Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. nov. 16, 2018 8:05 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28090 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1864, 1865, 1866, 1867, 1868, 1869, 1870 ... 1873  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Hibák!
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 23, 2006 4:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 4:03 pm
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Budapest
Hello Sifre!
Nos, a kérdéseidre a válaszom: A piros hömérö hullámmal az alján villog a hömérséklet jelzö mutató hideg motornál "0" hideget jelez meleg motornál max 90fokot!!
Sajnos :( az olajbetöltö sapka a habos a leengedett olaj tiszta!!
Sifre írta:
Kedves Jenö!
A hibát több minden okozhatja, de talán a legvalószínübb a vízhömérséklet ellenörzö szenzor, ami hideg morornál (és víznél) hibás jelet ad. De viszont ehhez lenne egy kérdésem: csak a lámpa világít vagy höfokjelzö mutató is túlmelegedést jelez?

A másik kérdésedre a válasz, hogy a gyári Castrol TXT olajnál én már láttam habosodást, nem tudom tiédbe milyet tettek. Ha az olajbeöntö sapka nem habos akkor valószínüleg semmi gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fabia
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2006 11:16 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
seribery írta:
Alapesetben, alapjáraton vibrál a fényszóróm, nem egyenletes fényt ad. Gázadásnál ez megszünni látszik. A müszerfal világítás is vibrál ilyenkor. És bár tél lévén, de amikor alapjáraton áll a kocsi, nem egyenletesen jár a motor, hanem idönként "lök" egyet-kettöt. Ez nem tudom nem-e az automata szivató, mert a fordulatszámmérö is ingadozik.


A leírásod alapján valószínüsíthetö hogy a generátor/fesz. szabályzó rakoncátlankodik.

Az alapjárat ingadozás elég sürün fordul elö a Fabiákon (és sok Volkswagenen is), általában a koszos fojtószelep okozza. Alapjáraton a levegöt úgy kapják meg hogy a szelep nem tud elzárni teljesen és a megmaradt résen át tud szívni. Ha ezt a rést a lerakódott kartergáz eltömi akkor az elektronia ( hogy elkerülje a lefulladást ) kicsit kinyitja a szelepet és mivel nem tud precíziósan állítani rajta ezért ilyenkor egy kicsit ugrál a fordulatszám. Ha úgyis leszeded a burkolatot a vízhöfokszenzor miatt akkor nézz bele a fojtószelepbe (kézzel ki kell nyitni, mert a teteje általában tiszta) és ha látod a szélein is a fekete lerakódást akkor valószínüleg az a hiba okozója.

kalloz@caracom.hu írta:
Köszi a választ!!!!!
Most tuti gyári méret van 165?/70R14 barum gyári Brillantis,szerintetek érdemes nyárra venni eszt a gumit erröl is hallottam jót és rosszat is.
145 mások szerint is kevés és hova vigyem szervízbe?
nemfognak kiröhögni és mit nézzenek meg rajta.


A 165-ös szélesség nyárra elég vékony, gyárilag a legtöbbre 185/60R14-est tesznek, szintén Barum Brillantist. Ez már jelentösen stabilabb mint a 165-ös.

Jó szervizt ajánlani nehéz, mivel csak kb az egytizedük végzi el rendesen az elvállalt munkát...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: fabia
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2006 9:46 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. szept. 29, 2006 9:49 pm
Hozzászólások: 14
Köszi a választ!!!!!
Most tuti gyári méret van 165?/70R14 barum gyári Brillantis,szerintetek érdemes nyárra venni eszt a gumit erröl is hallottam jót és rosszat is.
145 mások szerint is kevés és hova vigyem szervízbe?
nemfognak kiröhögni és mit nézzenek meg rajta.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2006 11:36 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 9:35 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: budapest
Zoli!

Köszönöm, nagyon profin leírtad a témát. Hétvégén meg is nézem, és megpróbálom megjavítani.

Ha már itt tartunk, kérdeznék még egyet, hátha találkozott már vele más is. Alapesetben, alapjáraton vibrál a fényszóróm, nem egyenletes fényt ad. Gázadásnál ez megszünni látszik. A müszerfal világítás is vibrál ilyenkor. És bár tél lévén, de amikor alapjáraton áll a kocsi, nem egyenletesen jár a motor, hanem idönként "lök" egyet-kettöt. Ez nem tudom nem-e az automata szivató, mert a fordulatszámmérö is ingadozik. Remélem nem kérdeztem hülyeségeket, és elnézitek egy új tulajdonostól.

Ha már itt tartunk megosztok veletek valamit. Feliciámat kereskedönek eladva azt tapasztaltam, hogy szemérmetlen módon 20e km-ert visszatekerve árusítja a kocsit, mindenhol úgy hirdeti. Engem nagyon felbosszantott, hogy ennyire közelröl érint ez a csalás. Nem lehet ezért öt feljelenteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2006 10:03 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia!
Hirtelen nincs más ötletem ragasztás terén, mert gyárilag is az tartja a helyén amit mondtam, talán valami szilikon alapú ragasztóval lehetne, vagy spoiler ragasztóval. Bár ez szerintem kicsit olyan barkács feeling, meg ha netalántán megint valami k****g arra vetemedne hogy leszedje a jelet az autódrol, akkor az nem fog neki menni, viszont teljesen szét fogja karistolni a hátulját az autódnak, mert ugye ö nem tudja hogy nem fog lejönni, a legrosszabb viszont az hogy te sem fogod tudni rendbehozni egy új jellel. Ezért javasolnám inkább a kétoldalas ragasztószalagot. Lehet ilyet venni tekercsben is, és akkor annyit ragasztasz a jel alá, amennyit te gondolsz. Általában autófesték üzletekben, barkács boltokban fellelhetö. Azt mondják hogy az 1 centi szélesböl ha levágsz 15 centit az elbír 15 kilót is, én ugyan ezt nem próbáltam, de erös az tény.
Más: Hát igen nem a legolcsóbb gumi, de tényleg mondhatnám tökéletes. Természetesen a te autódra megadott gyári méret a legjobb, de azért el lehet ettöl térni. Nem tudom a tiéden milyen a gyári,de folyamatban van egy gumiméret átszámoló program feltöltése az oldalra, így majd te is ki tudod számolni. Csak a jelenlegi és a kiválasztott gumi méretét kell megadnod és már meg is tudod nézni, hogy az általad választott méret mennyire kompatibilis az autódon éppen fennt lévö gumival.
Felnivel kapcsolatban, attól függ hogy ugyanakkora átméröjü abroncsot vagy ettöl eltéröt akarsz feltenni, ugye ha nagyobb akkor a felnit is cserélni kell.
Hogy milyen gumit bír el? hát elvileg elbírja a 195/50 R15-öt is, mert gyárilag van olyan 1.2-es ami ezzel szerelt, de ezzel a mérettel kicsit módosulni fog a mennetteljesítmény. Nekem gyanus hogy csak 145-öt megy mert tényleg szoktak tudni 170 körüli tempót. Lehet meg kéne nézetni. Viszont ha így raksz rá nagy kereket akkor ez valószinü még inkább csökkenni fog.
Remélem tudtam segíteni :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: tanuló fábiás
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2006 8:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. szept. 29, 2006 9:49 pm
Hozzászólások: 14
Sziasztok!!!!
Johnny: :
köszönöm a választ
Hát nemtudom szerintem a embléma felragasztós a saját öntapadós ragasztójával nem jó nagyon gyenge várom a tippet ?
Johnny a gumi tipped jó csak nekem egy kicsit drága 10-15-ezer között van elfogadható minöségü.
A gyári mérettöl eltérö gumit simán fellehet tenni?akkor másik felni is kell?Egy 1.2 fádia milyen gumit bír el amivel még bír menni.
Más : az én autóm (csak)145km/h megy ma próbáltam ki a 3-as on .olvastam olyat hogy 170-et is megy valakié az kamu.
bocsi a hülye kérdésekért?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2006 9:57 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 27, 2006 6:47 am
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Szentendre
Szevasz seribery...

Vízhöfokszenzor... merre?
Le kell venni a motorborítást.
×Skoda emblémát körömmel kiemeled alatta egy anya , ezt kicsavarod.
×A burkolaton Észak-Keleti irányában egy másik kis takaró müanyag "kör", ezt kis csavarhúzúval kipattintod , alatta még egy csavar.Kicsavar.
Elöfordulhat , hogy a csavar elforog ezt a müanyag burkolat alá benyúlva másik 10 es villás kulcsal le tudod kezelni.
×Olajbeöntö kupak le.
×Olajnívó pálca ki.
×Müanyag burkolatba belekapaszkodva felfelé leemeled.
Van 1 darab müanya tüske a burkolaton (Északi oldalon burkolat alja)ami gumiágyban fekszik.Erre figyelni kell majd amikor visszarakod a burkolatot, helyére kell kerülni.+ Az olajnívópálca bevezetö guminak is illeszkedni kell majd a régi helyére.
Ha kézbe a burkolat akkor az alsó oldalán (a burkolatnak)van egy kupak amit arra találtak ki , hogy lezárd az olajbetöltöt addig még a burkolat nincs a motoron.Tedd rá ill. az olajnívópálcát dugd addig vissza a helyére még bütykölsz.

A vízhöfokszenzor a motor szelepfedél jobb felsö sarkára van felszerelve. A motorhütöböl megy oda egy vastag gumicsö, a szenzor felülröl függölegesen van beszerelve . Ha ki akarod venni a szenzort akkor elötte nyomásmentesítsd a rendszered(vedd le a hütöfolyadék tartály kupakot)hideg motornál ajánlott a müvelet.
A szenzor csatit vedd le(óvatosan könnyen törik,ezen a ponton kellene a kontaktspray).Ha ki akarod venni akkor:
a szenzor baloldalán van egy rögzírö gyürü féleség(olyasmi mint egy zeegergyürü csak mégse olyan) ezt kell kihúzni majd ki tudod venni a szenzort .

Elég macerás ezt így elmondani ,bocsi ha nem voltam teljesen fényes de remélem megtalálod ill. megoldod a problémát.

Sajna képet nem tudok csatolni a pontosabb meghatározás érdekében, de remélem megleled a fenti írás alapján.

Ja , még valami : Az érzékelö elvileg akkor jó ha: 20fokos motornál 200-300ohm , 90fokos motornál 2000-3000ohm értéktartományban van a mért ellenálás értéke.

Kicsi infó: a sensor 5-6000ft körül van bolti áron,normál esetben autószereló 3000Ft ért kicseréli, márkaszerviz kb 6000Ft munkadíjban megáll de ott a sensorért is többet kérnek.("ezek csak hozzávetöleges árak")


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2006 12:07 am 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 9:35 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: budapest
Szevasz seribery...
Nagyon valószínü, hogy hibás a víthöfokszenzorod de mielött kicserélnéd érdemes mindenképpen a csatlakozóját megtisztítani kontaktsprayal.Több alkalommal is segített már . Ha ezután is megmarad a jelenség akkor ha gondolod meg tudom nézni a hibatárját ill. a szenzor jelét amiböl kiderül hogy van -e vele gond.Üdv:Zoli

Köszönöm Zoli. Nekem eddig Feliciám volt, ami meröben más. Tudsz segíteni, hol van a vízhöfok mérö csatlakozója?

köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 16, 2006 11:21 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 27, 2006 6:47 am
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Szentendre
seribery írta:
Sziasztok,

A segítségeteket kérném a következö dologban. Egy hete vagyok fabia tuljadonos, egy 2000-es 1.4MPI-t vettem szép küldö és belsö állapotban. Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve, azonban a következö dolgot észleltem. Menet közben egyszerüen leesik a vízhöfok jelzöm nullára. Ha megállok, és újraindítom a kocsit, akkor újra felmegy. Ez a szenzor hibája vajon? Érdemes ilyennel szervízbe menni?
Más, hogy tudtok valahol Pesten valaki bevált riasztó szerelöt? Nincs a kocsimban csak központi, de nem akarom olyanhoz vinni, aki még nem is látott soha fabiat... köszönöm elöre is!


Szevasz seribery...
Nagyon valószínü, hogy hibás a víthöfokszenzorod de mielött kicserélnéd érdemes mindenképpen a csatlakozóját megtisztítani kontaktsprayal.Több alkalommal is segített már . Ha ezután is megmarad a jelenség akkor ha gondolod meg tudom nézni a hibatárját ill. a szenzor jelét amiböl kiderül hogy van -e vele gond.Üdv:Zoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2006 10:33 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 9:35 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: budapest
Sziasztok,

A segítségeteket kérném a következö dologban. Egy hete vagyok fabia tuljadonos, egy 2000-es 1.4MPI-t vettem szép küldö és belsö állapotban. Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve, azonban a következö dolgot észleltem. Menet közben egyszerüen leesik a vízhöfok jelzöm nullára. Ha megállok, és újraindítom a kocsit, akkor újra felmegy. Ez a szenzor hibája vajon? Érdemes ilyennel szervízbe menni?
Más, hogy tudtok valahol Pesten valaki bevált riasztó szerelöt? Nincs a kocsimban csak központi, de nem akarom olyanhoz vinni, aki még nem is látott soha fabiat... köszönöm elöre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 15, 2006 9:07 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Jenö!
A hibát több minden okozhatja, de talán a legvalószínübb a vízhömérséklet ellenörzö szenzor, ami hideg morornál (és víznél) hibás jelet ad. De viszont ehhez lenne egy kérdésem: csak a lámpa világít vagy höfokjelzö mutató is túlmelegedést jelez?

A másik kérdésedre a válasz, hogy a gyári Castrol TXT olajnál én már láttam habosodást, nem tudom tiédbe milyet tettek. Ha az olajbeöntö sapka nem habos akkor valószínüleg semmi gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 14, 2006 10:20 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2006 2:17 pm
Hozzászólások: 294
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Fabia 1.4 16V 100Le
Szia Zoli!
Köszönöm a segítökészséged, a többi tag nevében is. Ha lesz valami , biztosan jelentkezni fogunk :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Motorelektronika
HozzászólásElküldve: kedd nov. 14, 2006 11:25 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 27, 2006 6:47 am
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Szentendre
Szevasztok...
Üdv minden kedves Skodásnak...
Ha valakit érdekel miért is világít a müszerfalon a motorelektronika lámpicskuja , szívesen segítek hibakódkiolvasással ill. egyéb instrukciókkal .
Ha segíthetek emailra írjatok azt heti 2-3 alkalommal megnézem.
Sziasztok...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hiba
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 13, 2006 8:58 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 12, 2006 4:03 pm
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Budapest
Üdvözlet ! Új vagyok itt, és már egy gondommal fordulok hozzátok.
A Fabiam 2001. évjáratú, 1.0ás Classic mostanában egy hibajelzés éktelenkedik a müszerfalon ez a piros vízhöfok vagy szint jelzés hullámokkal az alján, sípoló hanggal.Azért írom, hogy szint vagy hömérséklet, mert nem egyértelmüen vannak leírva a könyvekben! Ez a hiba indításkor hideg motornál jelentkezik!
Szervíz drágán bütykölné meg illetve szerintem maguk sem tudják az okát ugyanis azt mondták, hogy a hütövíz elöregedet és azért jelez. Van ilyen?? egy szer kimostuk a kiegyenlítötartályt citrom savval akkor egy idöre eltünt vagy felfüggesztette a jelzést, de ujra visszajött. Ja vízszint is jó nem fogy!!
Másik probléma az olaj habos ???? Nem tudom az okát ugyan is mint irtam nem fogy a víz és nem is vizes az olaj ami lejött belölle illetve ami belement.
Segítséget Köszönöm !
Jenö


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 08, 2006 5:20 pm 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: kedd máj. 16, 2006 2:58 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Budapest
Megkérdeztem, és eléggé érdekes választ kaptam.
Azt mondta a szerelö hogy a szelep cseréje után az új szelepet "illeszteni" kell az autóhoz, különben nem fog rendesen müködni és/vagy nem lesz hosszú életü. Szóval lehet hogy az új szelep már tönkrement, de lehet hogy csak nem hajtották végre ezt a müveletet.

Az sincs viszont kizárva hogy teljesen szabályosan szerelték be, csak nem volt szerencséd és az is tönkrement...

Az egyébként nem valószinü hogy használt vagy javított szelepre cserélték, egy márkaszerviz nem hiszem hogy megkockáztatna ilyesmit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28090 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1864, 1865, 1866, 1867, 1868, 1869, 1870 ... 1873  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség