Sziasztok
Megint előjött a "kedvenc" hibám, ami már kétszer megkeserítette az életem.
Megint ismerős vontatott haza..
Gyújtást adok, majd indítózok, forog az önindító és leáll.
Az óra eltűnik a bal lcd-ről, a jobb oldalon error felírat villog.
Nem is próbálkoztam tovább, ez nem fog elindulni így...telefon vontatást kértem haza.
Hibakód a múltkori a km órában, a benzinszint jelző szakadt vagy zárlatos,
és belső memória hiba.
Ilyenkor azt csinálja ,hogy a belső memóriájába beír egy nagyobb km állást (most 655290km-t) a valós 199290km, és mivel nem egyezik a két érték, error felíraton kívül mást nem csinál. Forog az önindító ,de nem indul.
Aksit hiába kötöm le, nem reset-álódik a hiba, a hibakódokat nem lehet törölni mert azonnal visszajönnek.
A hiba okát tudtam eddig is, de a megoldást talán most megtaláltam.
Kivettem az órát, és utána egyesével kezdtem törölni a vezérlőkben a hibákat.
Mivel nincs a helyén az óra, ezt minden vezérlő jelezte, és volt még néhány kód még itt-ott.
Csak a klíma vezérlő nem engedte törölni "a nem látszik az óra" hibakódot.
Addig nyomkodtam a törlés gombot amíg egyszer csak azt írta ,hogy nincs hibakód.
Gyújtást levettem és visszaraktam az órát, először a jobb oldali csatiját (ott jönnek be a érzékelők jelei) majd a bal oldalit itt kap 12 voltot az óra.
Feléledt a bal oldali óra, tudtam most jó lesz. Ilyenkor még bal oldali km állás helyett vonalakat rajzol, ezt később olvassa csak ki.
Az összes vezérlőt újra megnéztem és kitörölgettem az ismét beírt kódokat.
Még a légzsák vezérlőbe is beírt, ezért a műszerfalon az ikon folyamatosan világított.
Indítózok és megy mint ha semmi sem történt volna.
A hiba oka:
Akkor csinálja ezt nálam ,ha gyújtás után nem várom meg , hogy az összes teszt lefusson illetve a hibalámpák sorban elaludjanak. Csak az akku,epc és mil lámpa világíthat.
Valamiért ha nem tud lefutni az összes teszt az óránál és indítózok ,akkor fagy így meg az egész.. azt ,hogy miért nem tudom. Aksi jó az önindító rendesen forog, nincs feszültség esés olyan mértékben, hogy ez gondot okozhasson.
Siettem megint ráfáztam.. Ha jól emlékszem talán a kontrol lámpák fele ha el tudott aludni és már indítóztam is.. kár volt.. Engem másodszorra, feleségemet egyszer szívatta így meg a kocsi..
Úgy kell indulnom , mint egy diesel kocsival ami melegíti az izzítógyertyáit..

Nekem mióta meg van a Fabia én mindig megvárom,hogy "teszt" lefusson. De mintha ez a kezelésiben benne is lenne. Vagy nem jól emlékszem? Na egy a lényeg,hogy mindig megvárom,hogy csak 3 említett lámpa maradjon a teszt lefutása után. Opelnél is így csináltam. De ez így tisztességes ahogy itt leírtad ezt. Köszi!