Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. feb. 21, 2019 5:57 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28289 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1865, 1866, 1867, 1868, 1869, 1870, 1871 ... 1886  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 21, 2007 12:56 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 10, 2007 4:42 pm
Hozzászólások: 31
Sziasztok!
Szerintetek mitől lehet az, hogy ha beindítom a kocsit sípol, és közben folyamatosan, vagy villogva (már nem emlékszem) ég az ABS és a felkiáltójel lámpa! Ha leállítom, és újraindítom abbahagyja!
Csupa talány ez a kocsi, még a magnót se lehet beszerelni, nem kap elég áramot, vagy mi, át kell vezetékelni.
Üdv: Ági


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2007 3:35 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2006 1:55 pm
Hozzászólások: 25
Szia revol!

Ez a műszeregység meghibásodásának a jele is lehet. Próbáld ki:
- működik-e a bekapcsolt fényszóróra figyelmeztető hang?
- működik-e a behúzott kézifékkel való haladásra (vagy az üzemanyag szintjelző felgyulladására) figyelmeztető hang? (Ugye a +5 Celsius alatti hangot most nem tudjuk kipróbálni.)

Ha ezek egyike sem működik, akkor a műszeregységben van a meghibásodás, amit hivatalosan egységcserével javítanak. 2005-ben az alkatrész 85e HUF + ÁFA volt magyarországi márkakereskedésben.

Megoldási lehetőségek:
- elmegy az ember egy márkaszervízbe, ajánlatot kér a javításra, aztán felcsap sztárügyvédnek, vagy sztárprimadonnának és a gázsiból kifizeti a cserét,
- keres egy hozzáértő szerelőt, aki tudja csak a szükséges részt cserélni szolídabb anyagárral (vigyázat, a műszeregységben nem ajánlott büntetlenül forrasztgatni; olyanhoz kell menni, aki már csinált ilyent),
- kirándulást tesz a brinzovy halusky hazájába,
- hozzászokik a hangtalansághoz. (Egyéb bajt nem okoz.)

Üdv.
Fickó


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. máj. 20, 2007 10:19 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 20, 2007 10:15 am
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: Debrecen
Sziasztok !

A segítségeteket kérném...

5 éves fabiám irányjelzéskor gyakran nem adja a megszokott kattogó hangot. (Az irányjelző lámpák rendben vannak, villognak) Kontakthibára gyanakszom, hogyan kezdjek hozzá a megkereséséhez? Hol keressem?
:?:

Előre is köszi minden segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 19, 2007 7:39 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 10:34 pm
Hozzászólások: 8
Szia Johnny1.4 100!

Köszi szépen, hogy megosztottad velem az infót! Kicsit tartottam tőle, hogy ilyen hamar problémám lesz az új autóval.(Mert ugye a kézikönyve meg azt mondja, ha az a kijelző nem alszik el pár másodperc alatt, akkor a motor vezérlésével van vmi, és irány a szervíz.)
Hát hiába még ki kell tapasztalnom, de annak azért örülök, hogy ez nem hiba.
Még1x köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 11:37 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 295
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Ser666!
Szerintem nem kell aggódnod :D ez teljesen normális, nekem is ilyen mióta megvettem.
Egyébként úgy kell működnie ahogy leírtad, de nem gyújtásnál, hanem ha beindítottad a motort :D
Az többi ami elalszik az azért van mert gyújtásnál azokhoz hozzáfér a központi elektronika anélkül hogy járnia kellene a motornak.
De pl: a töltés olajnyomás, és az EPC világít.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 10:38 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 10:34 pm
Hozzászólások: 8
Üdv!
Frissen vett(0 km-es) Fabia 1.4-es (74kw-os)-nál van egy jelenség, amit nem értek: a gyújtás ráadását követően az EPC (motorelektronika ellenőrzés) kijelzője egészen a motor indításáig nem alszik el, pedig a leírás szerint pár másodpercen belül ki kéne aludnia, akárcsak a többi ellenőrző lámpának.Tudtok valami infót adni erről?
Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 7:35 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 17, 2007 8:12 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Váraszó
Antoni Re: Az első 5000 kilométert télen tettem meg, + bejáratós volt az autó. És nem tapostam a gázt. Itt a hegyek között az útviszonyok télen elég gázosak. Gyorshajtás kizárva, az a tél sokkal keményebb volt mint a mostani.
A guminyomás rendbe volt 2 hetente ellenőrzöm.(gyári értékre állítom elől 2,1 hátul 2 Bar).
Az előbb félre érthetően írtam "A gumik külső széle". Futómű beállítási hibából adódott, (ami gyári értéken volt). Kiss korrekció után megállt a gumikopás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 6:27 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2006 8:37 am
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Velencei-tó/Budapest
Copek, A gumi ha jól tudom 2 okból tud jobban kopni adott helyen.

1, rossz futómű beállítás
2, nem megfelelő keréknyomás
ugye magas nyomásnál a közepe, alacsonynál a széle kopik jobban

Milyen keréknyomással jársz?

Kocsi súlya ugye elöl van, lehetséges ezért van csak elöl baj. Ha alacsony a nyomás a szélek kopnak, kanyarokban pedig erőteljesen a külső szél...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hibák, kérdések, szerviztapasztalatok
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 5:17 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Egybenyitottuk a "Hibák, szerviztapasztalatok, történetek" témát a "Szerviz kérdésekkel"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 4:27 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Gabojka!
Valószínű hogy csak a szögjeladó romlott el, a motorvezérlő nem szokott. Viszont ezt sajnos csak úgy lehet 100%-ban kideríteni, hogy megrendeled a márkaszervizben az alkatrészt, vagy ha esetleg van raktáron akkor talán ki lehet próbálni, de ez szervizfüggő.

Sajnos nem tudom hogy hol értenek a motorvezérlőhöz, a szervizekben legfeljebb szoftverfrissítést csinálnak, bele nem nyúlnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 3:43 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Helló!
A legújabb Fabiáknál már alapból világít a tompított. De ha helyzetjelzőre kapcsolod, akkor szerintem kikapcsol.
Ha zavar akkor ha legközelebb mész szervizbe kérdezd meg őket hogy ki tudják e kapcsolni.
Szerintem ki lehet... :?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 2:53 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 17, 2007 8:12 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Váraszó
Szia Antoni!

Csak az elején volt rendellenes kopás. A gumik külső széle.
Még gyári van rajta (Kléber Viaxer 165/70 R14), igaz lassan a végét járja.
Gumi hiba kizárva, mivel párban kopott. A hátsókkal semmi gond. Utánna jobban figyeletem rá és többször cseréltem. Mondhatni a kopás megszűnt a széleken.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 2:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 2:40 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: temesvar
sziasztok!

uj vagyok a forumon, ugyhogy udv mindenkinek!

2 hete vagyok fabia tulajdonos es sajnos leirast a fabiarol nem talalok sehol:( van egy fabia combi comfort-om es nem tudok majdnem semmit rola, azon kivul, hogy van motra, kerekeke meg egy par mar ismert tartozek:))

tudna valaki segiteni, hogy honnan lehet beszerezni, esetleg letolteni egy ugymond hasznalati utasitast ehez az autohoz?:)

elore is koszonom:)

az egyeduli erdelyi tag:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 2:18 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 17, 2007 8:46 pm
Hozzászólások: 6
Köszi.Megprobálom beállitani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2007 11:13 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 18, 2007 9:11 am
Hozzászólások: 21
Sziasztok!

Sziasztok!

Nagy örömömre szolgál, hogy kezdő Fabia-tulajként rátok találtam. Természetesen vagyok olyan pofátlan, hogy beköszönés után egyből segítségért kuncsorogjak :wink:

A tényállás: vettünk az asszonynak egy csodás példányt: éjfekete 5-ajtós 2001-es Elegance, bézs kárpittal, alacsony (és hihető) futásteljesítménnyel, 16-os alukerekekkel, törésmentesen, szépen felextrázva.

Bár a források nem voltak nagy véleménnyel róla, mégis a 100 lőerős 1.4 16V mellett döntöttünk (tudtam, hogy komálja a 98-ast, úh. kitörő örömmel fogadtam a hírt, hogy megszűnése miatt tankolhatok V-Powert 330-ért :shock:

Nem is volt semmi gond, a Skoda Téténynél megnézettük, voltunk vele hosszabb úton is: jól megy, autópályán 6,9-et eszik (a tempomat frankón tartja a 140-et). Szóval eddig minden örö’ és bódottá.

De: egy fekete fellegecske a megvétel óta rondítja felhőtlen autózásunkat :D , mégpedig a csörgés. A motor ugyanis aláváltáskor, húzatáskor, emelkedőn fülsértően és nyilvánvalóan csörög (avagy kopog).

Mondtak már rá mindent: kilazult csőbilincs, tűzkarika, a kipufogó hővédő pajzsa, futómű stb. Nem hittem senkinek és igazam lett: miután a Tétény természetesen semmit nem talált, elvittem egy pasaréti szervízbe, ahol rákötötték a mobil OBD-eszközt, ezt a jobb 1-ben az ölembe vettem és miközben a szerelő vadul hajkurászta a kocsit a domboldalban, a gép szépen írta a félreköhintéseket, azaz gyújtáshibákat.

Tehát igazam lett, a motor kopog, mégpedig az aranyárban mért Shell 100-assal is. Két gyanúsítottunk volt: a kopogásérzékelő (ez valami piezoelektromos fejhallgatószerű izé), de az annyira primitív, hogy nem tud tönkremenni (kipróbálták), a másik (persze a drágább) valami szögjeladó izé, ami szintén az előgyújtást bűvöli.

Na, ez utóbbi adott hibás jelet 30 fokos előgyújtásra, valszeg attól csörög (gyanúba keveredett még a felcsapott olaj is, de azt a hibátlan kompressziós görbe, meg a csekély olajfogyasztás cáfolta). Ha ezt az előgyújtásos vackot leköti az ember, a motor egy darabig még csörgedez, majd valamiféle vészprogrammal megtalálja a helyes megfejtést, a kb. 15 fokos előgyújtást, és csend lesz. Ezt tapasztalta legalábbis a szerelő, én még csak tesztelem.

Szóval most le van kötve ez a kütyü, de valszeg nem is ő maga a bűnös, hanem az a fémszínű kis dobozka, ahová csatlakozik és amiben az elektronika van. Azt kéne megnézetnem – elvileg – mert ott lehet vmi elcseszve (amire van is esély, ha pl. az utólag beszerelt tempomat miatt valaki belebarmolt).

Itt tartok most, tiszteletteljes kérdésem, van-e bárkinek tippje, mi lehet ez, mitől lehet, ki érthet hozzá, hol és mennyiért?

Nagyon köszönöm előre is!

Gábojka


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28289 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1865, 1866, 1867, 1868, 1869, 1870, 1871 ... 1886  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség