Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jún. 20, 2019 7:03 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 19, 2010 5:44 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Hmmm....
Nekem azért volt pár új információ! Mindíg örülök, ha újat tanulhatok (főleg autó-motor témában!). :)
Egy dolog nem világos még nekem és ne nevessetek ki! Korábban Csaba linkelt képet a fűtésről, de biztos nem voltam elég figyelmes. Sok apró részletet megismertem már a fórumon a témával kapcsolatban, de egy nagyon fontos dolog nem jött át:
Tulajdonképpen mi adja a meleget? Mi a hőforrás? Elméletem szerint külön fűtésnek (elektromos fűtőszálra gondolok) kellene lennie az autóban, ugyan akkor meg is cáfolom magamat, mert ha így lenne akkor ~1 percen belül meleget fújna bár mikor. De nem. Szóval mégis a motortól jön a hő, ugye? De hol? :? Nem láttam nyomát sehol :?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hőfok motor
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 9:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
A manuál szerint is a klímás-elektronikus (itt számok is vannak a hőm. szabályzón).
A nem klímásban van a bowdenes megoldás és asszem itt nincsenek számok, csak kék-piros körív.
Ez utóbbi nemigen tud elromlani, szal melegre tekerve fűtenie kell. Anno feliciánál rossz termosztáttal csak langyosat fújt ilyen időben.

-Maci- írta:
Csabaa írta:
sziasztok
Elkészült a hőfok motor potijának javításáról a leírás.
Beküldtem az technikai segítségek közé is de addig is itt megtekinthető:
http://www.mediafire.com/?flt1defkttzwm
:D


Nagyon rendes vagy Csaba! Köszönjük szépen!
Szomszédom 1.4 MPI-je nem akar fűteni. Egyelőre úgy gondolja, hogy a motor hőfok jeladó miatt van (múltkor megjárta Kecskemétet úgy, hogy nem mozdult meg a vízhőmérséklet mutatója...). Mondtam neki, hogy szerintem ez két külön hiba, de nem hitt nekem.
Szerintem Poti tisztítás lesz ott... (ugye? :? ) :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 8:18 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
köszi a választ Goes
-Maci- igazad van az a fránya cső.. :)
A belsőlevegő keringtető motor javitásáról jó a fent lévő leírás azt nem fényképeztem újra, ott is a potit kell oxidmentesíteni. Nekem ez már megvételnél sem ment néha magától villogott a gombja..most annyira jó ,hogy pillanatok alatt meleg van a kocsiba ha belső keringtetésre váltok és a zsaluk is nyitnak és zárnak.
De ott két zsalut mozgat a motor, órákig játszottam mire sikerült a három fogaskereket összehozni a dupla teli fogak miatt. Az kimaradt a leírásból ,hogy a legjobb ha hanyat fekve dolgozol az ülés teljesen hátratolva és a hátad a küszöbön a lábaid a kocsi mellett.( hídállásban) Egy erős elemlámpa is jól jön mert belül nehezen látni a dolgokat..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 7:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Köszönöm Goes!
Most hogy írtad, asszem az övéké nem klímás...
Itt tenném hozzá, amit Csaba úrnak akartam írni és Te is utaltál rá!
Kívülről szemlélve a dolgokat (mert én nem vagyok olyan tályékozott, mint ti), úgy tűnik (legalábbis nekem), hogy nem évjárat függő, hogy bowdenes-e vagy elektronikus. Legalábbis a Csaba által írt "Vagy az 1,4mpi még bowdenes és e felett már motoros?" kérdés nem egyértelmű, mert pont az Ő általa megosztott link szerint (http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Fabia) az, hogy "1.4MPI" nem határolja be a típusokat pontosan. Relatíve hosszú ideig volt forgalomban és közben más típusok is futottak. Némelyik elektronikus fűtés szabályozóval. Némelyik bowdenessel....

Ergo ott lesz a pont goes úrnál! Attól függ, hogy klímás-e vagy sem! (A leírásodban is azt írod, hogy a burkolat nehezen indul meg az üdítő hűtő rekesz csöve miatt. De csak klímásnál! :) )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 7:28 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Király a leírás, köszönjük! Minden klímás elektronikus és asszem a klíma nélküliek bowdenesek. Nekem 2001-es 1.4 MPI és elektronikus szabályzású (klímás).

Csabaa írta:
sziasztok
Nem találtam sehol sem ,hogy mikori évjárattól váltotta fel a bowdenes hőfok állítást a motoros. Nem tudja valaki? Vagy az 1,4mpi még bowdenes és e felett már motoros?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hőfok motor
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 7:26 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Neki termosztát csere lesz és jeladó is valószínüleg.

-Maci- írta:
Csabaa írta:
sziasztok
Elkészült a hőfok motor potijának javításáról a leírás.
Beküldtem az technikai segítségek közé is de addig is itt megtekinthető:
http://www.mediafire.com/?flt1defkttzwm
:D


Nagyon rendes vagy Csaba! Köszönjük szépen!
Szomszédom 1.4 MPI-je nem akar fűteni. Egyelőre úgy gondolja, hogy a motor hőfok jeladó miatt van (múltkor megjárta Kecskemétet úgy, hogy nem mozdult meg a vízhőmérséklet mutatója...). Mondtam neki, hogy szerintem ez két külön hiba, de nem hitt nekem.
Szerintem Poti tisztítás lesz ott... (ugye? :? ) :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 7:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
Nem találtam sehol sem ,hogy mikori évjárattól váltotta fel a bowdenes hőfok állítást a motoros. Nem tudja valaki? Vagy az 1,4mpi még bowdenes és e felett már motoros?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hőfok motor
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 7:20 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Csabaa írta:
sziasztok
Elkészült a hőfok motor potijának javításáról a leírás.
Beküldtem az technikai segítségek közé is de addig is itt megtekinthető:
http://www.mediafire.com/?flt1defkttzwm
:D


Nagyon rendes vagy Csaba! Köszönjük szépen!
Szomszédom 1.4 MPI-je nem akar fűteni. Egyelőre úgy gondolja, hogy a motor hőfok jeladó miatt van (múltkor megjárta Kecskemétet úgy, hogy nem mozdult meg a vízhőmérséklet mutatója...). Mondtam neki, hogy szerintem ez két külön hiba, de nem hitt nekem.
Szerintem Poti tisztítás lesz ott... (ugye? :? ) :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 5:36 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 665
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Szia Csabaa!

Szuper leírás, köszönjük szépen! :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: hőfok motor
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 18, 2010 5:30 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
Elkészült a hőfok motor potijának javításáról a leírás.
Beküldtem az technikai segítségek közé is de addig is itt megtekinthető:
http://www.mediafire.com/?flt1defkttzwm
:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 17, 2010 7:31 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
VAG-COM-mal olvasható a motor aktuális pozíciója, az elektronika által kívánt pozíciója (ha a kettő egymástól jelentősen eltér akkor van a hiba..) az utastér hőmérséklete (az érzékelő a tekerő gombok alatt a rács mögött)
Igazából tekergetni nem kell, ez az előnye ennek a megoldásnak. Ha beállítom 22C-ra akkor azt igyekszik tartani. Vagyis a kinti hőmérséklettől, a befúvás intenzitásától függően úgy állítja a zsalut, hogy tartsa a 22C-ot.
A hagyományos elronthatatlan bowdenesnél sajnos a hőmérséklet függ a kinti hőtől, a venti sebességtől stb. Ott sokat kell tekerészni.

Csabaa írta:
sziasztok
Ma volt a nagyszervíz. Néhányszor már megviccelt a hőfokszabályzó, tegnap Christine
(Stephen King) úgy döntött megsüt elevenen.
KIkapcsolhatatlanná vált a meleg... ehh
Szétszedtem, a potméter wd40-zése megoldotta a problémát. Köszönet Poles kartárs tanácsaiért :)
Készült róla fénykép lassan megírom a történetet másnak is jól jöhet..
Mivel nekem a belső keringtetés is vacakolt, 4-5 mp után mindig kikapcsolt, ezt is orvosoltam, ugyanolyan poti olajozás volt a megoldás kulcsa. Összerakni nehezebb volt három fogaskereket összehozni háát..
A kérdésem, a hőfokmotor nem azonnal nyitja és zárja a zsalut hanem kicsit késve. Ez mitől lehet?
A hőfoktekerencel szépen adagolni tudom a meleget de nem azonnal válaszol hanem kicsit késik..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 17, 2010 7:10 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
Ma volt a nagyszervíz. Néhányszor már megviccelt a hőfokszabályzó, tegnap Christine
(Stephen King) úgy döntött megsüt elevenen.
KIkapcsolhatatlanná vált a meleg... ehh
Szétszedtem, a potméter wd40-zése megoldotta a problémát. Köszönet Poles kartárs tanácsaiért :)
Készült róla fénykép lassan megírom a történetet másnak is jól jöhet..
Mivel nekem a belső keringtetés is vacakolt, 4-5 mp után mindig kikapcsolt, ezt is orvosoltam, ugyanolyan poti olajozás volt a megoldás kulcsa. Összerakni nehezebb volt három fogaskereket összehozni háát..
A kérdésem, a hőfokmotor nem azonnal nyitja és zárja a zsalut hanem kicsit késve. Ez mitől lehet?
A hőfoktekerencel szépen adagolni tudom a meleget de nem azonnal válaszol hanem kicsit késik..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Fűtésszabályzó mikromotorok
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 09, 2010 9:14 am 
Offline

Csatlakozott: kedd dec. 23, 2008 10:27 pm
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Szeged
Köszi mindenkinek, ez egyre jobb, egyre biztosabb leszek az infók és főleg a képek hatására! Köszi, köszi! Azért, ha találtok még valamit, jöhet, mert ugye infóból sosem elég!
Dalesz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fűtésszabályzó mikromotorok
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 09, 2010 8:56 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1071
A tartó műanyag keret kipattintható, utána oldalra kiakasztható és lefelé kijön. Így nem kell szétbombázni a műszerfalat, csak a kormány alatti takaróelemet vettem le.
goes írta:
A motor melletti fém keretet lecsavaroztad és utána vetted ki?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 09, 2010 8:46 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Ez az ábrán jól látni a teljes rendszert:
KépKép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség