Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. dec. 15, 2018 12:02 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28159 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 1878  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 25, 2018 9:10 am 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 25, 2018 8:16 am
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.2 12V Classic Combi
Sziasztok!
Új tagként köszöntök mindenkit és rögtön kérdéssel kezdenék. Hosszú lesz, előre is elnézést kérek:
Nemrégiben vettem egy 1.2 12V 47kW-os, BME motorkódos Fabia Classic Combit. 10éves 250ekm, de jó állapotú, rendszeresen szervizelt, ismert tulajtól. Kb 2 hónap használat után a következő hibajelenség jött elő: parkolóból kitolatáskor nekiállt "dadogni", rángatni a motor (tolatáskor én nem használom a gázpedált, csak alapjáraton, kuplungcsúsztatással manőverezek) és 1500-2000-es fordulatszámig kellett nyomni a pedált, hogy ki tudjak tolatni, bár még ekkor is kissé bizonytalannal tűnt a motor forgása. A következő parkolóból kitolatáskor ugyanez megismétlődött azzal a különbséggel, hogy le is fulladtam. Indításkor "sárga tengeralattjáró" jelzés elkezdett világítani. Elindultam hazafelé és kb 25 km után egy Stop táblához közeledve (sokszor használom a motorféket visszaváltogatással a fékezéshez) a jelzés nekiállt villogni. Elinduláskor rángat, nem húz a motor, 2000 fordulat fölé nem ment. Így mentem vele kb 1 km-t és hazaértem. Leállítás, újraindítás után a villogás megszűnt és csak a jelzés világított továbbra is. Elvittem szerelőhöz, ránéztek szofvterrel : 1-es henger gyújtáskimaradás-> trafócsere.
Kicserélték, jól megy az autó. Feleségemmel elmentünk a közeli városba vásárolni és azt vettem észre, hogy amikor bemelegedett a motor és megállok furcsa rázkódás jön a motortér felől alapjáraton. Kis gázadásra megszűnt, így nem foglalkoztam vele. Amikor hazaértünk, alapjáraton megint a furcsa rázkódás -> motortér felnyit: a motor úgy imbolyog, mint a tengeren egy hurrikánban a hajó. A fordulatszámmérő stabilan 800 körüli értéket mutatott! Leállítás, újraindítás-> stabil járás!
Pár nap múlva feleségem odébb akart állni az autóval (diesel autón tanult:csak kuplungolással indul, gázt csak akkor ad, ha már elindult az autó), lefulladt->"sárga tengeralattjáró" jel bekapcsolt. Időközben megérkezett VAG-COM kábelemmel ránéztem az autóra, a következő hiba van:

VAG-COM Version: Release 311.2-N v3
Control Module Part Number: 03E 906 023 D
Component and/or Version: SIMOS91 1.2l 4V 9510
Software Coding: 0000031
Work Shop Code: WSC 13765
2 Faults Found:
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Open Circuit
P1355 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent

Emlékszem, a szerelőnél is ez a két hiba volt.
Tehát: alapjáraton nincs erő, 1-es henger gyújtáshiba, időközönként rettentően imbolygó motor milyen jellegű hibára utalhat.
Hozzáteszem, az előző tulajnál teljesen jól működött az autó, januárban volt olajcserés, de pl. nem emlékszik, hogy mikor volt vezérműlánc csere az autón.

Köszönettel: Tibi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 24, 2018 11:34 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dora575 írta:
Sziasztok!
Kerdesem lenne a fabiammal kapcsolatban illetve tapasztalatok.
Adott egy 2006 1.2 benzines Skoda Fabia. Hasznaltan vettuk, sajnis gyorsan beleugrottunk.. a gond ott kezdodik, hogy kb 30 perc vezetes utan, tehat amikor felmelegszik akkor a motor elkezd vibralni es vesziti el az erejet hiaba valtok feljebb. Ilyenkor leallitom, varok par percet es ujrainditom es megint mukodik rendesen a kovetkezo 10-15 percig amikor megint elkezdi. Az elso diagnosztika amit kaptunk, hogy hengerfejes a masodik cilinder. Ha esetleg rosszul mondanak elnezest, nem igazan ertek hozza. masodik szerelo kijott, diagnosztika p0202 kettes henger misfire kid jott ki, kicserelte a gyujtotrafot ez a hibakod eltunt. A problema nem oldodott meg mert az auto ugyanugy csinalta ezt a vibralast egy ido utan. Akkor diagnosztika megint es most p0303 harmas hengert mutatta. Ezutan kompresszio meres es a harmadik hengerben alacsonyabb a nyomas. Elso kettoben 12-12 harmadik 8. Na mar most akkor ez mindenkepp hengerfejes? Szet kell szedni az egesz motort? Valakinek volt esetleg ilyen gondja? Inditasnal soha nincs problema.. tenyleg csak akkor csinalja ha felmelegszik es ha leallitjuk par percre aztan vissza utana megint jo..
Elore is koszonom a valaszokat!

Szia
Gondolom a 6 szelepes 1,2-es motorról van szó, nem írtál motorkódot..
Ez sajnos ennek a motornak típusbetegsége, kirózsásodnak a hőtől a kipufogószelepek:
Kép
Két henger között nem lehet 3 barnál nagyobb végnyomás különbség.
Ha a hengerfejet felújítják rendben lesz.

Viszont, mivel az 1,2-es motorok jóval nagyobb végnyomásra képesek mint az 1,4-k, a felújított
hengerfej jól záródó szelepei miatt, a nagyobb nyomás, elkezdi alulról felszívni az olajat.
Egy fél év után olajzabáló szörnyé változik a motor, és néhány száz km alatt meg fog enni akár egy liter olajat is.
Ez a katalizátort fogja tönkre tenni.. a drága olaj locsolása mellett.
Ezért fontos ,hogy gyűrűzni is kell a motort, nem maradhatnak a régiek teljesen mindegy milyen állapotban vannak!

Ha fenti két dolgot megcsinálják nem lesz több gondod a motorral.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 24, 2018 11:19 am 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 24, 2018 11:10 am
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia Ambiente 1.2 2006
Sziasztok!
Kerdesem lenne a fabiammal kapcsolatban illetve tapasztalatok.
Adott egy 2006 1.2 benzines Skoda Fabia. Hasznaltan vettuk, sajnis gyorsan beleugrottunk.. a gond ott kezdodik, hogy kb 30 perc vezetes utan, tehat amikor felmelegszik akkor a motor elkezd vibralni es vesziti el az erejet hiaba valtok feljebb. Ilyenkor leallitom, varok par percet es ujrainditom es megint mukodik rendesen a kovetkezo 10-15 percig amikor megint elkezdi. Az elso diagnosztika amit kaptunk, hogy hengerfejes a masodik cilinder. Ha esetleg rosszul mondanak elnezest, nem igazan ertek hozza. masodik szerelo kijott, diagnosztika p0202 kettes henger misfire kid jott ki, kicserelte a gyujtotrafot ez a hibakod eltunt. A problema nem oldodott meg mert az auto ugyanugy csinalta ezt a vibralast egy ido utan. Akkor diagnosztika megint es most p0303 harmas hengert mutatta. Ezutan kompresszio meres es a harmadik hengerben alacsonyabb a nyomas. Elso kettoben 12-12 harmadik 8. Na mar most akkor ez mindenkepp hengerfejes? Szet kell szedni az egesz motort? Valakinek volt esetleg ilyen gondja? Inditasnal soha nincs problema.. tenyleg csak akkor csinalja ha felmelegszik es ha leallitjuk par percre aztan vissza utana megint jo..
Elore is koszonom a valaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 24, 2018 7:49 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 603
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
ma reggel már háromhengerezett az autó az első pár fordulaton
megnézetem ezt a gyújtótrafót.
Goes kollégáról jó ideje nem tudok semmit. pár éve beszéltem vele. jól van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 23, 2018 8:12 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
murray írta:
a gyújtótrafón gondolkodom. elmúlt 7 évben nem volt cserélve. 2 hónap múlva megy az autó szervizbe, kicseréltessem? menjek elébe a gondnak a nyári utak előtt? télen inditáskor háromhengerezett az autó azóta abbahagyta. most abból trafóból 1 db kell 21e-ért vagy 4 db?

Szia
Az mpi-ben egy trafó van két tekercsel. Nem szokott elhalni, mint a hengerenkénti
trafós motoroknál.

Hát pedig nekem már halt el, és Goes-nak is, ezért tartott is egyet tartaléknak a csomagtartóban.
(tényleg hová tünt? annak idején Ő volt mindig itt fent, mint most Te)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 23, 2018 7:23 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 603
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
Csabaa írta:
Szia
Az mpi-ben egy trafó van két tekercsel. Nem szokott elhalni, mint a hengerenkénti
trafós motoroknál.


akkor nekem ez a trafó téma nem gond. kösz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2018 3:26 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 110
Autó: Fabia 1.4 16v
Csabaa írta:
Sakraf írta:
Sziasztok,

Neha elofordul hogy alapjaraton beremeg az auto.Tavaly decemberben elpukkant az egyik trafom, azt az egyet kicsereltem, a tobbi trafo ellenallasa hatarerteken beluli volt..Egy honapja csinaltam egy fojto tisztitast, bar alig volt koszos, gyertyak a trafo elott voltak cserelve nemsokkal..Mi okozhat meg ilyen jelenseget? Hibakod egyebkent nincs.

Szia
Előjel nélkül szoktak a trafók elhalni. Érdemes egyet a kesztyűtartóban tartani.
Évjárat függő , hogy meddig bírja, nekem a 3. 130ekm körül halt el. A másik kettő 90e és 120e környéken, ha jól emlékszem. Ismerek olyan 1.4-t , ami 200e felett fut a négy eredeti trafójával.




Szia,

Ebben mar harom legalabb cserelve volt. Ketto az meg a gyari eldor, viszont ebbol mar csak egy az autoval egyidos, annal meg made in English a masik mar Turkish..es kb 2013_ bancsereltek, van egy noname amin csak egy kod van, es a Beru amit decemberben kapott..
Egyebkent nem mindig razkodik be, nincs osszefuggesben semmivel..es otletem sincs melyik trafo haldokolhat, ha az a problema, mert nem allando a jelenseg..Ohmosan rendben van a primer es szekunder, esetleg szkoppal lehetne osszevetni a trafok jelalakjat..Persze a legtisztabb az volna ha kicsapnam a masik harom trafot es vennek helyettuk ujat, csak most nem szeretnek ekkora osszeget beleinvesztalni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2018 3:04 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sakraf írta:
Sziasztok,

Neha elofordul hogy alapjaraton beremeg az auto.Tavaly decemberben elpukkant az egyik trafom, azt az egyet kicsereltem, a tobbi trafo ellenallasa hatarerteken beluli volt..Egy honapja csinaltam egy fojto tisztitast, bar alig volt koszos, gyertyak a trafo elott voltak cserelve nemsokkal..Mi okozhat meg ilyen jelenseget? Hibakod egyebkent nincs.

Szia
Előjel nélkül szoktak a trafók elhalni. Érdemes egyet a kesztyűtartóban tartani.
Évjárat függő , hogy meddig bírja, nekem a 3. 130ekm körül halt el. A másik kettő 90e és 120e környéken, ha jól emlékszem. Ismerek olyan 1.4-t , ami 200e felett fut a négy eredeti trafójával.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2018 2:57 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
murray írta:
Csabaa írta:
murray írta:
CSabi bármikor mikor feljövök a fórumra a kocsim képei fogadnak! :D :D

8) :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:


a gyújtótrafón gondolkodom. elmúlt 7 évben nem volt cserélve. 2 hónap múlva megy az autó szervizbe, kicseréltessem? menjek elébe a gondnak a nyári utak előtt? télen inditáskor háromhengerezett az autó azóta abbahagyta. most abból trafóból 1 db kell 21e-ért vagy 4 db?

Szia
Az mpi-ben egy trafó van két tekercsel. Nem szokott elhalni, mint a hengerenkénti
trafós motoroknál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2018 2:10 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 110
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok,

Neha elofordul hogy alapjaraton beremeg az auto.Tavaly decemberben elpukkant az egyik trafom, azt az egyet kicsereltem, a tobbi trafo ellenallasa hatarerteken beluli volt..Egy honapja csinaltam egy fojto tisztitast, bar alig volt koszos, gyertyak a trafo elott voltak cserelve nemsokkal..Mi okozhat meg ilyen jelenseget? Hibakod egyebkent nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 16, 2018 1:31 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 603
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
Csabaa írta:
murray írta:
CSabi bármikor mikor feljövök a fórumra a kocsim képei fogadnak! :D :D

8) :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:


a gyújtótrafón gondolkodom. elmúlt 7 évben nem volt cserélve. 2 hónap múlva megy az autó szervizbe, kicseréltessem? menjek elébe a gondnak a nyári utak előtt? télen inditáskor háromhengerezett az autó azóta abbahagyta. most abból trafóból 1 db kell 21e-ért vagy 4 db?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 16, 2018 8:18 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
murray írta:
CSabi bármikor mikor feljövök a fórumra a kocsim képei fogadnak! :D :D

8) :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 15, 2018 3:29 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 603
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
CSabi bármikor mikor feljövök a fórumra a kocsim képei fogadnak! :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 14, 2018 6:42 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
kugyu21 írta:
Nagyon köszönöm! És az enyém még kevesebb, mert se klíma, se ABS, se gyári rádió.
Még egy utolsó kérdés: a belsőkeringtető zsalujához hozzá tudok férni a kesztyűtartó kiszerelésével? És ha igen hogyan kell? Valószínűleg annak a poziciónálása okozza azt a morgást, amit hallok.

Szia
https://mega.nz/#F!O4IEEQTQ!PC1t8J4VQMpnNjaTmeifGQ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 14, 2018 10:04 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
kugyu21 írta:
Még majd ránézek a printre, de nem emlékszem, hogy az autoscan-ben szerepelt volna. Érdekes.
Én meg a hozzá-nem-értésem miatt bízom rá, hogy mit keressen le, de így elég hosszú. Melyikeket kell megjegyezni?

Szia
01- engine (motorvezérlő)
09- cent.elect. (az elektromos rendszer vezérlője)
08- Auto HVAC (klíma vezérlő)
17-Instruments (km óra)
46- Central. Conv. (komfort elektronika vezérlője)
44- Steering Assist. (kormányszervo)
15- Airbag
19- CAN gateway (az összes vezérlő kommunikációs kapcsolata)
03- ABS
56- radio (ha gyári van benne)

Nagyon köszönöm! És az enyém még kevesebb, mert se klíma, se ABS, se gyári rádió.
Még egy utolsó kérdés: a belsőkeringtető zsalujához hozzá tudok férni a kesztyűtartó kiszerelésével? És ha igen hogyan kell? Valószínűleg annak a poziciónálása okozza azt a morgást, amit hallok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28159 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 1878  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség