Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd jan. 23, 2018 4:56 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 329 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 22, 2018 1:35 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest
Csabaa írta:
szergej írta:
1.2 47kw

DF szakadás?

Sziasztok
Van a generátortól egy szál a motorvezérlőhöz, innen tudja a generátor terhelését, és emeli a motor fordulatszámát.


Magyarul akkor ezt keressem meg és mérjem ki


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 22, 2018 12:46 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7032
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szergej írta:
1.2 47kw

DF szakadás?

Sziasztok
Van a generátortól egy szál a motorvezérlőhöz, innen tudja a generátor terhelését, és emeli a motor fordulatszámát.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 22, 2018 12:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest
1.2 47kw

DF szakadás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 22, 2018 12:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 872
szergej írta:
Elég érdekes ez a Fabia. Lent voltunk apóséknál és most minden hiba eltűnt, kivéve a túl dús keverék üzenet. Viszont néha felgyullad az akku töltés visszajelző. Ha 3000 föle pörög a motor eltűnik és utána nem jön elő. Az alapjarat ingadozik erősen. A 2 lambda szondát cseréltem. Katalizátor hiba lehet?


Erdekeš a Fabiad az ok de inkab mien motoral van mert ha 47/51KW akor a ôn gerjestešt 3000nel DF sakadaš sokta okozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 22, 2018 11:16 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest
Elég érdekes ez a Fabia. Lent voltunk apóséknál és most minden hiba eltűnt, kivéve a túl dús keverék üzenet. Viszont néha felgyullad az akku töltés visszajelző. Ha 3000 föle pörög a motor eltűnik és utána nem jön elő. Az alapjarat ingadozik erősen. A 2 lambda szondát cseréltem. Katalizátor hiba lehet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 13, 2018 9:33 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 03, 2016 10:30 am
Hozzászólások: 12
Autó: Skoda Fabia 1.2 2003 AWY
hubo44 írta:
zanetti78 írta:
Sziasztok!

A következő hibakódokat olvasta ki a szerelő:

16556- Üzemanyag optimalizáló rendszer túl dús
16514-Lambda érzékelő B1 S1 működési hiba az áramkörben

Szerinte mindenképp cserélni kell a lambdaszondát...
Ez biztos?

Köszönöm

Elôsôr vezetek sakadašt kerešnek a sonda konektor kôrul ôregeb kočikna dakori. Astan a sonda.



Köszi.jövő héten nézi meg a szerelő :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. jan. 12, 2018 2:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 872
zanetti78 írta:
Sziasztok!

A következő hibakódokat olvasta ki a szerelő:

16556- Üzemanyag optimalizáló rendszer túl dús
16514-Lambda érzékelő B1 S1 működési hiba az áramkörben

Szerinte mindenképp cserélni kell a lambdaszondát...
Ez biztos?

Köszönöm

Elôsôr vezetek sakadašt kerešnek a sonda konektor kôrul ôregeb kočikna dakori. Astan a sonda.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. jan. 12, 2018 10:13 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 03, 2016 10:30 am
Hozzászólások: 12
Autó: Skoda Fabia 1.2 2003 AWY
Sziasztok!

A következő hibakódokat olvasta ki a szerelő:

16556- Üzemanyag optimalizáló rendszer túl dús
16514-Lambda érzékelő B1 S1 működési hiba az áramkörben

Szerinte mindenképp cserélni kell a lambdaszondát...
Ez biztos?

Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szer. dec. 27, 2017 8:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
Csabaa írta:
Mariusz77 írta:
Csabaa :Na ha ezt lefordítod nekem úgy hogy megértsem is akkor nagyon király lesz (bocsi de a szak sulit nem magyarul csináltam ) Sokszor töprengenem kell azon hogy miről is van szó :D a lényeg van egy OBD II kis kézi teszterem ami mutatja a főbb funkciókat a motornál ott meg tudom nézni hogy hogyan működnek a szondák és változnak az értékek ,Na ott mit figyeljek ? amit latok a skála ahogyan működik és az értékek fel le ??!!

Szia
Elég a lambda működését megnézni.
A motorvezérlő 30-as csoportjában lehet látni a két lambda szondát.
Ha üzem meleg a motor (min. 80°C), akkor a 30-as csoport
első oszlopában ezt kell látnod: 111
A második oszlopban: 110

Első oszlop, ez az első szonda:
1xx = lambda szonda fűtés
x1x = lambda szonda működésre kész
xx1 = lambda-szabályozás aktív

Második oszlop, ez a második szonda:
1xx = lambda szonda fűtés
x1x = lambda szonda működésre kész
xx0 = nem használt

Hat én ebben a műszerben semmilyen 30 csoportot nem latok de majd rá teszem VAG ra aztán majd ott is megnézem :D de koszi az infót :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szer. dec. 27, 2017 7:22 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7032
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szergej írta:
Köszi. Akkor most a vadiúj első lamda szondánál kell hibát keresnem. A respons too slow hibaüzenet megszűnt, csak a másik maradt. Illetve a Readness-nel mindnek zöld (passed) értéket kellene mutatnia. Ezeket a vcds-ben melyik mezőkön és hogyan tudom tesztelni? Volt olyan teszt (talán a katalizátore) ami elindult de 840 fokig felfutott és nem állt meg a teszt.

Szia
Te is nézd meg először a 30-as csoportot, ott is az első szondát az első oszlopban.
Ha megvan az 111 akkor a szondának van fűtése,működik, és a lambda szabályzás is jó.
Tehát a szonda teljesen rendben van és a
16556 - fuel trim Bank
p0172-35-00-system too rich
dús keverék hibakódot, nem a szonda hibája okozza.

A szonda mérése alapján jön a hibakód, ezért kell először azt eldönteni, hogy a szonda rossz, vagy valóban a keverék nem megfelelő.

Mivel a második szonda hibakódja a túl lassú válasz (respons too slow) eltűnt, nem érdemes vele foglalkozni. Ez a szonda, ahogy írtam csak a katalizátort figyeli.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szer. dec. 27, 2017 7:13 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7032
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mariusz77 írta:
Csabaa :Na ha ezt lefordítod nekem úgy hogy megértsem is akkor nagyon király lesz (bocsi de a szak sulit nem magyarul csináltam ) Sokszor töprengenem kell azon hogy miről is van szó :D a lényeg van egy OBD II kis kézi teszterem ami mutatja a főbb funkciókat a motornál ott meg tudom nézni hogy hogyan működnek a szondák és változnak az értékek ,Na ott mit figyeljek ? amit latok a skála ahogyan működik és az értékek fel le ??!!

Szia
Elég a lambda működését megnézni.
A motorvezérlő 30-as csoportjában lehet látni a két lambda szondát.
Ha üzem meleg a motor (min. 80°C), akkor a 30-as csoport
első oszlopában ezt kell látnod: 111
A második oszlopban: 110

Első oszlop, ez az első szonda:
1xx = lambda szonda fűtés
x1x = lambda szonda működésre kész
xx1 = lambda-szabályozás aktív

Második oszlop, ez a második szonda:
1xx = lambda szonda fűtés
x1x = lambda szonda működésre kész
xx0 = nem használt


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szer. dec. 27, 2017 6:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
Csabaa :Na ha ezt lefordítod nekem úgy hogy megértsem is akkor nagyon király lesz (bocsi de a szak sulit nem magyarul csináltam ) Sokszor töprengenem kell azon hogy miről is van szó :D a lényeg van egy OBD II kis kézi teszterem ami mutatja a főbb funkciókat a motornál ott meg tudom nézni hogy hogyan működnek a szondák és változnak az értékek ,Na ott mit figyeljek ? amit latok a skála ahogyan működik és az értékek fel le ??!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szer. dec. 27, 2017 3:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Budapest
Köszi. Akkor most a vadiúj első lamda szondánál kell hibát keresnem. A respons too slow hibaüzenet megszűnt, csak a másik maradt. Illetve a Readness-nel mindnek zöld (passed) értéket kellene mutatnia. Ezeket a vcds-ben melyik mezőkön és hogyan tudom tesztelni? Volt olyan teszt (talán a katalizátore) ami elindult de 840 fokig felfutott és nem állt meg a teszt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: kedd dec. 26, 2017 5:28 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7032
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Mariusz77 írta:
hubo44 írta:
Mariusz77 írta:
En is kicsereltem a nyaron a hatsot az enyem is denso, es nekem is elojon ez a hibakod ,hogy tul dus a keverek(muszerfal nem jelzi ) ,mi az hogy 1 red lines testet ? Ra kell kotni egy test szalat a piros szalra ?



VAGal de nem tudom le irni hod erthetô leden it van 1pelda: http://supervag.com/0-videonavod-cteni- ... ness-kodu/

Ertem majd unnepek utan le tesztelem koszi

Sziasztok
A motorvezérlőknél vannak a különféle állapotokra csak státuszt jelző zászlók.
Itt nincs változó adat, csak ha az adott feltétel teljesül ,akkor 0-ról 1-re vált az érték.
Ezeket hívják readiness kódoknak, Hubo erre gondolt.
MPI-nél a két labda szondánál ez így néz ki:
Kép
Ha egy állapot teljesül , akkor 1-nek kell lennie.
Szonda fűtés, lambda szabályzás. Ha üzem meleg motornál ezek nem jók, már el lehet valamerre indulni..

Az első szondánál: fűtés, működés, szabályzás. (szabályzás csak üzem meleg motornál van)
második szonda: fűtés, működés. Ez a szonda nem szabályoz, csak a katalizátor hatékonyságát figyeli.

Amíg az első szonda nem tökéletes, (állandó dús keverék) nem érdemes a második szonda jelével illetve a katalizátorral foglalkozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: vas. dec. 24, 2017 6:48 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 30, 2017 9:29 pm
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Nagyvárad Partzium
Autó: Skoda Fabia 1.2 Mpi
hubo44 írta:
Mariusz77 írta:
En is kicsereltem a nyaron a hatsot az enyem is denso, es nekem is elojon ez a hibakod ,hogy tul dus a keverek(muszerfal nem jelzi ) ,mi az hogy 1 red lines testet ? Ra kell kotni egy test szalat a piros szalra ?



VAGal de nem tudom le irni hod erthetô leden it van 1pelda: http://supervag.com/0-videonavod-cteni- ... ness-kodu/

Ertem majd unnepek utan le tesztelem koszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 329 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség