Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. nov. 21, 2018 8:00 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 856 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 58  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 14, 2017 6:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1198
Gab írta:
Üdv!

Volna néhány problémám, a műszerfalon a töltés visszajelző lámpa nem világít, valamint a tompított és a távolsági fényszóró között időnként kivillan egy piros lámpa pillanatokra. Mi lehet a gond? Válaszokat előre is köszönöm!

A DF vezetek les meg sakadva.
Mit simbolizal az a kivilano piroš lampa?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 14, 2017 5:46 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2017 5:10 pm
Hozzászólások: 38
Autó: Fabia 1.2 12V 2005 (BME)
Üdv!

Volna néhány problémám, a műszerfalon a töltés visszajelző lámpa nem világít, valamint a tompított és a távolsági fényszóró között időnként kivillan egy piros lámpa pillanatokra. Mi lehet a gond? Válaszokat előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szer. jún. 07, 2017 8:04 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2017 1:30 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V (2003)
Szia,
Köszi, hasonló volt, amit próbáltam, de megpróbálom ez alapján is.
üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szer. jún. 07, 2017 1:25 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Jani82 írta:
Sziasztok,

Adott egy 2003-s Skoda Fabia 1.4 16V autó (BBY), melyre a P0402 (egr flow excessive) hibaüzenetet kaptam.
A leírásotok alapján kiszereltem az EGR szelepet, és amennyire lehetett megtakarítottam (EGR szeleptisztító spray).
VCDS alapbeállítás előtt elvittem egy próbakörre, hogy üzemmeleg legyen a motor, aksi töltése rendben, hibakód nem volt, majd megcsináltam az alapbeállítást (meas.block 08 - 74-s menü).
Az EGR szelepet szerettem volna tesztelni is, de sajnos nem fut le a teszt, mi lehet a gond?
A tesztet a VCDS (meas. block 08, 75-s menü) próbáltam, üzemmeleg motor esetén alapjáraton megy a motor, a fékpedálon az egyik lábam, a másikkal pedig 4-5 gyors motor felpörgetés. Két felpörgetés között megvártam, míg az alapjáratra lement a fordulat. Valamit rosszul csináltam?

Köszönöm
Jani

Szia
04- basic settings:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: kedd jún. 06, 2017 1:44 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 06, 2017 1:30 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V (2003)
Sziasztok,

Adott egy 2003-s Skoda Fabia 1.4 16V autó (BBY), melyre a P0402 (egr flow excessive) hibaüzenetet kaptam.
A leírásotok alapján kiszereltem az EGR szelepet, és amennyire lehetett megtakarítottam (EGR szeleptisztító spray).
VCDS alapbeállítás előtt elvittem egy próbakörre, hogy üzemmeleg legyen a motor, aksi töltése rendben, hibakód nem volt, majd megcsináltam az alapbeállítást (meas.block 08 - 74-s menü).
Az EGR szelepet szerettem volna tesztelni is, de sajnos nem fut le a teszt, mi lehet a gond?
A tesztet a VCDS (meas. block 08, 75-s menü) próbáltam, üzemmeleg motor esetén alapjáraton megy a motor, a fékpedálon az egyik lábam, a másikkal pedig 4-5 gyors motor felpörgetés. Két felpörgetés között megvártam, míg az alapjáratra lement a fordulat. Valamit rosszul csináltam?

Köszönöm
Jani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 01, 2017 8:08 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
joededy írta:
Szevasztok
Van nekem egy Skoda Fabia kapcsolási rajzok nevü rar file aminek egy része sérült és nem lehet kicsomagolni.Persze ami kellett volna a rosszak között van.Néztem a Skodabajnok oldalán levö linket de nem él már.Ha valaki letöltötte és meg van neki,segithetne.Amiröl irok az 2 külön gyüjtemény,a Skodabajnokos láványosabb.

Szia
https://mega.nz/#F!ysYAhQhC!I8hx-TJfROEuQQbtKb3MeA

bekötési rajzok,elektromos csatlakozók,kapcsolási rajzok mappa..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 01, 2017 1:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 11, 2014 2:33 pm
Hozzászólások: 80
Tartózkodási hely: Kisvárda
Autó: 1,4 16V Ambiente
Szia feri1995!

Esetleg megnézhetnéd a motortérben jobb oldalt levő kábelköteg( ami vagy fel van kötve vagy nem) nem rohad-e?! Viszább olvasgatva a fórumon az szokott ilyesmi hibákat produkálni.

Üdv.: Ambiente


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 01, 2017 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 19, 2010 8:57 am
Hozzászólások: 81
Tartózkodási hely: Helvécia 2001 1.4 MPI AZE
Szevasztok
Van nekem egy Skoda Fabia kapcsolási rajzok nevü rar file aminek egy része sérült és nem lehet kicsomagolni.Persze ami kellett volna a rosszak között van.Néztem a Skodabajnok oldalán levö linket de nem él már.Ha valaki letöltötte és meg van neki,segithetne.Amiröl irok az 2 külön gyüjtemény,a Skodabajnokos láványosabb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: szer. máj. 31, 2017 6:13 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. máj. 25, 2017 6:27 pm
Hozzászólások: 3
Autó: 1,4 MPI
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Olyan problémám lenne, hogy (Skoda Fabia 1,4 MPI 2002) gyújtás és minden előjel nélkül egyszer csak magától elindul az ablaktörlő + világítani kezd az összes irányjelző! Válaszotokat előre is köszönöm!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 18, 2017 8:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1198
Badzinga írta:
Sziasztok,

a jelenlegi helyzet az alapjárati és az indítási problémával kapcsolatban:

- az a szerelő, aki cserélte kb. három hónapja a vezérműláncot (+lánckerék és láncfesz.) és a gyújtótrafókat elküldött egy tapasztaltabb szerelőhöz,
- ez a tapasztaltabb szerelő rádugta a notebookját az autóra, nézegette, telefonálgatott ide-oda, közben engem is kérdezgetett, hogy mióta van az alapjárati és indítási probléma,
- elmondtam, hogy ezek a problémák pontosan azután jelentkeztek, hogy ki lett cserélve a vezérlés és a trafók,
- azt mondta, hogy az alapjárati fordulatszámot csak márkaszervizben szoftveresen tudják megemelni,
- nagyjából 35 perc után, illetve az alapjáratnál az elektromos berendezések aktiválásakor jelentkező motorrángást látva és lánccsörgést hallva (közben le is állt egyszer a motor) arra a következtetésre jutott, hogy van rá esély, hogy a vezérlés rosszul lett összerakva,
- így azt a javaslatot tette, hogy vigyem vissza az autót az első szerelőhöz, hogy ellenőrizze a vezérlést,
- ezt meg is tettem, így most várom, hogy mi lesz az ellenőrzés eredménye....

- amit még megfigyeltem, hogy VW Polon is magasabb fordulaton kezd a motor, kb 1000-1100 ford/perc, aztán 1 perc után, ha adunk egy kis gázt a ford.szám ott is leesik 700 körülire, a kormány első mozgatására a motor egy kicsit rángatózik, de utána ezt a rendszer rögtön érzékeli, és többszöri kormánymozgatás esetén már nincs rángatás meg ford.szám leesés, ez az, ami a fabiamnál nem történik meg valami miatt....
- ha a fabianál alapjáratban egy kis gázzal a fordulatszámot 1000 ford/perc-en tartom, és közben tekergetem a kormányt meg világítás ventilátor bekapcs., akkor leseik egy kicsit a ford.szám, de a motor nem rángatózik, illetve nem is áll le...

Hello

En nem tudtam hod vezerleš čere utan vad. Vezerleš kontrol max 10perc eš fogjatok tudni eze a gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 18, 2017 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 20
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Sziasztok,

a jelenlegi helyzet az alapjárati és az indítási problémával kapcsolatban:

- az a szerelő, aki cserélte kb. három hónapja a vezérműláncot (+lánckerék és láncfesz.) és a gyújtótrafókat elküldött egy tapasztaltabb szerelőhöz,
- ez a tapasztaltabb szerelő rádugta a notebookját az autóra, nézegette, telefonálgatott ide-oda, közben engem is kérdezgetett, hogy mióta van az alapjárati és indítási probléma,
- elmondtam, hogy ezek a problémák pontosan azután jelentkeztek, hogy ki lett cserélve a vezérlés és a trafók,
- azt mondta, hogy az alapjárati fordulatszámot csak márkaszervizben szoftveresen tudják megemelni,
- nagyjából 35 perc után, illetve az alapjáratnál az elektromos berendezések aktiválásakor jelentkező motorrángást látva és lánccsörgést hallva (közben le is állt egyszer a motor) arra a következtetésre jutott, hogy van rá esély, hogy a vezérlés rosszul lett összerakva,
- így azt a javaslatot tette, hogy vigyem vissza az autót az első szerelőhöz, hogy ellenőrizze a vezérlést,
- ezt meg is tettem, így most várom, hogy mi lesz az ellenőrzés eredménye....

- amit még megfigyeltem, hogy VW Polon is magasabb fordulaton kezd a motor, kb 1000-1100 ford/perc, aztán 1 perc után, ha adunk egy kis gázt a ford.szám ott is leesik 700 körülire, a kormány első mozgatására a motor egy kicsit rángatózik, de utána ezt a rendszer rögtön érzékeli, és többszöri kormánymozgatás esetén már nincs rángatás meg ford.szám leesés, ez az, ami a fabiamnál nem történik meg valami miatt....
- ha a fabianál alapjáratban egy kis gázzal a fordulatszámot 1000 ford/perc-en tartom, és közben tekergetem a kormányt meg világítás ventilátor bekapcs., akkor leseik egy kicsit a ford.szám, de a motor nem rángatózik, illetve nem is áll le...

Hello


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 15, 2017 7:26 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 20
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
hubo44 írta:
,,- a keverési aránnyal szerintem azért nincs baj, mert a szerelő kiiktatta a generátort, azaz akkumulátor üzemben az előző problémák nem jelentkeznek,,
Gondolkozatok ujbol.
de hat a generator terheleše čokenti a motor fordulatot !!! ezert ha denge a alapjaratod akor ingatozik a generator terhelešitôl. erôl eňit. joban nem tudom le irni.


Hello,

OK, valóban igazad van. Épp az előbb néztük meg faterommal, az alapjárati fordulatszám kb 740 ford/perc és nem túl szép a motor járása meg hangja sem. Megnéztük VW Polon meg VW transporteren. Mindkettőnél 950 ford/perc. Ezek szerint feljebb kellene venni. Csak azt nem értem értem, hogy a márkaszervizben ezt miért nem vették észre...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 15, 2017 6:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1198
,,- a keverési aránnyal szerintem azért nincs baj, mert a szerelő kiiktatta a generátort, azaz akkumulátor üzemben az előző problémák nem jelentkeznek,,
Gondolkozatok ujbol.
de hat a generator terheleše čokenti a motor fordulatot !!! ezert ha denge a alapjaratod akor ingatozik a generator terhelešitôl. erôl eňit. joban nem tudom le irni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika - indítási probléma
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 15, 2017 5:36 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 20
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
hubo44 írta:
Segeň les a keverek azert nem štabil a alap jarat.


Sziasztok,

hubo44, köszönöm a hozzászólást. A helyzet a következő:

- visszakaptam az autót, sajnos nincs meg a hiba oka,
- bármely elektromos berendezés (világítás, kormányszervo, ventilátor, de még a fék is!) működésbe lépésekor a motor beremeg és leesik a fordulatszám alapjáratban, és egyre többször leáll a motor,
- egyedül a légkondi esetén van az, hogy megemelkedik a fordulatszám a bekapcsolásakor, viszont a remegés a fordulatszám növelésekor megjelenik, és van amikor ilyenkor is leáll a motor,

- a keverési aránnyal szerintem azért nincs baj, mert a szerelő kiiktatta a generátort, azaz akkumulátor üzemben az előző problémák nem jelentkeznek,

- egyre valószínűbb, hogy az elektromos vezérléssel van gond, és mivel nem jelez hibát a diagnosztika, csak kizárásos módszerrel lehet ezt a hibát megtalálni....

Ha ez a dolog egyszer megoldódik, akkor talán aludni is fogok még.....

Hello...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Elektronika - indítási probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 12, 2017 4:54 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1198
Badzinga írta:
Csabaa írta:
Badzinga írta:
Üdv,

visszaadták a kocsimat a szervizből, semmit nem tudtak csinálni vele. :falbav: Három napig járatták, nézegették, mindig elsőre beindult a motor. Csak annyi történt, hogy egy alkalommal alapjáratban magától leállt, de ez nem volt elég nekik ahhoz, hogy megkeressék a hibát. Azt mondták, sok mindent átnéztek, de mindent rendben találtak. A fojtószelepre rákérdeztem, arra azt mondták, hogy jelezné a diagnosztika a hibát, de meg is nézték, és tiszta...

Sziasztok

Szia
Keress valakit, aki meg tudja mérni a benzinnyomást.. És előtte álljon a kocsi, ne közvetlen leállítás után.


Sziasztok,

Csabaa, ismét köszönöm a tippet. A szerelőm megmérte a benzinnyomást, 3 bar volt. Emellett kicserélte az üzemanyagszűrőt, kitisztította a fojtószelepet (amire a szervizben azt mondták, hogy tiszta, de mint kiderült tele volt korommal).

Hétfőn visszakapom az autót, akkor tudom tesztelni, hogy az indítással egy hosszabb út után lesz-e gond.

Viszont előjött egy új hibajelenség (erre én jöttem rá, a szervizben nem vették észre): alapjáratban, 5-6-szor a kormányt áttekerve a végállásokba az autó magától le szokott állni. Tekerés közben a motor elkezd rángatózni és a fordulatszám is leesik. Sajnos erre nem tudott mit mondani a szerelő, pedig odahívta az összes havert a faluból, csak tippelni tudta, hogy az elektronikai vezérlőrendszerben van valami hiba.
Emellett a hidraulikaszivattyút is kicserélte egy újra, de azzal is megmaradt a hibajelenség. Így azt visszacserélte a régire.

Ezzel az a gond, hogy hosszabb út (kb. 100 km megtétele) után, alapjáratban, ha csak a fék van benyomva ismét jön az enyhe rángatózás és a kereszteződéseknél magától leáll a motor. Már nem is lámpát figyelem, hanem a gyújtást a műszerfalon....

Sziasztok

Segeň les a keverek azert nem štabil a alap jarat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 856 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 58  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség