Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. ápr. 21, 2021 12:29 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29352 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1957  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 06, 2021 12:28 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 892
Autó: 2005. 1.4 16V BBZ
Elnézést, hogy ide írom! Ezeket a tagokat akik teleszemetelik a fórumot nem lehet törölni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 7:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
seven9st írta:
Csabaa írta:
seven9st írta:
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szia
Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz..
A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre.
Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli..
Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc.

Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért
könnyen szerelhető motor.


Szia,
előszőr is köszi a gyors reagálást!
Hengerfej tömítés még nem volt. A hűtőfolyadék mennyiség az elegendő, rendszeresen szoktam ellenőrizni. Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor egy tágulási tartály csere is indokolt lenne.
Köszi mégegyszer!


A termosztát ha nyitva van, akkor nehezen melegszik föl a motor, mert egyből a hűtő kőrben kering a víz ,nem a motorban. Szerintem inkább akadhat a termosztát, mert normál esetben ha a motor eléri az üzemi hőfokot akkor kinyit a termosztát. Ha a termosztát a nyitási hőfok alá hűl akkor zár. Addig nyit-zár a termosztát míg közel egyenlő ( üzem meleg) lesz a termosztát előtt és után a víz.

Ha még úgy gondolod hogy a termosztát csere után is lehet gond a víz rendszerrel , ne fagyállóval töltsd föl . Csak desztillált vízzel.

A fagyállóval vigyáz piros színüt tölts bele és ha tömény akkor desztillált vízzel higítsd. Itteni időjáráshoz elég az 1 : 1 higítás. (az arányok rá vannak írva a flakonra)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 6:05 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 22, 2018 1:14 pm
Hozzászólások: 9
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI
Csabaa írta:
seven9st írta:
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szia
Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz..
A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre.
Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli..
Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc.

Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért
könnyen szerelhető motor.


Szia,
előszőr is köszi a gyors reagálást!
Hengerfej tömítés még nem volt. A hűtőfolyadék mennyiség az elegendő, rendszeresen szoktam ellenőrizni. Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor egy tágulási tartály csere is indokolt lenne.
Köszi mégegyszer!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 5:52 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8018
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
seven9st írta:
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv

Szia
Hengerfej tömítés cseéje volt már!? Sajnos az összes mpi előbb vagy utóbb az lesz..
A tágulási tartályban van egy szint jelző. Ez egy sima vezető pár, a hűtőfolyadék zárja rövidre.
Akkor jelez ha kevés a hűtőfolyadék vagy olajos és az két elektrodára rárakodva leszigeteli..
Ha menet közben visszahűl, akkor a termosztát állandóan nyitva van. Nem egy dfága dolog, kicserélni 20 perc.

Ha a víz olajos és cserélni kell a tömítést, azt is egy szál nyomaték kulcsal meg lehet oldani. Alul vezérelt motor, a hengerfej levételnél nem kell a vezérlést is levenni, ezért
könnyen szerelhető motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 5:45 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 22, 2018 1:14 pm
Hozzászólások: 9
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI
Sziasztok!
Van a családban egy 2001-es 1.4 MPI 68 le Fabia. Pár hónapja azt produkálja, hogy hideg motornél bejelez a vízhőfok hibajelző. Meleg motornál, ha elindítjuk, akkor nincs gond. Ezzel találkozott már valaki?
A másik, hogy a vízhőfok jelző ingadozik. Felmegy 90 celsius fok környékére majd visszahűl.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 9:01 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2021 4:10 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia
Ok, köszi, megpróbálom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 9:01 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2021 4:10 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia
Ok, köszi, megpróbálom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 03, 2021 8:48 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8018
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
palcsaba írta:
KB 2 cm után. Lehet az a baj?

Csúszásra gondoltam, de akkor az rendben.
A fojtó szelepet nézd meg, elég ha kézzel elfordítod a lapátját,hogy mennyire koszos a hátsó fele.. kezedre vigyázz nagyon erős a rugója, könnyen be tudja csípni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 8:41 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2021 4:10 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia
KB 2 cm után. Lehet az a baj?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 8:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8018
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
palcsaba írta:
Igen, ha kicsit nyomom a gázt.ágyon kell pörgetnem, hogy induljon. Lükvercben is. De 2-től felfelé nincs gondja.

Kiemel az a kuplung rendesen!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 6:46 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2021 4:10 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia
Azaz nagyon kell nyomni a gázt. Bocs a helyesírás miatt


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 6:45 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2021 4:10 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia
Igen, ha kicsit nyomom a gázt.ágyon kell pörgetnem, hogy induljon. Lükvercben is. De 2-től felfelé nincs gondja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 6:25 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
palcsaba írta:
Elindul simán ha felengedem a kuplungot, gázadás nélkül is. Akkor ez jó? A pótméter tisztításához kell spec szer?

A poti zárt, ahoz nem lehet és nem is kell hozzányúlni. A fojtó lapátját lehet megtisztítani. Ha van egr szelep a visszavezetett kipufogógáz elégetlrn trutyija szokott a lapát belső felére lerakódni.
Ha egészen kicsit nyomod a pedált, akkor akar lefulladni?


A kódolvasás megmondja a fojtó és a gázpedál potik hibáját.

pl ezt a fojtót szét lehet szedni :) sok vagy szegecselve vagy ragasztva van.

https://bontoplaza.hu/skoda-fabia-i-6y2 ... sz/2153663


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 5:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8018
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
palcsaba írta:
Elindul simán ha felengedem a kuplungot, gázadás nélkül is. Akkor ez jó? A pótméter tisztításához kell spec szer?

A poti zárt, ahoz nem lehet és nem is kell hozzányúlni. A fojtó lapátját lehet megtisztítani. Ha van egr szelep a visszavezetett kipufogógáz elégetlrn trutyija szokott a lapát belső felére lerakódni.
Ha egészen kicsit nyomod a pedált, akkor akar lefulladni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 02, 2021 5:50 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 02, 2021 4:10 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Skoda Fabia
Elindul simán ha felengedem a kuplungot, gázadás nélkül is. Akkor ez jó? A pótméter tisztításához kell spec szer?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 29352 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 1957  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 13 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség