Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd aug. 21, 2018 4:35 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27928 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 1862  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 29, 2018 7:56 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Kérdezném tőletek, hogy mekkora a gumidugó szabványmérete ami a hátsó kerékjárati ívben a dobbetét alatt van a kasztniban. Mert már igencsak "elporladozott". Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 28, 2018 3:46 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. jan. 14, 2016 6:10 pm
Hozzászólások: 30
Autó: Fabia 1.4 mpi 50kw
Andris írta:
Sziasztok!
Segítséget kérnék...tehát folyamatosan elkezdett égni a féklámpa, ha nyomtam a féket ha nem, és ezzel egy időben az EPC lámpa is folyamatosan ég. Elmentem venni egy féklámpa kapcsolót és kicseréltem,de semmi változás, ugyanúgy ég a féklámpa mint eddig...hol lehet a hiba? Kifogytam az ötletekből...



Jó már megtaláltam...nem volt eléggé kihúzva az érzékelő pálca, és így nem nyomta vissza rendesen a fékpedál a kapcsolót...de kihúztam és minden ok, és működik a régi kapcsoló is, szóval van 1 tartalék féklámpa kapcsolóm...egyébként a kuplungon is van egy ugyanilyen kapcsoló, annak mi a szerepe?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 28, 2018 2:51 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. jan. 14, 2016 6:10 pm
Hozzászólások: 30
Autó: Fabia 1.4 mpi 50kw
Sziasztok!
Segítséget kérnék...tehát folyamatosan elkezdett égni a féklámpa, ha nyomtam a féket ha nem, és ezzel egy időben az EPC lámpa is folyamatosan ég. Elmentem venni egy féklámpa kapcsolót és kicseréltem,de semmi változás, ugyanúgy ég a féklámpa mint eddig...hol lehet a hiba? Kifogytam az ötletekből...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 27, 2018 8:14 am 
Online
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 597
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
Csabi ezt hideg vagy meleg motornál? vagy mindegy?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 26, 2018 5:19 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7366
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
murray írta:
ez van fél éve. lambda szonda. 01es vezerlobol kitörlöm kialszik a sárga 10,20 km után visszajön.
hogy tudnám járo motorral és rádugott VAG-gal hogy jó-e a lamdba szonda?

2 Faults Found:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0010 0001

Szia
01-engine
meas.Block - 08
Group 43
bal sarokban switch to basic settings
a fékpedált lenyomva tartod
a vezérlő emeli a fordulatszámot ~1400-re
ha a hőfok 400°C fölé emelkedik a test off, test on-ra vált
a mérés befejeztével kiírja az eredményt:
B1-S2 O.K.
A hibakódot előtte töröld ki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 26, 2018 5:03 pm 
Online
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 597
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
ez van fél éve. lambda szonda. 01es vezerlobol kitörlöm kialszik a sárga 10,20 km után visszajön.
hogy tudnám járo motorral és rádugott VAG-gal hogy jó-e a lamdba szonda?

2 Faults Found:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0010 0001


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 26, 2018 9:03 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7366
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
annamatyi írta:
Csabaa írta:
annamatyi írta:

Szia
Töröld ki a hibakódot és cseréld fel az 1-es henger trafóját egy másikéval. Ha a hibakód átvándorol , akkor a trafó a rossz.
A hengerek a vezérlés felől vannak számozva.


Vadiúj trafó lett beszerelve, nem hinném, hogy hibás lenne.

Akkor végnyomást kellene mérni a hengerben..

Gyújtáskimaradás három dolog miatt lehet, rossz gyertya,trafó,injektor vagy kompresszió hiány.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 26, 2018 5:23 am 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 25, 2018 8:16 am
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.2 12V Classic Combi
Csabaa írta:
annamatyi írta:

Szia
Töröld ki a hibakódot és cseréld fel az 1-es henger trafóját egy másikéval. Ha a hibakód átvándorol , akkor a trafó a rossz.
A hengerek a vezérlés felől vannak számozva.


Vadiúj trafó lett beszerelve, nem hinném, hogy hibás lenne.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 25, 2018 9:15 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7366
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
annamatyi írta:
2 Faults Found:
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Open Circuit
P1355 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent

Emlékszem, a szerelőnél is ez a két hiba volt.
Tehát: alapjáraton nincs erő, 1-es henger gyújtáshiba, időközönként rettentően imbolygó motor milyen jellegű hibára utalhat.
Hozzáteszem, az előző tulajnál teljesen jól működött az autó, januárban volt olajcserés, de pl. nem emlékszik, hogy mikor volt vezérműlánc csere az autón.

Köszönettel: Tibi

Szia
Töröld ki a hibakódot és cseréld fel az 1-es henger trafóját egy másikéval. Ha a hibakód átvándorol , akkor a trafó a rossz.
A hengerek a vezérlés felől vannak számozva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 25, 2018 9:10 am 
Offline

Csatlakozott: szer. ápr. 25, 2018 8:16 am
Hozzászólások: 3
Autó: Fabia 1.2 12V Classic Combi
Sziasztok!
Új tagként köszöntök mindenkit és rögtön kérdéssel kezdenék. Hosszú lesz, előre is elnézést kérek:
Nemrégiben vettem egy 1.2 12V 47kW-os, BME motorkódos Fabia Classic Combit. 10éves 250ekm, de jó állapotú, rendszeresen szervizelt, ismert tulajtól. Kb 2 hónap használat után a következő hibajelenség jött elő: parkolóból kitolatáskor nekiállt "dadogni", rángatni a motor (tolatáskor én nem használom a gázpedált, csak alapjáraton, kuplungcsúsztatással manőverezek) és 1500-2000-es fordulatszámig kellett nyomni a pedált, hogy ki tudjak tolatni, bár még ekkor is kissé bizonytalannal tűnt a motor forgása. A következő parkolóból kitolatáskor ugyanez megismétlődött azzal a különbséggel, hogy le is fulladtam. Indításkor "sárga tengeralattjáró" jelzés elkezdett világítani. Elindultam hazafelé és kb 25 km után egy Stop táblához közeledve (sokszor használom a motorféket visszaváltogatással a fékezéshez) a jelzés nekiállt villogni. Elinduláskor rángat, nem húz a motor, 2000 fordulat fölé nem ment. Így mentem vele kb 1 km-t és hazaértem. Leállítás, újraindítás után a villogás megszűnt és csak a jelzés világított továbbra is. Elvittem szerelőhöz, ránéztek szofvterrel : 1-es henger gyújtáskimaradás-> trafócsere.
Kicserélték, jól megy az autó. Feleségemmel elmentünk a közeli városba vásárolni és azt vettem észre, hogy amikor bemelegedett a motor és megállok furcsa rázkódás jön a motortér felől alapjáraton. Kis gázadásra megszűnt, így nem foglalkoztam vele. Amikor hazaértünk, alapjáraton megint a furcsa rázkódás -> motortér felnyit: a motor úgy imbolyog, mint a tengeren egy hurrikánban a hajó. A fordulatszámmérő stabilan 800 körüli értéket mutatott! Leállítás, újraindítás-> stabil járás!
Pár nap múlva feleségem odébb akart állni az autóval (diesel autón tanult:csak kuplungolással indul, gázt csak akkor ad, ha már elindult az autó), lefulladt->"sárga tengeralattjáró" jel bekapcsolt. Időközben megérkezett VAG-COM kábelemmel ránéztem az autóra, a következő hiba van:

VAG-COM Version: Release 311.2-N v3
Control Module Part Number: 03E 906 023 D
Component and/or Version: SIMOS91 1.2l 4V 9510
Software Coding: 0000031
Work Shop Code: WSC 13765
2 Faults Found:
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Open Circuit
P1355 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent

Emlékszem, a szerelőnél is ez a két hiba volt.
Tehát: alapjáraton nincs erő, 1-es henger gyújtáshiba, időközönként rettentően imbolygó motor milyen jellegű hibára utalhat.
Hozzáteszem, az előző tulajnál teljesen jól működött az autó, januárban volt olajcserés, de pl. nem emlékszik, hogy mikor volt vezérműlánc csere az autón.

Köszönettel: Tibi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 24, 2018 11:34 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7366
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dora575 írta:
Sziasztok!
Kerdesem lenne a fabiammal kapcsolatban illetve tapasztalatok.
Adott egy 2006 1.2 benzines Skoda Fabia. Hasznaltan vettuk, sajnis gyorsan beleugrottunk.. a gond ott kezdodik, hogy kb 30 perc vezetes utan, tehat amikor felmelegszik akkor a motor elkezd vibralni es vesziti el az erejet hiaba valtok feljebb. Ilyenkor leallitom, varok par percet es ujrainditom es megint mukodik rendesen a kovetkezo 10-15 percig amikor megint elkezdi. Az elso diagnosztika amit kaptunk, hogy hengerfejes a masodik cilinder. Ha esetleg rosszul mondanak elnezest, nem igazan ertek hozza. masodik szerelo kijott, diagnosztika p0202 kettes henger misfire kid jott ki, kicserelte a gyujtotrafot ez a hibakod eltunt. A problema nem oldodott meg mert az auto ugyanugy csinalta ezt a vibralast egy ido utan. Akkor diagnosztika megint es most p0303 harmas hengert mutatta. Ezutan kompresszio meres es a harmadik hengerben alacsonyabb a nyomas. Elso kettoben 12-12 harmadik 8. Na mar most akkor ez mindenkepp hengerfejes? Szet kell szedni az egesz motort? Valakinek volt esetleg ilyen gondja? Inditasnal soha nincs problema.. tenyleg csak akkor csinalja ha felmelegszik es ha leallitjuk par percre aztan vissza utana megint jo..
Elore is koszonom a valaszokat!

Szia
Gondolom a 6 szelepes 1,2-es motorról van szó, nem írtál motorkódot..
Ez sajnos ennek a motornak típusbetegsége, kirózsásodnak a hőtől a kipufogószelepek:
Kép
Két henger között nem lehet 3 barnál nagyobb végnyomás különbség.
Ha a hengerfejet felújítják rendben lesz.

Viszont, mivel az 1,2-es motorok jóval nagyobb végnyomásra képesek mint az 1,4-k, a felújított
hengerfej jól záródó szelepei miatt, a nagyobb nyomás, elkezdi alulról felszívni az olajat.
Egy fél év után olajzabáló szörnyé változik a motor, és néhány száz km alatt meg fog enni akár egy liter olajat is.
Ez a katalizátort fogja tönkre tenni.. a drága olaj locsolása mellett.
Ezért fontos ,hogy gyűrűzni is kell a motort, nem maradhatnak a régiek teljesen mindegy milyen állapotban vannak!

Ha fenti két dolgot megcsinálják nem lesz több gondod a motorral.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 24, 2018 11:19 am 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 24, 2018 11:10 am
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia Ambiente 1.2 2006
Sziasztok!
Kerdesem lenne a fabiammal kapcsolatban illetve tapasztalatok.
Adott egy 2006 1.2 benzines Skoda Fabia. Hasznaltan vettuk, sajnis gyorsan beleugrottunk.. a gond ott kezdodik, hogy kb 30 perc vezetes utan, tehat amikor felmelegszik akkor a motor elkezd vibralni es vesziti el az erejet hiaba valtok feljebb. Ilyenkor leallitom, varok par percet es ujrainditom es megint mukodik rendesen a kovetkezo 10-15 percig amikor megint elkezdi. Az elso diagnosztika amit kaptunk, hogy hengerfejes a masodik cilinder. Ha esetleg rosszul mondanak elnezest, nem igazan ertek hozza. masodik szerelo kijott, diagnosztika p0202 kettes henger misfire kid jott ki, kicserelte a gyujtotrafot ez a hibakod eltunt. A problema nem oldodott meg mert az auto ugyanugy csinalta ezt a vibralast egy ido utan. Akkor diagnosztika megint es most p0303 harmas hengert mutatta. Ezutan kompresszio meres es a harmadik hengerben alacsonyabb a nyomas. Elso kettoben 12-12 harmadik 8. Na mar most akkor ez mindenkepp hengerfejes? Szet kell szedni az egesz motort? Valakinek volt esetleg ilyen gondja? Inditasnal soha nincs problema.. tenyleg csak akkor csinalja ha felmelegszik es ha leallitjuk par percre aztan vissza utana megint jo..
Elore is koszonom a valaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 24, 2018 7:49 am 
Online
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 597
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
ma reggel már háromhengerezett az autó az első pár fordulaton
megnézetem ezt a gyújtótrafót.
Goes kollégáról jó ideje nem tudok semmit. pár éve beszéltem vele. jól van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 23, 2018 8:12 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 370
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
murray írta:
a gyújtótrafón gondolkodom. elmúlt 7 évben nem volt cserélve. 2 hónap múlva megy az autó szervizbe, kicseréltessem? menjek elébe a gondnak a nyári utak előtt? télen inditáskor háromhengerezett az autó azóta abbahagyta. most abból trafóból 1 db kell 21e-ért vagy 4 db?

Szia
Az mpi-ben egy trafó van két tekercsel. Nem szokott elhalni, mint a hengerenkénti
trafós motoroknál.

Hát pedig nekem már halt el, és Goes-nak is, ezért tartott is egyet tartaléknak a csomagtartóban.
(tényleg hová tünt? annak idején Ő volt mindig itt fent, mint most Te)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 23, 2018 7:23 am 
Online
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 597
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
Csabaa írta:
Szia
Az mpi-ben egy trafó van két tekercsel. Nem szokott elhalni, mint a hengerenkénti
trafós motoroknál.


akkor nekem ez a trafó téma nem gond. kösz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27928 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 1862  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], murray valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség