Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd dec. 18, 2018 3:06 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 585 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 1:31 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 20, 2016 5:22 pm
Hozzászólások: 15
Autó: 2007. 1,4 BUD
RE: Szesze

Szia, részint rátapintottál a lényegre olyan szempontól, hogy ez a téma nem fekete és fehér, sajnos sokkal komplexebb, szerteágazóbb és nem lehet egy adott sémát ráhúzni, csak pár kiragadott példa hogy mennyire sok a változó az alkatrészek minőségét befolyásoló tényezők közül: Tier besorolás, kinek gyártották, valamint azon belül hol gyártották valójában (sokszor előfordul hogy bizonyos előnyök miatt az EU-ban csak átcsomagolják a távol-keleti gyárban gyártott alkatrészt, ez azért problémásabb mert a távol-keletre sem az OEM sem az anyagyár nem megy olyan sűrűn auditálni, valamint nem "cseszegetik" őket annyira az esetleges minőségi problémák miatt mert jóval olcsóbbat és mindenre csak bólogatnak...igen a minőség valójában csak addig fontos míg nem kerül számottevő plusz kiadásba), attól is függhet hogy az adott alkatrész milyen ASIL besorolású (azaz röviden egy ESP / ABS kocka minőségére jobban figyelnek mint pl. egy hosszbordás szíjra, de ez mondjuk érthető is), akkor attól is függhet hogy az adott alkatrész legyártása a termékéletút melyik szakaszában történt, valamint a termékéletút során bizonyos revíziók is lehetnek (általában ezt az adott cikkszám mögött betű jelöli).
Amit leírtál kiragadva (Contitech) ugyanaz a cikkszám de mégis változott dimenzionálós mérete, itt akkor azt is meg kell nézni, hogy az utolsó revíziót jelző betű is megegyezik-e (ettől még a cikkszám ugyanaz), ha nem akkor ez magyarázhatja a különbséget, de ehhez jobban kellene tudni a részleteket. Egyébként ha megnézi az ember akár a fentebbi ATE, Hella, TRW stb. online katalógusokat, habár ezek mind gyári Tier1-beszállítók, az adott cikkszámhoz csak egy revíziót kínálnak, ami remélhetőleg a legutolsó. Egy másik revízióval gyártott alkatrész ugyanazt a fő funkcióját ellátja (innen a csereszabatosság) de minimális a revízióból adódó különbségek lehetnek.
Na de lehetne ezt folytatni még sokáig, egy sör mellett jobban is esne :), de nem szeretnék meggyőzni senkit, mert én sem szeretem ha győzködnek. A lényeg, hogy valóban bonyolult és szerteágazó ez az ipar, ami persze nem mindig szerencsés.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 12:37 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1014
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
[/quote]
Szia
A gyárinál is változik folyamatosan a beszállító, ki éppen az olcsóbb.. Erre jó példa a hengerenkénti trafó, van olyan évjárat ahol dupla ideig jó.
Engem zavar, ha nem látok gyártót a csomagoláson. A gyári skoda logó kutyafüle, a skoda nem gyárt alkatrészt, csak megrendeli szanaszét a világból..[/quote]Te tudod Csabám,de ahhoz hogy valaki egyáltalán gyári beszállító legyen a Vw-nél vannak minőségi követelmények még amiket elvárnak!Erről nem egy sztorit tudok.Igen csak ritka eset az mikor egy utángyártott alkatrész tovább bírja,mint az original![/quote]

Sziasztok,

egy megjegyzés ehhez a gondolatmenethez a részemről. Például a vezérlés (feszítők/görgők) esetében (is) TIER 1-es beszállítókról beszélhetünk, Ők azok akik közvetlen szállíthatnak az OEM-nek. És minden TIER 1-es beszállítónak már meg kell felelnie az IATF 16949:2016 (régebben ISO/TS) automotív szabványnak. Ez azért lényeges, mert ezáltal mindegy hogy egy VW/Skoda/Audi dobozos alkatrészt vesz az ember vagy annak saját dobozos változatát.
Ettől függetlenül a nagy beszállítóknál is vannak sajnos minőségi ingadozások a termék életút alatt akár az ő beszállítóik miatt akár önhibából, de még úgy is teljesítik az aktuális vevői előírásokat (mondjuk funkcionális tekintetben) de élettartamra már nem mindig biztos, élettartamot tesztelni meg szériában ugye nem lehet.
Hogy mégis miért jobb nevesebb beszállítótól alkatrészt venni, azért nekik a tanúsítványaik megvannak ami többek közt biztosítja a garanciális oldalt is meg az OEM is elfogadta mint beszállító (tehát az adott termékre biztos hogy kellett nekik a vevői követelményrendszer szerinti design validációs tesztfolyamatot végigfuttatni).

Személy szerint meg az online web katalógusaikat kedvelem, mert szinte mindig a korrekt cikkszámokat / termékeket lehet megtalálni (pl. ATE, Hella, TRW online catalog, stb...)

Üdv.: Bálint[/quote] Ti tudjátok mibe hisztek!Én saját bőrömön tapasztaltam a kiabáló különbséget.Az hogy a Skoda nem gyárt alkatrészt az igaz,de minőségi követelménye van ami meghaladja az utángyártott alkatrészek által elvártat.És a saját (minőségbeli és méretbeli)elvárásait követeli meg a gyártó a beszállítóitól és ha ez nem megfelelő akkor egyértelmű,hogy beszállítót vált.Már régebben leírtam,de akkor megteszem újra.Ha nektek van igazatok és tök mindegy,hogy gyári emblémás vagy gyári beszállítói termék azonos minőség akkor az miért van,hogy a gyári hosszbordás szíj (Contitech)majd egy milliméterrel vastagabb anyagból készül,mint a gyári beszállító(Contitech) utángyártott szíja???????És mindez 5mm-nél ami azért nem gyenge és prémium alkatrészről van szó!!!!!És ez csak 1 példa volt a sok közül,de ha ezt valaki nekem megmagyarázza,hogy mitől van akkor elfogadom az ellenkezőjét,de addig nem.Ja és belső berkekből hallottam,hogy a Vw nem engedi,hogy a beszállító utángyártott alkatrésznél azonos minőséget áruljon saját logójával!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 7:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 12, 2016 1:02 pm
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPi Comfort, AME, Combi
reweptor írta:
Csabaa írta:
mikrobi74 írta:
Helló !

Állítólag létezik lista a cserélendő alkatrészekről (km futás). Ha valakinek van ilyen ,közkincsé tehetné?!
Üdv! :D :help:

Szia
https://mega.nz/#!30Y1yI4I!JMCmDiSymBUc ... scrW85Pb_Q
Ennek az elején egy-két dolgot felsorol.


Hali

Ilyenetek van fabia II-höz is?
Gondolom nagyon hasonló a feltöltötthöz, de ha van külön az enyémhez is, akkor azt szívesen elfogadnám :)
(Elsősorban 1,4 16V 2009-es benzines kombihoz érdekelne)

Köszi!

Sziasztok!
Nem tudom megnyitni a linket. Letöltöttem az appot beregisztráltam, de ahogy beregisztrálva nyitnám meg már nem mutatja a fájlt:(, ha alkalmazás nélkül nyitom meg simán böngészőben akkor mutatja, hogy ott a fájl csak szól, hogy töltsd le az appot :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 19, 2018 4:08 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 20, 2016 5:22 pm
Hozzászólások: 15
Autó: 2007. 1,4 BUD
Szesze írta:
Csabaa írta:
Szesze írta:
A gyárit Csabám és azzal nem lesznek ilyen gondok 50000km-nél.Én régóta mondom,hogy az utángyártott alkatrészek minősége a bányászbéka segge alatt van és tökmindegy milyen prémium beszállítóról van szó.Szerintem egy autóba legalább a vezérlés legyen gyári!

Szia
A gyárinál is változik folyamatosan a beszállító, ki éppen az olcsóbb.. Erre jó példa a hengerenkénti trafó, van olyan évjárat ahol dupla ideig jó.
Engem zavar, ha nem látok gyártót a csomagoláson. A gyári skoda logó kutyafüle, a skoda nem gyárt alkatrészt, csak megrendeli szanaszét a világból..
Te tudod Csabám,de ahhoz hogy valaki egyáltalán gyári beszállító legyen a Vw-nél vannak minőségi követelmények még amiket elvárnak!Erről nem egy sztorit tudok.Igen csak ritka eset az mikor egy utángyártott alkatrész tovább bírja,mint az original!


Sziasztok,

egy megjegyzés ehhez a gondolatmenethez a részemről. Például a vezérlés (feszítők/görgők) esetében (is) TIER 1-es beszállítókról beszélhetünk, Ők azok akik közvetlen szállíthatnak az OEM-nek. És minden TIER 1-es beszállítónak már meg kell felelnie az IATF 16949:2016 (régebben ISO/TS) automotív szabványnak. Ez azért lényeges, mert ezáltal mindegy hogy egy VW/Skoda/Audi dobozos alkatrészt vesz az ember vagy annak saját dobozos változatát.
Ettől függetlenül a nagy beszállítóknál is vannak sajnos minőségi ingadozások a termék életút alatt akár az ő beszállítóik miatt akár önhibából, de még úgy is teljesítik az aktuális vevői előírásokat (mondjuk funkcionális tekintetben) de élettartamra már nem mindig biztos, élettartamot tesztelni meg szériában ugye nem lehet.
Hogy mégis miért jobb nevesebb beszállítótól alkatrészt venni, azért nekik a tanúsítványaik megvannak ami többek közt biztosítja a garanciális oldalt is meg az OEM is elfogadta mint beszállító (tehát az adott termékre biztos hogy kellett nekik a vevői követelményrendszer szerinti design validációs tesztfolyamatot végigfuttatni).

Személy szerint meg az online web katalógusaikat kedvelem, mert szinte mindig a korrekt cikkszámokat / termékeket lehet megtalálni (pl. ATE, Hella, TRW online catalog, stb...)

Üdv.: Bálint


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 19, 2018 1:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1014
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Csabaa írta:
Szesze írta:
A gyárit Csabám és azzal nem lesznek ilyen gondok 50000km-nél.Én régóta mondom,hogy az utángyártott alkatrészek minősége a bányászbéka segge alatt van és tökmindegy milyen prémium beszállítóról van szó.Szerintem egy autóba legalább a vezérlés legyen gyári!

Szia
A gyárinál is változik folyamatosan a beszállító, ki éppen az olcsóbb.. Erre jó példa a hengerenkénti trafó, van olyan évjárat ahol dupla ideig jó.
Engem zavar, ha nem látok gyártót a csomagoláson. A gyári skoda logó kutyafüle, a skoda nem gyárt alkatrészt, csak megrendeli szanaszét a világból..
Te tudod Csabám,de ahhoz hogy valaki egyáltalán gyári beszállító legyen a Vw-nél vannak minőségi követelmények még amiket elvárnak!Erről nem egy sztorit tudok.Igen csak ritka eset az mikor egy utángyártott alkatrész tovább bírja,mint az original!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 19, 2018 1:08 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1014
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Csabaa írta:
Szesze írta:
A gyárit Csabám és azzal nem lesznek ilyen gondok 50000km-nél.Én régóta mondom,hogy az utángyártott alkatrészek minősége a bányászbéka segge alatt van és tökmindegy milyen prémium beszállítóról van szó.Szerintem egy autóba legalább a vezérlés legyen gyári!

Szia
A gyárinál is változik folyamatosan a beszállító, ki éppen az olcsóbb.. Erre jó példa a hengerenkénti trafó, van olyan évjárat ahol dupla ideig jó.
Engem zavar, ha nem látok gyártót a csomagoláson. A gyári skoda logó kutyafüle, a skoda nem gyárt alkatrészt, csak megrendeli szanaszét a világból..
Te tudod Csabám,de ahhoz hogy valaki egyáltalán gyári beszállító legyen a Vw-nél vannak minőségi követelmények még amiket elvárnak!Erről nem egy sztorit tudok.Igen csak ritka eset az mikor egy utángyártott alkatrész tovább bírja,mint az original!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 19, 2018 12:53 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7460
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szesze írta:
A gyárit Csabám és azzal nem lesznek ilyen gondok 50000km-nél.Én régóta mondom,hogy az utángyártott alkatrészek minősége a bányászbéka segge alatt van és tökmindegy milyen prémium beszállítóról van szó.Szerintem egy autóba legalább a vezérlés legyen gyári!

Szia
A gyárinál is változik folyamatosan a beszállító, ki éppen az olcsóbb.. Erre jó példa a hengerenkénti trafó, van olyan évjárat ahol dupla ideig jó.
Engem zavar, ha nem látok gyártót a csomagoláson. A gyári skoda logó kutyafüle, a skoda nem gyárt alkatrészt, csak megrendeli szanaszét a világból..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 19, 2018 12:47 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1014
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Csabaa írta:
Szépek a szelepek.. Nem tudom szíjból mit lehet megvenni...
Régen a Continentálra esküdtem, az legalább magyar gyártmány, de azt is
kivitték Romániába..
A gyárit Csabám és azzal nem lesznek ilyen gondok 50000km-nél.Én régóta mondom,hogy az utángyártott alkatrészek minősége a bányászbéka segge alatt van és tökmindegy milyen prémium beszállítóról van szó.Szerintem egy autóba legalább a vezérlés legyen gyári!Egyik kollégám 1.4 16v pólójában vezérlést cseréltetett márkaszervizben megkérdezte mindkettő(ugy és gyári)alkatrésszel mennyire jönne ki és 20000 ft-al mondtak kevesebbet az utángyártottra akkor most a 20000 ft plusszal szerintem nem dől össze a világ és cserébe minőséget kapott a kocsija!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Szesze pén. jan. 19, 2018 1:04 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 18, 2018 6:51 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7460
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szépek a szelepek.. Nem tudom szíjból mit lehet megvenni...
Régen a Continentálra esküdtem, az legalább magyar gyártmány, de azt is
kivitték Romániába..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 18, 2018 6:27 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1260
Csabaa írta:
hubo44 írta:
hroli0423 írta:
Üdv mindenkinek.Hol tudom megnézni, hogy milyen motor van az autómba és hogy láncos e a vezérlés? Menjek autószerelőhöz?! 2003 Kombi, 1.4 16V 101 LE.Köszönöm a válaszokat


Sijaš meg kel kerdezni mikor čereltek.

Sziasztok
A forgalmi P-5 sorában az első három betű a motor tipusa.
A vezérlést, ahogy Hubo írta cserélni kell.

Egy tanulságos eset:
Kollegám 407es benzines peugeot-ja elkezdett dieselesen kopogni.
Ő a másodig tulajdonos 38e km-el vette,ismerőstől. Ennek ellenére cseréltek benne komplett vezérlést.
Most van a kocsiban 90ekm. Kiderült a szíj ugrott el 2 fognyit, nem vert szét semmit,
kicsit gyengébb volt a motor. A főtengelyen volt alrébb a szíj, még hibakód sem volt..
Az SKF vezérlés szett 50ekm-t bírt... ennyit a minőségi gyártmányokról..


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 18, 2018 9:24 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1260
Csabaa írta:
hubo44 írta:
hroli0423 írta:
Üdv mindenkinek.Hol tudom megnézni, hogy milyen motor van az autómba és hogy láncos e a vezérlés? Menjek autószerelőhöz?! 2003 Kombi, 1.4 16V 101 LE.Köszönöm a válaszokat


Sijaš meg kel kerdezni mikor čereltek.

Sziasztok
A forgalmi P-5 sorában az első három betű a motor tipusa.
A vezérlést, ahogy Hubo írta cserélni kell.

Egy tanulságos eset:
Kollegám 407es benzines peugeot-ja elkezdett dieselesen kopogni.
Ő a másodig tulajdonos 38e km-el vette,ismerőstől. Ennek ellenére cseréltek benne komplett vezérlést.
Most van a kocsiban 90ekm. Kiderült a szíj ugrott el 2 fognyit, nem vert szét semmit,
kicsit gyengébb volt a motor. A főtengelyen volt alrébb a szíj, még hibakód sem volt..
Az SKF vezérlés szett 50ekm-t bírt... ennyit a minőségi gyártmányokról..


Tegnap činaltam fejet taxišoknak roomster 1,4 16V ast mondta a valal tulaj hod ez a harmadik ešet hod 60ezernel ugrot a vezerleš. ôseš selep kapot rendešen. A síjba a fogak ki mentek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 18, 2018 5:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7460
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hubo44 írta:
hroli0423 írta:
Üdv mindenkinek.Hol tudom megnézni, hogy milyen motor van az autómba és hogy láncos e a vezérlés? Menjek autószerelőhöz?! 2003 Kombi, 1.4 16V 101 LE.Köszönöm a válaszokat


Sijaš meg kel kerdezni mikor čereltek.

Sziasztok
A forgalmi P-5 sorában az első három betű a motor tipusa.
A vezérlést, ahogy Hubo írta cserélni kell.

Egy tanulságos eset:
Kollegám 407es benzines peugeot-ja elkezdett dieselesen kopogni.
Ő a másodig tulajdonos 38e km-el vette,ismerőstől. Ennek ellenére cseréltek benne komplett vezérlést.
Most van a kocsiban 90ekm. Kiderült a szíj ugrott el 2 fognyit, nem vert szét semmit,
kicsit gyengébb volt a motor. A főtengelyen volt alrébb a szíj, még hibakód sem volt..
Az SKF vezérlés szett 50ekm-t bírt... ennyit a minőségi gyártmányokról..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 17, 2018 9:00 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1260
hroli0423 írta:
Üdv mindenkinek.Hol tudom megnézni, hogy milyen motor van az autómba és hogy láncos e a vezérlés? Menjek autószerelőhöz?! 2003 Kombi, 1.4 16V 101 LE.Köszönöm a válaszokat


Sijaš meg kel kerdezni mikor čereltek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 17, 2018 8:46 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 14, 2018 1:00 am
Hozzászólások: 9
Autó: 2003 Kombi Best 1.4 101LE
Üdv mindenkinek.Hol tudom megnézni, hogy milyen motor van az autómba és hogy láncos e a vezérlés? Menjek autószerelőhöz?! 2003 Kombi, 1.4 16V 101 LE.Köszönöm a válaszokat


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 2:27 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. aug. 27, 2016 3:50 pm
Hozzászólások: 99
Autó: Fabia Kombi 2007 1.2 12V HTP BME
Csabaa írta:
kaliczrob84 írta:
Sziasztok!

10.000 km-el ezelőtt cseréltem vezérlést, ezzel együtt hosszbordás szíjat, görgőt és vízpumpát is.
Az lenne a kérdésem, hogy a hosszbordás szíjnak és a láncnak hány km a csereperiódusa?

Szia
Nincs se a láncnak,se a bordás szíjnak csereperiódusa.
A lánc ~120-130ekm körül már elég szépen megnyúlik..
Nálam a gyári szíj ~80-90ekm körül már kezdett kirepedezni.
A vízpumpát mivel nincs a vezérlés körben, nem feltétlen kell cseréni. A gyári már 189ekm-nél jár.

Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 585 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség