Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. júl. 21, 2018 1:17 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 267 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd okt. 24, 2017 12:57 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1283
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
hunkrish írta:
Csabaa írta:
hunkrish írta:
Sziasztok!

Szóval túlvagyok egy motorfelújításon, ahol kiderítették, hogy a dugattyúk voltak elkopva... Mindegy, mostmár jó a kompresszió teljesen fel lett újítva, de a hiba jelensége nem oldódott meg vagyis még mindig nehezen indul be, néha lefullad hidegindításnál... Teljesen tanácstalan vagyok, mostmár nem kevés pénzt beleöltem idáig teljesen feleslegesen és egyszerűen nincs meg a hiba oka.....

Szia
Benzinnyomást mértek már!?


Szia!

Még nem... A szerelő aki csinálta most önindítót akar rajta cserélni, mert szerinte lassan forgatja meg és az alatt a pár fordulat alatt teleszívja magát benzinnel és emiatt van szerinte... Elvileg ma felhív és feldobom neki, hogy mérje meg a benzin nyomást.

Köszönöm!

hali, azt azért elég keménynek tartanám ha megszívná magát egy injektoros autó :D még ha karbis lenne megérteném. szerintem is benzin nyomást mérjetek, hibakód esetleg van-e?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2017 9:21 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hunkrish írta:
Szia!

Még nem... A szerelő aki csinálta most önindítót akar rajta cserélni, mert szerinte lassan forgatja meg és az alatt a pár fordulat alatt teleszívja magát benzinnel és emiatt van szerinte... Elvileg ma felhív és feldobom neki, hogy mérje meg a benzin nyomást.

Köszönöm!

És ha lehet, álljon előtte néhány órát a kocsi. Ne frissen leállított motornál méregessen, akkor valószínű jó lesz.
Néhány óra, egy egész éjszaka és az első indítással párhuzamosan.
Itt a fórumon volt már 4-5 gyengélkedő benzinpumpa..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2017 9:17 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 29, 2017 5:23 am
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp
Csabaa írta:
hunkrish írta:
Sziasztok!

Szóval túlvagyok egy motorfelújításon, ahol kiderítették, hogy a dugattyúk voltak elkopva... Mindegy, mostmár jó a kompresszió teljesen fel lett újítva, de a hiba jelensége nem oldódott meg vagyis még mindig nehezen indul be, néha lefullad hidegindításnál... Teljesen tanácstalan vagyok, mostmár nem kevés pénzt beleöltem idáig teljesen feleslegesen és egyszerűen nincs meg a hiba oka.....

Szia
Benzinnyomást mértek már!?


Szia!

Még nem... A szerelő aki csinálta most önindítót akar rajta cserélni, mert szerinte lassan forgatja meg és az alatt a pár fordulat alatt teleszívja magát benzinnel és emiatt van szerinte... Elvileg ma felhív és feldobom neki, hogy mérje meg a benzin nyomást.

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2017 8:59 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hunkrish írta:
Sziasztok!

Szóval túlvagyok egy motorfelújításon, ahol kiderítették, hogy a dugattyúk voltak elkopva... Mindegy, mostmár jó a kompresszió teljesen fel lett újítva, de a hiba jelensége nem oldódott meg vagyis még mindig nehezen indul be, néha lefullad hidegindításnál... Teljesen tanácstalan vagyok, mostmár nem kevés pénzt beleöltem idáig teljesen feleslegesen és egyszerűen nincs meg a hiba oka.....

Szia
Benzinnyomást mértek már!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2017 8:55 am 
Offline

Csatlakozott: kedd aug. 29, 2017 5:23 am
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp
hunkrish írta:
Sziasztok!

Nekem is 2006 1.2 htp fabiám van, és ugyanazzal küzdök/küzdöttem mint az előttem hozzászólók vagyis hidegen nehezen indul,. Cseréltem benne vízhőfok jeladót, gyertyát, folytószelepet kitisztítottam, de a hiba nem szűnt meg, sőt az egyik csípős hajnalban be sem indult elsőre, legalább 1 henger kihagyott. Na ekkor jutottam arra hogy elviszem szervízbe ahol nem sok jóval kecsegtettek kb egyből a kompresszióra gyanakodtak, majd megállapították, hogy 2 hengerben is alacsony valamint, hogy ez nem a szelepnél keletkezik és mondtak rá egy laza 250000- árat....
Fő kérdésem az lenne, mielőtt megkopasztanak teljesen, hogyan tudták megállapítani hogy nem a szelepnél dobja el a nyomást, hanem a dugattyúnál?


Sziasztok!

Szóval túlvagyok egy motorfelújításon, ahol kiderítették, hogy a dugattyúk voltak elkopva... Mindegy, mostmár jó a kompresszió teljesen fel lett újítva, de a hiba jelensége nem oldódott meg vagyis még mindig nehezen indul be, néha lefullad hidegindításnál... Teljesen tanácstalan vagyok, mostmár nem kevés pénzt beleöltem idáig teljesen feleslegesen és egyszerűen nincs meg a hiba oka.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: szer. szept. 27, 2017 7:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 18, 2017 7:33 am
Hozzászólások: 7
Autó: polo 1.2
Csabaa írta:
De ez így jó. Alapjárat állandó a nyomás. Kis gázzal felpörög a motor,de ehez
alig-alig nyitod a fojtót ezért csökken tovább a nyomás.
Ha hirtelen a gázadás, nagyobb mértékben és gyorsabban nyílik a fojtó,mint ahogy a motor felpörög
a nyomás nőni fog.


Így már értem, köszi. Akkor a MAP valszeg jó. De mi a francért fullad le... A VAG-COM oldalán olvastam hogy ezeknél a kis motoroknál a láncfeszítő miatt is kidobhatja ezt a hibát. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 106/000262
Abszolút tanácstalan vagyok már. A fél kocsit ki lehetne cserélni emiatt. Az a vicc a szerelő se tudja mi van.
És a hirtelen gázpöccintés utáni lefulladás, folyamatos kattogás mi lehet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: szer. szept. 27, 2017 7:37 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
De ez így jó. Alapjárat állandó a nyomás. Kis gázzal felpörög a motor,de ehez
alig-alig nyitod a fojtót ezért csökken tovább a nyomás.
Ha hirtelen a gázadás, nagyobb mértékben és gyorsabban nyílik a fojtó,mint ahogy a motor felpörög
a nyomás nőni fog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: szer. szept. 27, 2017 7:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 18, 2017 7:33 am
Hozzászólások: 7
Autó: polo 1.2
Csabaa írta:
hunor555 írta:
Szia!
Vannak új fejlemények. Reggel próbálgatom, csak akkor van értelme. Most beindult szépen, néztem vag-commal az élő adatokat, és a szívócsőnyomás valami 310mbar volt alapjáraton. Adtam neki pici gázt, a motor felpörgött ez az érték lement 260ra. Ezt nem értem növekednie kéne ha nyitom a fojtót. Am a hőmérsékletmérés mindenhol rendben van. A motorhőmérséklet, és a beszívott levegő hőmérséklete is 13 ill 14 fok volt reggel. Ami még érdekesebb hogyha hirtelen gázadással majd elvétellel lefullasztom, utána a fojtó elkezd kattogni. Az élő adatokon az látszik hogy egy helyben áll, de a motortérből egyértelműen hallani hogy kattog. Reggelre megint kidobta hibának a MAP szenzort.

Szia
Abszolút nyomást mér, tehát amikor nem jár a motor, a légköri nyomást látod, ~950-980 mBar-t. Mivel a fojtószelep részben elzárja a levegő
útját, a nyomás csökken(vákum emelkedik). Gázadásnál a nyomás valóban emelkedik(vákum csökken), de ha közben leveszed a pedálról a lábad, a fojtó lezár, és a magasabb fordulatszám miatt, még kisebb lesz a nyomás(magasabb vákum).

A gyújtásnál a fojtószelepet a motorvezérlő megjáratja a véghelyzetekbe. Amikor indítózol teljesen lezárja, ilyenkor az alaphelyzethez képest is jobban zár. Ennek van egy kattogó illetve utána egy nyekergő hangja. Alaphelyzetben, mindig van egy kicsi rés a szelep mellett, ezt jól lehet látni, ha tisztítás miatt kiszeded.


Szia!

Köszönöm szépen a válaszod. Amit írtál a nyomásról azt értem de pont hogy nem így működik. Hidegen alapjáraton kb. 310mbar, ha pici gázt adok akkor lemegy 260-280 köré, aztán ha nagyobb gázt adok kezd el elmelkedni. Na ezt nem fogom fel :D Lehet tényleg az van amit az előző kollága mondott hogy falsot szív valahol. A fojtó rángatás is normális előtte, de ez a hirtelen gázos lefulladás után folyamatosan kattog, míg el nem veszem a gyújtást. A fojtószelep ki lett takarítva többször, majd a szerelő javaslatára ki is lett cserélve, de a hiba nem oldódott meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: szer. szept. 27, 2017 10:55 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7325
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hunor555 írta:
Szia!
Vannak új fejlemények. Reggel próbálgatom, csak akkor van értelme. Most beindult szépen, néztem vag-commal az élő adatokat, és a szívócsőnyomás valami 310mbar volt alapjáraton. Adtam neki pici gázt, a motor felpörgött ez az érték lement 260ra. Ezt nem értem növekednie kéne ha nyitom a fojtót. Am a hőmérsékletmérés mindenhol rendben van. A motorhőmérséklet, és a beszívott levegő hőmérséklete is 13 ill 14 fok volt reggel. Ami még érdekesebb hogyha hirtelen gázadással majd elvétellel lefullasztom, utána a fojtó elkezd kattogni. Az élő adatokon az látszik hogy egy helyben áll, de a motortérből egyértelműen hallani hogy kattog. Reggelre megint kidobta hibának a MAP szenzort.

Szia
Abszolút nyomást mér, tehát amikor nem jár a motor, a légköri nyomást látod, ~950-980 mBar-t. Mivel a fojtószelep részben elzárja a levegő
útját, a nyomás csökken(vákum emelkedik). Gázadásnál a nyomás valóban emelkedik(vákum csökken), de ha közben leveszed a pedálról a lábad, a fojtó lezár, és a magasabb fordulatszám miatt, még kisebb lesz a nyomás(magasabb vákum).

A gyújtásnál a fojtószelepet a motorvezérlő megjáratja a véghelyzetekbe. Amikor indítózol teljesen lezárja, ilyenkor az alaphelyzethez képest is jobban zár. Ennek van egy kattogó illetve utána egy nyekergő hangja. Alaphelyzetben, mindig van egy kicsi rés a szelep mellett, ezt jól lehet látni, ha tisztítás miatt kiszeded.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: szer. szept. 27, 2017 7:44 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 18, 2017 7:33 am
Hozzászólások: 7
Autó: polo 1.2
Szia!
Vannak új fejlemények. Reggel próbálgatom, csak akkor van értelme. Most beindult szépen, néztem vag-commal az élő adatokat, és a szívócsőnyomás valami 310mbar volt alapjáraton. Adtam neki pici gázt, a motor felpörgött ez az érték lement 260ra. Ezt nem értem növekednie kéne ha nyitom a fojtót. Am a hőmérsékletmérés mindenhol rendben van. A motorhőmérséklet, és a beszívott levegő hőmérséklete is 13 ill 14 fok volt reggel. Ami még érdekesebb hogyha hirtelen gázadással majd elvétellel lefullasztom, utána a fojtó elkezd kattogni. Az élő adatokon az látszik hogy egy helyben áll, de a motortérből egyértelműen hallani hogy kattog. Reggelre megint kidobta hibának a MAP szenzort.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd szept. 26, 2017 9:28 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1114
hunor555 írta:
hubo44 írta:
hunor555 írta:

Meňi az a rendbe van?


3 Bar

Ijen ešetbe erdemeš lene ešte ra rakni a merôt azal le alitani eš regel meg nezni meňin ňom elšô inditaš elôt.[/quote]

Szia!

Hidegen lett megmérve, indítás előtt, pont emiatt. A MAP szenzort párszor kidobta hibakódnak hogy valószínűtlen jel, időszakos, de mindig akkor amikor molyoltam a fojtószeleppel, ezért gondoltam hogy nem az. Elvileg abba is van hőmérő mert a beszívott levegő hőmérsékletét meg kell mérni. Mivan ha ez hibás, és melegebbnek hiszi mint ami valójában és nem ad akkora dúsítást? Ez a hirtelen gázra fulladást is megmagyarázná, mert nagyon elszegényedik.[/quote]
Meg a falš iš okozhaťa de est neha nehez meg talalni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd szept. 26, 2017 9:14 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 18, 2017 7:33 am
Hozzászólások: 7
Autó: polo 1.2
hubo44 írta:
hunor555 írta:

Meňi az a rendbe van?


3 Bar[/quote]
Ijen ešetbe erdemeš lene ešte ra rakni a merôt azal le alitani eš regel meg nezni meňin ňom elšô inditaš elôt.[/quote]

Szia!

Hidegen lett megmérve, indítás előtt, pont emiatt. A MAP szenzort párszor kidobta hibakódnak hogy valószínűtlen jel, időszakos, de mindig akkor amikor molyoltam a fojtószeleppel, ezért gondoltam hogy nem az. Elvileg abba is van hőmérő mert a beszívott levegő hőmérsékletét meg kell mérni. Mivan ha ez hibás, és melegebbnek hiszi mint ami valójában és nem ad akkora dúsítást? Ez a hirtelen gázra fulladást is megmagyarázná, mert nagyon elszegényedik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd szept. 26, 2017 9:04 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1114
hunor555 írta:

Meňi az a rendbe van?[/quote]

3 Bar[/quote]
Ijen ešetbe erdemeš lene ešte ra rakni a merôt azal le alitani eš regel meg nezni meňin ňom elšô inditaš elôt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd szept. 26, 2017 8:29 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 18, 2017 7:33 am
Hozzászólások: 7
Autó: polo 1.2
[/quote]
Meňi az a rendbe van?[/quote]

3 Bar


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Nehezen indul
HozzászólásElküldve: kedd szept. 26, 2017 8:13 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1114
hunor555 írta:
hubo44 írta:
hunor555 írta:
Sziasztok!

Én labanc vagyok ugyan poloval kapcsolatban kérdeznék (1.2 AZQ) de szerintem fabiat is szereltek ezzel a motorral. Azért ide írok mert ez a fórum pörög, nem úgy mint a többiek, remélem nem gond. A probléma hogy hideg motornál nagyon nehezen indul az autó. Beröffen aztán leáll. Másodszorra harmadszorra közbe gázt adva be lehet indítani. Ha már meleg, semmi baja nincs, pöccre indul, teljesítménycsökkenés nincs, bírja a pályázást, mindent. Üzemanyagszűrőt, így nyomásszabályozót is cseréltem, illetve kitakarítottam a fojtószelepet is, meg össze is tanítottam az ECU-val de a hiba továbbra is fennáll. Indításnál néha csinál olyat hogy a motor már jár, a fordulatszámmérő viszont emg sem mozdul. A kocsi hibakód mentes. Pár éve cseréltem motorhőmérséklet jeladót, és a VAG-Com-on nézve az rendben is van. Szerintetek milyen irányba kellene elmennem? Előre is köszönöm!

merd le a benzin ňomašt renbe/e van.


Szia!

Köszi a válaszod, meg lett mérve rendben van. A hiba azóta is fennáll, azóta a légmennyiségmérő is ki lett takarítva, de ugyan olyan rossz hidegen. Még egy infóval tudok szolgálni, amíg hideg a hirtelen gázadásra lefullad.

Meňi az a rendbe van?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 267 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség