Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. okt. 01, 2020 12:10 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29069 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1938  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. szept. 23, 2020 9:36 am 
Offline

Csatlakozott: szer. okt. 18, 2017 1:41 pm
Hozzászólások: 14
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI (ATZ) [2000]
Üdv, tudja valaki, hogy a képen látható cső milyen célt szolgál a motortérben? Fabia 6Y 1.4 MPI
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2020 10:22 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 480
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
verda írta:
verda írta:
Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?


Sziasztok!
Ma voltam hibakódot kiolvastatni (laptoppal csinálta a szerelő). A hibakód: P0420 "Katalizátor rendszer hatásfoka alacsony" ezt mondta a szerelő és ezután törölte a hibakódot. Hazafelé menet már nem világított a sárga motor lámpa.
Még annyit hozzátennék, h. az utóbbi időben az üz.a. fogyasztása megnőtt az autónak: korábban 7 körül szokott lenni, az utóbbi 622 km-en (ennek 2/3-a országút 80 km/ó-val) 8.1-et fogyasztott.
Szerintetek mi a gond az autóval, hogy lehet orvosolni??
Segítségeteket köszönöm.


nekem is volt ilyen kód , ennek az oka lehet sok rövid út. Hidegindítás (dús keverék) nem melegszik be a motor és a katalizátor)
Megoldás : tele tanknál tetem bele Liqui Moly katalizátor tisztítót. VIGYÁZZ nehogy részecskeszűrő adalékot adjanak , mert az dieselhez való

https://www.liqui-moly.hu/termekek/adal ... 931-detail

Meg kimész az autópályára és kb 50 km utazás negyedikben 100 fölött. Az adalék és a jól fölmelegedett katalizátor megoldja a problémát.

ezt pár ezer kilométerenként érdemes megcsinálni

Az EGR szelepes autók fokozottan hajlamosak a szelepszárak és a katalizátor koszolódására , pláne a sok rövid utat mennek velük és nagyon kímélő módban használják az autót , mert a EGR szelep alacsony fordulaton nyitva van és a kipufogó gázt a szelepekre, égéstérbe vezeti . Érdemes levenni a légszűrőházat , ránézni a fojtószelepre meg az EGR szelepre ha koszos megtakarítani ( a korom rakódik rá)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 21, 2020 9:25 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2016 4:55 pm
Hozzászólások: 29
Autó: 2004 1,2 12V AZQ
verda írta:
Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?


Sziasztok!
Ma voltam hibakódot kiolvastatni (laptoppal csinálta a szerelő). A hibakód: P0420 "Katalizátor rendszer hatásfoka alacsony" ezt mondta a szerelő és ezután törölte a hibakódot. Hazafelé menet már nem világított a sárga motor lámpa.
Még annyit hozzátennék, h. az utóbbi időben az üz.a. fogyasztása megnőtt az autónak: korábban 7 körül szokott lenni, az utóbbi 622 km-en (ennek 2/3-a országút 80 km/ó-val) 8.1-et fogyasztott.
Szerintetek mi a gond az autóval, hogy lehet orvosolni??
Segítségeteket köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. szept. 18, 2020 4:11 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 480
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Petyesz írta:
verda írta:
Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Mivel itt nagy tapasztalatú mesterek is vannak, a segítségeteket, tanácsotokat kérem.
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?

Szia!
Egy hibakód olvasás mindenképp szerencsés lenne, de azért nem okvetlenül kell mindjárt a legrosszabbra gondolni.
Az enyém ugyan MPI, de az pl. azt csinálta, hogy évi 1-2 alkalommal kigyújtotta a sárga lámpást, majd 1-2 nap után el is oltotta, magától (x újraindítás után). Aztán amikor már 1-2 hetes rendszerességgel produkálta, volt egy hibakód olvasás, keverékképzési és légköri nyomás problémákat jelzett. Mondjuk ekkor már rendesen jelentkeztek tünetek a motor működésében is, jelentősen ingadozó alapjárat, leállások. MAP szenzor és fojtószelep tisztítás (meg mellékesen 2 kirepedezett gumicső cseréje (karter gáz)) megoldotta.
Az enyémben nincs, de a tiedben azt hiszem lehet EGR szelep is.


a hiba sok minden lehet nekem 1 henger nem ment ( néha ment néha nem) trafó csere volt a megoldás. Gyertyákat is érdemes(KELL) cserélni , mert idővel a megnövekedett gyertyahézag teszi tönkre a trafót. A hosszú gyertya csere intervallum miatt sokszor elfelejtik a cserét.

Érdemes a gyors kód olvasás! mert a keverékképzési hiba a tökéletlen égés miatt el tömheti a katalizátort és az nem olcsó mulatság. Ilyenkor az EGR szelepből fölvezetett korom még jobban rásegít erre.

Érdemes egy gagyi kínai egyszerű kódolvasót venni azzal az alapeseteket te is kiolvasod . Nagyobb bajnál viheted profi kódolvasásra , vagy veszel egy VAG olvasót.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. szept. 18, 2020 9:41 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 160
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
verda írta:
Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Mivel itt nagy tapasztalatú mesterek is vannak, a segítségeteket, tanácsotokat kérem.
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?

Szia!
Egy hibakód olvasás mindenképp szerencsés lenne, de azért nem okvetlenül kell mindjárt a legrosszabbra gondolni.
Az enyém ugyan MPI, de az pl. azt csinálta, hogy évi 1-2 alkalommal kigyújtotta a sárga lámpást, majd 1-2 nap után el is oltotta, magától (x újraindítás után). Aztán amikor már 1-2 hetes rendszerességgel produkálta, volt egy hibakód olvasás, keverékképzési és légköri nyomás problémákat jelzett. Mondjuk ekkor már rendesen jelentkeztek tünetek a motor működésében is, jelentősen ingadozó alapjárat, leállások. MAP szenzor és fojtószelep tisztítás (meg mellékesen 2 kirepedezett gumicső cseréje (karter gáz)) megoldotta.
Az enyémben nincs, de a tiedben azt hiszem lehet EGR szelep is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. szept. 18, 2020 8:15 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2016 4:55 pm
Hozzászólások: 29
Autó: 2004 1,2 12V AZQ
....kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa.... bővebben előző hsz.
Tisztelettel kérem, tudnátok segíteni? Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. szept. 18, 2020 4:19 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7942
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
baroutasi írta:
Köszönöm a segítséget!Megnézem!

Szia
A légzsák jelzés csak a hibakód törlés után fog eltünni.
Ha már nem fenálló a hiba ,akkor is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 17, 2020 6:32 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 17, 2020 10:01 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda fabia vrs
Köszönöm a segítséget!Megnézem!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 17, 2020 5:49 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 480
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
baroutasi írta:
Sziasztok!Skoda Fabia 1 vrs az autó.Pár napja a műszerfalon a légzsák(sárga) visszajelző folyamatosan világítani.Mi lenne a teendő? Az ülések most lettek takarítva gőz porszívóval.Ez okozhatta volna a bajt?Az “agyára” csatlakozva lett!Nem mutat hibakódot!Köszönöm a segítséget ha valaki tud valamit ezzel kapcsolatban!


" gyári " VAG műszerrel kéne a kódot kiolvasni. AZ autó is elektronikusan ellenőrzi a légzsákot (is). Ha ég a lámpa akkor gond van . Az oldallégzsákkal lehet a hiba . Először nézd meg a biztosítékot. A jobb oldalit ( műszerfal, ülés) ki tudod kapcsolni. HA ki kapcsolva nem ég a lámpa ( ha olyan a kocsi a műszerfal jelzi a kikapcsolást) akkor ott a hiba. HA elektromos dolgokkal piszkálsz vigyázz ne süsd el a légzsákot. Áramtalanítani kéne, de akkor meg sok komfort beállítást elfelejt(het). Ha nem vagy biztos a dolgodba inkább szakember. Ha szerencséd van kiszáradhat a rendszer.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 17, 2020 10:17 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 17, 2020 10:01 am
Hozzászólások: 2
Autó: Skoda fabia vrs
Sziasztok!Skoda Fabia 1 vrs az autó.Pár napja a műszerfalon a légzsák(sárga) visszajelző folyamatosan világítani.Mi lenne a teendő? Az ülések most lettek takarítva gőz porszívóval.Ez okozhatta volna a bajt?Az “agyára” csatlakozva lett!Nem mutat hibakódot!Köszönöm a segítséget ha valaki tud valamit ezzel kapcsolatban!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 16, 2020 11:28 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2016 4:55 pm
Hozzászólások: 29
Autó: 2004 1,2 12V AZQ
Az alábbihoz még hozzátenném:
Az autó viselkedésén nem veszek észre különösebb rendellenességet, jól indul, jól húz, nem rángat, megy rendesen (ugyan, nem hajtottam meg). Mintha az alapjárat fölött kicsivel gyengébb lenne, de ez lehet szubjektív érzés is. De a "motor" lámpa sárgán ég!

Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Mivel itt nagy tapasztalatú mesterek is vannak, a segítségeteket, tanácsotokat kérem.
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 16, 2020 8:37 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2016 4:55 pm
Hozzászólások: 29
Autó: 2004 1,2 12V AZQ
Sziasztok!
Autó: Fabia 6Y HTP 1.2 12V 2004 AZQ
Mivel itt nagy tapasztalatú mesterek is vannak, a segítségeteket, tanácsotokat kérem.
Tegnap menet közben a műszerfalon kigyulladt a narancssárga színű „motorblokk” szimbólum lámpa. Azóta mindig ég menet közben. Még kellet mennem (óvatosan) kb 80 km-t hogy hazaérjek.
Mi lehet a gond? Lamdaszonda? vagy lehet más is? Néztem az UNIXon a lamdaszonda árakat, hát nem olcsók és sokféle van. Tervezem, h. elviszem szervizbe hibakód kiolvasásra. Ha lamdaszondát kell cserélni, akkor milyen márkát javasoltok??? Gyárit ajánlatok? (ez biztos horror árban van) vagy jó valami más márka is MELYIK ami bevált? Honnét rendeljem meg? Biztos cserélt már valaki? Mehetek így vele még egy darabig?
Köszi a segítséget!
Csabaa, vagy mostanában?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. szept. 13, 2020 3:18 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 480
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
hellazsofi írta:
Sziasztok mindenki,

Pár hete voltam a kwik fit ingyenes átvizsgáláson ahol megállapitották hogy első lengéscsillapitó cserére lenne szükségem. Mivel totál laikus vagyok ebben, leirom az eredményt. A tengely lengéscsillapito Bal 44,2%, B 41,8%, Jobb A 38,4 %, B 30,4 %.
Ezek után elmentem egy másik helyre, hogy megint lemérjék (autószerelőm ajánlotta, hogy érdemes lenne más helyre is bevinnem). A két mérés között eltelt kb egy óra, ottani eredmény Bal A 46%, Bal B 48%, Jobb A 46 %, Bal B 43%. Nyilván ha baj van, lecserélem mert nem szeretném ha menet közben történne valami, de a szerelőm kérdezte hogy baj van e irányitásnál, de ilyet eddig NEM tapasztaltam.

a lengéscsillapító lényege, hogy mindig a talajhoz tapassza gumit. Ha romlik a lengéscsllapító akkor egy gödör után elpattog a kerék. A hibás lökésgátló a gumin is látszik nem sima hanem tarajok érződnek. Ha a tenyeredet végig simítod a gumi tetején akkor érződik. A lökésgátló normál kopásból nem drasztikusan romlik el ( pl eltörik) hanem lassan elfárad. Azért lehet gyűjteni a pénzt a 4 gátló cseréjére.

Vélemény erről?
autóm: skoda fabia 2015


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. szept. 13, 2020 7:10 am 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 13, 2020 7:01 am
Hozzászólások: 2
Autó: skoda fabia 2015
Sziasztok mindenki,

Pár hete voltam a kwik fit ingyenes átvizsgáláson ahol megállapitották hogy első lengéscsillapitó cserére lenne szükségem. Mivel totál laikus vagyok ebben, leirom az eredményt. A tengely lengéscsillapito Bal 44,2%, B 41,8%, Jobb A 38,4 %, B 30,4 %.
Ezek után elmentem egy másik helyre, hogy megint lemérjék (autószerelőm ajánlotta, hogy érdemes lenne más helyre is bevinnem). A két mérés között eltelt kb egy óra, ottani eredmény Bal A 46%, Bal B 48%, Jobb A 46 %, Bal B 43%. Nyilván ha baj van, lecserélem mert nem szeretném ha menet közben történne valami, de a szerelőm kérdezte hogy baj van e irányitásnál, de ilyet eddig NEM tapasztaltam.

Vélemény erről?
autóm: skoda fabia 2015


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 03, 2020 8:46 am 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 01, 2020 9:06 am
Hozzászólások: 4
Autó: Skoda Fabia 1.4 matrix 2002
cseréld ki most az olajat . csere után ki kell törölni a jelzést. Az olajcsere olcsóbb mint a motorjavítás. Létezik olyan hogy nem fix olajcsere ezt a számítógép méri és beadja az olajcserét ( pl sok hidegindítás, rövid ) én szoktam a motorba olajadalékot tölteni a sok hidegindításnál kenést ad a motornak, Kb 20 - 30 másodperc mire mindenhová eljut az olaj , A vezérműlánc feszítést és az automatikus szelephézag állítást is az olajnyomás csinálja.[/quote]


Köszönöm a segítséget, beiktatom az olajcserét. Ezt nem gondoltam, hogy a km-en túl egyéb dolgokat is mér, remélem nem valami nagyobb hibára utal, mert az utóbbi időben sokat pihent a vas a szervizben, pöpecnek illene lennie :-o
Egyébként a legutóbbi cserénél még tavasszal ki lett nullázva, csak most jelent meg a service oil felirat.
Milyen olajadalékot használsz? Még nem próbáltam ilyesmit, hasznos lehet? (Naponta hosszabb utakra használom az autót.)[/quote]

én ezt használom
https://www.k2auto.hu/K2_DOKTOR_CAR_SPE ... dalek.html

tavasszal nem a szervíz felirat jelent meg?[/quote]


De, ugyanez a service oil felirat volt akkor is a napi km helyén, csere után ki lett ütve.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29069 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1938  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség