Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd okt. 16, 2018 3:39 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 142 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd márc. 17, 2015 6:03 am 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 15, 2015 8:16 am
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.2
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 16, 2015 5:38 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7403
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
Szia!

Véleményem szerint teljesen jó az 1.2 12v-es változat. Amikor megvettem az 1.2-es autómat, próbáltam 1.4 16v 75 Le-s változatot. Őszintén szólva nem nagyon vettem észre különbséget a kettő között. Sőt, az 1.2-es fürgébb. Fogyasztásra szerintem jobb az 1.2 mint az 1.4-s. Ezt nem azért írom mert nekem is 1.2-esem van. Nekem a fogyim télen-nyáron klímával sem kúszik 6 liter fölé. Sok rosszat lehet olvasni az 1.2-es motoroknak a vezérlés ugrásáról, de mint mindig később kiderül. hogy a tulaj hanyagsága miatt van (tisztelet a kivételnek). Ha rendesen cserélsz olajat, nem hajtod halálra, mert van aki összetéveszti ezeket a kisautókat a nagyobb testvérekkel és kitapossa a lelkét autópályán akkor rendben lesz.

sziasztok
Meg lehet venni, de ugyanúgy mint egy szíjas kocsinál, itt a láncot kell cserélni első körben. Ha a vezérlés meg van
bontva az olajdekni alját is érdemes levenni és megnézni az olajszivattyú talpszűrőjét. Nem szabad az olajon spórolni, 5w30-as
olajat érdemes használni. Ha sokat pályáznál, akkor 1,4-t vegyél, az 1,2es inkább városi mászkálósnak jó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 15, 2015 1:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 397
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Bori197 írta:
Üdvözletem!

A lényeg, hogy Fabiat szeretnék venni.
Jelen pillanatban a köv. lehetőségei vannak.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... km-8720464
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... ic-8775728
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... es-8772785

Ezekről a típusokról, mit érdemes tudni?
Esetleg melyiket érdemesebb megvenni?
Help!



Szia!

Véleményem szerint teljesen jó az 1.2 12v-es változat. Amikor megvettem az 1.2-es autómat, próbáltam 1.4 16v 75 Le-s változatot. Őszintén szólva nem nagyon vettem észre különbséget a kettő között. Sőt, az 1.2-es fürgébb. Fogyasztásra szerintem jobb az 1.2 mint az 1.4-s. Ezt nem azért írom mert nekem is 1.2-esem van. Nekem a fogyim télen-nyáron klímával sem kúszik 6 liter fölé. Sok rosszat lehet olvasni az 1.2-es motoroknak a vezérlés ugrásáról, de mint mindig később kiderül. hogy a tulaj hanyagsága miatt van (tisztelet a kivételnek). Ha rendesen cserélsz olajat, nem hajtod halálra, mert van aki összetéveszti ezeket a kisautókat a nagyobb testvérekkel és kitapossa a lelkét autópályán akkor rendben lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 15, 2015 9:56 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. dec. 04, 2013 1:23 pm
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: 1.4 MPi Matrix HB. 8v 2002. AQW - Tolna
szerintem nincs nagy baj ezzel az 1.2 12v-vel. meg kell nézni a vezérlés állását, majd megvétel után egyből cserélni. esetleg egy gyors hibakód olvasás megvétel előtt, meg a szokásos átnézés aztán kész. kombit vegyél a nagyobb csomagtér miatt.

amiket nem vennék azok a 1.0 mpi, 1.2 6v és a pd-s dízelek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 15, 2015 8:32 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 598
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
Bori197 írta:
Üdvözletem!

A lényeg, hogy Fabiat szeretnék venni.

ezekről a típusokról, mit érdemes tudni?
Esetleg melyiket érdemesebb megvenni?
Help!


csak nagyon röviden: pont ezeket az 1,2es fábiákat felejtsd el!
többiek elmondják miért.
ha nem vagy guru vegyél sima 1,4es mpi motorost. kockázatmentesebb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 15, 2015 8:25 am 
Offline

Csatlakozott: vas. márc. 15, 2015 8:16 am
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.2
Üdvözletem!

A lényeg, hogy Fabiat szeretnék venni.
Jelen pillanatban a köv. lehetőségei vannak.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... km-8720464
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... ic-8775728
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/f ... es-8772785

Ezekről a típusokról, mit érdemes tudni?
Esetleg melyiket érdemesebb megvenni?
Help!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: 2.0 8v
HozzászólásElküldve: vas. aug. 29, 2010 2:09 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. aug. 29, 2010 1:58 pm
Hozzászólások: 3
létezik 2.0 8v fabia.. vaddisznó hidd el 7-8l eszik!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 04, 2010 7:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 07, 2008 10:02 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Győr-Moson-Sopron megye
Szia,

nekem egy 2001-es skoda blokos 8 szelepes MPi motoros fábia kombim van (AME motorkód). Hasonlóan én is sokat agyaltam a választáson, de utánnanézve a dolgoknak a neten az MPi-ről és fábiáról szinte minden bejött.

Az én tapasztalataim:
- 50kW, 8 szelep -> nem egy rakéta, de megbízható konstrukció, egyszerű,
- 102ekm-rel vettem szervízkönyvvel -> a mai napig nincs vele motorikus probléma,
- fogyasztása használattól függ: 6,5-8,5l
- csak olaj kell neki, meg folytószelep és MAP szenzor tisztítás, amit kis ügyességel az ember otthon is elvégezhet,
- stabil elektronika, nincsenek kontakt és érintkezési hibák,
- olcsó az alkatrész hozzá,
- nekem előtte Golf II volt, ezek után kissé kicsinek tűnt az utastér, meg lehet szokni.

Nekem most van benne 148ekm (4év alatt 46ekm-t tettem bele) és az eddigi problémái szinte tipikus fábia problémák:
- fábia futómű kicsit gyengécske konstrukció, minden műszakira szilent csere szükséges,
- menetstabilizátor rúd szilentje kikopik, nyikorog
- kormánymű jeladó csere
- kipufogódob csere
- hátsó lengéscsillapítón ütköző csere
- kormánymű porvédő gumi csere

remélem ezzel segítettem valamelyest a választásban, tehát nem szabad megijjedni a 8 szelepes skoda blokosstól sem.

Fontos, hogy eltudja döntni az ember mire kell neki az autó, mi lesz az autó feladata.

üdv

Szab


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 04, 2010 5:57 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 8:34 pm
Hozzászólások: 14
Köszönöm az infokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 04, 2010 10:04 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Én csak újat tennék bele. A bontott olyan mint a használt koton, ez egy elég fontos alkatrész.

Árak? Hát, ahol amennyi, erre nem tudok mást válaszolni.

Fobia72 írta:
A PD elemet cseréje új alkatrésszel történik/célszerü/vagy bontot.Vezérmüszíj csere KM?Árak? Nagyon köszönöm a gyors választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 04, 2010 6:20 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 640
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
PD Fabia-nal vezérlés csere 90ekm-nél ( 2003. júliusig bezárólag ) vagy 120ekm-nél ( 2003. augusztustól ), akkor is ha QG0 vagy QG1/QG2 a szerviz ciklusa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 03, 2010 8:21 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 8:34 pm
Hozzászólások: 14
A PD elemet cseréje új alkatrésszel történik/célszerü/vagy bontot.Vezérmüszíj csere KM?Árak? Nagyon köszönöm a gyors választ.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 02, 2010 8:18 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hi!

Negatívum:
- ronda hang (varrógép+dízel)

Pozitívum:
- kiforrott technológia, gyakorlatilag motorikus tipushibája nincs
- a turbóra kell vigyázni, ha használtan veszed ez lutri, de sajnos minden TD autónál ez van, autópálya után felforrósodott turbójú motort nem szabad rögtön leállítani, mert rákokszolódik az olaj a siklócsapágyra
- jó chiptuning alany (nem tuningboxra gondolok, mert azt én is gyártok 5 forintból), 100 lóerőig gond nélkül húzható
- 300e környékén lesznek cserések a PD elemek, darbja 30 ezer körül már megszerezhető

Fobia72 írta:
Hello.
1.4PDTDI tipusú skoda fabiához /55KW/irnál egy-két motor infot.Tipus hibák jó és rossz dolgok.
Elöre is Köszönöm.
Üdv. Minden fabiásnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 02, 2010 7:16 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 8:34 pm
Hozzászólások: 14
Hello.
1.4PDTDI tipusú skoda fabiához /55KW/irnál egy-két motor infot.Tipus hibák jó és rossz dolgok.
Elöre is Köszönöm.
Üdv. Minden fabiásnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 31, 2010 6:37 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 640
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Aspire írta:
Vannak szépek, de 160 ezer kilométerrel, gondolom itt a motor már jócskán elhasználódott, vannak mások amikben mondjuk 60-70 ezer km van, ezeknél van esély, hogy vissza van tekerve az óra valamennyire.

Szia!
A valós 160ekm önmagában nem probléma, ha normálisan használták, és pl. autópályázással tették bele nagy részét, nem 5-10km-es állandó hidegindításos városi szaladgálásokkal.
Ami még eszembe jut :
- ha lehet, első tulajdonostól vedd,
- vezetett szervizkönyv jó ha van, de nem garancia semmire sem
- hozzáértő szerelővel alaposan nézesd át a vétel (alku) előtt
- az átvizsgálás mindenre terjedjen ki : a rétegvastagság méréstől a zöldkártyás értékekig, az üvegek gyári számától ( gyáriak-e ) a gumik és a pótkerék milyenségéig, fék- és lengéscsillapító mérésre, akku életkora, összes elektromos alkatrész próbája, részletes hibakód kiolvasás, féktárcsa és betét kopottság, kipufogó állapota, szélvédő kavics/repedés mentes-e, szervokormány morgás, stb. stb. stb.
- a klímát is érdemes alaposan kipróbálni, nyári melegben is hamar teljesen hideg levegőt kell tudni fújnia ( kb. 1-2 perc után 5-6 fokos levegőt )
- ha van rá lehetőség, egy Euro-Tax értékelést célszerű végeztetni ( ingyen pláne, de kis pénzt is megérhet )
- Gabesz által az előző hsz-ban linkelt cikket pedig tényleg nagyon érdemes alaposan elolvasni!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 142 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség