Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. aug. 19, 2018 8:10 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27928 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 1862  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 5:03 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Valaki ezt írta:

"Ha villog akkor folyamatban lévö hiba van, nem ment egy henger, ilyenkor azt le is tiltja, újraindításig nem is fog menni. Második inditásra ujra minden a régi és azért ég a sárga mert elötte villogott. Ki kéne olvasni a hibát, de valószínü gyertya vagy trafo lesz. Nekem is ilyen van. 03' 1.4 16V 100le BBZ."

Mennyibe kerül a trafó? Hengernként van, vagy egyben? Ha még van jótállás a kocsira, mert kereskedőtől vettem, kérhetem hogy állja a trafó cserét?

Kedves Gyula! A kiolvasóval törölni is lehet a hibát és van hozzá kábel is, egyből tudom használni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 5:00 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 514
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
astrojoe12 írta:

Igen, bármelyik szerviz megcsinálja, sőt autószerelők is. Árat nem tudok mondani,hogy most mennyi egy hibakód kiolvasás-törlés. Pár évvel ez előtt 3000ft volt.[/quote]

Van olyan hiba, ami ezt okozza és itthon is ellenőrizhetem? Mondom, az alapjárat visszatért, csak világít a lámpa és gyengébb a motor. Lehet be kéne szereznem hozzá egy hibaolvasót? Milyet érdemes?[/quote]
Ha világít a MIL akkor van eltárolt hiba. Annak utána kell nézni. (szerintem) Jobban jársz ha beszerzel egyet. (kézit vagy laptopra telepíthetőt) Írtam emailt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 4:44 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
[/quote]
Igen, bármelyik szerviz megcsinálja, sőt autószerelők is. Árat nem tudok mondani,hogy most mennyi egy hibakód kiolvasás-törlés. Pár évvel ez előtt 3000ft volt.[/quote]

Van olyan hiba, ami ezt okozza és itthon is ellenőrizhetem? Mondom, az alapjárat visszatért, csak világít a lámpa és gyengébb a motor. Lehet be kéne szereznem hozzá egy hibaolvasót? Milyet érdemes?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 4:37 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 514
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
astrojoe12 írta:
gyula írta:
astrojoe12 írta:
Sziasztok!

Kigyulladt a motor hibajelző lámpa a kocsimban. 2002-es 1.4-es 100Le skoda fabia benzines. Úgy történt, hogy vettem egy klíma tisztító spray-t, amit a kocsiba kell tenni és nyomja ki az anyagot. A kocsit 10 percig kellett alapjáraton üzemeltetni klímával és belső keringéssel, max ventilátorral. Utána tíz perc szellőztetés ugyanígy járó motorral. A tizedik perc környékén leesett az alapjárat, kicsit egyenetlen lett és elkezdett villogni a sárga motor hibajelző lámpa. Leállítottam és megnéztem a könyvet. Azt írja, "hiba a kipufogógázban", a motor csökkentett teljesítménnyel üzemel tovább. Megint beindítottam, de ekkor már nem villogott, hanem egyfolytában világít. Mentem egy próbakört és simán megy, jó lett az alapjárat, de gyengébb az autó és világít a lámpa.

Lehet ennek köze a klímatisztító spray-hez, lehet azt szívta be és megbolondította a szenzorokat, vagy komolyabb baja lehet?

Mi okozhatja ezt, van olyasmi, amit itthon is ellenőrizhetek, pl gyertyák?
(van egy csomag új gyertyám, csak még nem raktam, be)

A hibajelző lámpa magától elalszik, ha megszűnik a hiba?

A segítséget előre is köszönöm, remélem nincs nagy baja!

Szia!
Ki kellene olvasni (olvastatni) a hibatárolót első körben. Az után lehet tovább lépni.


Azt bármelyik szerviz megcsinálja, vagy csak márkaszerviz? Mennyibe kerül?

Igen, bármelyik szerviz megcsinálja, sőt autószerelők is. Árat nem tudok mondani,hogy most mennyi egy hibakód kiolvasás-törlés. Pár évvel ez előtt 3000ft volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 4:32 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
gyula írta:
astrojoe12 írta:
Sziasztok!

Kigyulladt a motor hibajelző lámpa a kocsimban. 2002-es 1.4-es 100Le skoda fabia benzines. Úgy történt, hogy vettem egy klíma tisztító spray-t, amit a kocsiba kell tenni és nyomja ki az anyagot. A kocsit 10 percig kellett alapjáraton üzemeltetni klímával és belső keringéssel, max ventilátorral. Utána tíz perc szellőztetés ugyanígy járó motorral. A tizedik perc környékén leesett az alapjárat, kicsit egyenetlen lett és elkezdett villogni a sárga motor hibajelző lámpa. Leállítottam és megnéztem a könyvet. Azt írja, "hiba a kipufogógázban", a motor csökkentett teljesítménnyel üzemel tovább. Megint beindítottam, de ekkor már nem villogott, hanem egyfolytában világít. Mentem egy próbakört és simán megy, jó lett az alapjárat, de gyengébb az autó és világít a lámpa.

Lehet ennek köze a klímatisztító spray-hez, lehet azt szívta be és megbolondította a szenzorokat, vagy komolyabb baja lehet?

Mi okozhatja ezt, van olyasmi, amit itthon is ellenőrizhetek, pl gyertyák?
(van egy csomag új gyertyám, csak még nem raktam, be)

A hibajelző lámpa magától elalszik, ha megszűnik a hiba?

A segítséget előre is köszönöm, remélem nincs nagy baja!

Szia!
Ki kellene olvasni (olvastatni) a hibatárolót első körben. Az után lehet tovább lépni.


Azt bármelyik szerviz megcsinálja, vagy csak márkaszerviz és mennyibe kerül?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 4:28 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 514
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
astrojoe12 írta:
Sziasztok!

Kigyulladt a motor hibajelző lámpa a kocsimban. 2002-es 1.4-es 100Le skoda fabia benzines. Úgy történt, hogy vettem egy klíma tisztító spray-t, amit a kocsiba kell tenni és nyomja ki az anyagot. A kocsit 10 percig kellett alapjáraton üzemeltetni klímával és belső keringéssel, max ventilátorral. Utána tíz perc szellőztetés ugyanígy járó motorral. A tizedik perc környékén leesett az alapjárat, kicsit egyenetlen lett és elkezdett villogni a sárga motor hibajelző lámpa. Leállítottam és megnéztem a könyvet. Azt írja, "hiba a kipufogógázban", a motor csökkentett teljesítménnyel üzemel tovább. Megint beindítottam, de ekkor már nem villogott, hanem egyfolytában világít. Mentem egy próbakört és simán megy, jó lett az alapjárat, de gyengébb az autó és világít a lámpa.

Lehet ennek köze a klímatisztító spray-hez, lehet azt szívta be és megbolondította a szenzorokat, vagy komolyabb baja lehet?

Mi okozhatja ezt, van olyasmi, amit itthon is ellenőrizhetek, pl gyertyák?
(van egy csomag új gyertyám, csak még nem raktam, be)

A hibajelző lámpa magától elalszik, ha megszűnik a hiba?

A segítséget előre is köszönöm, remélem nincs nagy baja!

Szia!
Ki kellene olvasni (olvastatni) a hibatárolót első körben. Az után lehet tovább lépni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 4:03 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 47
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok!

Kigyulladt a motor hibajelző lámpa a kocsimban. 2002-es 1.4-es 100Le skoda fabia benzines. Úgy történt, hogy vettem egy klíma tisztító spray-t, amit a kocsiba kell tenni és nyomja ki az anyagot. A kocsit 10 percig kellett alapjáraton üzemeltetni klímával és belső keringéssel, max ventilátorral. Utána tíz perc szellőztetés ugyanígy járó motorral. A tizedik perc környékén leesett az alapjárat, kicsit egyenetlen lett és elkezdett villogni a sárga motor hibajelző lámpa. Leállítottam és megnéztem a könyvet. Azt írja, "hiba a kipufogógázban", a motor csökkentett teljesítménnyel üzemel tovább. Megint beindítottam, de ekkor már nem villogott, hanem egyfolytában világít. Mentem egy próbakört és simán megy, jó lett az alapjárat, de gyengébb az autó és világít a lámpa.

Lehet ennek köze a klímatisztító spray-hez, lehet azt szívta be és megbolondította a szenzorokat, vagy komolyabb baja lehet?

Mi okozhatja ezt, van olyasmi, amit itthon is ellenőrizhetek, pl gyertyák?
(van egy csomag új gyertyám, csak még nem raktam, be)

A hibajelző lámpa magától elalszik, ha megszűnik a hiba?

A segítséget előre is köszönöm, remélem nincs nagy baja!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 2:15 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7364
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
korki írta:
A helyzet sajnos nem oldódott meg. Fojtószelep kipucolva. Utána jött pár hibakód, ezeket kiütöttem. Kb 300km után ismét jelzett. P0172, túl dús a keverék.
Közben hátulról szokatlan hang jön a benzin pumpa felől. Tudtommal nem volt cserélve a benzin szűrő, pumpa. Valahol olvastam, hogy az alacsony benzin nyomás miatt is lehet.

Érdemes lehet elsőnek benzin szűrőt cserélni? Vagy a hibakód teljesen mástól lehet??

Köszönöm a válaszokat.

Szia
Ha alacsony a benzin nyomás, akkor szegény keverék hibakód szokott lenni.
A dús pont az ellenkezője, sok a benzin a keverékben, dús a keverék.
Ha magasabb a benzin nyomás, lehet dús a keverék, ezt okozhatja a szűrőben lévő nyomás szabályzó hibája. Ha nem nyit, és nem képes a felesleges benzin visszajutni a tankba megnő a nyomás.
A dús illetve szegény keverék hibakódot a lambda szonda mérése alapján tárolja a motorvezérlő. A lambda szonda ami mér az is lehet rossz. Az is lehet csak koszos a csatlakozója, vagy oxidos és ezért látja dúsnak a motorvezérlő.
Az is előfordulhat, hogy az egyik injektor nem képes eléggé porlasztani a benzint (pisil)
és ettől borul fel a keverék egyensúlya.
Több dolgot kell megnézni, elég sok lehetőség van.

-benzin nyomás mérés (érdemes azért ~100ekm után szűrőt cserélni)
-lambda szonda csatlakozójának tisztítása, kábelének ellenőrzése
-diagnosztikával lambda szonda teszt
-injektorok vizsgálata


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 17, 2018 12:58 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jan. 15, 2018 5:57 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Sokada Fabia 1.2
hubo44 írta:
Csabaa írta:
korki írta:
Meg probalnam čak ki pucolni a fojto selepet.


A helyzet sajnos nem oldódott meg. Fojtószelep kipucolva. Utána jött pár hibakód, ezeket kiütöttem. Kb 300km után ismét jelzett. P0172, túl dús a keverék.
Közben hátulról szokatlan hang jön a benzin pumpa felől. Tudtommal nem volt cserélve a benzin szűrő, pumpa. Valahol olvastam, hogy az alacsony benzin nyomás miatt is lehet.

Érdemes lehet elsőnek benzin szűrőt cserélni? Vagy a hibakód teljesen mástól lehet??

Köszönöm a válaszokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. feb. 16, 2018 10:19 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. dec. 01, 2017 5:29 pm
Hozzászólások: 11
Autó: Skoda Fábia 1 2003 1.2 HTP
Sziasztok!
Volt a napokban kérdésem a hőgombával kapcsolatban amit már 3-szor cseréltek. Ez volt a hibakód:
1 Fault Found
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0116 - 35-00 - Implausible Signal

Bár nem biztos, hogy a végleges megoldás született meg, de leírom a tapasztalatokat, mivel több gomba is ki lett próbálva azzal nem igen lehet baj, a kábelre rámértek azzal sem volt baj.
A hibakódon kívül a hibajelenség az volt hogy a napi első hideg indításkor (szabad téren parkol), nem maradt meg az alapjárat, ha lábbal megtartottam az alapjáratot akkor 1 perc után már mintha mi sem történt volna, és egész nap jól működött.
A szerelő műszerre dugva látta hogy a gomba indításkor 30 fokot jelez annak ellenére hogy jó ha 10 volt a műhelyben, betette a másik gombát akkor szépen 10-et jelzett, majd vissza a másikat akkor már az is 10-et. A következtetése az volt, hogy kontakt hiba van azon a részen ahol a gomba csatlakozik. Befújtuk kontaktsprével:)
Kb 2-3 hét alatt vissza szokott jönni a hiba, majd meglátjuk.
Minden esetre végül is ezen a ponton logikusnak tűnik, hogy ha a motorvezérlő 30 fokot hisz akkor nem a megfelelő módon vezérel, viszont az újabb indításokkor már nem olyan hideg a motor mint az éjszaka után ezért nem jelentkezik a hiba nem akkora a különbség a hamis jel és a valós hőfok között, hogy ne induljon jól a kocsi.

Ha nem jelentkezem hamarosan akkor bevált a dolog:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 14, 2018 2:58 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
lakizso írta:
Sziasztok ,
Egr szelep tisztításában valaki jártas ,videó vagy képek , utána kell alapbeállítást csinálni?
Köszi


Kép ugyan nincs nekem de évente megcsinálom! Nem kell semmi beállítás. Háztartási zsíroldó a legjobb! Ecset, fültisztító pálcika és egy rongy. A kezedre vigyázz mert a zsíroldó megmarja! Az ecset is kuka szinte a művelet után mert a sörtét is megeszi az anyag! Elég vacak leszedni de megoldható!
A check engine elalszik egy felmelegedési/lehűlési ciklus után! Sok sikert!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 14, 2018 11:34 am 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:29 am
Hozzászólások: 43
Sziasztok ,
Egr szelep tisztításában valaki jártas ,videó vagy képek , utána kell alapbeállítást csinálni?
Köszi


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 14, 2018 9:14 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 13, 2008 9:48 pm
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: Győr 2005 1.4 BBZ
A hőgombával én is szívtam eleget.

Csabaa írta:
marcibme írta:
Sziasztok,

2001-es évjáratú 1.4Mpi fábiám van.
2 hete azt csinálja, hogy félmelegen nem, vagy csak nagyon nehezen indul.
Hidegen, vagy üzemmelegen kb pöccre indul, de ha üzemmeleg állapotban leállítom és áll 15-20 percet, utána már nem indul.
Szerelő azt mondta, hogy hibakód nincs, és egyelőre próbál rájönni mi lehet.

Van valakinek ötlete, tanácsa?

Köszi, előre is!
Marci

Szia
A hőfok jeladót cseréld ki. Valószínű megnőtt a ellenállása, az üzemi hőfok környékén.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 14, 2018 9:04 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 13, 2008 9:48 pm
Hozzászólások: 71
Tartózkodási hely: Győr 2005 1.4 BBZ
Sziasztok!
2005-ös, BBZ motorkódú fábiámon a következőt vettem észre:
alapjáraton valami zajt hallok a motor járásában (valószínűleg menet közben is csak akkor nehezebb megítélni), de amikor benyomom a kuplungpedált, teljesen megszűnik. Mi okozhataja ezt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd feb. 13, 2018 6:55 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 641
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
csaba78 írta:
Sziasztok.Egy kérdéssel fordulok hozzátok.Kettő hete vettem egy 2004 fábiát.A műszerfalon pirosan egy ülés látható mögötte,egy nyíl.Nem találom,hogy mit jelent.Tudnátok segíteni?


Jobb hátsó üléstámlát ellenőrizd. Ott található egy kapcsoló,ha nincs rendesen visszazárva,akkor jelez a műszerfalon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27928 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 1862  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség