Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. aug. 23, 2019 8:54 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28556 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 1904  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 05, 2019 9:16 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1483
pilisilen50 írta:
Üdvözlet!
Ha nem idevaló a téma előre is bocsi!
Van egy Skoda Fabia II 1,4 16v (63KW) autóm,amit nagyon szeretek!Már amikor megvettem elsőre feltünt hogy a gyár a spórolás jegyében nem épített be vízhöfok mérőt,csak a két színű led visszajelzőt!Szeretnék utólag beépíteni egy vízhőfok jelzőt,mert dekoratív és informatívan tájékoztat,lehet is kapni sokfélét.A kérdésem az lenne,alkotott e már valaki ilyesmit!Hogyan tudnám összehozni lévén hogy egy szenzor van hogy a ledes jelzés is megmaradjon,vagy ez nem lehetséges?Az utolsó kérdésem az lenne hol találom a hőérzékelő gombát a motornál?A segítségeteket előre is köszönöm,bízom a kollektív bölcsességben!Szép napot Mindannyiótoknak! :-)


van ijen kesletem meg, majd činalok képet hod néz ki a mit én raktam a verdaimba. (hô gomba+ora)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 05, 2019 7:07 am 
Offline

Csatlakozott: pén. nov. 02, 2018 11:25 am
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia II,1,4 16v
Üdvözlet!
Ha nem idevaló a téma előre is bocsi!
Van egy Skoda Fabia II 1,4 16v (63KW) autóm,amit nagyon szeretek!Már amikor megvettem elsőre feltünt hogy a gyár a spórolás jegyében nem épített be vízhöfok mérőt,csak a két színű led visszajelzőt!Szeretnék utólag beépíteni egy vízhőfok jelzőt,mert dekoratív és informatívan tájékoztat,lehet is kapni sokfélét.A kérdésem az lenne,alkotott e már valaki ilyesmit!Hogyan tudnám összehozni lévén hogy egy szenzor van hogy a ledes jelzés is megmaradjon,vagy ez nem lehetséges?Az utolsó kérdésem az lenne hol találom a hőérzékelő gombát a motornál?A segítségeteket előre is köszönöm,bízom a kollektív bölcsességben!Szép napot Mindannyiótoknak! :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 30, 2019 3:36 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 13, 2019 9:03 pm
Hozzászólások: 22
Autó: 1.2 Classic
feketete írta:
nagyk írta:
Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy fogy a fagyálló. Nem vészesen, de egy 4 hónap alatt (~3000 km) a megfelelő szintről lement kicsit a minimum alá. Érdemes ezzel a mennyiséggel foglalkozni?


szia

a szintet mindig egyforma meleg motornál nézd. A fogyás kicsi , de foglalkozni kell vele.
többször kell figyelni a szintet , meg a folyást ha találsz . Aztán egyszer csak nagyon fog jelentkezni a hiba. Érdemes megnézni az olajbetöltő sapkát , ha fehér habos akkor oda dolgozik be a víz . Akkor hengerfej tömítés csere. A hűtővíz is lehet olajos :(
Létezik célszerszám egy kis pumpa nyomásmérővel ha azt felpumpálják akkor kimutatja a hibát ha látható helyen van . Ha meg esik a nyomás akkor is a hibát jelzi.


Általában mindig hideg motornál néztem. Én is hirtelen a hengerfejre gondoltam, de se a víz nem olajos (sőt kristály tiszta), se a sapka nem habos. Folyást nem látok sehol, pedig elég alaposan átnéztem minden részt. Akkor úgylátszik várni kell, amíg valami komolyabb dolog nem történik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 30, 2019 2:39 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 124
Autó: Fábia I 1,2
nagyk írta:
Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy fogy a fagyálló. Nem vészesen, de egy 4 hónap alatt (~3000 km) a megfelelő szintről lement kicsit a minimum alá. Érdemes ezzel a mennyiséggel foglalkozni?


szia

a szintet mindig egyforma meleg motornál nézd. A fogyás kicsi , de foglalkozni kell vele.
többször kell figyelni a szintet , meg a folyást ha találsz . Aztán egyszer csak nagyon fog jelentkezni a hiba. Érdemes megnézni az olajbetöltő sapkát , ha fehér habos akkor oda dolgozik be a víz . Akkor hengerfej tömítés csere. A hűtővíz is lehet olajos :(
Létezik célszerszám egy kis pumpa nyomásmérővel ha azt felpumpálják akkor kimutatja a hibát ha látható helyen van . Ha meg esik a nyomás akkor is a hibát jelzi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 30, 2019 1:04 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 13, 2019 9:03 pm
Hozzászólások: 22
Autó: 1.2 Classic
Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy fogy a fagyálló. Nem vészesen, de egy 4 hónap alatt (~3000 km) a megfelelő szintről lement kicsit a minimum alá. Érdemes ezzel a mennyiséggel foglalkozni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 29, 2019 11:43 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7687
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
Köszi,
tegnap vettem bele spurit (még soha nem használtam) de egyelőre még füstöl, főleg reggel első indításnál hidegen. Az jutott eszembe, hogy lehet az automata szívató döglött be? Vagy tényleg ennyire sz@r benzint tankoltam. Már kezdek attól félni, hogy utolér a végzet és mehet generálra a motor, de nem egyik napról a másikra romlik el.... Igaz kompressziót nem mértünk még a szerelővel. Lassan félig a tank aztán tankolok 100-as benzint hátha.

Szia
Azért kell neki ~100km ,minden ilyen adalék illetve benzin változásnál.
Automata szívató!? A motorvezérlő vezérli az injektorokat, a motorhőfok alapján.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 29, 2019 9:25 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 400
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Csabaa írta:
Bálint Zoltán írta:
Sziasztok,

A gépem kicsit átment dízelbe. Lehetséges attól, hogy rossz benzint kaptam a kúton? (kis maszek kút de így jött ki, hogy ott kellett tankolnom) 35 litert tankoltam szombat reggel, délután már indulásnál fulladozott illetve fekete korom kísérte. Ha bemelegszik akkor kevésbé. Szerelő gépre rakta, látta, hogy volt 2x is dús keverékem. Hibakód nincs egyelőre. Tipp, ötlet? Ezek az adalékok érnek valamit? (STP és társai) Vagy amint lehet tankoljak rá 100-as benzint?

Köszi a segítséget.

Szia
Igen használnak elég jók. Én most az auchan kútról átszoktam a Lukoilra ott is az extra benzinjükre. (+15ft/l) Meglepően
jól szuperál tőle a kocsi.


Köszi,
tegnap vettem bele spurit (még soha nem használtam) de egyelőre még füstöl, főleg reggel első indításnál hidegen. Az jutott eszembe, hogy lehet az automata szívató döglött be? Vagy tényleg ennyire sz@r benzint tankoltam. Már kezdek attól félni, hogy utolér a végzet és mehet generálra a motor, de nem egyik napról a másikra romlik el.... Igaz kompressziót nem mértünk még a szerelővel. Lassan félig a tank aztán tankolok 100-as benzint hátha.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 28, 2019 1:18 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7687
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
Sziasztok,

A gépem kicsit átment dízelbe. Lehetséges attól, hogy rossz benzint kaptam a kúton? (kis maszek kút de így jött ki, hogy ott kellett tankolnom) 35 litert tankoltam szombat reggel, délután már indulásnál fulladozott illetve fekete korom kísérte. Ha bemelegszik akkor kevésbé. Szerelő gépre rakta, látta, hogy volt 2x is dús keverékem. Hibakód nincs egyelőre. Tipp, ötlet? Ezek az adalékok érnek valamit? (STP és társai) Vagy amint lehet tankoljak rá 100-as benzint?

Köszi a segítséget.

Szia
Igen használnak elég jók. Én most az auchan kútról átszoktam a Lukoilra ott is az extra benzinjükre. (+15ft/l) Meglepően
jól szuperál tőle a kocsi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 28, 2019 7:54 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 400
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Sziasztok,

A gépem kicsit átment dízelbe. Lehetséges attól, hogy rossz benzint kaptam a kúton? (kis maszek kút de így jött ki, hogy ott kellett tankolnom) 35 litert tankoltam szombat reggel, délután már indulásnál fulladozott illetve fekete korom kísérte. Ha bemelegszik akkor kevésbé. Szerelő gépre rakta, látta, hogy volt 2x is dús keverékem. Hibakód nincs egyelőre. Tipp, ötlet? Ezek az adalékok érnek valamit? (STP és társai) Vagy amint lehet tankoljak rá 100-as benzint?

Köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 25, 2019 4:30 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. okt. 18, 2017 1:41 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI (ATZ) [2000]
Sziasztok!
Skoda Fabia 1.4 MPI 2000-es évjárat tulajdonosa vagyok és szeretném a motortartó bakokat (3db) bontottból cseréltetni, amit már beszereztem, csak be kellene rakni.
Tudnátok Budapesten (Pesti oldalon) vagy Pest megyében olyan szerelőt ajánlani, aki normális áron kicserélné ezeket?
20 ezret mondtak rá, ezt kicsit sokallom.
Köszi a válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 16, 2019 11:46 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 07, 2019 8:58 am
Hozzászólások: 6
Autó: Skoda Fabia 1.2 AWY - 2003
feketete írta:
nézd meg a kartelgáz visszavezető membránt az is hasonló tüneteket produkál csak a kiolvasás ezt nem látja :)
és az olajat is kinyomja

hibaqkodnál kiadhatja a szivócső nyomásvesztést


Megnézem, Köszi !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 16, 2019 11:45 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 07, 2019 8:58 am
Hozzászólások: 6
Autó: Skoda Fabia 1.2 AWY - 2003
hubo44 írta:
Vagy ez a szétszereléskor megváltozik? nem de tistitaš utan igen.

Rendben, így már értem.

Köszönöm !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 15, 2019 6:30 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 124
Autó: Fábia I 1,2
Sgab írta:
Csabaa írta:
Szia
Hibakódot kellene olvasni. Szerencsés esetben csak az egyik trafó adta fel.
Gyújtáskimaradás az egyik hengerben hibakód. A trafókat ha iyenkor felcseréled
és a hibakód átmegy a trafó a rossz. Ha marad a hiba ,akkor végnyomást kell
mérni. Ha 11 bar alatt van, vagy 3 bar-nál nagyobb a különbség két henger
között, akkor a kipufogó szelep égett el..

Sziasztok!

Mivel 10 ezer itt nálunk a hibakód kiolvasás, ezért elkezdtem sakkozni. :-)
A gyertya cserénél láttam, hogy a 3. hengerben elégtelen az égés, ezért a gyújtótrafót kicseréltem a 2.-essel. Ekkor be se indult az autó, szóval mint ahogy Csabaa említette, én is a trafó hiba mellett raktam le a voksomat. Trafó csere után pöcc-föff.

Közben vettem egy kék KKL kábelt és az ott kiolvasott hiba is csak annyi volt, hogy elégtelen égés a 3-as hengerben. ;-)

Most hétvégén tervezem a fojtószelep tisztítást. Elég utána egy fél órára lekötni az aksit?
VCDS Lite 1.2-öt használtam a hiba kiolvasásához, de még nem nagyon ismerem. A technikai segítségeknél van egy fojtószelep tisztításos cikk. Ott VAG-COM-os módszerrel be is állították az alapbeállítást.
Ezt nekem is megkéne csinálnom, ugyanazon paraméterekkel (group 060) ? (Csak mert megnéztem a progiban ezt a 060-as csoportot és a GO gomb inaktív volt. Az illesztés állapota meg "ADP. O.K.". Vagy ez a szétszereléskor megváltozik?)

Köszönettel:
Sgab



nézd meg a kartelgáz visszavezető membránt az is hasonló tüneteket produkál csak a kiolvasás ezt nem látja :)
és az olajat is kinyomja

hibaqkodnál kiadhatja a szivócső nyomásvesztést


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 15, 2019 5:51 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 07, 2019 8:58 am
Hozzászólások: 6
Autó: Skoda Fabia 1.2 AWY - 2003
Csabaa írta:
Sgab írta:
Sziasztok!
Mivel 10 ezer itt nálunk a hibakód kiolvasás, ezért elkezdtem sakkozni. :-)
A gyertya cserénél láttam, hogy a 3. hengerben elégtelen az égés, ezért a gyújtótrafót kicseréltem a 2.-essel. Ekkor be se indult az autó, szóval mint ahogy Csabaa említette, én is a trafó hiba mellett raktam le a voksomat. Trafó csere után pöcc-föff.

Közben vettem egy kék KKL kábelt és az ott kiolvasott hiba is csak annyi volt, hogy elégtelen égés a 3-as hengerben. ;-)

Most hétvégén tervezem a fojtószelep tisztítást. Elég utána egy fél órára lekötni az aksit?
VCDS Lite 1.2-öt használtam a hiba kiolvasásához, de még nem nagyon ismerem. A technikai segítségeknél van egy fojtószelep tisztításos cikk. Ott VAG-COM-os módszerrel be is állították az alapbeállítást.
Ezt nekem is megkéne csinálnom, ugyanazon paraméterekkel (group 060) ? (Csak mert megnéztem a progiban ezt a 060-as csoportot és a GO gomb inaktív volt. Az illesztés állapota meg "ADP. O.K.". Vagy ez a szétszereléskor megváltozik?)

Köszönettel:
Sgab

Szia
Érdemes alapbeállítást csinálni a 60-as csoportnál.
Ne a korlátozott vcds lite-t használd, a Te motorodhoz teljesen megfelel a legelső
3,12-es vagcom is:
https://mega.nz/#F!a8AhBKDL!ATobhStg-M11WgLvbP9q9Q
Egy kiolvasás után az option menüben kiírt számot kell a keygenbe beírni és generálni egy aktiváló kódot hozzá..

Magától is megtanulja elvileg az alapot. Volt ,hogy nem csináltam és nem volt semmi változás tisztítás után. De volt, hogy megtartotta a fordulatszámot és kb 4 teljes újraindítás után tanulta csak meg.

Szerencséd volt ,hogy csak a trafó volt a rossz. Sajnos idővel a szeleppel is lesz gond
az elkerülhetetlen ennél a motornál.Túl magas az égéstérben a hőmérséklet, és a kipufogószelep ezt nem bírja.. Kihűlés közben elreped a tányérja..

Szia Csabaa!

Felraktam ezt a 311.2-es VAG-COM-ot. Kellett neki az XP SP3 kompatibilitás (Win 10-en használom).
Miután "megvettem" megnéztem a 60-as group-ot és ugyanúgy inaktív a "Go!" gomb.
Nem értek hozzá, de nekem ugyanolyannak tűnik, mint a lite... :-)

Nagyon hálás vagyok a segítségedért !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. márc. 15, 2019 4:01 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7687
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sgab írta:
Sziasztok!
Mivel 10 ezer itt nálunk a hibakód kiolvasás, ezért elkezdtem sakkozni. :-)
A gyertya cserénél láttam, hogy a 3. hengerben elégtelen az égés, ezért a gyújtótrafót kicseréltem a 2.-essel. Ekkor be se indult az autó, szóval mint ahogy Csabaa említette, én is a trafó hiba mellett raktam le a voksomat. Trafó csere után pöcc-föff.

Közben vettem egy kék KKL kábelt és az ott kiolvasott hiba is csak annyi volt, hogy elégtelen égés a 3-as hengerben. ;-)

Most hétvégén tervezem a fojtószelep tisztítást. Elég utána egy fél órára lekötni az aksit?
VCDS Lite 1.2-öt használtam a hiba kiolvasásához, de még nem nagyon ismerem. A technikai segítségeknél van egy fojtószelep tisztításos cikk. Ott VAG-COM-os módszerrel be is állították az alapbeállítást.
Ezt nekem is megkéne csinálnom, ugyanazon paraméterekkel (group 060) ? (Csak mert megnéztem a progiban ezt a 060-as csoportot és a GO gomb inaktív volt. Az illesztés állapota meg "ADP. O.K.". Vagy ez a szétszereléskor megváltozik?)

Köszönettel:
Sgab

Szia
Érdemes alapbeállítást csinálni a 60-as csoportnál.
Ne a korlátozott vcds lite-t használd, a Te motorodhoz teljesen megfelel a legelső
3,12-es vagcom is:
https://mega.nz/#F!a8AhBKDL!ATobhStg-M11WgLvbP9q9Q
Egy kiolvasás után az option menüben kiírt számot kell a keygenbe beírni és generálni egy aktiváló kódot hozzá..

Magától is megtanulja elvileg az alapot. Volt ,hogy nem csináltam és nem volt semmi változás tisztítás után. De volt, hogy megtartotta a fordulatszámot és kb 4 teljes újraindítás után tanulta csak meg.

Szerencséd volt ,hogy csak a trafó volt a rossz. Sajnos idővel a szeleppel is lesz gond
az elkerülhetetlen ennél a motornál.Túl magas az égéstérben a hőmérséklet, és a kipufogószelep ezt nem bírja.. Kihűlés közben elreped a tányérja..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 28556 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 1904  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség