kéne egy jó hibafeltárás egyszerübbtől a bonyolultakig probálom felsorolni őket
- volt -e vagy mikor vlt légszürő csere ...... a hosszu csereperiodus miatt sokan elfelejtik cserélni a kevés beszívott levegő miatt dus keveréket jelezhet a diagnosztika
- kompressziő mérés ..... a kiéget kipufogó szelepnék égéskor a kipufogóba durrog a robbanás.
- a vezérlés ellenőrző szerszámokkal ellenőrizni a vezérlés helyét .... ha rossz időben nyit a szelep akkor is a kipufogóba vagy a szivóccsőbe durrog vissza
- a kartergáz visszavezető szelep gumimembránját ellenőrizni .... szakadásakor rángatást keverékképzési hibát okozhat
Ezeket a motorokat hajtani kell ! A sok ovodajáratnál rövid táv - sok indítás , nem melegszik föl a rendszer azn EGR szelep müködése miatt korom rakodik le a szívócsőben a szelepnél és a szük keresztmetszet miatt kevesebb levegőt szív be dus keveréket okoz. Az egr szelep alacsony fordulatszámon a kipufogo gázt vezeti vissza a szivócsőbe,
A sárga lámpa keverékképzési hibát jelez azért javasolják egyből a szervízt mert tönkreteszi a katalizátort ( eltömiti) sok esetben ilyen hibánál letilt a vezérlés és csak minimális sebességgel tudsz menni.
Érdemes belenézni a katalizátorba mert nagyo közel van a motorhoz. Ennek előnye hogy hamar eléri az üzemi hőfokot hátránya hogy hamar kiég és akkor eltömiti magát.
Ezeket a hibákat közvetlenül nem jelzi a diagnosztika , csak a hibakodokról lehet következtetni rájuk.
és kell csinálni egy költségvetést mibe kerül a javítás ha van rajta még sok vizsga és megy az autó addig hajtani és kuka
