Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd okt. 16, 2018 9:53 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2018 12:15 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7404
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
msznagyb írta:
No megtörtént a motorbontás. 1 db hidrotőke kuka, ezért kelepelt, de közben az is kiderült h olyan szar minőségű szelepet raktak bele h a szelep tetejét elverte a himba és sérült lett, ergo hengerfej leszedés is. Másik erős kopás van a csapágyazáson.

Tudna vki ajánlani egy bontott hengerfejet 1.2 htp 6V-hez????

Mert erősen problémás a hengerfejem és nem kellene visszatenni. Másik hogy csókoltatom Nyíregyházán a Petrilla cnc-s eszterga munkát ami miatt most lesz/lett egy 200e ft-os károm, és vakarhatom a fejem hogy hogyan oldajam meg hengerfej bajt!!

Ha vkinek lenne ötlete kérem segítsen hol érdeklődjem hengerfej ügyben!

Köszönöm a segítséget előre is

Szia
Jelentkezz a facebook-on a
skoda octavia fabia adok-veszek csoportba. Több bontással foglakozó is van
fent, sok cuccal..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2018 10:36 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 29
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
No megtörtént a motorbontás. 1 db hidrotőke kuka, ezért kelepelt, de közben az is kiderült h olyan szar minőségű szelepet raktak bele h a szelep tetejét elverte a himba és sérült lett, ergo hengerfej leszedés is. Másik erős kopás van a csapágyazáson.

Tudna vki ajánlani egy bontott hengerfejet 1.2 htp 6V-hez????

Mert erősen problémás a hengerfejem és nem kellene visszatenni. Másik hogy csókoltatom Nyíregyházán a Petrilla cnc-s eszterga munkát ami miatt most lesz/lett egy 200e ft-os károm, és vakarhatom a fejem hogy hogyan oldajam meg hengerfej bajt!!

Ha vkinek lenne ötlete kérem segítsen hol érdeklődjem hengerfej ügyben!

Köszönöm a segítséget előre is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 16, 2017 12:22 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
murray írta:
fura nekem ez a három henger.. :)
nekem az elozo motorból maradt egy felújitott hengerfej
engem is érinthet ez a szelepelégés?

Ki zart dolog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 16, 2017 10:15 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 598
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
fura nekem ez a három henger.. :)
nekem az elozo motorból maradt egy felújitott hengerfej
engem is érinthet ez a szelepelégés?


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 16, 2017 8:26 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7404
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mariusz77 írta:
Meg tiszta szerencse hogy nem 16 szelepes :D

A másik 1.2-nél már van 12 szelep..
A lényeg ahogy Hubo is írta, gyűrűzni is kell a motort mert a hengerfej felújítása
után enni fogja az olajat. Ha valamelyik dugónál kikopott a gyűrűhorony akkor
a dugó is cserés. Ezért lesz viszonylag drága a felújítas, mert darabokra kell
szedni és derülhetnek ki meglepetések. Ha viszont kint van a motor, főtengely szimeringek cseréjét ,esetleg vezérlés cserét is érdemes megcsinálni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: pén. dec. 15, 2017 9:38 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
Mariusz77 írta:
msznagyb írta:
Kedves sirtodi!

Nézd ezt a képet! Kb. így vagy jobban szét vannak égve a szelepek, így hengerfejig le kell bontani a motort és új szelepek kellenek bele. Az enyémben 2 hengernek volt hibás a szelepe, egyikből mint egy tortacikket kivágtak volna, 14, 5, 8 bár volt benne sürítéskor, 11 alatt nem jó, rendbe kell tenni a hengerfejet! Utána jó lesz... Ha elektromos hiba ha nem akkor is rendbe kell tenni a hengerfejet, mert sokat fog enni, nekem már városban 7 helyett 9.8-at evett nyáron igaz 3 cm-vel meg 1" nagyobb alufelnivel. Egyre jobban el fognak égni, egyre rosszabb lesz, ha meghajton nem bír menni 140-et és megeszik hajtva 5 km-en litert is, mert nincs benne kompresszió. Másrészt sokkal jobban hajít a motor és ráz és rázkódik!!! Rázza a karosszériát, persze mindegyik és nem 4 henger, de nézz videókat, mozog a motor, rázkódik, de jóval kevésbé ha jó a kompresszió!
Kép
Tipikus vw motorhiba, tipikus konstrukcióhiba. 90-100e km-nél már tuti ilyen, nyáron volt az enyém is rendbe rakva. Ne félj tőle, minden polo, fabia, seat így jár amelyikbe htp 1.2 motor van.

Meg tiszta szerencse hogy nem 16 szelepes :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: pén. dec. 15, 2017 9:29 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
msznagyb írta:
Kedves sirtodi!

Nézd ezt a képet! Kb. így vagy jobban szét vannak égve a szelepek, így hengerfejig le kell bontani a motort és új szelepek kellenek bele. Az enyémben 2 hengernek volt hibás a szelepe, egyikből mint egy tortacikket kivágtak volna, 14, 5, 8 bár volt benne sürítéskor, 11 alatt nem jó, rendbe kell tenni a hengerfejet! Utána jó lesz... Ha elektromos hiba ha nem akkor is rendbe kell tenni a hengerfejet, mert sokat fog enni, nekem már városban 7 helyett 9.8-at evett nyáron igaz 3 cm-vel meg 1" nagyobb alufelnivel. Egyre jobban el fognak égni, egyre rosszabb lesz, ha meghajton nem bír menni 140-et és megeszik hajtva 5 km-en litert is, mert nincs benne kompresszió. Másrészt sokkal jobban hajít a motor és ráz és rázkódik!!! Rázza a karosszériát, persze mindegyik és nem 4 henger, de nézz videókat, mozog a motor, rázkódik, de jóval kevésbé ha jó a kompresszió!
Kép
Tipikus vw motorhiba, tipikus konstrukcióhiba. 90-100e km-nél már tuti ilyen, nyáron volt az enyém is rendbe rakva. Ne félj tőle, minden polo, fabia, seat így jár amelyikbe htp 1.2 motor van.


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: pén. dec. 15, 2017 7:33 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 29
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
Kedves sirtodi!

Nézd ezt a képet! Kb. így vagy jobban szét vannak égve a szelepek, így hengerfejig le kell bontani a motort és új szelepek kellenek bele. Az enyémben 2 hengernek volt hibás a szelepe, egyikből mint egy tortacikket kivágtak volna, 14, 5, 8 bár volt benne sürítéskor, 11 alatt nem jó, rendbe kell tenni a hengerfejet! Utána jó lesz... Ha elektromos hiba ha nem akkor is rendbe kell tenni a hengerfejet, mert sokat fog enni, nekem már városban 7 helyett 9.8-at evett nyáron igaz 3 cm-vel meg 1" nagyobb alufelnivel. Egyre jobban el fognak égni, egyre rosszabb lesz, ha meghajton nem bír menni 140-et és megeszik hajtva 5 km-en litert is, mert nincs benne kompresszió. Másrészt sokkal jobban hajít a motor és ráz és rázkódik!!! Rázza a karosszériát, persze mindegyik és nem 4 henger, de nézz videókat, mozog a motor, rázkódik, de jóval kevésbé ha jó a kompresszió!
Kép
Tipikus vw motorhiba, tipikus konstrukcióhiba. 90-100e km-nél már tuti ilyen, nyáron volt az enyém is rendbe rakva. Ne félj tőle, minden polo, fabia, seat így jár amelyikbe htp 1.2 motor van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 13, 2017 6:21 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
sirtodi írta:
Kedves Autóstársak!

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2005-ös 1.2 Htp-s Fábiám.
Ha gyújtást adok ég a Check engine. Kiolvastattam: a hiba a 3-as hengerben gyújtáskimaradás. Alapjáraton 30-40 percenként. Fordulaton szinte semmi (3-4)
A kompresszió benne 7-8 bar között. Mi lehet a baja? Már motor cserét vizionáltak nekem. Néha alapjáratból való induláskor is bevillan, de nem rángat csak hangosabb a motor, de ha újraindítom megszűnik a probléma.
Köszönöm válaszotokat.

Ala van égve a kipufogo selep azon a hengeren. Ha tôb km. van bene akor duruzešt iš ajanlanak fej javitaškor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 13, 2017 4:42 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 13, 2017 4:27 pm
Hozzászólások: 1
Autó: skoda fabia 1.2
Kedves Autóstársak!

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2005-ös 1.2 Htp-s Fábiám.
Ha gyújtást adok ég a Check engine. Kiolvastattam: a hiba a 3-as hengerben gyújtáskimaradás. Alapjáraton 30-40 percenként. Fordulaton szinte semmi (3-4)
A kompresszió benne 7-8 bar között. Mi lehet a baja? Már motor cserét vizionáltak nekem. Néha alapjáratból való induláskor is bevillan, de nem rángat csak hangosabb a motor, de ha újraindítom megszűnik a probléma.
Köszönöm válaszotokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 02, 2017 4:01 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
Szesze írta:


Köszi szépen csak legyen igazad! :wink: Mert igen, ahogy írtad, láttam példát ugyanazon motortipusú Fabiánál mint az enyém, amikor mindkettő keveredett, a látvány önmagáért beszélt... de nekem az olaj tényleg tiszta, tél idején szok előjönni egy kis fehér retyerutya az olajsapkán, de tavasszal, ahogy melegszik az idő, el is tűnik fokozatosan, de azt hiszem az ennél tipusnál "normális", pl. haveromnak van 1.2 HTP és néha megy vele hosszabat is, de napi szinten rövid utakra használja és neki nem szokott megjelenni. Mégegyszer köszi szépen, majd igyekszem sort keríteni a dologra![/quote] Ha télen fehér szokott lenni akkor nézd meg a termosztátot,mert amikor megdöglik akkor szokott ilyent produkálni vagy ha sosem tud a motor felmelegedni eléggé,mert pár száz métereket mennek csak vele!!![/quote]

Ricsi24 írta:

Igen, valoszinű ott sincs minden rendbe, ezt meg egy másik témához akartam írni, de ha már szóba hoztad... Bizony most hogy jöttek a hidegebbek meg már tavaly is észrevehetően még egy hosszabb út esetén sem "áll be" a vízhőfok mutató nyílegyenesen középre, fűtésen szerencsére nem vettem észre gyanúsat, már akkor küldi a langyos levegőt, mikor még a mutató fekszik, és úgy tudom, ha valami nagy gond volna a termosztáttal, akkor az itt is kijönne, de valahogy akkor sem tetszik, hogy a mutató nem bír beállni teljesen középre... jelenleg úgy orvosoltam a problémát, hogy vettem azt a téli burkolatot a hűtőrácsra, többé-kevésbé működik... és sajna igaz, ami igaz, most nekem is úgy áll a dolog, hogy rövideket járok vele, de amennyire tehetem, városon kivül, úgy azért legalább a kondenzvíz távozik a kipufogóból.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 28, 2017 5:32 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 990
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
[/quote]

Köszi szépen csak legyen igazad! :wink: Mert igen, ahogy írtad, láttam példát ugyanazon motortipusú Fabiánál mint az enyém, amikor mindkettő keveredett, a látvány önmagáért beszélt... de nekem az olaj tényleg tiszta, tél idején szok előjönni egy kis fehér retyerutya az olajsapkán, de tavasszal, ahogy melegszik az idő, el is tűnik fokozatosan, de azt hiszem az ennél tipusnál "normális", pl. haveromnak van 1.2 HTP és néha megy vele hosszabat is, de napi szinten rövid utakra használja és neki nem szokott megjelenni. Mégegyszer köszi szépen, majd igyekszem sort keríteni a dologra![/quote] Ha télen fehér szokott lenni akkor nézd meg a termosztátot,mert amikor megdöglik akkor szokott ilyent produkálni vagy ha sosem tud a motor felmelegedni eléggé,mert pár száz métereket mennek csak vele!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: pén. okt. 27, 2017 5:03 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
Szesze írta:
Szevasz Ricsi!Én leengedném a fagyállót és valami hűtőmosóval kimosatnám rendesen a rendszert,mert ha már volt hengerfej tömítés cserélve a kocsin és nem lett a hűtőrendszer többször egymás után kimosva akkor annak a maradványa simán lehet a tartályban.Ha a hengerfej tömítés elszáll akkor általában az olajba is víz szokott kerülni úgyhogy talán neked nem kell aggódnod.


Köszi szépen csak legyen igazad! :wink: Mert igen, ahogy írtad, láttam példát ugyanazon motortipusú Fabiánál mint az enyém, amikor mindkettő keveredett, a látvány önmagáért beszélt... de nekem az olaj tényleg tiszta, tél idején szok előjönni egy kis fehér retyerutya az olajsapkán, de tavasszal, ahogy melegszik az idő, el is tűnik fokozatosan, de azt hiszem az ennél tipusnál "normális", pl. haveromnak van 1.2 HTP és néha megy vele hosszabat is, de napi szinten rövid utakra használja és neki nem szokott megjelenni. Mégegyszer köszi szépen, majd igyekszem sort keríteni a dologra!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: kedd okt. 24, 2017 7:18 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 990
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Szevasz Ricsi!Én leengedném a fagyállót és valami hűtőmosóval kimosatnám rendesen a rendszert,mert ha már volt hengerfej tömítés cserélve a kocsin és nem lett a hűtőrendszer többször egymás után kimosva akkor annak a maradványa simán lehet a tartályban.Ha a hengerfej tömítés elszáll akkor általában az olajba is víz szokott kerülni úgyhogy talán neked nem kell aggódnod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: kedd okt. 24, 2017 11:14 am 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
Szesze írta:
slacee írta:
Ha mar a hengerbe bele sivarog a hutô aňag akor az kéšôb kezd mukôdni mind a tôbi.
Ha ijen dakori a gond akor ot valami hiba nem let al tavolitva. Huvej šujedeš štb.


Köszi a segítséget. Szerelőm azt mondta, hogy szerinte nem hengerfejes az autó, csak a hűtőtartályban találtunk valami trutymót, olajszerű. Tartályt kimostuk, de újra előjött a trutyi. kb 1 hónapra rá. Más jel azóta sem utal rá, hogy hengerfejes lenne, nem gyenge, nem köp fehér füstöt, semmi más. Csak a vízben valami olajszerű trutyi van, meg szerintem fogy is a hűtővíz picit.
A hengerfej tömítés jobb alsó sarkán vmi treac szerű felirat van, ez a gyári hengerfej tömítés? Esetleg előttem valaki már kicserélte és nem lett jól kimosva a hűtővíz rendszer? Vagy mi lehet a probléma? Másfél éve van nálam az autó, előtte 2 tulajdonosa volt. (fabia 1.4 MPI, 8 szelepes)

A másik problémát megoldottuk, már nem ingadozik az alapjárat, map szenzor és pillangószelep tisztítása megoldotta.
Kérem bárki aki tud érdemben okosat mondani, azt megköszönném.
Hali.Igen a Temac a Skoda gyári hengerfej tömítése és ha cserélni,kell nem árt váltani Reinz vagy Elring-re.Hubonak igaza van.csak akkor tudsz biztosat ha egyszer a rendszer tökéletesen ki lett előtte mosva.Mivel ezek szerint a tiédben gyári a tömítés márkája így valószínű,hogy az lesz rossz,mert ennyi idős korára az a műanyagos szar már kirepedezik.Még az olajteknő tömítésről tudod a legjobban megállapítani,hogy cseréltek-e már benne.Ha az alatta lévő paszta színe fehér akkor több mint valószínű,hogy a gyári van még benn,ha nem akkor már biztos cserélték egyszer![/quote]

Ricsi24 írta:
Szia! Új vagyok itt, nemrég regisztráltam. Ugyanez a problémám, minden bizonnyal olaj szivárog a hűtővízbe, de fordítva NEM. Olajsapka illetve a mérőpálca színtiszta, a kiegyenlítőtartály trutyis. Márciusban le lett cserélve a hűtőfolyadék, de rendesen kimosatva-kinyomatva nem, csak ki- és újratöltve lett. Ennélfogva arra gyanakodtam egy ideig, hogy csak az kis mennyiség rakódott ki az új tartályon, amit blokkban megrekedt hűtővíz eltárolt illetve a csövek falán megmaradt. De mostanra nagyon úgy fest a dolog, hogy egyre több és több trutyi rakodik ki szép lassan a tartály falára és a kupak aljára, ellenben az olaj kupakja (szerencsére) színtiszta. Hengerfej csere lesz szükséges valamikor?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség