyok. 50-50%? Apropó amit linkeltetek szivargyújtot annak a pereme megvilágított kivitelű?


Köszönöm Goes! Még arra kérlek jelöld meg melyik az a listából:

http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfelek ... olyadekok/

Köszönöm a segítségedet!

Ez is jó lenne:

http://webcache.googleusercontent.com/s ... lr=lang_hu

:?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: G12
HozzászólásElküldve: pén. jún. 11, 2010 12:28 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 828
goes írta:
Hi!

MOL Evox piros folyadéka tökéletes, bár nyáron nem nagyon árulják, nem is értem miért? Rajta van a VW szabványszám is és teljesen egyező a G12+-szal. Ha erdetit akarsz, akkor egy Skoda-VW szalont látogass meg. Az 50%-50% keverés azért jó, mert utána akár sima deszt. vízzel is utántölthető jó ideig még, mert így -35°C-ig jó, nálunk meg -15-20°C-nál ritkán van hidegebb télen. 6 liter bekevert folyadék fér el a rendszerben, ha klímás a kocsi, de nem fogod tudni az egészet cserélni, csak kb. 5-5.5 liter tudsz majd beleönteni.

Gabesz írta:
Szevasztok! Goes-t kérdezném, hogy G12 folyadékot hol érdemes venni (nem valami utángyártott sz*r löttyöt)? Mennyi kell bele? Vezérléscsere előtt vagyok. 50-50%? Apropó amit linkeltetek szivargyújtot annak a pereme megvilágított kivitelű?


Köszönöm Goes! Még arra kérlek jelöld meg melyik az a listából:

http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfelek ... olyadekok/

Köszönöm a segítségedet!

Ez is jó lenne:

http://webcache.googleusercontent.com/s ... lr=lang_hu

:?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: G12
HozzászólásElküldve: pén. jún. 11, 2010 12:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hi!

MOL Evox piros folyadéka tökéletes, bár nyáron nem nagyon árulják, nem is értem miért? Rajta van a VW szabványszám is és teljesen egyező a G12+-szal. Ha erdetit akarsz, akkor egy Skoda-VW szalont látogass meg. Az 50%-50% keverés azért jó, mert utána akár sima deszt. vízzel is utántölthető jó ideig még, mert így -35°C-ig jó, nálunk meg -15-20°C-nál ritkán van hidegebb télen. 6 liter bekevert folyadék fér el a rendszerben, ha klímás a kocsi, de nem fogod tudni az egészet cserélni, csak kb. 5-5.5 liter tudsz majd beleönteni.

Gabesz írta:
Szevasztok! Goes-t kérdezném, hogy G12 folyadékot hol érdemes venni (nem valami utángyártott sz*r löttyöt)? Mennyi kell bele? Vezérléscsere előtt vagyok. 50-50%? Apropó amit linkeltetek szivargyújtot annak a pereme megvilágított kivitelű?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: G12
HozzászólásElküldve: pén. jún. 11, 2010 9:45 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 828
Szevasztok! Goes-t kérdezném, hogy G12 folyadékot hol érdemes venni (nem valami utángyártott sz*r löttyöt)? Mennyi kell bele? Vezérléscsere előtt vagyok. 50-50%? Apropó amit linkeltetek szivargyújtot annak a pereme megvilágított kivitelű?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 10, 2010 8:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
-Maci- írta:
Ma azért beijedtem. Lépésben mentem kavicsos úton, mikor minden előzmény nélkül éles, nyöszörgő hang kezdett el jönni bal első futóműből. Olyan volt, mint ha egy villát nyikorgatnának egy tányéron. Levert a víz, megálltam. Nem láttam semmit, ezért gondoltam vissza tolatok 1-2 m-t és lekapom a kereket. Tolatás közben viszont elmúlt... Csak pár 100m-t mentem hazáig, de a hang nem jelentkezett, pedig fékezgettem és direkt próbálgattam a kormányt.... Remélem "elmúlt" és nem volt komoly...
(bocsának a kitérőért!)


Ezeknek a néha megjelenő hangoknak jó ellenszere lehet egy kis szilikonspray. Én néha végigfújom a gömbfejek és gumi szilentek,gumi alkatrészek környékét. Szétszedés nélkül is beszivárog a kapilláris hatás miatt és kiszorítja késöbbiekben a vízet is..


Ez egy jó ötlet! Meg is lépem, amint lesz rá időm! Akartam is már kérdezni, hogy miket/hogyan érdemes rendszeresen kenni (lengéscsillapítók, gömbcsuklók, szilentek, ajtó pántok stb. mozgó/forgó pontok), de azt hittem ennyire csak én vagyok kukacos... :D

Jelen esetben viszont biztosan nem ilyen okból keletkezett a hang! Éles, fémes csikorgó hang volt. Olyan, mint amikor a vonat alacsony temponál fékez a pályaudvaron. Tudom, hogy nem távgyógyító fórum ez, de hátha lesz tanúsága a dolognak és meg oszthatom az okot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 10, 2010 10:37 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. jan. 21, 2010 10:23 pm
Hozzászólások: 77
goes írta:
Vagy trafó vagy neked is kijött ennek a motornak a tipushibája. Kirózsásodik az 1. henger kipuff. szelepe. Kompresszióméréssel kiderül.

Zsola írta:
Üdvözlet mindenkinek! 2004.11.havi 1.2 ,6 szelepes erőművem van.66000Km van benne. Olyan gondom van vele hogy néha olyan mintha kihagyna egy henger több km-t utánés kisebb fordulaton akkor bejelez a műszer,de nem minden esetben,és a következö inditásnál el is tűnik,vagy ha utána hoszabb utra megyek utána alszik el a visszajelzö.Viszont mén rendesen a kocsi. most olvastattam ki a hibatárolóját az 1-s hengernél gyújtáskimaradást írt. próba képen azt csináltuk,hogy kicseréltük az 1és a 2 henger trafóját. Utóbbi óta nem mentem még vele hogy bejelezhet e. Mi erről a véleményetek valaki találkozott már ilyen jelenséggel? Mértem az ellenállását 2+3 láb értéke239


Köszönöm a válasz ! Akkor megpróbálom először a trafócserét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28443 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1425, 1426, 1427, 1428, 1429, 1430, 1431 ... 1897  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség