Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. ápr. 05, 2020 8:40 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3461 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 231  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: pén. márc. 13, 2020 1:35 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7911
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
Szelektív ajtónyitás is működhet programozás hatására? Kösz! Anti hijack is programozható nyílván? A csomagtér tiltás/ vezetőoldali ajtónyitásos dolog alapból kéne menjen vagy ezt is lehet buherálni programmal? Kösz!

Szia
Nem.
Az anti hijack-et be lehet állítani, az alapból nincs bekapcsolva.
10mph/h-ra zárja kívülről az ajtókat, bármelyik belső ajtó nyitására oldja csak azt a zárat és a csomagtartót.
Kivéve a sofőr zárat, az mindegyiket oldja.
A gyújtáskulcs kivételére történő ajtónyitást is be lehet kapcsolni, ilyenkor az összes zárat oldja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: pén. márc. 13, 2020 6:26 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 874
Autó: 2005. 1.4 16V BBZ
Szelektív ajtónyitás is működhet programozás hatására? Kösz! Anti hijack is programozható nyílván? A csomagtér tiltás/ vezetőoldali ajtónyitásos dolog alapból kéne menjen vagy ezt is lehet buherálni programmal? Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. márc. 08, 2020 4:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7911
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
adrián írta:
Csabaa írta:
adrián írta:
sziasztok.tuna valaki ajanlani olyan helyet ahonan udnak letolteni diagnosztikai programot.mert probaltam de amit talaltam az nem mukodik.elore is koszi

Szia
Ez kábel függő. Milyen eszközöd van!?
Ha bluetooth-os elm327-es chippel rendelelkező, akkor a torque nevű program.
Ha a "kék" vagcom kábel, akkor a vagcom 3.12-es változata. Ha már ennek az újabb változata a vcds, az csak a saját hozzá adott programmal fog menni.

kek kabelom van a vcds programt megtalaltan de valami hianyzik neki nem ismeri fel mikor hacsatlakozok az autora

Drivert felraktad!?
Itt megtalálod a legfrissebbeket:
https://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

A 3.12-es vag:
https://mega.nz/#F!a8AhBKDL!ATobhStg-M11WgLvbP9q9Q


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. márc. 08, 2020 3:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 03, 2018 2:52 pm
Hozzászólások: 10
Autó: fabia
Csabaa írta:
adrián írta:
sziasztok.tuna valaki ajanlani olyan helyet ahonan udnak letolteni diagnosztikai programot.mert probaltam de amit talaltam az nem mukodik.elore is koszi

Szia
Ez kábel függő. Milyen eszközöd van!?
Ha bluetooth-os elm327-es chippel rendelelkező, akkor a torque nevű program.
Ha a "kék" vagcom kábel, akkor a vagcom 3.12-es változata. Ha már ennek az újabb változata a vcds, az csak a saját hozzá adott programmal fog menni.

kek kabelom van a vcds programt megtalaltan de valami hianyzik neki nem ismeri fel mikor hacsatlakozok az autora


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. márc. 08, 2020 2:47 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7911
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
adrián írta:
sziasztok.tuna valaki ajanlani olyan helyet ahonan udnak letolteni diagnosztikai programot.mert probaltam de amit talaltam az nem mukodik.elore is koszi

Szia
Ez kábel függő. Milyen eszközöd van!?
Ha bluetooth-os elm327-es chippel rendelelkező, akkor a torque nevű program.
Ha a "kék" vagcom kábel, akkor a vagcom 3.12-es változata. Ha már ennek az újabb változata a vcds, az csak a saját hozzá adott programmal fog menni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: vas. márc. 08, 2020 2:42 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 03, 2018 2:52 pm
Hozzászólások: 10
Autó: fabia
sziasztok.tuna valaki ajanlani olyan helyet ahonan udnak letolteni diagnosztikai programot.mert probaltam de amit talaltam az nem mukodik.elore is koszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 11, 2020 1:41 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 54
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Badzinga írta:
Sziasztok,

jó ideje nem volt gondom az autóval, ezért ma csináltam egy hibakódolvasást. A következőket dobta ki:

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-10 - - - Intermittent

Emellett már jó ideje meg van az alábbi:

01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Mit javasoltok? Cseréljem az aksit újra először, (már majdnem 3 éves, 2017 februári)? Aztán töröljem a kódokat és nézzem, hogy visszajön-e? A motor rendesen üzemel, fogyasztás is rendben van.

Köszönöm.
Sziasztok.



Sziasztok,

az akkumulátor cseréje megoldotta a dolgot.......


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 11, 2020 1:40 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 54
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Badzinga írta:

Sziasztok,

köszönöm a hozzászólásokat. A következő a helyzet:

- AZQ motorkódom van, amiben van EGR szelep (az első cserém kb. 2 óráig tartott, de most már 15-20 perc alatt kicserélem),
- úgy tűnik, hogy az alapbeállítás megoldotta a dolgot, és most már az új EGR szeleppel sem rángat az autó(!).
- egyelőre odáig nem jutottam el, hogy nézzem a fals levegőt, de a héten tesztelem az autót kb. 450 km-en, és ha ismét előjön a MAP szenzoros hibakód, akkor azzal folytatom.

Sziasztok.


Sziasztok,

leírom, hátha érdekel valakit, hogy mi történt az EGR szelepes problémával. A lényeg: eredeti gyári EGR szelep tönkrement, emiatt az autóm rángatott minden fokozatban. Ha a szelep elektromos dugaszát lekötöttem, akkor megszűnt a rángatás. Szereztem egy új utángyártottat (EngiTech), az autó szintén rángatott állandó sebességnél, 65 km/h-ás sebesség környékén, de csak 4es fokozatban, 5ösben szintén. Utólag kiderült, hogy az alapbeállítás sem segített rajta. A héten úgy döntöttem, hogy kockáztatok, és vettem egy gyári, Pierburg típusú EGR szelepet (majdnem kétszer annyiba került, mint az utángyártott). Beszereltem, adtam alapbeállítást, ma teszteltem, és nem tudtam előhozni a rángatást, most hibátlan az autó. Szóval, nem volt fals levegő sehol, egyszerűen nem érdemes utángyártott EGR szelepet venni........

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 12, 2019 9:46 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 54
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Sziasztok,

jó ideje nem volt gondom az autóval, ezért ma csináltam egy hibakódolvasást. A következőket dobta ki:

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-10 - - - Intermittent

Emellett már jó ideje meg van az alábbi:

01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Mit javasoltok? Cseréljem az aksit újra először, (már majdnem 3 éves, 2017 februári)? Aztán töröljem a kódokat és nézzem, hogy visszajön-e? A motor rendesen üzemel, fogyasztás is rendben van.

Köszönöm.
Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. szept. 18, 2019 1:08 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7911
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sso003 írta:
Köszi!
Ha bebizonyosodik hogy megadta magát a szelep és csereérett, akkor mégis merre keressem? (BXW)


https://www.briskoda.net/forums/topic/454356-p0441/

Alaphelyzetben zárva van, nem tudsz átfújni rajta.. feszültséget kapcsolva rá, meg nyitnia kell..
Lehet ez régről tárolt hiba, ha nem jön vissza kis idő múlva, nem érdemes foglalkozni vele.
Néha előfordul egy-egy tárolt kód, nekem is, ami törlés után nem visszatérő.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. szept. 18, 2019 11:35 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 281
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Csabaa írta:
sso003 írta:
Sziasztok! Van egy kézi hibakód olvasóm, amivel lehet bizonyos élő adatokat is nézni. Néha megnézem "mi újság" a járgánnyal. Ma is néztem, tárolt hiba nincs de ugynevezett "pending codes" menü alatt ilyet találtam :
P0440 és P0606. Utána néztem ezek valami párolgási emisszió, illetve ECM/PCM processzor. fogalmam sincs mit jelentenek,az autóval eddig minden rendben, semmi visszajelzés Check Engine vagy ilyesmi.
Egyáltalán mi az a pending codes?
köszi!

Szia
A 440 a tankszellőztető rendszer hibája. A motortérben van egy mágnes szelep, ezt részterhelésnél nyitja a motorvezérlő. A feladata ,hogy a benzingőzöket elvezesse a szívósorba. Ha a szelep nyitására nincs nyomásváltozás hibakódot tárol.
Néha ez a szelep vagy állandóan zárva van, vagy éppen mindig nyitva.

Köszi!
Ha bebizonyosodik hogy megadta magát a szelep és csereérett, akkor mégis merre keressem? (BXW)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: szer. szept. 18, 2019 5:28 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7911
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
sso003 írta:
Sziasztok! Van egy kézi hibakód olvasóm, amivel lehet bizonyos élő adatokat is nézni. Néha megnézem "mi újság" a járgánnyal. Ma is néztem, tárolt hiba nincs de ugynevezett "pending codes" menü alatt ilyet találtam :
P0440 és P0606. Utána néztem ezek valami párolgási emisszió, illetve ECM/PCM processzor. fogalmam sincs mit jelentenek,az autóval eddig minden rendben, semmi visszajelzés Check Engine vagy ilyesmi.
Egyáltalán mi az a pending codes?
köszi!

Szia
A 440 a tankszellőztető rendszer hibája. A motortérben van egy mágnes szelep, ezt részterhelésnél nyitja a motorvezérlő. A feladata ,hogy a benzingőzöket elvezesse a szívósorba. Ha a szelep nyitására nincs nyomásváltozás hibakódot tárol.
Néha ez a szelep vagy állandóan zárva van, vagy éppen mindig nyitva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: kedd szept. 17, 2019 8:43 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 281
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Sziasztok! Van egy kézi hibakód olvasóm, amivel lehet bizonyos élő adatokat is nézni. Néha megnézem "mi újság" a járgánnyal. Ma is néztem, tárolt hiba nincs de ugynevezett "pending codes" menü alatt ilyet találtam :
P0440 és P0606. Utána néztem ezek valami párolgási emisszió, illetve ECM/PCM processzor. fogalmam sincs mit jelentenek,az autóval eddig minden rendben, semmi visszajelzés Check Engine vagy ilyesmi.
Egyáltalán mi az a pending codes?
köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 15, 2019 8:23 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 54
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP
Csabaa írta:
feketete írta:

a BME motornál nincs EGR szelep. Az EGR szelep feladata a mai környzet tudatos világban a károsanyagkibocsájtást csökkenti. Jó motornál jól müködik , kopott motornál és rövid utaknál hátrány a kocsinak , mert a kipufogógázból a korom lerakodik és lecsökkendi az áramlást a szivó szelepeknél. A katalizátor nem az EGR szelep miatt römlik el , hanem a motor kopása miatt a motorolaj korma tömi el. ha a diagnosztika nem írki hibát én nem erőltetném az EGR szelepet.

A fals levegő helyét hideginditó sprével keresném . Járó motornál ahol felpörög a motor ott a hiba.

Sziasztok
-Egy ideig volt a BME-nél is egr szelep, nem az összesből hiányzik.
-Az egr-nek is kell alapbeállítást csinálni, motorvezérlő 74-es csoport.
-Ha levakolod, állandóan világítani fog a mil lámpád. Részterhelésnél, amikor a vezérlő nyitja a szelepet, figyeli közben a szívósor
nyomásváltozását. Ha nem változik a nyomás, hibakódot ír...
- Az egr-nek annyi az értelme, hogy a visszavezetett kipufogógázban kevesebb az oxigén, mint a beszívott levegőben. A kevesebb oxigén, alacsonyabb égési hőt eredményez, ezért alacsonyabb lesz a nitrogénoxid és nitrogéndioxid kibocsájtás.


Sziasztok,

köszönöm a hozzászólásokat. A következő a helyzet:

- AZQ motorkódom van, amiben van EGR szelep (az első cserém kb. 2 óráig tartott, de most már 15-20 perc alatt kicserélem),
- úgy tűnik, hogy az alapbeállítás megoldotta a dolgot, és most már az új EGR szeleppel sem rángat az autó(!).
- egyelőre odáig nem jutottam el, hogy nézzem a fals levegőt, de a héten tesztelem az autót kb. 450 km-en, és ha ismét előjön a MAP szenzoros hibakód, akkor azzal folytatom.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Diagnosztika
HozzászólásElküldve: pén. júl. 12, 2019 5:34 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7911
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
Badzinga írta:
hubo44 írta:

igen falš, vanak tipikuš hejek de sprayel meg talalhato.


Sziasztok,

a következők a fejlemények a rángatással kapcsolatban:

- kb egy hónapja cseréltem ki az EGR szelepet egy utángyártottra, azóta hengerfejezés is volt, így az autó egy kicsit rángat,
- ha az EGR szelepet kiiktatom, akkor az autó egyáltalán nem rángat,
- ha visszarakom a régi gyárit, akkor nagyon rángat.
- az EGR szelepcsövet megnéztem, kicsit kormos, de ez nem gátolja az áramlást, a szelepet és a légszűrőházat összekötő gumicsövet is megnéztem, nem repedt, szerintem ott nem szív falsot.

Kérdéseim a következők:

- Az EGR szelep cseréjekor kell-e alapbeállítást csinálni, mint pl. fojtószelepcserénél?
- Nem lehet, hogy az utángyártott szelep nem jó minőségű (pl. rosszul szabályoz), és ha gyárit (Pierburg) vennék bele, akkor a kis rángatás is megszűnne?
- Károsodhat-e valamelyik alkatrész (pl. katalizátor), ha ideiglenesen kiiktatott EGR szeleppel közlekedek?

Köszönöm előre is.
Sziasztok.



a BME motornál nincs EGR szelep. Az EGR szelep feladata a mai környzet tudatos világban a károsanyagkibocsájtást csökkenti. Jó motornál jól müködik , kopott motornál és rövid utaknál hátrány a kocsinak , mert a kipufogógázból a korom lerakodik és lecsökkendi az áramlást a szivó szelepeknél. A katalizátor nem az EGR szelep miatt römlik el , hanem a motor kopása miatt a motorolaj korma tömi el. ha a diagnosztika nem írki hibát én nem erőltetném az EGR szelepet.

A fals levegő helyét hideginditó sprével keresném . Járó motornál ahol felpörög a motor ott a hiba.

Sziasztok
-Egy ideig volt a BME-nél is egr szelep, nem az összesből hiányzik.
-Az egr-nek is kell alapbeállítást csinálni, motorvezérlő 74-es csoport.
-Ha levakolod, állandóan világítani fog a mil lámpád. Részterhelésnél, amikor a vezérlő nyitja a szelepet, figyeli közben a szívósor
nyomásváltozását. Ha nem változik a nyomás, hibakódot ír...
- Az egr-nek annyi az értelme, hogy a visszavezetett kipufogógázban kevesebb az oxigén, mint a beszívott levegőben. A kevesebb oxigén, alacsonyabb égési hőt eredményez, ezért alacsonyabb lesz a nitrogénoxid és nitrogéndioxid kibocsájtás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3461 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 231  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség