Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jan. 17, 2019 8:59 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 888 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 7:34 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7512
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gzoo nincs a közeledben aki hibakódot tud olvasni?
A fűtés hibának van hibakódja..
A hőgomba azért necces mert az mpi-ben nagyon gyakori hiba..
Elméletben nem fogod tudni, megoldani, ha nem kezded el végignézni azokat amit írtunk akkor nem fog menni..
És mérésre gondolok amit vagy Te vagy egy szerelő meg tud csinálni és nem kell csereberélni azonnal alkatrészeket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 7:23 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Kösz!

Bármennyire is próbálom tisztelni a tapasztalatotokat (mindenképp több, mint az enyém), a kérdésemre továbbra sem kaptam választ.

Csabaa:
Sajnos az az érzésem, hogy a hőmérő gomba rendben van, ha sokat mutat, tényleg fortyog a víz. Mindenféle tippeket a hűtő körben elfogadok, de szeretném érteni, hogy a hibának mi a hatása a fűtésre.

+1 kérdés
Szóba került, hogy a vízpumpa propellere műanyag, és előfordulhat, hogy a fém tengelyről lelazul, megforog. Aztán körbenézve, láttam állítólagos utángyártott pumpát, aminek a propellere meg igencsak valami réz-félének nézett ki.
Erről mi a véleményed, véleményetek?


[quote="Csabaa"]szia

Az a víz fel is forr? mert ha csak a hőfokjelzőt nézzük akkor az félrevezethet. Főleg ha hol felfut hol meg rendesen megy. A hőfokgombát nézném meg...
sőőt ha ahogy írta 15 sec és helyreáll minden ,akkor tuti a gomba a gáz..ennyi időa alatt nem tud visszahűlni a víz..[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 6:44 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7512
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Kép
ott a hőcserélő a 2-es, és a csövek ami kimegy a motortérbe..

Az a víz fel is forr? mert ha csak a hőfokjelzőt nézzük akkor az félrevezethet. Főleg ha hol felfut hol meg rendesen megy. A hőfokgombát nézném meg...
sőőt ha ahogy írta 15 sec és helyreáll minden ,akkor tuti a gomba a gáz..ennyi időa alatt nem tud visszahűlni a víz..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 6:41 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Nincs fűtéscsap. Mindig áramlik a víz.

die nadel írta:
Csabaa írta:
sziasztok
Vikmannál a pont :)
nincs ott semmilyen elzáró... a kiskörben ha kell ha nem áramlik a víz.. nézek képet róla..
Kép Kép Kép
Az első képen a rózsaszín a fűtés hőcserélő, felette a fűtészsalu ami nyit és zár. A második képen a hőcserélő csőveit látod a pirossal bekarikázva a motortérbe. Onnan a termosztát házára megy a 8 és a 11-es pontra.

Csaba!
A fűtéscsap csak a régi keleti autókon volt a motortérben. Egy nyugati autón mindig is az utastérben volt. Hiába mutatsz fényképet a tűzfalról és környékéről, ott soha nem lesz megtalálható a fűtéscsap. De ha valóban nincs benne, akkor az egy elég hülye megoldás. Feleslegesen bevinni az utastérbe a meleg vizet a hőcserélőbe. Hiába zárod el a levegő útját, bizonyos mennyiségű hőt átad az utastérnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 6:15 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
Csabaa írta:
sziasztok
Vikmannál a pont :)
nincs ott semmilyen elzáró... a kiskörben ha kell ha nem áramlik a víz.. nézek képet róla..
Kép Kép Kép
Az első képen a rózsaszín a fűtés hőcserélő, felette a fűtészsalu ami nyit és zár. A második képen a hőcserélő csőveit látod a pirossal bekarikázva a motortérbe. Onnan a termosztát házára megy a 8 és a 11-es pontra.

Csaba!
A fűtéscsap csak a régi keleti autókon volt a motortérben. Egy nyugati autón mindig is az utastérben volt. Hiába mutatsz fényképet a tűzfalról és környékéről, ott soha nem lesz megtalálható a fűtéscsap. De ha valóban nincs benne, akkor az egy elég hülye megoldás. Feleslegesen bevinni az utastérbe a meleg vizet a hőcserélőbe. Hiába zárod el a levegő útját, bizonyos mennyiségű hőt átad az utastérnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 6:00 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7512
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sziasztok
Vikmannál a pont :)
nincs ott semmilyen elzáró... a kiskörben ha kell ha nem áramlik a víz.. nézek képet róla..
Kép Kép Kép
Az első képen a rózsaszín a fűtés hőcserélő, felette a fűtészsalu ami nyit és zár. A második képen a hőcserélő csőveit látod a pirossal bekarikázva a motortérbe. Onnan a termosztát házára megy a 8 és a 11-es pontra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 5:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
[quote="die nadel"]
Ez így nem igaz! Van egy fűtéskapcsoló, mely egy fűtéscsapot működtet és ha az a hideg állásban van, akkor a radiátorban megszünteti a víz keringését, tehát nem jut bele a motorból a meleg víz.[/quote]

Szevasz!
Hát ez engem nagyon érdekel, hogy ha elektronikus fűtésszabályzóm van, merre van ez a csap mondjuk kapcsolási rajzon? :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 4:58 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 548
Tartózkodási hely: 2003 Fabia Classic 1.2 HTP 6V AWY
vikman írta:
Szia!
Amennyire én tudom, a víz folyamatosan kering az utastér fűtéséért felelős radiátorban is ...

vikman írta:
Tehát ha a víz meleg, akkor a radiátor is meleg. A fűtés abban nyilvánul meg, hogy egy zsalu lezárja vagy sem az átáramló levegő útját, szóval ha fűteni akarsz, akkor átengedi a radiátoron a levegőt.

Ez így nem igaz! Van egy fűtéskapcsoló, mely egy fűtéscsapot működtet és ha az a hideg állásban van, akkor a radiátorban megszünteti a víz keringését, tehát nem jut bele a motorból a meleg víz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 4:05 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Szia Csabaa!
Köszi a reakciót!

Természetesen nem szedtem még ki, inkább elméleteket gyártok helyette :) Ezt a problémát már feszegettük a "Fűtésszabályzó" fórumon.
Szóval, tegyük fel, hogy bezárva marad a termosztát. Ekkor a kiskörön kellene forogni a víznek. Ekkor felfuthat a víz hőmérséklet elégtelen hűtés miatt.
De mi akadályozza meg, hogy meleg levegőt fújjon a fűtés (és ezzel egy kis hőt vigyünk el a rendszerből)? Mert ugye a valóságban ez történik.

Lehet-e a következő:
Termosztát felakad zárva ->
radiátoron nem forog a víz ->
radiátor gombája hidegnek érzi a vizet ->
hűtés elektronika letiltja az utastér fűtést (ez lehet a két vezeték), hogy az ne vigye el a hőt a rendszerből.

Ha ez lehetésges, akkor már megyek is a csavarhúzóért.

Bár, ha ilyen esetben a radiátor meleg, akkor a termosztát mégiscsak nyitva van. Akkor viszont a radiátor "gombája" beszél hülyeséget, vagy esetleg a nagykomolyságú "hűtésvezérlő", ami talán nem sokkal több, mint két relé.

Minden jót!

[quote="Csabaa"]szia gzoo
A termosztátot kiszedted már?[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 3:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
Szia!
Amennyire én tudom, a víz folyamatosan kering az utastér fűtéséért felelős radiátorban is, melyet a középkonzol mögött, mélyen lent találsz meg jól eldugva. Motortérből behatárolhatod a helyét, 2 vízcső megy be az utastérbe (ha van klímád, akkor annak a csövei alatt futnak kb15-20 cm-rel, lásd: Katt), képért köszönet Csabaa-nak.
Tehát ha a víz meleg, akkor a radiátor is meleg. A fűtés abban nyilvánul meg, hogy egy zsalu lezárja vagy sem az átáramló levegő útját, szóval ha fűteni akarsz, akkor átengedi a radiátoron a levegőt.
A két rendszernek csak annyi köze van egymáshoz, hogy ha hideg a motor, akkor meleg víz sincs, ergo fűtés sincs a kocsiban.
A problémád inkább a típushibának számító hideg-meleg állító motor (V68) potméterének kontakt hibájára utal, azaz hiába állítod be a hőmérsékletet, a motor nem mindig tudja pozícionálni megfelelően a zsalukat.
A hőmérséklet visszajelző felfutása ezzel nincs összefüggésben, az a hűtővíz hőmérsékletét méri. A problémák lehetnek: termoszát nem nyit ki teljesen, vagy késve nyit, hőmérséklet-jeladó hiba, dugult hűtő. Első körben ezeket kellene átnézni.
Remélem segítettem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 3:32 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7512
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia gzoo
A termosztátot kiszedted már?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Klima vs. hűtés vezérlő
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 3:05 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Hát, köszi, leginkább a válasz érdekelne. No de, akkor kezdjük:
Ha az autóval átlagos 60-as tempóban megyek, minden rendben. De időnként (nem tudom, mmitől függ) ha 90-100-as tempóban haladok, gondol egyet az autó, a víz hőmérséklet gyorsan felfut akár vészjelzésig, a radiátor ventillátora áll, és hiába "tekerem fel" a fűtést, rendületlenül hideg levegőt fúj be az utastérbe.
Aztán gondol egyet, 15 sec. alatt helyreáll a rend.

Eddig azt gondoltam, hogy ez permanens probléma, de erre rácáfolt, hogy a hétvégén leautózgattam 120-as tempóban (és néha volt benne több is) 400km-t. Erre másnap szintén hideg autóval indultam, és már az első 5 km-en, 80-90-nél jött a káosz.

Sok tippet kaptam már mindenféle dolgokról, de semelyik sem volt meggyőző. Fixa ideám, hogy a két rendszer egymásra hatással van, hogy pl. ezen a két vezetéken.
És mert nem szeretném találgatással kicserélni az autót darabonként, szeretném kideríteni, melyik rendszer beszél hülyeséget, és miért. Ehhez nem ártana szeparálni a két rendszert. Erre vonatkozott a kérdés.


[quote="poles"]Közelítsünk máshonnan, mi a gond?

[quote="gzoo"]Üdv Mindenki!

A Fabia 14. 16V-mmel vannak gondjaim. A fűtés vezérlő és a motor hűtőventillátor vezérlő kapcsolási rajz szerint 2 szál vezetékkel össze van kötve.
Tud nekem valaki segíteni, mik mennek ezeken a vezetékeken? (Gondolom, valami tiltás féle a másik dobozkának, de hogy ki-kinek, 12V, vagy valami más, fogalmam sincs.)

Minden infót köszi[/quote][/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Klima vs. hűtés vezérlő
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Közelítsünk máshonnan, mi a gond?

gzoo írta:
Üdv Mindenki!

A Fabia 14. 16V-mmel vannak gondjaim. A fűtés vezérlő és a motor hűtőventillátor vezérlő kapcsolási rajz szerint 2 szál vezetékkel össze van kötve.
Tud nekem valaki segíteni, mik mennek ezeken a vezetékeken? (Gondolom, valami tiltás féle a másik dobozkának, de hogy ki-kinek, 12V, vagy valami más, fogalmam sincs.)

Minden infót köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Klima vs. hűtés vezérlő
HozzászólásElküldve: szer. máj. 25, 2011 10:07 am 
Offline

Csatlakozott: vas. máj. 01, 2011 11:32 pm
Hozzászólások: 16
Üdv Mindenki!

A Fabia 14. 16V-mmel vannak gondjaim. A fűtés vezérlő és a motor hűtőventillátor vezérlő kapcsolási rajz szerint 2 szál vezetékkel össze van kötve.
Tud nekem valaki segíteni, mik mennek ezeken a vezetékeken? (Gondolom, valami tiltás féle a másik dobozkának, de hogy ki-kinek, 12V, vagy valami más, fogalmam sincs.)

Minden infót köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 12, 2011 2:47 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ne légy türelmetlen, és várd meg, ameddig "elmegy az autó aludni". Ez általában 20-30 perc. Ezután nézz rá a műszerre, hogy mennyit mutat, 20-30 mA lehet maximum, efelett nem normális.

Guelue írta:
Tisztelt Autóstársak!
4 éves akkumat cseréltem, Fabia 1,2 Classicban. Csak úgy rámértem a nyugalmi áramfelvételre, ami érdekes jelenséget mutat. 80 mA az értéke, ami a 43-as biztosíték kihúzásával megszűnik. Az érdekes az, hogy a biztosíték visszahelyezésével egészen addig 7 mA-t vesz fel az autó, amíg ki nem nyitom az ajtót, akár a vezetőoldalit, akár a másikat (belső lámpa kikapcsolva), ekkor ismét felugrik 80 mA-re és úgy is marad, becsukott ajtónál is. Ez ugye 24x0,08A=cca2Ah/nap. Ez nagyon sok, a 44Ah-s akku kapacitásának 5%-a. Ha tud valaki segíteni, kérem jelentkezzen!
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 888 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: torzsas valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség