Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. jan. 22, 2021 8:39 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29235 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1949  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2021 12:58 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 61
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP / 1.4 16V BBZ
verda írta:
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni, tudna valaki nekem hibakódot kiolvasni Székesfehérváron? Nem kell hogy gyári cucc legyen, egy általános hibakód kiolvasó, ami törölni is tud, jó lenne. Nekem még nincs ilyen, de tervezem, hogy majd rendelek az eBayen. Esetleg, ha valaki tud segíteni, írjon egy PÜ-t Köszönöm.



Szia,

azt esetleg le tudod írni, hogy mi a hibajelenség (ha van)? Hátha hibakód nélkül is tud rá valaki megoldást....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2021 12:56 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 61
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP / 1.4 16V BBZ
feketete írta:

ezt találtam:

a gyártó által nincs előírva:

Fabia I Hatchback (6Y2)
I Combi (6Y5)
I Sedan (6Y3)

először 90.000 km,-nál, aztán minden 30.000 km:

Fabia I Hatchback (6Y2)
I Combi (6Y5)
I Sedan (6Y3)

minden 90.000 km:

Fabia I Hatchback (6Y2)
I Combi (6Y5)
I Sedan (6Y3)

minden 120.000 km:

Fabia I Hatchback (6Y2)
I Combi (6Y5)
I Sedan (6Y3)

90.000 km-nál utána valamennyi 30.000 km:

Fabia I Hatchback (6Y2)


elég nehéz rajta elmenni , de az első cserét 90 ezernél írja , ha még egyszer cserélték az kb 180 ezer . Ha bízol ebben akkor 270 nél kéne cserélni, ha nem akkor cseréld le .
Az egyik képen látszik egy 17-es szám , ha szerencsénk van az a készítés dátuma. Az ügyfélkapun rá tudsz keresni a kocsira kilométereire . megnézed mennyi volt 2017ben . Vagy ami km látszik, mert vizsgáknál és átírásnál vezették be a kilométert . Ha 180 ezer körül van akkor cserélték. érdemes a hosszú szíjon is megkeresni a feliratot mi van rajta. forgatni a főtengely csavarjánál szabad forgásirányban Máskülönben elég szépen néz ki a szíj. Évente érdemes ránézni van-e sérülés rajta.

Cserélni szettben érdemes az összes feszítővel , görgővel. vízpumpát is érdemes cserélni.Főtengelyszimeringet is lehet mert több évig úgy se lesz ránézve és a bontás (szervizköltség) majd ugyanaz mint a szíj csere .


Köszönöm. A hosszabb szíjon a feliratok már nagyon halványak, nem látni semmit, csak, hogy INA típusú. Az ügyfélkapuhoz regisztráció kell, erre majd sor kerítek hamarosan. Még egyszer köszönöm az infokat.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2021 12:53 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 61
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP / 1.4 16V BBZ
Csabaa írta:
Sziasztok
90ekm-nél szemrevételezés van. Ha rendben van akkor még 30ekm és újra meg kell nézni..és ez ismétlődik sorban..
Szerintem 100ekm körül érdemes cserélni bármilyen állapotban van.

Az a szíj elég jól néz ki nem lehet túl régi. Megkeresem a rajzot ,hogy mit kell nézni a szíjon.

https://mega.nz/file/30Y1yI4I#JMCmDiSym ... scrW85Pb_Q

7. Oldal alján ír róla.


Köszönöm, megtaláltam. A leírás szerint a szíj a szélén szokott berepedezni keresztben, illetve hosszanti irányban darabok szakadhatnak le a széleken, ha már az élettartama végén van. Ez alapján én is úgy gondolom, hogy nem lehet régi ez a szíj, illetve relatíve kevesett futott. Egyelőre nem cseréltetem, de majd folyamatosan ellenőrzöm.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 22, 2021 10:33 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2016 4:55 pm
Hozzászólások: 31
Autó: 2004 1,2 12V AZQ
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni, tudna valaki nekem hibakódot kiolvasni Székesfehérváron? Nem kell hogy gyári cucc legyen, egy általános hibakód kiolvasó, ami törölni is tud, jó lenne. Nekem még nincs ilyen, de tervezem, hogy majd rendelek az eBayen. Esetleg, ha valaki tud segíteni, írjon egy PÜ-t Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 20, 2021 9:10 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7998
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
90ekm-nél szemrevételezés van. Ha rendben van akkor még 30ekm és újra meg kell nézni..és ez ismétlődik sorban..
Szerintem 100ekm körül érdemes cserélni bármilyen állapotban van.

Az a szíj elég jól néz ki nem lehet túl régi. Megkeresem a rajzot ,hogy mit kell nézni a szíjon.

https://mega.nz/file/30Y1yI4I#JMCmDiSym ... scrW85Pb_Q

7. Oldal alján ír róla.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 20, 2021 9:04 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 602
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Badzinga írta:
Sziasztok,

nemrég vettem egy 2005-ös 1.4 BBZ fabiát. 228e km van benne, a szervízkönyvet csak 2010ig vezették, és 86e km-nél volt vezérműszíj csere. Az autót az eladó szerint folyamatosan karbantartották és én is azt veszem észre, hogy pl. levegőszűrő új, kipufogó rendben, komoly hibát nem tapasztaltam. A vezérlést csak saccra mondom, hogy valszeg cserélték azóta legalább egyszer. Csináltam róla pár képet:

https://i.imgur.com/jNylgAb.png
https://i.imgur.com/SrwtBmn.png

Meg tudná valaki hozzáértő nézni? Mit javasoltok, cseréltessem a biztonság kedvéért?

Köszönöm.
Sziasztok.


ezt találtam:

a gyártó által nincs előírva:

Fabia I Hatchback (6Y2)
I Combi (6Y5)
I Sedan (6Y3)

először 90.000 km,-nál, aztán minden 30.000 km:

Fabia I Hatchback (6Y2)
I Combi (6Y5)
I Sedan (6Y3)

minden 90.000 km:

Fabia I Hatchback (6Y2)
I Combi (6Y5)
I Sedan (6Y3)

minden 120.000 km:

Fabia I Hatchback (6Y2)
I Combi (6Y5)
I Sedan (6Y3)

90.000 km-nál utána valamennyi 30.000 km:

Fabia I Hatchback (6Y2)


elég nehéz rajta elmenni , de az első cserét 90 ezernél írja , ha még egyszer cserélték az kb 180 ezer . Ha bízol ebben akkor 270 nél kéne cserélni, ha nem akkor cseréld le .
Az egyik képen látszik egy 17-es szám , ha szerencsénk van az a készítés dátuma. Az ügyfélkapun rá tudsz keresni a kocsira kilométereire . megnézed mennyi volt 2017ben . Vagy ami km látszik, mert vizsgáknál és átírásnál vezették be a kilométert . Ha 180 ezer körül van akkor cserélték. érdemes a hosszú szíjon is megkeresni a feliratot mi van rajta. forgatni a főtengely csavarjánál szabad forgásirányban Máskülönben elég szépen néz ki a szíj. Évente érdemes ránézni van-e sérülés rajta.

Cserélni szettben érdemes az összes feszítővel , görgővel. vízpumpát is érdemes cserélni.Főtengelyszimeringet is lehet mert több évig úgy se lesz ránézve és a bontás (szervizköltség) majd ugyanaz mint a szíj csere .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 20, 2021 7:22 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 61
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 HTP / 1.4 16V BBZ
Sziasztok,

nemrég vettem egy 2005-ös 1.4 BBZ fabiát. 228e km van benne, a szervízkönyvet csak 2010ig vezették, és 86e km-nél volt vezérműszíj csere. Az autót az eladó szerint folyamatosan karbantartották és én is azt veszem észre, hogy pl. levegőszűrő új, kipufogó rendben, komoly hibát nem tapasztaltam. A vezérlést csak saccra mondom, hogy valszeg cserélték azóta legalább egyszer. Csináltam róla pár képet:

https://i.imgur.com/jNylgAb.png
https://i.imgur.com/SrwtBmn.png

Meg tudná valaki hozzáértő nézni? Mit javasoltok, cseréltessem a biztonság kedvéért?

Köszönöm.
Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 19, 2021 1:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 602
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Dobbs írta:
Julius írta:

Még egy kérdésem lenne, amiben szeretném a segítségeteket kérni, ha már katalizátor: első lambdaszonda. Még a gyári van benne. Ennek van valamilyen csereintervalluma? Szintén kiváncsiságból kérdezem, hogy ebből milyen márkát tudnátok javasolni? Jól emlékszem, hogy NGK a gyári?


Olvastam egy olyat, hogy a gyártók 150e km-er futás teljesítményt vállalnak a lambda szondákra:) Ezek sajnos fokozatosan döglenek meg. A neten tisztítják is ezeket... Én ha kiszedem, biztos eldobom. Mondjuk durva áruk van és ja, oda csakis gyárit tennék én is. Engem is érdekelne, hol lehet utána nézni, hogy mi van benne gyárilag.


Ha ránézel a szondára és (látod) bele van ütve a gyártó én is NGK-ra emlékszem. A szondánál lehet vezeték hiba is !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 19, 2021 12:58 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 22, 2018 9:10 am
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest XVI.
Autó: Skoda fábia 1.4 16V BBZ
Julius írta:

Még egy kérdésem lenne, amiben szeretném a segítségeteket kérni, ha már katalizátor: első lambdaszonda. Még a gyári van benne. Ennek van valamilyen csereintervalluma? Szintén kiváncsiságból kérdezem, hogy ebből milyen márkát tudnátok javasolni? Jól emlékszem, hogy NGK a gyári?


Olvastam egy olyat, hogy a gyártók 150e km-er futás teljesítményt vállalnak a lambda szondákra:) Ezek sajnos fokozatosan döglenek meg. A neten tisztítják is ezeket... Én ha kiszedem, biztos eldobom. Mondjuk durva áruk van és ja, oda csakis gyárit tennék én is. Engem is érdekelne, hol lehet utána nézni, hogy mi van benne gyárilag.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 13, 2021 1:59 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 31, 2014 11:25 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Budapest
feketete írta:
Dobbs írta:
Julius írta:
Sziasztok!

Van egy 2004-es évjáratú AZQ motorkódú 1.2-es Fabia kombim, amelynek 277.000 kilométernél elszállt az eredeti gyári üzemanyag szivattyúja (szép teljesítmény szerintem, hogy eddig bírta újkora óta). Előtte már kidobta a sárga motor ikont, majd hibakód olvasásnál azt írta, hogy kipufogógáz visszavezetés hiba, amely aztán szétszerelésnél azt jelentette gyakorlatilag, hogy tönkrement az üzemanyag szivattyú és ami a rosszabb, hogy a katalizátorba benzin is jutott legalább gőz formájában az elégtelen benzinnyomás miatt, ami berobbant és megrepedt a katalizátor, vége neki (ez volt a hibakód oka).

Érdeklődöm, hogy a fent említett típushoz milyen márkájú katalizátort javasoltok? Látom, hogy van JMJ, ASSO, Walker, Bosal, stb. Mik a tapasztalatok ezekkel?

Válaszotokat előre is köszönöm!


Szia,

Sajnos nagyon kevés ember cserél katalizátort, ezért szerintem nem fogsz konkrét választ kapni. Én a helyedben valami közép árfekvésűt választanék.
Viszont amit leírtál, nekem nagyon nem áll össze a kép, bár semmin nem lepődök már meg. Ez is azt bizonyítja, hogy mennyire semmit nem mondanak a hiba kódok. Mert ugye az ember azt hinné, hogy neked katalizátor hibakódot kellett volna kapnod, de legalább szegény vagy dús keveréked lett volna az alacsony benzin nyomás miatt:) Ehelyett kaptál egy EGR hiba kódot. Hát aki ezt kinyomozta, nem semmi. Bocsi, nem sokat segítettem:)
Üdv.


Próbáld meg behegesztetni a repedést spéci anyag , spéci hegesztő :) nem a Józsi bácsi a lakatos ( ha normális árat kérnek érte érdemes meghegesztetni)
van ahol vállajak a katalizátor tisztítást szétvágják a palástját és úgy tisztítják a belsejét- Ha cserélsz kérd vissza a katalizátort méh telepeken jó árat adnak érte ( nem hibába lopkodják )

az üzemanyag szivattyú hibája miatt rosszul kellet volna indulni és rángathat is. A kipufogónak meg szuszognia csattognia kellet volna. hibakódnak meg gyújtás kimaradást írni ( a kopogásjelző így értelmezi :) )


Sziasztok!

Először is köszi a segítséget! A történethez hozzátartozik, hogy az üzemanyag szivattyú teljes elhalálozása előtt már hetekkel korábban rosszul indult és olyan is előfordult, hogy gázadásra nem igazán gyorsult. Első körben EGR szelepre vagy gyújtótrafóra gyanakodtunk a szerelőmmel, de végül kiderült, hogy nincsen benzinnyomás az autóban. A kiolvasott hibakód sem tükrözte a benzinszivattyú lassú halálát, amit én sem értek, de most már mindegy is, hiszen a történet lényege összefoglalva pedig annyi, hogy a benzinszivattyú lassú, vagy gyors halála eredményezheti a katalizátor pusztulását is. :)
Egy VAG Group-os benzinszivattyú lett beletéve, így érdeklődöm, hogy azokkal esetlegesen van valamilyen tapasztalatotok? Nyilván nem fog annyit bírni, mint a gyári a 277.000 kilométerrel, de érdeklődni szeretnék kíváncsiságból.

A katalizátor azért menthetetlen a szerelőm szerint, mert ha jól értettem, akkor a benne lévő kerámia betét is eltört-széttört, úgyhogy most "ki lett belezve" és vissza lett téve. Azóta mentem vele kb. 100 kilométert és hibátlanul működik a Skoda Fabia-m, az új benzinszivattyúval. Viszont a Föld és a műszaki vizsga érdekében kelleni fog egy új, vagy bontott, de remek állapotú katalizátor.

Még egy kérdésem lenne, amiben szeretném a segítségeteket kérni, ha már katalizátor: első lambdaszonda. Még a gyári van benne. Ennek van valamilyen csereintervalluma? Szintén kiváncsiságból kérdezem, hogy ebből milyen márkát tudnátok javasolni? Jól emlékszem, hogy NGK a gyári?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 9:07 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 602
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
kugyu21 írta:
Csabaa írta:
Sziasztok
A 14.4 voltos töltő felszültségnek alapjáraton is meg kell lennie.
Ha ez alá esik ,nincs töltés..
A villodzás a rossz feszültségszabályzótól szokott lenni.
A generátor hátuljára van felcsavarozva külön tudod cserélni.

https://alkatreszek.hu/termekek/generat ... 8_03/13363

Köbányán a ferwill ami közel van Neked.

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg
2:40-nél kapja le a fesz szabályzót.

Hogy érdekesebb legyen a helyzet, ma nem produkálta a hibát...
Meleg motor mellett, alapjárati fordulat kb,750-800
Akkumulátoron mért feszültség 13,95-14,05V
Semmi villódzás.
Azért cseréljem ki a feszszab-ot?
Amit linkeltél, azok mind az enyémhez valók?
És akkor melyiket válasszam (kétszeres szórás az árban)?


szerintem várj a cserével , várd meg csinálja még az autó a hibát


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 9:00 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 29, 2010 9:14 am
Hozzászólások: 431
Tartózkodási hely: Budapest, XXI
Autó: 2001. 1.4MPI AME
Csabaa írta:
Sziasztok
A 14.4 voltos töltő felszültségnek alapjáraton is meg kell lennie.
Ha ez alá esik ,nincs töltés..
A villodzás a rossz feszültségszabályzótól szokott lenni.
A generátor hátuljára van felcsavarozva külön tudod cserélni.

https://alkatreszek.hu/termekek/generat ... 8_03/13363

Köbányán a ferwill ami közel van Neked.

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg
2:40-nél kapja le a fesz szabályzót.

Hogy érdekesebb legyen a helyzet, ma nem produkálta a hibát...
Meleg motor mellett, alapjárati fordulat kb,750-800
Akkumulátoron mért feszültség 13,95-14,05V
Semmi villódzás.
Azért cseréljem ki a feszszab-ot?
Amit linkeltél, azok mind az enyémhez valók?
És akkor melyiket válasszam (kétszeres szórás az árban)?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 7:05 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7998
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
Csabaa írta:
Sziasztok
A 14.4 voltos töltő felszültségnek alapjáraton is meg kell lennie.
Ha ez alá esik ,nincs töltés..
A villodzás a rossz feszültségszabályzótól szokott lenni.
A generátor hátuljára van felcsavarozva külön tudod cserélni.

https://alkatreszek.hu/termekek/generat ... 8_03/13363

Köbányán a ferwill ami közel van Neked.

a fordulatszám is leesik

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg
2:40-nél kapja le a fesz szabályzót.

A generátortól megy egy terhelés jel a motorvezérlőnek, hogy a fordulatszámot módosítani tudja a fogyasztók terhelésére.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 6:59 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 602
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Sziasztok
A 14.4 voltos töltő felszültségnek alapjáraton is meg kell lennie.
Ha ez alá esik ,nincs töltés..
A villodzás a rossz feszültségszabályzótól szokott lenni.
A generátor hátuljára van felcsavarozva külön tudod cserélni.

https://alkatreszek.hu/termekek/generat ... 8_03/13363

Köbányán a ferwill ami közel van Neked.

a fordulatszám is leesik

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg
2:40-nél kapja le a fesz szabályzót.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd jan. 12, 2021 5:29 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7998
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
A 14.4 voltos töltő felszültségnek alapjáraton is meg kell lennie.
Ha ez alá esik ,nincs töltés..
A villodzás a rossz feszültségszabályzótól szokott lenni.
A generátor hátuljára van felcsavarozva külön tudod cserélni.

https://alkatreszek.hu/termekek/generat ... 8_03/13363

Köbányán a ferwill ami közel van Neked.

https://youtu.be/QtyP7AyZxwg
2:40-nél kapja le a fesz szabályzót.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29235 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 1949  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség