Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. jún. 18, 2018 6:22 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27829 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1856  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. jún. 06, 2018 9:38 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 11
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Csabaa írta:
GSzarkaTAT írta:
Nem-nem. Még vásárlás előtt (2-3 héttel) állok. Úgy általánosságban kérdezem. Egyik cartárs linkelt itt egy videót (a másik topikban), amin látszik a házi olajcsere aknából, és hát ott a kifolyó olaj beszennyezi az alvázat (vagy mi van a szűrőnél), szóval, ha utána beviszem, szerintem az tuti bukta. Kérdés, mennyire lehet azt eltüntetni (vagy majd idővel "eltűnik" a nyoma? - vagy le kell törölni)

Nem hiszem, hogy ezzel foglalkoznának, és le is lehet törölni..
Ezzel a köztes olajcserével egy gond, hogy a nyújtott csereperiódus miatt ha nem nullázod a szervíz számlálókat, az eredeti szerint
fogja számolni az olaj elhasználódását. Lehet, hogy a kettő olajcsere között kevesebb km lesz,mint 15ekm.
De az sosem baj, ha többször kap friss olajat a szerkezet.


Szia!
Igen, erre én is gondoltam. Használattól függ, hogy mikor kéri a cserét. Nos, nekem főleg kiszámíthatóan város lesz, tehát arra számítok, hogy már 15e km előtt, illetve évente. Szóval, ez megnyugtatóbb, ugyanakkor érdemes lesz megvárnom az első jelzést, hogy tudjam, hogyan működik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jún. 06, 2018 8:43 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7290
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
GSzarkaTAT írta:
Nem-nem. Még vásárlás előtt (2-3 héttel) állok. Úgy általánosságban kérdezem. Egyik cartárs linkelt itt egy videót (a másik topikban), amin látszik a házi olajcsere aknából, és hát ott a kifolyó olaj beszennyezi az alvázat (vagy mi van a szűrőnél), szóval, ha utána beviszem, szerintem az tuti bukta. Kérdés, mennyire lehet azt eltüntetni (vagy majd idővel "eltűnik" a nyoma? - vagy le kell törölni)

Nem hiszem, hogy ezzel foglalkoznának, és le is lehet törölni..
Ezzel a köztes olajcserével egy gond, hogy a nyújtott csereperiódus miatt ha nem nullázod a szervíz számlálókat, az eredeti szerint
fogja számolni az olaj elhasználódását. Lehet, hogy a kettő olajcsere között kevesebb km lesz,mint 15ekm.
De az sosem baj, ha többször kap friss olajat a szerkezet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 8:02 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 11
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Csabaa írta:
GSzarkaTAT írta:
Sziasztok,
Kérdésem a márkaszervizekkel kapcsolatos, hogy tudjátok, lehet-e saját forrásból beszerzett alkatrészt (elsősorban természetesen olajat) vinni, illetve megtagadhatják-e a "beöntés"-t, érinti-e a garanciát a "gyárival megegyező minőségű" (pl. OFF VW 507) olaj használata?
OFF Renaultnál nem volt ilyen problémám, beírták a munkalapra, hogy hozott alkatrészt, oszt' csókolom, később "emelt" +10% talán, óradíjjal jutalmaztak ON

Mi a helyzet a Skodánál (de a VW konszernre ez ugyanígy általánosan érvényes).

Őszintén szólva, nem vennék 6-7 e Ft/l olajat, ha meg tudom venni 2-3e Ft-ért. :lol:
Köszönöm!

Szia
Én magam cserélném évente vagy 15ekm után. Persze a számlálókhoz nem nyúlnék.A kötelezőre meg elvinném a garancia miatt. Gobdolom már 30e-s ollajcserés lesz a motor..


Nem-nem. Még vásárlás előtt (2-3 héttel) állok. Úgy általánosságban kérdezem. Egyik cartárs linkelt itt egy videót (a másik topikban), amin látszik a házi olajcsere aknából, és hát ott a kifolyó olaj beszennyezi az alvázat (vagy mi van a szűrőnél), szóval, ha utána beviszem, szerintem az tuti bukta. Kérdés, mennyire lehet azt eltüntetni (vagy majd idővel "eltűnik" a nyoma? - vagy le kell törölni)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 7:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7290
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
GSzarkaTAT írta:
Sziasztok,
Kérdésem a márkaszervizekkel kapcsolatos, hogy tudjátok, lehet-e saját forrásból beszerzett alkatrészt (elsősorban természetesen olajat) vinni, illetve megtagadhatják-e a "beöntés"-t, érinti-e a garanciát a "gyárival megegyező minőségű" (pl. OFF VW 507) olaj használata?
OFF Renaultnál nem volt ilyen problémám, beírták a munkalapra, hogy hozott alkatrészt, oszt' csókolom, később "emelt" +10% talán, óradíjjal jutalmaztak ON

Mi a helyzet a Skodánál (de a VW konszernre ez ugyanígy általánosan érvényes).

Őszintén szólva, nem vennék 6-7 e Ft/l olajat, ha meg tudom venni 2-3e Ft-ért. :lol:
Köszönöm!

Szia
Én magam cserélném évente vagy 15ekm után. Persze a számlálókhoz nem nyúlnék.A kötelezőre meg elvinném a garancia miatt. Gobdolom már 30e-s ollajcserés lesz a motor..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 7:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. máj. 26, 2018 12:52 pm
Hozzászólások: 11
Autó: Fabia 75 lóerős 1 literes benzines
Sziasztok,
Kérdésem a márkaszervizekkel kapcsolatos, hogy tudjátok, lehet-e saját forrásból beszerzett alkatrészt (elsősorban természetesen olajat) vinni, illetve megtagadhatják-e a "beöntés"-t, érinti-e a garanciát a "gyárival megegyező minőségű" (pl. OFF VW 507) olaj használata?
OFF Renaultnál nem volt ilyen problémám, beírták a munkalapra, hogy hozott alkatrészt, oszt' csókolom, később "emelt" +10% talán, óradíjjal jutalmaztak ON

Mi a helyzet a Skodánál (de a VW konszernre ez ugyanígy általánosan érvényes).

Őszintén szólva, nem vennék 6-7 e Ft/l olajat, ha meg tudom venni 2-3e Ft-ért. :lol:
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 6:31 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 18, 2015 2:59 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia Col combi 1.4 MPI
Melyik sarokra gondolsz?? Jobb oldalt a homlokfalon lévő komputernél?? Vagy más vezérlőre gondolsz???



hubo44 írta:
Sadesz írta:

ot nem jel adokal les a gond inkab a vezetek rohadašt neznem meg a šarokba a vezerlô alat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 2:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
Sadesz írta:
Sziasztok. Fabia 1.4 mpi (2002) menet közben beadja a vízhőfok jelzés hibát (sípol, pirosan villog a vízhőfok jelző) az üzemanyag szintjelző lefekszik (komputer nulla futható mennyiséget mutat). Ha hőmérsékletjelzőre van kapcsolva pont a hiba jelzéskor akkor az vagy lenulláz, vagy -45C fokot mutat. Van olyan, hogy a komputer is lefagy (nem tudom átkapcsolni, hogy mit mutasson a műszerfalon). Újra indítás után néha megszűnik a hiba, néha csak rövid állás után szűnik a hiba. Van úgy, hogy egy nap többször produkálja, de van olyan is, hogy 1 héten csak egyszer dobja a hibát.

Eddig vízhőfok jeladó lett cserélve. Tervezem, hogy következő hiba jelzésnél lehúzom a hűtőfolyadék tartály csatlakozóját, akkor mi változik esetleg (mert annak a hibájára gyanakszom még).

ot nem jel adokal les a gond inkab a vezetek rohadašt neznem meg a šarokba a vezerlô alat.
Ha van valakinek ötlete, ne tartsa magában! KÖSZÖNÖM!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 1:04 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 18, 2015 2:59 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia Col combi 1.4 MPI
Sziasztok. Fabia 1.4 mpi (2002) menet közben beadja a vízhőfok jelzés hibát (sípol, pirosan villog a vízhőfok jelző) az üzemanyag szintjelző lefekszik (komputer nulla futható mennyiséget mutat). Ha hőmérsékletjelzőre van kapcsolva pont a hiba jelzéskor akkor az vagy lenulláz, vagy -45C fokot mutat. Van olyan, hogy a komputer is lefagy (nem tudom átkapcsolni, hogy mit mutasson a műszerfalon). Újra indítás után néha megszűnik a hiba, néha csak rövid állás után szűnik a hiba. Van úgy, hogy egy nap többször produkálja, de van olyan is, hogy 1 héten csak egyszer dobja a hibát.

Eddig vízhőfok jeladó lett cserélve. Tervezem, hogy következő hiba jelzésnél lehúzom a hűtőfolyadék tartály csatlakozóját, akkor mi változik esetleg (mert annak a hibájára gyanakszom még).
Ha van valakinek ötlete, ne tartsa magában! KÖSZÖNÖM!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 1:02 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. okt. 18, 2015 2:59 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia Col combi 1.4 MPI
Sziasztok. Fabia 1.4 mpi (2002) menet közben beadja a vízhőfok jelzés hibát (sípol, pirosan villog a vízhőfok jelző) az üzemanyag szintjelző lefekszik (komputer nulla futható mennyiséget mutat). Ha hőmérsékletjelzőre van kapcsolva pont a hiba jelzéskor akkor az vagy lenulláz, vagy -45C fokot mutat. Van olyan, hogy a komputer is lefagy (nem tudom átkapcsolni, hogy mit mutasson a műszerfalon). Újra indítás után néha megszűnik a hiba, néha csak rövid állás után szűnik a hiba. Van úgy, hogy egy nap többször produkálja, de van olyan is, hogy 1 héten csak egyszer dobja a hibát.

Eddig vízhőfok jeladó lett cserélve. Tervezem, hogy következő hiba jelzésnél lehúzom a hűtőfolyadék tartály csatlakozóját, akkor mi változik esetleg (mert annak a hibájára gyanakszom még).
Ha van valakinek ötlete, ne tartsa magában! KÖSZÖNÖM!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2018 12:25 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 21, 2013 4:07 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Gyöngyös
[quote="hubo44"][quote="bercy82"]Sziasztok! Lenne e egy kérdésem. Van egy 2004-s 1,2 HTP fabia combim AZQ motorkóddal 192000km-l. olyan problémám lenne, hogy sokat áll az nehezen, többszöri probálkozásra indulé be. Menetközben rángatt olyan mintha kihagy a gyujtás, álló helyzetben úgrál a fordulat. Mióta van ez a jelenség nem is húz úgy a kocsi. Szerintetek mi lehet a probléma? Gyújtás? Benzinpumpa? Előre is köszi.[/quote]
Diagnostika mit ir az šegitene.[/quote]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 04, 2018 11:37 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1083
bercy82 írta:
Sziasztok! Lenne e egy kérdésem. Van egy 2004-s 1,2 HTP fabia combim AZQ motorkóddal 192000km-l. olyan problémám lenne, hogy sokat áll az nehezen, többszöri probálkozásra indulé be. Menetközben rángatt olyan mintha kihagy a gyujtás, álló helyzetben úgrál a fordulat. Mióta van ez a jelenség nem is húz úgy a kocsi. Szerintetek mi lehet a probléma? Gyújtás? Benzinpumpa? Előre is köszi.

Diagnostika mit ir az šegitene.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 04, 2018 11:07 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 21, 2013 4:07 am
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Sziasztok! Lenne e egy kérdésem. Van egy 2004-s 1,2 HTP fabia combim AZQ motorkóddal 192000km-l. olyan problémám lenne, hogy sokat áll az nehezen, többszöri probálkozásra indulé be. Menetközben rángatt olyan mintha kihagy a gyujtás, álló helyzetben úgrál a fordulat. Mióta van ez a jelenség nem is húz úgy a kocsi. Szerintetek mi lehet a probléma? Gyújtás? Benzinpumpa? Előre is köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 04, 2018 12:02 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7290
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sandro írta:
hubo44 írta:
Sandro írta:
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?

ritka hiba eš ha igen mindig a vezetek/kontakt hiba volt.

Ma kimértem a csatlakozót ami a sebesség jeladóhoz kapcsolódik,és a három pólus jelölése alapján a +:- kimeneten 9 V-ot mértem, a harmadik pólus a km-órához adhat jelet amit nem tudok mérni álló helyzetben. Kérdés az hogy a 9 V elég a jeladónak?

Szia
Elégnek kellene lennie. A műszerfalnál tudsz tesztet csinálni? (laptop+kábel) Van mutató és visszajelző lámpa teszt, azzal ki lehetne zárni az óra hibáját..

17-instruments
output tests -03
next gombbal végig lehet nyomni az összes visszajelzőt..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 04, 2018 8:10 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7290
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Dobbs írta:
Sziasztok!

1.4 16V csörgés probléma:
kipróbáltam a nagyobb oktánszámot és valóban jelentősen csökkent a kopogási hajlam. Köszi a tippet. Nem lesz olcsó etetni a dögöt ilyen benzin árak mellett :) Az LPG vajon jelenthet kiutat ebből, vagy azzal is csörögne? Vagy ezt a kérdést másik tolicban feszegessem...!?

Diagnosztika kérdés: milyen kábelt ajánlotok magnet marellihez kezdőknek?

Szia
Magasabb az oktánszáma az lpg-nek, de kicsivel többet eszik mint benzinből.
A VCDS másolatai alig vannak a kínai oldalakon, ami hasonló a vag can pro, de ezt még nem használtam:
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... ag+can+pro


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 03, 2018 4:46 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 30, 2011 7:41 pm
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 2001 1,4 MPI AME
hubo44 írta:
Sandro írta:
Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra elkezdett a kilométeróra mutató ugrálni és magától beállt az aktuális sebességértékre, viszont néhány nap után már nem is mutat sem sebességet sem megtett távolságot. A sebességjeladót kiszereltem, de mechanikailag rendben van, de a jeladó kimérését is próbáltam nem sok sikerrel, mert nem tudom hogy milyen értékeket kellene mutatni hogy jó vagy nem jó. Cserélt már valaki ilyen hiba esetén sebesség jeladót, és ez megoldotta a km óra és számláló működését?

ritka hiba eš ha igen mindig a vezetek/kontakt hiba volt.

Ma kimértem a csatlakozót ami a sebesség jeladóhoz kapcsolódik,és a három pólus jelölése alapján a +:- kimeneten 9 V-ot mértem, a harmadik pólus a km-órához adhat jelet amit nem tudok mérni álló helyzetben. Kérdés az hogy a 9 V elég a jeladónak?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27829 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1856  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség