Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 18, 2018 8:34 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 152 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. márc. 06, 2011 8:41 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7434
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bundy87 kolléga
még mindig állandóan nyitva van az a termosztát..
vagy állandóan 3-4 fokozatban használod a ventillátort..

Érdemes lenne Goes mester mérését is megpróbálni,
kiszedni a termot, egy fazékban forralni és megnézni mikor nyit..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: hűtés
HozzászólásElküldve: vas. márc. 06, 2011 7:32 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1289
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
sziasztok
segítség kellene mert nem tudom mit csináljak már kínomban.
már írtam korábban is hogy visszahűt a kocsi ami nem tudom hogyan lehet. a termosztátot kicseréltem de ezzel is visszahűti, ha a hűtőt letakarom akkor jó mert városon kívül haladva beáll középre és ott is marad, de ha nem takarom le a hűtőt akkor a mutató mozog most mentem vele 15km-et nem állt be középre letakartam és beállt de amikor megálltam akkor egyből elkezdett megint lefele mozdulni a mutató. már csináltam hűtőtakarítást valamint feltöltöttem friss fagyállóval de ez se használt. ha lesz időm akkor csinálok videót mert ez érdekes egy dolog. jó lenne valami amin el tudok indulni mert már idegesít. hibakód nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. feb. 18, 2011 8:38 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1289
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
goes írta:
Én ugyan nem vagyok hozzáértő, de ennek a motornak 90 fokos az üzemi hőfoka. Ergo a 80 fokos nem jó bele, az a 120-as Skodába kellett.

bundy87 írta:
egy hozzáértőt kérdeznék!!!!!!!
ugye írtam hogy fater hozott termo betétet ez amit hozott 88 fokos ez oké, de találtam itthon még régebbről egy másik betétet ugyanakkora lemértem de ez csak 80 fokos (leteszteltem működik nyit zár)na most ezt is lehet használni, vagy ez már károsítaná a motort.

köszi.
akkor majd elpasszolom valakinek :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. feb. 18, 2011 8:35 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Én ugyan nem vagyok hozzáértő, de ennek a motornak 90 fokos az üzemi hőfoka. Ergo a 80 fokos nem jó bele, az a 120-as Skodába kellett.

bundy87 írta:
egy hozzáértőt kérdeznék!!!!!!!
ugye írtam hogy fater hozott termo betétet ez amit hozott 88 fokos ez oké, de találtam itthon még régebbről egy másik betétet ugyanakkora lemértem de ez csak 80 fokos (leteszteltem működik nyit zár)na most ezt is lehet használni, vagy ez már károsítaná a motort.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 17, 2011 9:19 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1289
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
egy hozzáértőt kérdeznék!!!!!!!
ugye írtam hogy fater hozott termo betétet ez amit hozott 88 fokos ez oké, de találtam itthon még régebbről egy másik betétet ugyanakkora lemértem de ez csak 80 fokos (leteszteltem működik nyit zár)na most ezt is lehet használni, vagy ez már károsítaná a motort.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 17, 2011 6:22 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1289
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
hali frissítem a topicot :D
fater hozott betétet a termo-ba RADIUS-tól kemény 1100ft-ért. holnap csere.
a betét azonosító száma 047 121 111A
ezt találtam róla a neten :
http://translate.google.hu/translate?hl ... rmd%3Divns


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. feb. 11, 2011 3:50 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Rendelj egy betétet szerintem bele, ahonnan belinkelted.

bundy87 írta:
goes írta:
Ennek pont fordítva kéne lenni.

bundy87 írta:
sziasztok
tudna valaki segíteni, a lengyel termo van a kocsiba és kb 2 napja azt vettem észre hogy folyamatosan vissza hűt. középre beáll ha l.t-n kívül megyek de miután beérek egy városba ,faluba vissza is hűti a motort. megpukkant a betét.


ma is ez volt egyik barátomat vittem a vonathoz V.györkre odafele menet beállt középre beértünk és az állomásnál már láthatóan visszahűlt. középső állástól kb 3 mutatónyira megy vissza. túl korán nyit a termo? eddig ilyen gondom nem volt ha beállt középre akkor az motorleállításig ott is maradt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. feb. 11, 2011 3:14 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1289
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
goes írta:
Ennek pont fordítva kéne lenni.

bundy87 írta:
sziasztok
tudna valaki segíteni, a lengyel termo van a kocsiba és kb 2 napja azt vettem észre hogy folyamatosan vissza hűt. középre beáll ha l.t-n kívül megyek de miután beérek egy városba ,faluba vissza is hűti a motort. megpukkant a betét.


ma is ez volt egyik barátomat vittem a vonathoz V.györkre odafele menet beállt középre beértünk és az állomásnál már láthatóan visszahűlt. középső állástól kb 3 mutatónyira megy vissza. túl korán nyit a termo? eddig ilyen gondom nem volt ha beállt középre akkor az motorleállításig ott is maradt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. feb. 11, 2011 10:52 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ennek pont fordítva kéne lenni.

bundy87 írta:
sziasztok
tudna valaki segíteni, a lengyel termo van a kocsiba és kb 2 napja azt vettem észre hogy folyamatosan vissza hűt. középre beáll ha l.t-n kívül megyek de miután beérek egy városba ,faluba vissza is hűti a motort. megpukkant a betét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 10, 2011 7:53 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1289
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
sziasztok
tudna valaki segíteni, a lengyel termo van a kocsiba és kb 2 napja azt vettem észre hogy folyamatosan vissza hűt. középre beáll ha l.t-n kívül megyek de miután beérek egy városba ,faluba vissza is hűti a motort. megpukkant a betét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. feb. 06, 2011 8:49 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1289
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
goes írta:
Amit belinkeltél az egy skoda favorit-felicia termo 60mm-es tányérral és nem jó a lengyelbe, mert az 46 mm átmérőjű. A radiusnál is néztem, nincs betét.

bundy87 írta:
a lengyel termo-ba lehet betétet kapni olyan nincs hogy nincs :D
radius-nál 1500ft környékén lehet de van vaterán is
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 85575.html

köszi hogy javítottál :oops: :oops:
előbb el linkeltem.
http://www.vatera.hu/skoda_felicia_1_3_ ... 74587.html
de amikor én vettem akkor radius azt mondta betét lessz hozzá ha cserélni kell.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. feb. 06, 2011 7:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Amit belinkeltél az egy skoda favorit-felicia termo 60mm-es tányérral és nem jó a lengyelbe, mert az 46 mm átmérőjű. A radiusnál is néztem, nincs betét.

bundy87 írta:
a lengyel termo-ba lehet betétet kapni olyan nincs hogy nincs :D
radius-nál 1500ft környékén lehet de van vaterán is
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 85575.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. feb. 06, 2011 7:28 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1289
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
a lengyel termo-ba lehet betétet kapni olyan nincs hogy nincs :D
radius-nál 1500ft környékén lehet de van vaterán is
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 85575.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 05, 2011 9:58 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
goes írta:
Nem zártam le és nem alakítottam át a házat. Gyakorlatilag készítettem egy ugyanolyan betétet, mint az eredeti Lengyel volt. Nem igazán értem, hogy te mit csináltál.

sanya80 írta:
goes írta:
Ma napon egy kis műtét volt a kocsimon. Mostanában úgy éreztem, hogy nem melegszik elég gyorsan motorom. Már nem a gyári vacak termo volt benne, hanem a megbízhatóbban működő Lengyel darab.

Leengedtem a hengerfejből a hűtőfolyadékot. Csak annyit kell, hogy a kiegyenlítő tartály éppen kiürüljön. Ekkor már a termosztátházban nem lesz víz, ez a vízhőfokjeladó kiszedése után bekukucskálva látható.

Szóval leszereltem a termosztátot, a részletekbe most nem megyek bele, mert van egy jó leírás már hozzá. Felvittem a lakásba, de szemrevételezéssel tökéletesen zárt állapotot mutatott. Ezután kivettem a betétet tartó zégert és egy lábasban elkezdtem főzni a betétet. Egy digitális tapintó hőmérőt beletettem a vízbe és figyeltem a nyitást. Meg is lett a hiba, 77 fokos víznél már hajszálnyira volt, viszont ezt csak 88 foknál szabadott volna megtennie.

Ha jól tudom, ehhez Lengyel cucchoz nem igazán lehet betétet kapni és szerettem volna bele valami minőségi darabot beépíteni ezért vettem egy Skoda Felicia 1.3-ba való Behr termosztátot. Két féle is van: 80°C-os és 90°C-os, nekem az utóbbira volt szükségem. Annyiban különbözik az eredetitől, hogy nagyobb a tányérja. Ezen segítettem egy köszörűvel, 46mm-es méretre kellett levenni a tányér méretét. Ezután már simán becuppant a helyére, zéger vissza, új o-ring, majd beszerelés.

Tökéletes lett, bár ma elég meleg volt, de lesz még hideg.
Szia ne es az én hibámba én is ki probáltam az eszergálás megoldást hamar föl ment a viz hő foka csak le zártam vele akör forgást a kieggyenlitő tartály felé,és engedett(spriccolt) a víz. de ahogy mondod te szabadon hagytad a visza áramlást.De ha neked jo lesz akkor én is ki problálom.Én aházat esztergáltam fel 600-ra.De már vissza csináltam mindent eredetire.
Ne is értsd ,nem is vagyok magamra büszke,lehet ezért fogyasztot sokat


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 05, 2011 9:55 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nem zártam le és nem alakítottam át a házat. Gyakorlatilag készítettem egy ugyanolyan betétet, mint az eredeti Lengyel volt. Nem igazán értem, hogy te mit csináltál.

sanya80 írta:
goes írta:
Ma napon egy kis műtét volt a kocsimon. Mostanában úgy éreztem, hogy nem melegszik elég gyorsan motorom. Már nem a gyári vacak termo volt benne, hanem a megbízhatóbban működő Lengyel darab.

Leengedtem a hengerfejből a hűtőfolyadékot. Csak annyit kell, hogy a kiegyenlítő tartály éppen kiürüljön. Ekkor már a termosztátházban nem lesz víz, ez a vízhőfokjeladó kiszedése után bekukucskálva látható.

Szóval leszereltem a termosztátot, a részletekbe most nem megyek bele, mert van egy jó leírás már hozzá. Felvittem a lakásba, de szemrevételezéssel tökéletesen zárt állapotot mutatott. Ezután kivettem a betétet tartó zégert és egy lábasban elkezdtem főzni a betétet. Egy digitális tapintó hőmérőt beletettem a vízbe és figyeltem a nyitást. Meg is lett a hiba, 77 fokos víznél már hajszálnyira volt, viszont ezt csak 88 foknál szabadott volna megtennie.

Ha jól tudom, ehhez Lengyel cucchoz nem igazán lehet betétet kapni és szerettem volna bele valami minőségi darabot beépíteni ezért vettem egy Skoda Felicia 1.3-ba való Behr termosztátot. Két féle is van: 80°C-os és 90°C-os, nekem az utóbbira volt szükségem. Annyiban különbözik az eredetitől, hogy nagyobb a tányérja. Ezen segítettem egy köszörűvel, 46mm-es méretre kellett levenni a tányér méretét. Ezután már simán becuppant a helyére, zéger vissza, új o-ring, majd beszerelés.

Tökéletes lett, bár ma elég meleg volt, de lesz még hideg.
Szia ne es az én hibámba én is ki probáltam az eszergálás megoldást hamar föl ment a viz hő foka csak le zártam vele akör forgást a kieggyenlitő tartály felé,és engedett(spriccolt) a víz. de ahogy mondod te szabadon hagytad a visza áramlást.De ha neked jo lesz akkor én is ki problálom.Én aházat esztergáltam fel 600-ra.De már vissza csináltam mindent eredetire.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 152 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség